Jump to content

F30 vs F36


claudiu1892

Recommended Posts

Salutare tuturor,

 

Sunt nou pe-aici, asa ca rog moderatorii sa stearga acest topic daca va fi considerat redundant, imi cer scuze in avans.

Vreau sa schimb marca (in prezent detin un Insignia) si m-am hotarat la un BMW (de preferabil sedan).

 

Am un buget de 27-28.000Eur, am o ruda in Germania care m-ar putea ajuta putin, am facut destule cautari in ceea ce priveste dealerii de acolo si ofertele lor.

Caut o masina de maxim 3 ani vechime, de preperat ar fi sa fie model facelift, cu led.

Momentan oscilez intre F30 si F36. Imi plac amandoua, dar Seria 4, dupa parerea mea e mult mai sexi. La banii astia, din ce vad, as gasi un Seria 3 aproape nou, in garantie si cu mult mai multe dotari decat Seria 4.

As vrea sa stiu si o parere mai avizata. Stiu ca in interior sunt cam aceleasi masini, insa anumite detalii exterioare pot face diferenta.

 

Voi, mai ales cei cu experienta, ce sfaturi mi-ati da?

Mentionez ca masina vreau s-o tin cel putin 7-8 ani, deci achizitia este pentru lunga durata, de-aici si dilemele pe care le am.

In al doilea rand, credeti ca un Seria 4, avand garda mai coborata decat Seria 3, este potrivit pentru conditiile din Ro, mai ales Bucuresti? (situatii in care uneori mai parchezi si pe bordura, etc).

 

Multumesc

Edited by Claudiu F
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Pt Bucuresti clar NU! De ce? Pt ca in BUcuresti nu gasesti locuri de parcare, iar bordurile deseori sunt singura optiune....Seria 4 intr-adevar are un design mai frumos ca seria 3. E mai stabila si are o alura mai sportiva, dar la parcari va fi dificil.
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Pt Bucuresti clar NU! De ce? Pt ca in BUcuresti nu gasesti locuri de parcare, iar bordurile deseori sunt singura optiune....Seria 4 intr-adevar are un design mai frumos ca seria 3. E mai stabila si are o alura mai sportiva, dar la parcari va fi dificil.

 

Multumesc!

La asta ma gandeam si eu, am citit multe reviewuri si vad ca e mai joasa cu 30mm decat Seria 3. 30mm cred ca pot face diferenta in jungla numita Bucuresti...

Edited by Claudiu F
Link to comment
Share on other sites

Nu e adevarat. Nu lua reper ce scrie pe site-uri de 3 lei, f30 daca are pachet m este la fel de jos ca un f36. Depinde foarte mult ce suspensii au pe ele. Un f30 cu pachet m arata la fel de bine ca un f36, din punctul meu de vedere. Dezavantajul major la f36 eu il vad pentru Romania la usile fara rama. Iarna e un dezastru daca nu ai garaj, o sa plangi.

post-72794-0-06800900-1551691442_thumb.jpg

Edited by cavaliere
  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Salutare,

 

Ca o parere neavizata, de fapt, mai mult ca o sugestie, ia in considerare si ce iti spune inima, altfel risti ca in cei 7-8 ani cat vei avea seria 3 sa intorci mereu privirea dupa seria 4 si sa oftezi, gandindu-te “cum ar fi fost daca....”.

Pe scurt, nu iti lua masina dupa criteriul “daca trebuie sa o parchez pe bordura, ce ma fac?”.

Alta sugestie este legata de dotari: cauta o masina cu cat mai multe dotari, iti fac viata mai usoara si mai frumoasa.

Nu ne-ai spus ce motorizare te intereseaza; poate sunt rautacios, dar ar fi pacat sa dai atatia bani pe un 2.0 diesel.

 

Spor la cautari!

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Nu e adevarat. Nu lua reper ce scrie pe site-uri de 3 lei, f30 daca are pachet m este la fel de jos ca un f36. Depinde foarte mult ce suspensii au pe ele. Un f30 cu pachet m arata la fel de bine ca un f36, din punctul meu de vedere. Dezavantajul major la f36 eu il vad pentru Romania la usile fara rama. Iarna e un dezastru daca nu ai garaj, o sa plangi.

