BMWClub: E46 318i N42 tremurat la acceleratie - BMWClub

Jump to content

Page 1 of 1
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

E46 318i N42 tremurat la acceleratie Rate Topic: -----

#1 User is offline   mrsgbrlccs 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 6
  • Joined: 15-April 16

Posted 24 March 2019 - 23:29

Salut,

Va scriu pentru a va cere părerea în legătură cu prima mea problema pe care o am la e46.

Joi incercam sa întorc mașina într-o parcare, am cuplat treapta 1 și am dat drumul puțin prea repede ambreiajului. Mașina a avut un moment în care s-a scuturat, părea că vrea să moară motorul, dar nu a murit și apoi a luat-o din loc.
Începând de atunci și nicio secundă mai devreme, motorul tremură când îl accelerez, nu trage rotund, nu merge in 4 cilindri. Problema e la fel și când stau pe loc, deci nu doar in mers. La accelerație de la relanti pana peste 2500 tremură. In mers însă se simte mai tare, fiind în sarcina. Nu am folosit prea mult mașina zilele astea, dar azi am mai mers puțin cu ea și e la fel. Se simte cel mai tare in a 2-a, daca accelerez de la 2000. Sub accelerație constantă merge perfect și rotund că întotdeauna, la accelerație doar e problema. Relantiul e și el bun.
Partea cea mai interesanta: tot jucandu-ma azi cu ea, încercând să-mi dau seama ce are, la un moment dat când tremură motorul a început să pâlpâie check engine galben. Și am reușit să-l fac să repete pâlpâiala, dar de fiecare data se stingea după 3-5 secunde de pâlpâit.
Știu că pâlpâit check engine înseamnă combustibil nears in catalizator, ceea ce înseamnă un missfire pe cilindri.
Problema și întrebarea mea e: de ce s-au declanșat dintr-odata in momentul când a vrut sa moară motorul? A fost atunci o scuturare mai puternică, dar nu știu să mă gândesc la o cauza.
- s-a deplasat vreo bujie de la loc? N-ar merge rotund la mers constant.
- sa fi sărit distribuția de la punct? Nu cred că ar merge așa bine in rest. Problema e doar sub accelerație.
- vanos? E drept că văd ceva ulei recent pe motor.

Am sa merg cu ea la service săpt asta când găsesc timp. Până atunci nu mai umblu cu ea. Dar am zis sa întreb înainte, poate a mai întâlnit cineva. Mersi, seara faina.
0

#2 User is offline   manole2000 

  • Senior
  • Group: Members
  • Posts: 617
  • Joined: 15-November 09
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti, Arges

Posted 25 March 2019 - 10:56

Salut. Probabil a sarit lantul de distributie cu un dinte pe axa de evacuare. Daca masina este fabricata intre 2001 si 2003 si nu a fost umblat la distributie obligatoriu sa schimbi intinzatorul de lant pentru ca a fost reproiectat ulterior si inlocuit cu unul mai lung si mai ferm.
0

#3 User is offline   mrsgbrlccs 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 6
  • Joined: 15-April 16

Posted 26 March 2019 - 12:25

Salut,

@manole2000: mersi de raspuns. Masina intr-adevar e produsa in 2003, dar distributia a fost schimbata in Germania, inainte sa o iau.

Am fost azi la service, i-a facut diagnoza si a verificat-o putin. Nu e distributia, e ok, e la punct, valorile sunt bune.
Tipul zice ca problema e din Valvetronic, axele cu came de pe admisie sunt uzate si ca trebuie schimbate ambele, imperecheate. Si ca problema nu e asa iesita din comun.
Mai zice ca n-are legatura cu momentul de joi, cand am inceput eu sa simt. Eu sustin ca nu se simtea asa inainte. Ma anunta cand gaseste axe cu came si voi mai posta aici update-uri :)
0

#4 User is offline   manole2000 

  • Senior
  • Group: Members
  • Posts: 617
  • Joined: 15-November 09
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti, Arges

Posted 26 March 2019 - 13:10

La diagnoza ce erori au aparut?
0

#5 User is offline   mrsgbrlccs 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 6
  • Joined: 15-April 16

Posted 26 March 2019 - 14:16

Erau mai multe erori, dar nu erau recente.
Aveam missfire pe cilindrul 1 si pe 4. A sters erorile, dar ulterior nu am mai vazut daca au aparut aceleasi erori sau nu.

