Jump to content

Consum real bmw 420 i


Cosmin HĂŁlĂŁciugĂŁ

Recommended Posts

cu acest "up" manole ne-a jignit. ca si cum raspunsurile noastre ar fi irelevante.

 

practic, pt ca noi cu diesel i-am dat consumurile in diferite feluri de mers cu masina si stiut este ca un benzinar de aceeasi capacitate cilindrica ia cu 2 litri in plus, nu a fost ok si am fost trimisi la culcare.

Edited by edit
  • Like 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Cand apare un topic nou legat de consumuri, automat apar contraziceri inutile, ba ca de ce consuma a nu stiu cui prea mult, ba ca e prea putin, ba ca minte cutarica.

Nu inteleg sincer pasiunea asta pentru consum, daca condunceam toti Logan 1.4 era de inteles, dar asa, cand platesti 20k+ de euro pe o masina chiar conteaza 10 ron/100 de km ? Poate daca faci taximetrie...

 

Myx@ Nu ma refer doar la cei 2 litri in plus din topicul asta, ci in general.

Edited by raduron10
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Niciodata nu am inteles replica asta "frate daca dai x suma pe masina ce te mai intereseaza consumul". Pai rational ar fi sa te intereseze, dar am uitat ca romanii sunt cei mai bossi si barosani de pe planeta.

Nu-l intereseaza consumul, e dispus sa dea 15 lei in plus la 100 km, dar sa se duca la dentist sa isi fac gaurile din gura nu vrea. Exemplu pur si simplu aleatoriu.

Cine a trait in vest, chiar si pentru putin timp, stie ca aia desi au venituri consistente, sunt mult mai chibzuiti. In loc sa cumpere un kil de rosii si sa arunce jumate dupa 1 saptamana, prefera sa isi ia 2 rosii cat are nevoie sa manance si daca ii mai trebuie isi mai ia 2.

Doar la noi e inca mentalitatea asta de "sunt fortos".

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Niciodata nu am inteles replica asta "frate daca dai x suma pe masina ce te mai intereseaza consumul". Pai rational ar fi sa te intereseze, dar am uitat ca romanii sunt cei mai bossi si barosani de pe planeta.

Nu-l intereseaza consumul, e dispus sa dea 15 lei in plus la 100 km, dar sa se duca la dentist sa isi fac gaurile din gura nu vrea. Exemplu pur si simplu aleatoriu.

Cine a trait in vest, chiar si pentru putin timp, stie ca aia desi au venituri consistente, sunt mult mai chibzuiti. In loc sa cumpere un kil de rosii si sa arunce jumate dupa 1 saptamana, prefera sa isi ia 2 rosii cat are nevoie sa manance si daca ii mai trebuie isi mai ia 2.

Doar la noi e inca mentalitatea asta de "sunt fortos".

 

Oamenii sunt diferiti, si in Vest si in Est si in Sud si in Nord, este vorba ca atunci cand iti permiti un anumit nivel de trai, incluzand aici si cumpararea unei masini scumpe, iti asumi si pierderea contravalorii unor rosii, daca cumva gresesti estimarea si nu le mananci pe toate.

Pe de alta parte cred ca sunt mai mari sanse, ca unul care isi pune intrebari legate de + 1-2 L/100 de km sa aibe probleme cu dantura decat cineva care e mai realist si isi imagineaza ca la o masina scumpa, pot aparea costuri mult mai mari decat 100-200 de Ron pe luna diferenta de consum.

Link to comment
Share on other sites

Oamenii sunt diferiti, si in Vest si in Est si in Sud si in Nord, este vorba ca atunci cand iti permiti un anumit nivel de trai, incluzand aici si cumpararea unei masini scumpe, iti asumi si pierderea contravalorii unor rosii, daca cumva gresesti estimarea si nu le mananci pe toate.

