Jump to content

F30 vs F36


claudiu1892

Recommended Posts

La 435i te-ai uitat ?

nu am gasit deloc cu filtrele puse de mine

 

Nu cred ca diesel euro 6 va fi interzis mai devreme de 2030; restrictiile despre care se vorbeste acum in germania sunt pentru euro 4.

Deasemenea, nu cred ca vreun guvern din Romania (oricat de cretini ar fi) isi va asuma o lege care sa interzica circulatia a mai mult de 60% din parcul auto din ro, mai ales ca 10% din bugetul romaniei provine din taxe pe combustibil.

 

Ca sa iti ajuti decizia (sau sa te justifici la sotie frantics.gif) poti sa iti faci o simulare de costuri pe toata durata cat va fi in posesia ta; sa zicem ca ei un F36 pe care il vei tine 5 ani

 

F36 330i, 3 ani, 50k km initial; 150k km la final: cost total 29,420 euro

- pret achizitie: 32000 euro

- pret revanzare: 14000 euro

- combustibil: 5 ani * 20k km * 9l/100 medie * 1.3 = 1170 euro

- intretinere: 5 ani * 500 euro = 2500 euro

- impozit: 5 * 50 euro = 250 euro

- casco + rca: 5 * 1500 euro = 7500 euro

 

 

F36 330d, 3 ani, 80k km initial; 180k km la final: cost total 27,910 euro

- pret achizitie: 25000 euro

- pret revanzare: 12000 euro

- combustibil: 5 ani * 20k km * 7l/100 medie * 1.3 = 910 euro

- intretinere: 5 ani * 1000 euro = 5000 euro

- impozit: 5 * 500 euro = 2500 euro

- casco + rca: 5 * 1500 euro = 7500 euro

 

Evident, pretul de revanzare e subiectiv; poate fi mult influentat de legi ulterioare gen taxe suplimentare diesel, taxe de inmatriculare noi, etc

 

Da, e socant, o asemenea masina are un cost real anual undeva inspre 5-6000 euro, din care combustibilul e sub 5 procente (cu alte cuvinte, combustibilul consumat aproape nu influenteaza costul anual in cazul celor 2 modele comparate aici).

 

Merci, sunt costuri la care poate initial nu te gandesti, dar trebuie luate in considerare.

 

Impozitul, insa, la un motor de sub 2000 (un 330i are 1998cc), costa undeva la 200lei pe an, nu 500eur :)

Link to comment
Share on other sites

Dupa parerea mea merita sa ne bucuram de motoare mai mari cat inca avem ocazia. Am condus si motoare de 2 l si peste 300 de cp, dar tot mai mult ma incanta un 3l. Diferenta la impozit e nesemnificativa raportat la restul costurilor cu masina.
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

eu as sta departe de 328 i , un motoras care are ceva probleme , mai repede 330 d daca iti doresti neaparat ceva putere , daca te limitezi totusi la un daily driver care e supersuficient in oras si face fata cu brio si extern 320 , 420 cu mentiunea ca pe long term clar nu vei mai lua mai nimic pe 3 , seria 4 isi va mentine pretul mai bine si arata mai bine , are un look mai fresh , daca nu te grabesti cel mai bine e sa mai astepti cateva luni si sa gasesti masina pe care o doresti si o iei cu toata inima , nu fortat de imprejurari sau lipsa altor oferte . Totusi bugetul pe care il ai e considerabil . :thumbsup:
Link to comment
Share on other sites

eu as sta departe de 328 i , un motoras care are ceva probleme , mai repede 330 d daca iti doresti neaparat ceva putere , daca te limitezi totusi la un daily driver care e supersuficient in oras si face fata cu brio si extern 320 , 420 cu mentiunea ca pe long term clar nu vei mai lua mai nimic pe 3 , seria 4 isi va mentine pretul mai bine si arata mai bine , are un look mai fresh , daca nu te grabesti cel mai bine e sa mai astepti cateva luni si sa gasesti masina pe care o doresti si o iei cu toata inima , nu fortat de imprejurari sau lipsa altor oferte . Totusi bugetul pe care il ai e considerabil . :thumbsup:

 

Multumesc, nu ma grabesc, ce-i drept, momentan sunt in faza de research. Nu am avut tangente cu BMW pana acum, asa ca am multe lucruri de invatat.