 

Multumesc. Eu ma refeream la suspensia standard. Nivelul de echipare pe care il am in vedere este Sport Line si Luxury Line. Nu am luat in calcul M pack, deocamdata...

PS: Arata superb masina din imagine.

 

Salutare,

 

Ca o parere neavizata, de fapt, mai mult ca o sugestie, ia in considerare si ce iti spune inima, altfel risti ca in cei 7-8 ani cat vei avea seria 3 sa intorci mereu privirea dupa seria 4 si sa oftezi, gandindu-te “cum ar fi fost daca....”.

Pe scurt, nu iti lua masina dupa criteriul “daca trebuie sa o parchez pe bordura, ce ma fac?”.

Alta sugestie este legata de dotari: cauta o masina cu cat mai multe dotari, iti fac viata mai usoara si mai frumoasa.

Nu ne-ai spus ce motorizare te intereseaza; poate sunt rautacios, dar ar fi pacat sa dai atatia bani pe un 2.0 diesel.

 

Spor la cautari!

 

Multumesc mult :)

In general fac alegeri dupa ce-mi spune inima, insa de data asta am zis sa ma mai si gandesc putin.

Nu, nu vreau diesel :)) Am avut toata viata motoare diesel, m-am cam saturat.

As vrea macar un 2.0i, insa observ ca tot ce sare de 2.0i, sare si peste bugetul meu :))

Edited by Claudiu F
Link to comment
Share on other sites

subscriu la ce a zis mike, ar fi pacat sa iei 320d/420d; mai ales ca are si cea mai mare devalorizare.

as alege un 330i/430i (motorul benzina 2l de 252cp), cred ca o sa gasesti una dupa 2016 in bugetul tau.

in interior sunt aproape identice; daca esti foarte inalt (>195), F36 e mai jos decat F30, o sa trebuiasca sa tii scaunul jos de tot.

in exterior F36 e clar mai frumos,

la develaorizare F36 isi va pastra mai bine valoarea.

trenul de rulare e identic, deci intretinerea va fi similara.

problema cu usile inghetate la frig nu e asa dramatica, iti cumperi un spray antiinghet (il tii in casa sau in protbagaj) si ai rezolvat problema

paradoxal, un avantaj al lui F36 este spatiul in probagaj - avand haion, incarci mai usor si mai mult in probagaj.

 

eu as alege F36 430i (si probabil asta voi cumpara anul viitor, daca nu imi voi permite G30 sau G10).

 

atentie la ce dotari pui pe el, cu cat mai dotat cu atat mai bine: scaune sport, navi mare, ceasuri bord macar 6wa cu head-up display, faruri led, clima high, pdc, senzori lumina/ploaie/faza lunga; ar fi util si cruise controlwith stop&go, camera marsarier, etc.

 

spor la cumparaturi!

Edited by wolfenstein99
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

La o cautare rapida, am gasit masinile astea:

 

I found this offer at mobile.de:

 

https://m.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=273795158&utm_source=com.apple.UIKit.activity.CopyToPasteboard&utm_medium=ios

 

BMW 330i xDrive Aut. M Sport PERFORMANCE PAKET

First Registration: 04/2017

Mileage: 29.393 km

Fuel Type: Petrol

 

Price: 29.900 €

 

 

 

I found this offer at mobile.de:

 

https://m.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=274040514&utm_source=com.apple.UIKit.activity.CopyToPasteboard&utm_medium=ios

 

BMW 330i xDrive Aut. Head up Navi LED RF-Kam. Euro6

First Registration: 05/2017

Mileage: 8.700 km

Fuel Type: Petrol

 

Price: 29.800 €

 

 

I found this offer at mobile.de:

 

https://m.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=273142179&utm_source=com.apple.UIKit.activity.CopyToPasteboard&utm_medium=ios

 

BMW 330i Aut. M-PERFORMANCE LED

First Registration: 02/2017

Mileage: 13.382 km

Fuel Type: Petrol

 

Price: 28.900 €

 

Nu am gasit 4er care sa-mi placa.