Pe de alta parte cred ca sunt mai mari sanse, ca unul care isi pune intrebari legate de + 1-2 L/100 de km sa aibe probleme cu dantura decat cineva care e mai realist si isi imagineaza ca la o masina scumpa, pot aparea costuri mult mai mari decat 100-200 de Ron pe luna diferenta de consum.

 

Nu ai dreptate deloc. Opreste tu pe strada cativa oameni cu masini de 20k euro ( asta oricum nu e o suma cine stie ce), si pune-i sa deschida gura, o sa te mire constatarile.

A nu risipi resursele este dovada de inteligenta intr-o anumita forma.

Nivelul de trai nu are nimic de-a face cu a risipi aiurea.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

da, nici eu nu sunt de acord cu risipa, pt ca stiu cum e viata grea.

 

pe de alta parte, iti iei masina de peste 20k pe benzina, evident ca iti asumi costurile invartirii rotii si evident ca masina respectiva o iei si pt a-ti satisface o latura emotionala a vietii iar atunci iti asumi si cei 10 lei in plus la fiecare 100km.

 

de asta am si spus ca nu are sens sa iei o asa masina si sa mergi ca mosii cu ea.

 

dar da, fiecare discutie despre consum genereaza discutii mai aprinse

Edited by edit
Link to comment
Share on other sites

da, nici eu nu sunt de acord cu risipa, pt ca stiu cum e viata grea.

 

pe de alta parte, iti iei masina de peste 20k pe benzina, evident ca iti asumi costurile invartirii rotii si evident ca masina respectiva o iei si pt a-ti satisface o latura emotionala a vietii iar atunci iti asumi si cei 10 lei in plus la fiecare 100km.

 

de asta am si spus ca nu are sens sa iei o asa masina si sa mergi ca mosii cu ea.

 

dar da, fiecare discutie despre consum genereaza discutii mai aprinse

 

Sincer, un 2.0 i nu vad ce are in plus la performanta fata de un 2.0 diesel. Poate un 2.8 i, atunci s-ar justifica, dar asa, nu vad avantajul.

Link to comment
Share on other sites

Asadar:

-E30 323i 12-16 oras afara 8-10

-E46 325ti 12-15 oras afara 7-11

-E30 318is 10-16 oras afara necunoscut

 

-E84 23d aici e dicutabil afara a fost un 6.5 la un moment dar oras pariez ca sare de 10 momentan zice 9 pe bord dar e consum mixt in conditii de aglomeratie

 

Una peste alta un 2.0 as zice ca ar consuma 12 in oras si probabil ceva de genul 7-8 afara.

 

De mentionat ca in ciuda tuturor miturilor motoarele in 6 cilindri detinute de mine au avut un consum absolut decent

Link to comment
Share on other sites

Asadar:

-E30 323i 12-16 oras afara 8-10

-E46 325ti 12-15 oras afara 7-11

-E30 318is 10-16 oras afara necunoscut

 

-E84 23d aici e dicutabil afara a fost un 6.5 la un moment dar oras pariez ca sare de 10 momentan zice 9 pe bord dar e consum mixt in conditii de aglomeratie

 

Una peste alta un 2.0 as zice ca ar consuma 12 in oras si probabil ceva de genul 7-8 afara.

 

De mentionat ca in ciuda tuturor miturilor motoarele in 6 cilindri detinute de mine au avut un consum absolut decent

 

Nu e niciun mit, un motor mare consuma mult. Un motor mic consuma putin. DEsigur ca poate ai avut consum decent cu un 6 cilindri, dar cu siguranta nu ai mers in trafic bara la bara cu viteza medie de 11 km/h. Sunt prea multi factori ce atarna la consum. In ultima vreme totusi, traficul s-a imputit din ce in ce mai tare, iar cine circula zilnic in Buc stie f bine ca pana si un 2.0d muncitoresc poate sa ajunga sa consume 10-11-12.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

de ce imi consuma mie atat?

nu stiu, eu cred ca este un consum normal sa mergi cu maxim viteza a doua.

atat jetta dinainte cat si A4, ambele diesel 1.9 imi luau 13-14.