Pana la urma, cred ca o sa astept sa gasesc un 330i care sa corespunda si cerintelor mele (mai nou de 2016, pana in 50.000km, automat, Navi Pro, eventual si camera, piele, Led, macar Sport Line etc) si sa fie si pana in 28.000EUR.

Versiunea 328i se pare ca are destule probleme si parca nu as vrea sa risc.

Cat despre 4er, la bugetul meu nu as putea lua decat un 420d sau 420i, nu stiu daca merita pana la urma.

Link to comment
Share on other sites

eu as lua 3ar cu dotari multe multe care sa-ti faca si viata mai frumoasa, cum spunea cineva..si cu packet m arata minunat..nu cred ca e asa mare diferenta de stabilitate intre ele, sa ne spuna cine a mers cu amandoua, dar nu cred ca o conduci ca si cum ai fi furat-o pana la serviciu..

apoi, eu nu mi-as lua masina dupa costul de revanzare..mi se pare oarecum irevalant. as da banii pe ceea ce-mi place si ce ma face sa cobor dimineata pana la masina fericit!

si-asa...sunt multe ce se pot intampla pana la momemtul revanzarii dar si cu piata auto sh...cand iti vine sa-ti vada masina, desi masina e "extra, mega ultra" full options, vrea sa o dai cu 3000 mai ieftin ca a vazut el alte doua 3er cu 2 geamuri electrice si ac mai ieftine..ei vor mult, ieftin si bun :blink:

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

I found this offer at mobile.de:

 

https://m.mobile.de/...&utm_medium=ios

 

BMW 330i xDrive Aut. Head up Navi LED RF-Kam. Euro6

First Registration: 05/2017

Mileage: 8.700 km

Fuel Type: Petrol

 

Price: 29.800 €

 

 

Asta nu pare masina cu doar 8700 de km...

 

Am vazut-o si eu pe asta. Mda, e dubios sa aiba doar 8700km, dar cine stie. In Germania stiu ca e caz penal sa minti in legatura cu nr kilometrilor.

 

eu as lua 3ar cu dotari multe multe care sa-ti faca si viata mai frumoasa, cum spunea cineva..si cu packet m arata minunat..nu cred ca e asa mare diferenta de stabilitate intre ele, sa ne spuna cine a mers cu amandoua, dar nu cred ca o conduci ca si cum ai fi furat-o pana la serviciu..

apoi, eu nu mi-as lua masina dupa costul de revanzare..mi se pare oarecum irevalant. as da banii pe ceea ce-mi place si ce ma face sa cobor dimineata pana la masina fericit!

si-asa...sunt multe ce se pot intampla pana la momemtul revanzarii dar si cu piata auto sh...cand iti vine sa-ti vada masina, desi masina e "extra, mega ultra" full options, vrea sa o dai cu 3000 mai ieftin ca a vazut el alte doua 3er cu 2 geamuri electrice si ac mai ieftine..ei vor mult, ieftin si bun :blink:

Multumesc

Cred ca asta am sa fac, o sa merg pe un F30 cu mai multe dotari.

Daca o sa gasesc un 330i pe placul meu, ar fi super. Daca nu, o sa merg pe un 328i, si o sa am grija sa schmb uleiul la max 10.000km (am inteles ca intretinerea este cheia la acest motor).

Link to comment
Share on other sites

Dupa parerea mea merita sa ne bucuram de motoare mai mari cat inca avem ocazia. Am condus si motoare de 2 l si peste 300 de cp, dar tot mai mult ma incanta un 3l. Diferenta la impozit e nesemnificativa raportat la restul costurilor cu masina.

 

Cand tragi linie dupa cativa ani poti spune daca merita. Eu am o masina de 10 ani, m-a costat ~1400 lei impozitul in astia zece ani. Era de 3.0? 5000 euro.