Masina merge perfect in continuare cand e condusa calm: relantiul e ok, accelereaza bine cand accelerez constant, merge rotund pe toata plaja de turatii.
Problema ei este cand o accelerez puternic, cand bag piciorul in acceleratie dintr-o data.
0

#6 User is offline   George 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 139
  • Joined: 25-November 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 26 March 2019 - 14:43

Daca tremuratul nu se manifesta cat motorul e rece probabil nu e de la valvetronic. Valvetronic intra in actiune doar dupa ce lichidul de racire depaseste o anumita temperatura. De asemenea poti deconecta mufa de la senzorul valetronic (scoti capacul de la motor si e mufa rotunda de langa busonul de ulei). Daca tot tremura iar nu e de la valvetronic.
0

#7 User is offline   mrsgbrlccs 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 6
  • Joined: 15-April 16

Posted 26 March 2019 - 17:50

View PostGeorge, on 26 March 2019 - 14:43, said:

Daca tremuratul nu se manifesta cat motorul e rece probabil nu e de la valvetronic. Valvetronic intra in actiune doar dupa ce lichidul de racire depaseste o anumita temperatura. De asemenea poti deconecta mufa de la senzorul valetronic (scoti capacul de la motor si e mufa rotunda de langa busonul de ulei). Daca tot tremura iar nu e de la valvetronic.

Oare voiai sa zici invers?
Se manifesta si cand e motorul rece. Din ce zicea mecanicul, problema nu ar fi valvetronic in sine, ci axele cu came.
Deci daca deconectez mufa de la senzorul valvetronic, atunci ar trebui sa ma astept sa nu mai tremure la acceleratie, dar in acelasi timp va urca mai greu in ture, nu?
Mersi
0

#8 User is offline   Luv 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 75
  • Joined: 21-February 17
  • Gender:Male
  • Location:Location Unknown

Posted 26 March 2019 - 20:10

Incearca sa cauti alt mecanic priceput care a mai lucrat pe Valvetronic. Cat timp masina nu prezinta trepidati la relanti cand e la rece / cald atunci nu este de la valvetronic, totodata ar fii trebuit sa-ti apara martorul EML insotit de Check Engine. Problema ta cu siguranta e de la distributie sau este vreun vanos care e pe duca. Missfire poti avea si din cauza aerului fals dar nu eliminam nici cauza unei bobine. La VVT nu se duc asa usor axele cu came, mecanic-ul crede ca e vreun vag.. daca vrei sa scapi repede si ieftin fara dureri de cap iti pot lasa nr unui mecanic care repara valvetronice pe banda rulanta.

This post has been edited by Luv: 26 March 2019 - 20:11

0

#9 User is offline   mrsgbrlccs 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 6
  • Joined: 15-April 16

Posted 27 March 2019 - 09:27

Postez si un video cu simptomele la masina, stand pe loc:
https://youtu.be/F57TxR0QUUY
De notat faptul ca masina nu e in sarcina, deci fenomenul nu e asa accentuat. Se aude ca nu merge bine, dar cand e in sarcina... tremura mai tare masina si nu trage. Deci apas acceleratia si ea pierde putere in loc sa accelereze. In momentul acelas trebuie sa imi iau piciorul de pe acceleratie si sa reiau acceleratul mai usor.
Problema e foarte evidenta mai ales la turatii mici: sunt in a 2-a, ma apropiu de intersectie si reduc viteza pentru a ma asigura. Dau drumul ambreiajului, motorul e la 1000-1200 rpm, incep sa accelerez si masina incepe sa tremure si nu trage sa ma scoata din intersectie, decat foarte greu...