Atunci sa stii ca se poate sa nu conduci bine nici jetta si nici audi.. bmw deja nu mai intra in calcul.

Stiu ca o sa imi trag muulte minusuri, dar trebuie sa stii CUM sa conduci la strop ca sa nu consume o masina! Sau babeste suna mai familiar. Sau la consum stii cum se face?

Schimbi in ture mici nu in ture mari.

Adica exact atumci cand trebuie.

 

Sa vina minusurile; asta nu schimba felul cum consuma masina mea si nici ceea ce imi place la ea. ;)

 

Mai sus e un sfat nu o ironie menita sa atraga minusuri. Adevarul ramane neschimbat.

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 5
Link to comment
Share on other sites

evident ca trebuie sa stii, insa sa faci asta pt a nu consuma este obositor si trebuie sa te ajute si traficul.

 

acum un an, mi-am pus mintea si pe traseul spre serviciu si inapoi, unde de regula consum 10, am consumat 6.8.

 

dar am accelerat fin astfel incat masina sa schimbe pe la 1600 de ture pe ecopro si anticipam traficul din fata ridicand de pe acceleratie si mergeam mult pe coasting, iar cand ma apropiam de semafor, faceam astfel incat masina sa curga lin, sa isi micsoreze singura viteza si apasam pe frana doar cand avea 10kmh. asta inseamna ca anterior nu accelerasem inutil si sa consum inutil combustibilul, pe care sa il irosesc apoi prin franare.

 

dar tre' sa fii si imbecil si nebun sa faci asta cu un alt scop decat de test si de distractie, doar pt ca masina sa nu iti consume.

 

suplimentar, daddy facea referire la traficul ala bara la bara, in care mergi cu maxim treapta a doua, deci viteza medie de 12-15kmh si nu inteleg cum pot interveni calitatile de sofer in aceasta situatie pt ca masina sa nu iti consume, dar poate ne explici tu, bimmer 90.

 

am facut in toamna 3 drumuri in pipera, intre ora 8 si 9 dimineata, deci la maxim de trafic si am avut 13.5 consum. abia facusem plinul si resetasem computerul

Edited by edit
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

evident ca trebuie sa stii, insa sa faci asta pt a nu consuma este obositor si trebuie sa te ajute si traficul.

 

acum un an, mi-am pus mintea si pe traseul spre serviciu si inapoi, unde de regula consum 10, am consumat 6.8.

 

dar am accelerat fin astfel incat masina sa schimbe pe la 1600 de ture pe ecopro si anticipam traficul din fata ridicand de pe acceleratie si mergeam mult pe coasting, (...)

 

suplimentar, daddy facea referire la traficul ala bara la bara, in care mergi cu maxim treapta a doua, deci viteza medie de 12-15kmh si nu inteleg cum pot interveni calitatile de sofer in aceasta situatie pt ca masina sa nu iti consume, dar poate ne explici tu, bimmer 90.

 

am facut in toamna 3 drumuri in pipera, intre ora 8 si 9 dimineata, deci la maxim de trafic si am avut 13.5 consum. abia facusem plinul si resetasem computerul

 

ok.

in primul rand, nu am de gand sa analizez si corectez pe toti cei care isi conduc masina cum (cred) stiu ei ca e bine..

 

..mai sus mi-am dat cu parerea in privinta unei impresii extreme.

 

Coasting, este o metoda nerecomandata si riscanta de a conduce o masina.

De cand ma stiu nu am condus vreo masina in modul coasting... habar nu am daca se poate face economie asa.

 

condusul aproape tot timpul in trafic este cel mai prost mod de a estima consumul real al unei masini.

 

sa te bazezi pe ceea ce afiseaza masina in bord este imbecil si prost; de fiecare data masina pe care o conduc ESTIMAREA imi spune ca fac cu cel putin 100 de km MAI PUTIN pana la gol, inca de cand fac plinul! asadar e ultimul lucru in care ma incred.