Una o am de 6 ani. Impozit 1000 lei. Era de 3.0? 3000 euro.

Una de doi ani. 360 lei. Era de 3.0? 1000 euro.

Sunt 9k euro care sunt la mine in loc sa ii fi facut cadou statului. Asta pe langa ce mai costa in plus la RCA.

Link to comment
Share on other sites

E greu de crezut cu interzicerea dieselelor, in timp ce marii producatori fabrica la ora asta diesel. Plus ca din cate am inteles, daca va fi vreo interdictie, va fi pe toate motoarele cu combustie interna, deci si benzina. Ramane de vazut cu ce norme incep si unde incep (protestele din germania anunta ca nimeni nu e gata sa renunte la diesel prea curand).

 

Probabil va fi o evolutie fireasca, pana prin 2040 vor disparea o mare parte din motoarele cu combustie interna, cum de altfel, multe masini for fi self driving cars pana atunci, gen peste 90%. Pana in 2025 f multi producatori si furnizorii lor vor scoate module si masini autonome de level 5 (fully autonomous).

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Interdictii sunt deja in cateva orase din DE si nu numai acolo, ramane doar de vazut la ce nivel se vor extinde. Probabil, acesta e ultimul ciclu de masini care se mai produc diesel, fiind vorba de modele noi a caror dezvoltare a inceput acum cativa ani si sunt sau au fost lansate de curand, era culmea sa piarda ei banii, o sa ii piarda tot clientul final, asta e intelegerea cu guvernele(de decizie) most likely.

Benzina va mai supravietui pentru ca are avantajul de-a echipa modelele hybrid si emisia de particule grele nu exista, ca de fapt asta doare cel mai tare la diesel.

Eu inca sunt sceptic cu privire la electrice, din cauza formei de stocare a energiei-bateria clasica care e tot un fosil, altfel avand in vedere ca avem solutii alternative de producere a energiei electrice e o solutie mult mai prietenoasa cu mediul.

 

Si ca sa fiu si putin on topic, acum as lua doar benzina sau hybrid, nu mi-as mai lua diesel mai ales din cauza devalorizarii pe care o s-o aiba in viitor plus ca daca oricum mergi mai mult in oras, cum majoritatea de aici facem, chiar nu vad rostul unui diesel.

Edited by mik15
  • Like 1
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Stiu ca in centrul unor mari orase e valabil deja. Vorbeam de scara mai larga, de la interzicerea intrarii in orase pana la interzicerea pe exterior.

 

Dieselul abia a avut 20 de ani mai buni de cercetare si dezvoltare, ca sa il interzica. Plus ca tot transportul de marfa si persoane e diesel, toate flotele de firme si multe altele. Economia europeana (cel putin) depinde de diesel.

 

In centrul oraselor ar fi bine sa le interzica, toata lumea sa isi lase masina acasa sau in parcarile aferente. Si bineinteles centrul sa fie impanzit de o retea de transport in comun bine pusa la punct (cu autobuze electrice :))) )

Edited by P.I.M.P.
Link to comment
Share on other sites

Fost posesor de F36. Tocmai ce l-am dat, dieselgate fiind unul dintre motive. Pot spune ca piata aici in N-V Europei e in cadere la dieseluri(l-am dat pe al meu 49k km pe un pret de nimic). Deci poti gasi lucruri interesante.

 

Am condus F30(cateva luni), F36(3 ani), ambele sport line suspensie stock. F36 are tinuta de drum categoric superioara. F30 avea un ruliu enervant, indiferent de viteza. Nu-mi inspira incredere la viteze mari pe autostrada cand schimbam banda. F36 e in schimb asezat, precis, ca un kart unde ii comanzi acolo sta in viraj, ruliu aproape deloc.

 

La aspect nu mai exista dubiu.

Spunea cineva ca F30 cu pachet M arata mai bine. Vezi atunci F32/36 cu pachet M si buza fata carbon, difuzor spate carbon. Have a look(ultimele poze): https://blog.modbargains.com/quick-snap-bmw-f32-435i-carbon-fiber-splitter-spoiler-installed/ Arata demential in realitate.