Revin cu afirmatia: nu facea asa inainte. Face asa de joi incepand. Masina asta zbura, nu aveam probleme la turatii mici, mergea in 4 cilindri, nu pierdea putere. Ceva s-a intamplat in momentul acela (primul post). Voi mai cere parerea si altor mecanici. Aveti recomandari de mecanici buni prin Transilvania? Daca e posibil chiar Cluj.

Momentan am fost doar la unul din Cluj, care doar cu BMW se ocupa. Jos palaria, omul e foarte tare si se vede ca are ceva in cap, lucreaza foarte ingrijit si iti si explica ce si cum. Dar ce nu pusca e faptul ca el sustine ca acest comportament e datorat uzurii si ca nu are legatura cu momentul de joi. Eu zic doar atat: Masina asta mergea perfect inainte.

This post has been edited by mrsgbrlccs: 27 March 2019 - 09:33

0

#10 User is offline   wind-3er 

  • Fan
  • Group: Members
  • Posts: 2007
  • Joined: 04-October 07
  • Gender:Male
  • Location:Buc
  • Interests:BMW

Posted 27 March 2019 - 12:33

View Postmrsgbrlccs, on 27 March 2019 - 09:27, said:

Problema e foarte evidenta mai ales la turatii mici: sunt in a 2-a, ma apropiu de intersectie si reduc viteza pentru a ma asigura. Dau drumul ambreiajului, motorul e la 1000-1200 rpm, incep sa accelerez si masina incepe sa tremure si nu trage sa ma scoata din intersectie, decat foarte greu...
Momentan am fost doar la unul din Cluj, care doar cu BMW se ocupa. Jos palaria, omul e foarte tare si se vede ca are ceva in cap, lucreaza foarte ingrijit si iti si explica ce si cum. Dar ce nu pusca e faptul ca el sustine ca acest comportament e datorat uzurii si ca nu are legatura cu momentul de joi. Eu zic doar atat: Masina asta mergea perfect inainte.


1.motorasul vvt nu are nicio legatura.
2.da, se intampla, sunt cazuri in care se uzeaza o axa din motor - dar este axa excentrica (2800 ron / noua)
3. mai mult ca sigur ai de schimbat intinzator lant/lant, poate si vreun vanos.

cauta pe cineva care se pricepe la motoarele astea
(multi se uita ca curca-n lemne la 3 axe cand desfac capacul)
0

#11 User is offline   wind-3er 

  • Fan
  • Group: Members
  • Posts: 2007
  • Joined: 04-October 07
  • Gender:Male
  • Location:Buc
  • Interests:BMW

Posted 28 March 2019 - 12:11

http://www.bmwclub.r...37#entry2483437
0

#12 User is offline   mrsgbrlccs 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 6
  • Joined: 15-April 16

Posted 05 April 2019 - 10:08

update mic:
nu am folosit prea mult masina saptamanile astea, simptomele sunt aceleasi. adica pot umbla cu ea linistit, merge bine, dar nu o sa plec primul de la semafor (fiind nu o accelerez puternic, doar moderat, ca sa mearga ok)
pot conduce masina mult si bine si beculetul check engine nu se aprinde/palpaie, dar pot sa-l si fac sa palpaie daca merg prost cu ea.

La sugestia unora ca "sigur sunt bujiile", am zis ca merita incercat si am facut urmatoarele: schimbat toate 4 bujiile si inversat bobinele de inductie intre ele. simptomele nu s-au ameliorat.
@wind-3er: distributia a fost schimbata si e la punct. axele sunt la 80 si 120 grade.

mai ramane de verificat partea cu vanos... dar nu mai repede de 2 sapt fiindca voi fi plecat.

Mersi de raspunsuri, voi mai posta update-uri aici :)
0

Share this topic:


Page 1 of 1
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users


www.bmwclub.ro trafic.ro