 

voi inceta sa dau replici celor care pun in topic/mesaj o estimare facuta de masina si nu prin calcul personal. e inutil si nereal sa il contrazic pe autor care tot ce a stiut sa faca fost sa puna intr-un mesaj ce ii afiseaza bordul masinii conduse!! singura data cane este posibil ca masina sa faca o estimare corecta/reala este atunci cand strabati Europa de la un capat la altul, sau cel putin o tara europeana de la un capat a altul. Restul estimarilor de bord sunt ZERO pentru mine!

 

pentru credibilitate voi uploada periodic cantitatile de motorina si cati km am parcurs, si uploadez pozele aici, de pe site-ul mai sus mentionat, spritmonitor; este cat se poate de precis.

 

 

si in topic, pentru conducatorii de benzinare, un lucru demn de retinut este sa mergeti de preferat de la plin la jumatate sau 1/3 din capacitatea rezervorului pentru ca benzina sa NU isi piarda calitatea; nu se merge cu rezervorul aproape gol ci se merge cu rezervorul aproape plin! ..chiar daca ai avea bani putini, BMW-ul va consuma mai putin in cazul benzinei, accelerarea va fi mai buna, eficienta mai buna!

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

 

si in topic, pentru conducatorii de benzinare, un lucru demn de retinut este sa mergeti de preferat de la plin la jumatate sau 1/3 din capacitatea rezervorului pentru ca benzina sa NU isi piarda calitatea; nu se merge cu rezervorul aproape gol ci se merge cu rezervorul aproape plin! ..chiar daca ai avea bani putini, BMW-ul va consuma mai putin in cazul benzinei, accelerarea va fi mai buna, eficienta mai buna!

 

Poti sa explici ce ai scris? De ce accelereaza mai bine masina cu rezervorul plin si consuma mai putin?

Link to comment
Share on other sites

Stai linistit ca Eco-pro nu este cel mai eficient pe coasting la automata.

Am condus o saptamana versiunea de 184cp diesel si pot sa spun ca nu am ramas deloc impresionat de consumul (prea putin mai mic) fata de modelul de 163cp facut cu 10 ani inainte.

Daca vrei sa faci economie in modul Eco-Pro, la modelul cu cutie manuala schimba vitezele (la rece) cand iti afiseaza in bord jos, adica modul "optimum shift indicator", sau daca vrei, cauta sa obtii sau sa tii 4-5 stele la apreciere (manevrabilitate, schimbarea vitezelor, etc etc, ce afiseaza acolo ca si cerinte in condus eficient) pe navigatie... tin sa spun ca nu este usor deloc, in trafic sau cand dai peste alti cu figuri in trafic.. ;)

 

Poti sa explici ce ai scris? De ce accelereaza mai bine masina cu rezervorul plin si consuma mai putin?

Pentru ca benzina se evaporeaza permanent si umple spatiul care il lasa in urma golul in crestere al rezervorului.

https://www.crown.org/blog/why-you-should-keep-your-car-tank-half-full-all-the-time/

 

..presiunea in cauciucuri slaba oare contribuie la economie sau la consum?

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

ma indoiesc ca totusi ar consuma ceva mai putin , stiam doar de faptul ca daca alimentezi cand e mai rece afara de ex dimineata in timpul verii ai sanse can se face f cald gen ora 13-14 sa ai 1-2 l mai multa benzina in rezervor pt ca se dilata de la caldura , au facut cxei le 5th gear ceva experimente , oricum e doar de fun nu cred ca as alimenta dimineata in ideea asta . Cu ecopro merg in general cand am frecus prin oras aiurea , gen zone aglomerate sau ma prinde ora 17-18 in trafic si incepe sa fie aglomerat grav , pot sa spun ca face o economie si masina merge ok cel putin pt un 3.0 imi pare ca face fata , daca o calc instant fuge , nu ramane lesinata .Dar sa stai sa schimbi butonul ala mereu , ca fapt divers a scazut consumul de la 14 la 13.8 in 2 zile , fix pix , aprox 90 km facuti asa Edited by Myx
Link to comment
Share on other sites

bimmer90

 

dar tu stii cum functioneaza estimarea aia a autonomiei de km cu combustibilul ranas in rezervor?

