Jump to content

Valori compensare injectoare?


savamadalinmihai

Recommended Posts

Salutare, forum. Am de aproximativ un an, un BMW 118D N47 de 105kw/143cp, din 2007, 194.000km (cred/sper :))), la care am 3 probleme.

 

Menționez că am schimbat distribuția de maxim 10.000km, originală, volant+ambreiaj noi, LUK, tot atunci.

 

Problemele sunt următoarele:

1 - motorul nu merge suficient de fin. Cel puțin nu la fel de fin ca la 320D-ul cumnatului meu, care are mai mulți km. E o chestie de simț, nu o pot descrie exact, dar 100% nu merge cum ar trebui.

2 - în viraje puternice, se aude un sunet, ca și un scârțâit dar cu o tonalitate mai groasă. Vine de sub ușa dreaptă de undeva. Doar în curbele mai mari și doar când schimb direcția (curbă puternică spre stânga sau spre dreapta).

3 - la frâna de motor, am un sunet foarte puternic, ca de metal pe metal, de zgârietură, care vine din zona cutiei de viteze și care scade în intensitate deodată cu turațiile. Despre el mecanicul spune că e de la bord, dar mecanicul meu e incompetent din câte văd, deoarece i-am zis că pot uneori să recreez sunetul dacă accelerez puternic cu ambreiajul apăsat.

 

Pentru a diagnostica punctul 1, recent am intrat în posesia ISTA+ și am făcut o măsurătoare a valorilor injectoarelor. Valorile erau foarte mici, din ce mi se pare mie (0.9 dacă nu mă înșel era cea mai mare valoare și erau toate asemănătoare). Mi-e ciudă că nu am notat dar dacă aveți nevoie exact de numere, pot testa iar mâine. Am făcut asta deoarece mi se pare că la pornirea la rece motorul merge foarte zdruncinat câteva secunde și scoate fum alb. Menționez că am înlocuit bujiile incandescente (și releul) dar una dintre bujii nu a intrat de tot la loc și una din cele vechi s-a rupt și nu a ieșit, dar funcționează și nu am erori pentru ele, motorul trage foarte bine.

 

Am curățat acum o lună galeria de admisie (era inacceptabil de murdară și plină de depuneri) și am simțit îmbunătățiri dar tot mi se pare că motorul nu merge chiar cum ar trebui de fin.

 

Acum, întrebările mele, pentru problema 1, sunt:

- poate faptul că motorul meu nu merge suficient de rotund să fie din cauza bujiei care nu a intrat suficient de bine la loc/a celei care s-a rupt înăuntru?

- se poate ca un filtru de motorină înfundat să cauzeze un motor care nu merge super rotund?

 

La altceva nu mă pot gândi... Poate aveți sugestii? La fel și pentru celelalte probleme...

 

Apropo, știu că este multă informație aici, dar am preferat să fac un singur thread, ca să fie toată informația aici, deoarece poate ajută la diagnosticat.

Edited by savamadalinmihai
Link to comment
Share on other sites

La treaba cu scartaiala in curba pot fi bucsele de pe fata/spate de la roti, in special cele oscilante.

 

Racaiala din cutie pe decelerare paote fi de la rulmentul de presiune sau kitul de ambreiaj prost montat.

 

Cu motorul nu cred ca te putem ajuta pe forum, ai nevoie de mecanic.

Edited by Magnusy
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Mulțumesc, Magnusy.

 

MĂŁ ĂŽntreb dacĂŁ pot defecta grav ceva dacĂŁ mai merg așa un pic de timp pânĂŁ mai pun ceva bani deoparte pentru asta (organizatul nunții consumĂŁ tot bugetul :))).

 

Depinde cat de rau face si exact de unde... Rule of thumb ar fi ca, daca ai o problema cu masina, sa mergi cat mai putin cu ea pana o rezolvi.

 

SI mie imi scartai pedala si ceva pe la ambreiaj de la 3ar si era cilindrul receptor prost aerisit care nu debraia cum trebuie.

 

Trebuie vazut exact ce problema ai, paote e chiar un rulment in cutie defect.. eu am incercat sa iti spun cele mai intalnite cazuri si cele mai probabile in situatia ta

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Face destul de urât.

 

Chestia e că toate componentele de la kit-ul de ambreiaj pe care le-am schimbat au fost noi. De LUK erau fabricate cele originale și LUK am pus și eu acum, kit-ul complet.