 

Hayonul e mult mai practic decat portbagajul. Mergi la Ikea vezi atunci.... Pleci in vacanta, vrei sa bagi umbrela de plaja, valiza?

 

Ma ingrijoreaza doar fiabiliatea chederelor/etanseizarii pe termen lung. Asta daca vrei s-o tii mai mult.

 

Mi-a placut masina. Poate pe viitor ma voi intoarce la un 4 series vintage pe benzina. Cam singura masina Bmw actuala pe care as lua-o. Exceptand M2.

 

Cred ca seriile 1,2,4 sunt viitoare clasice. Surprind cel mai bine esenta Bmw. Masini dinamice, relativ usoare, orientate spre condus/dinamism.

Edited by mike2005
  • Like 3
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

A mers cineva cu F30/F36 cu amortizoare adaptive? (cred ca se cheama adaptive M sport suspension); as fi curios cume este fata de suspensia normala / suspensia sport.

 

 

Al meu f30 avea si pachet M si edc. Diferenta era, dar nu wow. PRobabil si pt ca aveam 18 runflat care oricum sunt dure. Dar destul de confortabila oricum , mai confortabila decat x1 tot cu 18 runflat cu suspensie sport.

Link to comment
Share on other sites

Fost posesor de F36. Tocmai ce l-am dat, dieselgate fiind unul dintre motive. Pot spune ca piata aici in N-V Europei e in cadere la dieseluri(l-am dat pe al meu 49k km pe un pret de nimic). Deci poti gasi lucruri interesante.

 

Am condus F30(cateva luni), F36(3 ani), ambele sport line suspensie stock. F36 are tinuta de drum categoric superioara. F30 avea un ruliu enervant, indiferent de viteza. Nu-mi inspira incredere la viteze mari pe autostrada cand schimbam banda. F36 e in schimb asezat, precis, ca un kart unde ii comanzi acolo sta in viraj, ruliu aproape deloc.

 

La aspect nu mai exista dubiu.

Spunea cineva ca F30 cu pachet M arata mai bine. Vezi atunci F32/36 cu pachet M si buza fata carbon, difuzor spate carbon. Have a look(ultimele poze): https://blog.modbarg...iler-installed/ Arata demential in realitate.

 

Hayonul e mult mai practic decat portbagajul. Mergi la Ikea vezi atunci.... Pleci in vacanta, vrei sa bagi umbrela de plaja, valiza?

 

Ma ingrijoreaza doar fiabiliatea chederelor/etanseizarii pe termen lung. Asta daca vrei s-o tii mai mult.

 

Mi-a placut masina. Poate pe viitor ma voi intoarce la un 4 series vintage pe benzina. Cam singura masina Bmw actuala pe care as lua-o. Exceptand M2.

 

Cred ca seriile 1,2,4 sunt viitoare clasice. Surprind cel mai bine esenta Bmw. Masini dinamice, relativ usoare, orientate spre condus/dinamism.

 

E irelevant cu carbon. Compara ambele cu pachet m si atat si eu zic ca nu e chiar asa ca nu mai exista dubiu. A mea avea si shadowline si evacuare m performance si chiar era frumoasa.

CAt despre suspensii, nu este absolut cum spui tu daca compari sa aiba ambele suspensia m sau edc. f36 la motor echivalent este cu 100 de kile mai greu decat f30.

post-72794-0-24294000-1551886351_thumb.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

E irelevant cu carbon. Compara ambele cu pachet m si atat si eu zic ca nu e chiar asa ca nu mai exista dubiu. A mea avea si shadowline si evacuare m performance si chiar era frumoasa.

CAt despre suspensii, nu este absolut cum spui tu daca compari sa aiba ambele suspensia m sau edc. f36 la motor echivalent este cu 100 de kile mai greu decat f30.

 

F30 335xd - 1705 kg

F36 435xd - 1685 kg

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

E irelevant cu carbon. Compara ambele cu pachet m si atat si eu zic ca nu e chiar asa ca nu mai exista dubiu. A mea avea si shadowline si evacuare m performance si chiar era frumoasa.