 

el iti calculeaza permanent in functie de cum ai consumat in anterior in imediata apropiere.

 

daca vii de la constanta cu 120kmh si pui motorina la mijlocul autostrazii, iti va arata range peste 900km.

 

dupa ce intri in bucuresti si faci 100km cu consum de 11%, range-ul va cobora sub 500km.

 

sau daca nu intri in bucuresti si o iei pe Dn-uri dar te dai un pic la ea, range-ul va cobora la 700km

 

calculul este valabil si invers.

Edited by edit
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

 

condusul aproape tot timpul in trafic este cel mai prost mod de a estima consumul real al unei masini.

 

sa te bazezi pe ceea ce afiseaza masina in bord este imbecil si prost; de fiecare data masina pe care o conduc ESTIMAREA imi spune ca fac cu cel putin 100 de km MAI PUTIN pana la gol, inca de cand fac plinul! asadar e ultimul lucru in care ma incred.

 

Am condus o saptamana versiunea de 184cp diesel si pot sa spun ca nu am ramas deloc impresionat de consumul (prea putin mai mic) fata de modelul de 163cp facut cu 10 ani inainte.

 

 

As zice ca, din contra, condusul in trafic e singurul mod in care poti sa vezi consumul real al masinii.

 

Estimarea din bord, de la E90 incoace, merge foarte bine. Doar ca, dupa cum spunea @edit, trebuie sa intelegi cum functioneaza.

 

Iar referitor la diferenta M47 (banuiesc ca la el te referi cu cel de acum 10 ani) - N47 de 184: daca te uiti doar la consum, e posibil sa nu ti se pare cine stie ce evolutie. Daca te uiti la consum si la performante, la cum merge motorul, as zice ca diferenta e destul de mare.

Link to comment
Share on other sites

Poti sa explici ce ai scris? De ce accelereaza mai bine masina cu rezervorul plin si consuma mai putin?

O posibila explicatie ar fi volatilizarea. Doar asta-mi vine in minte.

 

Iar la benzina curenta (E85) ce poate contine pana la 15% Etanol. De ce-i recomandat sa tii rezervorul plin:

- etanolul e hidrofil(atrage umezeala - din aer de ex). Datorita densitatii diferite apa se depune la baza rezervorului. Si apoi se duce in motor. De evitat depozitarea unei masini cu rezervorul partial gol.

- etanolul sub actiunea bacteriilor se transforma in acid. Plus ca in timp favorizeaza si dezvoltarea lor. Nasol la masinile clasice care au rezervorul/conductele din materiale corodabile.

 

Vorbind de condus economic subscriu la ce spunea @edit - trebuie condus conservativ. La noi e mai greu sa conduci asa, se gasesc imediat niste berbeci sa se bage - taximetristii sunt primii la scheme de astea.

Observ si afara destui care conduc compulsiv. Chiar si pe autostrada - lipiti de masina din fata. Franat, accelerat si tot asa la nesfarsit. Plus in oras ii vezi cum se reped cand in fata e oricum rosu. Le-o fi placand sa se dea in "abiesuri". Nu le pasa - masini de firma, dau in ele de parca n-ar fi ziua de maine. Dupa aia-s vandute tipla - premium.

Edited by mike2005
Link to comment
Share on other sites

Ce de offtopic si scandal a iesit aici de la o simpla intrebare, dar mereu de la astea ies cele mai mari razboaie. Consumu' dat de producator nu este realistic, e o simulare in conditii optime la anumite viteze cu cateva variabile. Excluzand traficul din Bucuresti adica bara la bara mereu, masina o sa ia cu caaam cu ~ 1-2l in plus in oras in trafic normal si tot undeva la ~1-2l in plus pe exterior. Exemplu, N43B20A 5.4% dat de producator pe exterior realistic ia 7% pentru ca nu merge nimeni constant in a 6-a cu 80 km/h sau in a 4-a cu 50. In oras 9.2% realistic 10% in trafic liber 11 in trafic mai aglomerat. In bucuresti mereu am avut undeva la ~14%.
Link to comment
Share on other sites

Edit, stiam ce mi-ai explicat mai sus; nu e greu sa iti dai seama cum estimeaza.