 

Ordinea reparațiilor a fost: kit volant + ambreiaj și abia după distribuția. Când am schimbat volant + ambreiaj, totul a fost ok. Abia la ceva timp după ce s-a schimbat distribuția și a dat mecanicul cutia jos din nou au început sunetele. Deci eu zic că e de la ceva instalat aiurea.

 

Desigur că atunci când am fost la mecanic mi-a zis că nu, sigur tot e ok. A fost clar ultima mea vizită la mecanicul respectiv.

Edited by savamadalinmihai
Link to comment
Share on other sites

Face destul de urât.

 

Chestia e cĂŁ toate componentele de la kit-ul de ambreiaj pe care le-am schimbat au fost noi. De LUK erau fabricate cele originale și LUK am pus și eu acum, kit-ul complet.

 

Ordinea reparațiilor a fost: kit volant + ambreiaj și abia dupĂŁ distribuția. Când am schimbat volant + ambreiaj, totul a fost ok. Abia la ceva timp dupĂŁ ce s-a schimbat distribuția și a dat mecanicul cutia jos din nou au ĂŽnceput sunetele. Deci eu zic cĂŁ e de la ceva instalat aiurea.

 

Desigur cã atunci când am fost la mecanic mi-a zis cã nu, sigur tot e ok. A fost clar ultima mea vizitã la mecanicul respectiv.

 

atunci sigur e de la kit. nu e centrat axul cum trebuie probabil

Link to comment
Share on other sites

E normal ca un 118d sa nu mearga la fel de frumos ca un 320d. E diferenta de clasa... Daca una dintre bujii nu e pusa cum trebuie si scapa putina compresie pe acolo asta face ca motorul sa mearga neregulat. Mersul neregulat mai poate fi si din cauza kit-ului de ambreiaj (calitate proasta sau montaj necorespunzator), a injectoarelor (daca ai 0,9 pe un injector nu e tocmai bine), a volantei (chiar daca e noua, la noi se gasesc tot felul de facaturi si piese facute prin Turcia, Cehia etc.). Sfatul meu:

1. Fa un test de retur al injectoarelor (ieftin si eficient).

2. Fa un test de compresie.

3. Verifica istoricul masinii si cati km are de fapt (daca zici ca nu stii si are in realitate 550k km, nu te mai chinui cu ea).

4. Verifica distributia. Banuiesc ca ai distributia in fata (m47) si se umbla usor la ea. De inspectat vizual patinele, de verificat daca e pusa la punct, de verificat intinzatorul.

5. Schimba filtrul de motorina. Este sub 100 lei, de ce trebuie sa intrebi pe un forum daca sa il schimbi sau nu?! Oricum trebuie schimbat la interval regulat, nu cand ai probleme cu masina.

6. Obisnuieste-te cu mersul motorului. Este un diesel, o sa mearga urat toata viata lui. Am fost de curand cu un prieten sa vad diverse seria 1 (116d,118d,120d) 2011-2015 si toate merg oribil. Deci nu prea poti sa ai cine stie ce asteptari de la un 118d din 2007... Probabil merge cum mergea si nou, adica nu prea silentios sau rafinat.

Link to comment
Share on other sites

Salut @All.

 

Nu e normal, pentru cĂŁ au un motor IDENTIC. :)) Ar fi normal sĂŁ meargĂŁ fix la fel. E efectiv identic. MĂŁ refer la cât de fin merge motorul. Ăn mers/staționar. Nu la acusticĂŁ.

 

Mașina are ~193.000Km. Am schimbat distribuția (e N47, o are ĂŽn spate) de maxim 10.000 de km. Și chiar dupĂŁ asta mergea mult mai fin decât acum motorul.

 

Un test de retur al injectoarelor nu am fĂŁcut ĂŽncĂŁ. O sĂŁ merg la un mecanic sĂŁ facĂŁ.

 

Test de compresie la fel, nu am fĂŁcut, nu știu cine face.

 

Am citit azi valorile injectoarelor cu ISTA și sunt așa:

 

Cylinder 1:-0,8|0.0

Cylinder 2:-0.8|0.0

Cylinder 3:0.0|0.8

Cylinder 4:0.0|0.3

 

Voi schimba cât de repede și filtrul de motorinĂŁ, desigur. Revin cu update când fac asta.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.