Intuiesc, insa, ca nu iti va fi pe plac niciuna dintre cele de mai sus.

Link to comment
Share on other sites

La o cautare rapida, am gasit masinile astea:

 

I found this offer at mobile.de:

 

https://m.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=273795158&utm_source=com.apple.UIKit.activity.CopyToPasteboard&utm_medium=ios

 

BMW 330i xDrive Aut. M Sport PERFORMANCE PAKET

First Registration: 04/2017

Mileage: 29.393 km

Fuel Type: Petrol

 

Price: 29.900 €

 

 

 

I found this offer at mobile.de:

 

https://m.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=274040514&utm_source=com.apple.UIKit.activity.CopyToPasteboard&utm_medium=ios

 

BMW 330i xDrive Aut. Head up Navi LED RF-Kam. Euro6

First Registration: 05/2017

Mileage: 8.700 km

Fuel Type: Petrol

 

Price: 29.800 €

 

 

I found this offer at mobile.de:

 

https://m.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=273142179&utm_source=com.apple.UIKit.activity.CopyToPasteboard&utm_medium=ios

 

BMW 330i Aut. M-PERFORMANCE LED

First Registration: 02/2017

Mileage: 13.382 km

Fuel Type: Petrol

 

Price: 28.900 €

 

Nu am gasit 4er care sa-mi placa.

Intuiesc, insa, ca nu iti va fi pe plac niciuna dintre cele de mai sus.

 

Multumesc mult.

Imi plac ambele, mai ales nivelurile de echipare. Le-am bagat la favorites si sper ca in maxim 2 saptamani sa pot sa iau o decizie daca va fi 3 sau 4...

Edited by Claudiu F
Link to comment
Share on other sites

Salut, Claudiu,

La fel iti pot spune si eu ca garda la sol depinde de echipare. Am un f31 cu pachet M Sport si nu pot sa ma apropii de bordura. Inclusiv cand schimb cauciucurile, trebuie sa vina a doua persoana sa ridice de masina pt a introduce cricul. Nu stiu in ce zone parchezi de obicei, eu am norocul sa am parcare si acasa si la serviciu.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Am mai facut unele cautari si, din ce observ, un F36 cu peste 200cp, sare de 30.000 lejer, mai ales daca are si M pack, navigatie business etc.

In schimb, la F30, ofertele sunt multiple, 328i/330i.

 

Apropos, nu am vazut pe nimeni sa recomande 328i. E asa mare diferenta intre 328i si 330i? Vad ca puterea si cuplul sunt cam aceleasi, difera la emisii putin.

 

Acum intrebarea care a ramas este: voi ce ati alege? Un 3er mai puternic si mai dotat (ex 250cp, M pack, navi business, etc), sau un 4er 420i 184cp, cu ceva dotari, dar incomparabil cu 3er?

 

PS: Eu am filtrat masini dupa 2016, cu mai putin de 50.000km la bord.

 

Multumesc

 

Salut, Claudiu,

La fel iti pot spune si eu ca garda la sol depinde de echipare. Am un f31 cu pachet M Sport si nu pot sa ma apropii de bordura. Inclusiv cand schimb cauciucurile, trebuie sa vina a doua persoana sa ridice de masina pt a introduce cricul. Nu stiu in ce zone parchezi de obicei, eu am norocul sa am parcare si acasa si la serviciu.

 

Salut,

 

am si eu parcare la birou si acasa, insa de multe ori cand merg in vizita la ai mei sau ma mai pimb cu diverse treburi prin oras, nu gasesc loc de parcare si o urc pe bordura.

Link to comment
Share on other sites

Nu ne putem lua doar dupa parcarea de la serviciu si acasa, la o masina ce e daily driver. Romania nu are o infrastructura prietenoasa cu setarile joase, ca facem noi exceptie e altceva. Si suspensiile sport sunt un chin in oras, mai ales dupa iarna asta, vad la mine in oras, e efectiv bombardat (si plombat).