Inca o data, EU STIU la masina care o am cat consuma IN REALITATE iar "realitatea" aratata in bord nu se aplica la E90 meu in oras. Desigur, m-am uitat dimineata si imi spunea 7,5l/100km. Nu-i real acel consum. Ma declar multumit de cum consuma la varsta ei! Si sunt surprins cum altii se bazeaz doar pe ce le spune masina si sunt suparati... am explicat de foarte multe ori cum se face:

Pixul pe hartie fratilor;asa se face.

Si nu mai mergeti cu rezervoarele goale!

Pana si nevasta a inteles din doua cuvinte... si merge cu Skoda ei bine merci, multumita de cum merge masinuta.

La saptamana face plinul si asta e.

 

Multumim Mike2005 pentru explicatia mult mai amanuntita.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

 

acum un an, mi-am pus mintea si pe traseul spre serviciu si inapoi, unde de regula consum 10, am consumat 6.8.

 

dar am accelerat fin astfel incat masina sa schimbe pe la 1600 de ture pe ecopro si anticipam traficul din fata ridicand de pe acceleratie si mergeam mult pe coasting, iar cand ma apropiam de semafor, faceam astfel incat masina sa curga lin, sa isi micsoreze singura viteza si apasam pe frana doar cand avea 10kmh. asta inseamna ca anterior nu accelerasem inutil si sa consum inutil combustibilul, pe care sa il irosesc apoi prin franare.

 

dar tre' sa fii si imbecil si nebun sa faci asta cu un alt scop decat de test si de distractie, doar pt ca masina sa nu iti consume.

 

Cat timp faceai in plus pe acelasi traseu cu consum de 6.8 vs 10?

Link to comment
Share on other sites

bimmer 90, spui practic ca comp de bord nu arata bine.

 

de cand ma stiu, am facut plinul la masini pana efectiv curge motorina pe jos, instinctual resetez computerul la fiecare plin si, de asemenea, calculez si cu pixul consumul. tinsnd cont de felul in care fac plinul mereu, consider ca calculul meu este mai precis ca al masinii.

 

paradoxal, g30 arata cu doua zecimale mai mult decat consuma (singura masina astfel, restul mintind in defavoarea mea). cel mai precis computer l-am avut pe jetta, aratand exact, iar cea mai mincinoasa masina afost un tucson (generatia din deceniul trecut) care arata un litru in minus.

 

@lowlife, inteleg unde bati.

 

faza este ca atunci pusesem motorina, resetasem computerul si primele semafoare, traficul, m-au ajutat fara sa imi propun, ca pe primii 3-4 km sa am consum un pic peste 7. ulterior, cand am vazut asta, am inceput sa ma straduiesc si eu foarte tare, urmarind cu f mare atentie culosrea semaforului de la distanta f mare, numarul de masini de la semafor ca sa imi dau seama daca se va pune verde in curand, nu dadeam prioritate la pietonii care erau langa trecerile nesemaforizate, imi alegeam banda pe care merg cu atentie si mai mare etc.

 

de asta spun ca este f obositor, inutil si prostesc sa incerci astfel de experimente iar daca nu te ajuta si traficul, sincronizarea semafoarelor si multe altele, nu are cum sa iti iasa.

 

si atentie, cred ca am mers mai repede atunci cand aveam 6.8% consum, decat cand am in jur de 10% si e normal sa fie asa. in oras, ai consumul mai mic, cu cat mergi mai repede. cred ca intelegi ce zic.

Edited by edit
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.