CAt despre suspensii, nu este absolut cum spui tu daca compari sa aiba ambele suspensia m sau edc. f36 la motor echivalent este cu 100 de kile mai greu decat f30.

4-le imi place mai mult avand flancurile mai evazate, fata de cabina. Plafonul mai jos. Niste proportii mai sportive.

Nu pot spune 3-er tau e urat, arata chiar bine. Insa le-am vazut pe ambele pe strada si un 4-series chiar si normal arata mai sportiv. Cum spuneam proportiile. Da ai vizibilitate mai buna in 3-er, spatiu mai mult pe verticala (10 cm extra) dar pierde la aspect.

Da o suspensie M/adaptiva poate imbunatati insa sunt si alte diferente. Ca ecartament, geometria e diferita. Sincer 3 mi s-a parut o masina banala. 4 e altceva.

Am mai observat ca 3-er tolereaza mai bine drumurile proaste decat 4.

In orice caz recomand cui intreba sa le incerce pe ambele.

 

Ma uitam pe realoem si am vazut ca 4-er contine ranforsari suplimentare fata de 3-er. Extra rigiditate. De aici poate proveni greutatea in plus.

Edited by mike2005
Link to comment
Share on other sites

Eu l-am si vandut intre timp, doar am spus ca era o masina foarte frumoasa in configuratia avuta. Daca as alege iar, un f30 ca al meu cu pachet M, suspensie adaptiva, shadowline, plafon m, evacuare m performance, distronic, surround view, harman kardon, cutie sport etc, fata de un f36 mai slab dotat, as alege tot la fel.

Evident ca depinde mult de gusturi, f30 fara dotari e mai banal decat un f36 fara dotari.

Link to comment
Share on other sites

Va multumesc pentru raspunsuri.

 

Inca nu sunt hotarat ce sa aleg. Mai am timp cam o luna sa ma decid, timp in care voi mai studia.

 

Renuntasem la un moment dat la ideea de Seria 4. Dar de fiecare data cand vad unul pe strada, ma razgandesc :)). E altceva, chiar daca sunt f similare, are unele detalii care te fac sa intorci capul. Seria 3 imi place, dar e mai banala, poate si pentru ca e mult mai populara si mai veche ca model. Seria 4 insa, te face sa te indragostesti de ea. Mai ales coupe-ul.

 

Ideea e ca nu sunt convins care e treaba cu garda la sol. Cineva mi-a zis ca de fapt intre 3er si 4er, la suspensia standard ar fi doar 1cm diferenta.

N-am sa fac offroad sau sa merg cu ea pe rauri, dar as vrea sa folosesc masina ca una de zi cu zi, nu doar pentru autostrazi, ci si in oras, pe la munte, pe drumuri mai putin ok, ca doar traim in tara de lumea a 3-a, nu avem asfalt ca in Germania/UK/etc.

Am ajuns insa la concluzia ca nu as vrea suspensie sport, si nici prelungiri la bara din fata (cred ca modelul cu pachet M are o buza care este mult mai joasa si la majoritatea masinilor cu acest pachet pare zgariata si lovita rau pe dedesubt, probabil ca se freaca de borduri sau cine stie ce alte lucruri).

De ex, la parcarea subterana, am o rampa foarte abrupta si ar fi jale cu un astfel de spoiler.

Cred ca echiparea Sport Line cu faruri Led adaptive si niste extra optiuni la interior ar fi mai mult decat perfecta pentru mine.

 

Sper sa ma hotarasc cat mai repede intre astea doua, apoi voi trece la alegerea motorului (20i, 28i, 30i, sau cine stie, poate chiar diesel).

Edited by Claudiu F
Link to comment
Share on other sites

Ti-ai dat raspuns singur , seria 4 e pt tn daca nu vrei sa ai o frustrare mereu conducand un 3

 

Probabil ca da, insa singurul dubiu este cat de versatil este seria 4 in Romania. Daca e doar pentru autostrazi, drumuri ca-n palma si iesiri la cafea pe Dorobanti/Decebal, la revedere. :pardon:

Edited by Claudiu F
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.