Ride quality trebuie luata in calcul in Romania.

Edited by P.I.M.P.
Link to comment
Share on other sites

328i are versiunea anterioara de motor, N20B20; au avut ceva probleme de fiabilitate pe la distributie; 330i are versiunea noua de motor de 2l, B48B20, s-a montat incepand cu vara lui 2015 pe F30 si pe la inceputul lui 2016 pe F36.

 

seria 3 modelul nou a fost lansat de cateva luni, asa ca preturile la F30 au luat-o puternic in jos - din punct de vedere cost de achizitie, vei iesi mult mai bine cu F30; daca intentionezi sa tii masina mult timp, probabil ca ar fi mai bine sa o iei cu rulaj cat mai mic, asa ca F30 ar fi alegerea mai convenabila.

 

daca nu te deranjeaza diesel, si nici impozitul mare de la 3l, poti lua in calcul si un 430d, au preturi mult mai convenabile decat 430i; nemtii au inceput sa se fereasca de diesel.

 

http://gebrauchtwage...terDateMin=2016

Edited by wolfenstein99
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Eu iti recomand f36. Dupa parerea mea exteriorul arata mult mai bine decat la f30. Dupa aproximativ 6 luni de cand conduc f36 nu am simtit nicio diferenta la parcari in comparatie cu f10-le pe care l-am avut anterior, chiar daca pe f36 am suspensie sport si pachet m nu are probleme cu bordurile.

 

Ca si dimensiuni f36 e putin mai lung, mai lat si mai jos ca f30. Nu cred ca in exploatarea zilnica f30 sa fie mai practic. Avand in vedere ca centrul de greutate este mai jos la f36 ar trebui sa fie mai placut la condus. Plus, parca citisem ca si ecartamentul e mai mare la f36.

 

In orice caz eu sunt foarte incantat de felul cum se comporta f36.

 

In ceea ce priveste geamurile nu am avut nicio problema iarna. Au inghetat doar cand spalam masina, dar coborau fara probleme cand deschideam usa fara niciun spray.

Link to comment
Share on other sites

Eu iti recomand f36. Dupa parerea mea exteriorul arata mult mai bine decat la f30. Dupa aproximativ 6 luni de cand conduc f36 nu am simtit nicio diferenta la parcari in comparatie cu f10-le pe care l-am avut anterior, chiar daca pe f36 am suspensie sport si pachet m nu are probleme cu bordurile.

 

Ca si dimensiuni f36 e putin mai lung, mai lat si mai jos ca f30. Nu cred ca in exploatarea zilnica f30 sa fie mai practic. Avand in vedere ca centrul de greutate este mai jos la f36 ar trebui sa fie mai placut la condus. Plus, parca citisem ca si ecartamentul e mai mare la f36.

 

In orice caz eu sunt foarte incantat de felul cum se comporta f36.

 

In ceea ce priveste geamurile nu am avut nicio problema iarna. Au inghetat doar cand spalam masina, dar coborau fara probleme cand deschideam usa fara niciun spray.

 

Merci.

De acord cu tine, e mai frumoasa f36 si arata mai sportiva, insa din pacate un f36 bine dotat si cu motor 28i/30i mai nou de 2016 costa binisor peste 30.000.

Nu prea as fi dispus sa dau mai mult de 28.000

Link to comment
Share on other sites

Observ multe probleme raportate la motoarele pe benzina (inclusiv in State), mai ales la 328i in special legate de pompa de ulei, distributie etc.

Oare un 330d/335d ar fi o alternativa viabila, asta avand in vedere costurile de intretinere mai mari? In Germania observ o scadere agresiva la preturile celor diesel.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Germanistan si cam toate tarile civilizate din EU vor sa treaca la Hybrid si full electric din 2025 cred. Sa zicem ca tu cumperi un 335D in 2019 si vrei s-o vinzi in 2026....nu stiu cat vei mai lua pe ea la momentul respectiv. Poate EU va lansa o campanie de prealuare a masinilor de pe piata sau face Muiorel Tuader o ievaluare si da OUG si de la 1 ianuarie 2026 nu mai circula niciun diesel pe teritoriul Romaniei, inafara de masinile SPP, RATB, MAI, etc adica alea ale lor. Restul vor trebui sa fie ft inventivi sa mai recupereze ceva din motorizari diesel. In Germania momentan nu mai cumpara nimeni masini diesel, dealerii de masini de 2nd hand sunt disperati. Daca as fi in locul tau , as lua un motorul 330i (impozit mic - putere mare) si cand cumperi cu 25K km in bord, de regula ai garantie, etc.
  • Like 1
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Germanistan si cam toate tarile civilizate din EU vor sa treaca la Hybrid si full electric din 2025 cred. Sa zicem ca tu cumperi un 335D in 2019 si vrei s-o vinzi in 2026....nu stiu cat vei mai lua pe ea la momentul respectiv. Poate EU va lansa o campanie de prealuare a masinilor de pe piata sau face Muiorel Tuader o ievaluare si da OUG si de la 1 ianuarie 2026 nu mai circula niciun diesel pe teritoriul Romaniei, inafara de masinile SPP, RATB, MAI, etc adica alea ale lor. Restul vor trebui sa fie ft inventivi sa mai recupereze ceva din motorizari diesel. In Germania momentan nu mai cumpara nimeni masini diesel, dealerii de masini de 2nd hand sunt disperati. Daca as fi in locul tau , as lua un motorul 330i (impozit mic - putere mare) si cand cumperi cu 25K km in bord, de regula ai garantie, etc.

 

I know, la asta ma gandeam si eu cand am zis ca nu mai vreau diesel. Dar, pana la urma trebuie sa fac un compromis. Nu le pot avea pe toate. Sa vedem care va fi acela.

330i nu sunt prea multe, gasesc maxim 2 in intervalul de pana in 30.000eur, cu filtrele puse de mine. Si din alea 2, una o exclud, pt ca nu-mi place culoarea.

328i sunt mai multe, insa ma sperie problemele, care par sa fie destul de comune in ceea ce priveste distributia.

Edited by Claudiu F
Link to comment
Share on other sites

Nu cred ca diesel euro 6 va fi interzis mai devreme de 2030; restrictiile despre care se vorbeste acum in germania sunt pentru euro 4.

Deasemenea, nu cred ca vreun guvern din Romania (oricat de cretini ar fi) isi va asuma o lege care sa interzica circulatia a mai mult de 60% din parcul auto din ro, mai ales ca 10% din bugetul romaniei provine din taxe pe combustibil.

 

Ca sa iti ajuti decizia (sau sa te justifici la sotie frantics.gif) poti sa iti faci o simulare de costuri pe toata durata cat va fi in posesia ta; sa zicem ca ei un F36 pe care il vei tine 5 ani

 

F36 330i, 3 ani, 50k km initial; 150k km la final: cost total 29,420 euro

- pret achizitie: 32000 euro

- pret revanzare: 14000 euro

- combustibil: 5 ani * 20k km * 9l/100 medie * 1.3 = 1170 euro

- intretinere: 5 ani * 500 euro = 2500 euro

- impozit: 5 * 50 euro = 250 euro

- casco + rca: 5 * 1500 euro = 7500 euro

 

 

F36 330d, 3 ani, 80k km initial; 180k km la final: cost total 27,910 euro

- pret achizitie: 25000 euro

- pret revanzare: 12000 euro

- combustibil: 5 ani * 20k km * 7l/100 medie * 1.3 = 910 euro

- intretinere: 5 ani * 1000 euro = 5000 euro

- impozit: 5 * 500 euro = 2500 euro

- casco + rca: 5 * 1500 euro = 7500 euro

 

Evident, pretul de revanzare e subiectiv; poate fi mult influentat de legi ulterioare gen taxe suplimentare diesel, taxe de inmatriculare noi, etc

 

Da, e socant, o asemenea masina are un cost real anual undeva inspre 5-6000 euro, din care combustibilul e sub 5 procente (cu alte cuvinte, combustibilul consumat aproape nu influenteaza costul anual in cazul celor 2 modele comparate aici).

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.