Jump to content

BMW 318i pierde/consuma ulei 1L/1500km


Recommended Posts

Salutare,

 

Masina din titlu, in varsta de 11 ani si cu 80.000 consuma cam 1L de ulei la 1500km.

 

Am fost la mecanic si a zis ca trebuie schimbate simeringurile de supape. E o problema frecventa si la N43? Se pot verifica? Din ce mi-a zis e o treaba destul de complicata si nu mi-as dori sa fie facuta degeaba.

 

Masina merge bine, trage foarte bine, insa scoate fum cand e turata dupa ce a stat la relanti mai mult timp.

 

Daca nu sunt simeringurile de vina pe unde ar putea sa mai consume ulei?

 

Orice sfat este de ajutor! Multumesc.

Edited by N43B20
Link to comment
Share on other sites

Cauta pe forum (search dreapta sus) topicuri legate de simeringuri supape; incepand cu N42 , motoarele BMW , dupa un anumit rulaj/anumita varsta incep sa consume ulei datorita imbatranirii/uzurii simeringurilor supape. Vestea buna este ca poti schimba simeringurile fara a demonta chiulasa, sunt cativa mecanici care sunt specializati in aceasta operatiune.

 

Poti verifica astfel:dimineata, porneste motorul si lasa-l pornit aproximativ 5 minute, iar apoi accelereaza pana la 3000-4000 rpm; daca vei observa fum negru , este evident ca uleiul se scurge usor in esapament, si accelerand puternic il vei elimina dintr-o data (la condus normal nu vei observa asta).

  • Like 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Va multumesc mult pentru raspunsuri! Exista vreo posibilitate sa faca mecanicul diferenta intre probleme la simeringuri sau segmenti de ungere blocati?

 

Banuiesc ca schimbarea simeringurilor fara a demonta chiulasa e mult mai simpla decat schimbul segmentilor de ungere, nu?

 

Nu am absolut nicio treaba cu domeniul auto, dar sunt exagerat de curios din fire asa ca apreciez din plin discutia :drinks:

Edited by N43B20
Link to comment
Share on other sites

Spor la citit:

 

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/103624-schimbare-simeringuri-supape/page__st__840__p__2430067__hl__simeringuri+supape+n42__fromsearch__1#entry2430067

 

 

vei gasi si niste imagini elocvente, cu simering uzat vs simering nou, si vei intelege cum ajunge sa se scurga uleiul in camera de ardere, prelingandu-se pe tija supapei; in general, dureaza aproximativ 3-4 ore, si probabil ca vei dori sa schimbi si garnitura capacului de la culbutori, pompa vacuum.....gasesti raspuns la toate intrebarile in topicul dedicat.Avand in vedere procentajul mare de motoare benzina in 4 cilindri din seria N4x ce se confrunta cu aceasta problema( nici unul nu scapa, dupa un anumit rulaj/varsta), nu cred ca are rost sa te gandesti la segmenti de ungere. Un mecanic cu experienta (sunt nominalizati cativa acolo) sigur iti va oferi un diagnostic precis.

Edited by Eugen B
  • Like 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Am rasfoit topicul si am inteles cam ce ma asteapta. Pare destul de complexa toata operatiunea, insa banuiesc ca un mecanic priceput nu intampina probleme problema. Ce mi se pare important e sa aiba cale pentru a fixa distributia.

 

Multumesc mult!

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Salutare!

 

Saptamana trecuta am luat masina de la mecanic. Au fost inlocuite simeringurile si alte garnituri (pompa vacuum, capac culbutori, circuit de racire ulei).

 

Problema e ca inca scoate fum in cazul in care este turata puternic dupa ce sta mai mult de 10 minute la relanti. In mers nu scoate fum deloc.

Am facut doar 30km de cand am luat-o, deci nu stiu cat de repede mananca uleiul.

 

E posibil sa fie totusi probleme la Valva PCV/CCV? stiu ca nu se poate schimba separat de capacul motorului, deci ar trebui inlocuit in intregime.

 

Are sens sa fac un schimb de ulei si sa trec pe 5w40?

 

Va multumesc tuturor pentru eventualele raspunsuri! O zi buna!

Link to comment
Share on other sites

unde ai schimbat simeringurile de la supape ? (ai asistal la schimbul lor)

 

cat despre ulei , ramai probabil de 5w30

In craiova, la Dani. Am asistat la schimb,dar nu se problema sa nu fie schimbate.

De când am mașinĂŁ am pus numai 5w30, doar ulei BMW. Ma gândeam sa ĂŽl schimb cu altceva.

 

 

Fa un drum mai lung, verifica nivelul de ulei before/after, la doar 30 km cati ai facut nu cred ca s-a curatat catalizatorul de funinginea acumulata.

 

O sa fac un drum mai lung ĂŽn weekend și revin cu un rĂŁspuns. Multumesc mult!

Link to comment
Share on other sites

 

De când am mașinĂŁ am pus numai 5w30, doar ulei BMW. Ma gândeam sa ĂŽl schimb cu altceva.

 

 

 

din moment ce ai simeringurile schimbate, ( personal as) pune tot 5W30

(dupa schimburl de simeringuri am renuntat la castrol edge fst titanium 5w30 si am trecut pe Liqui moly top tec 4200 longlife III, de care sunt multumit)

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Are sens sa fac un schimb de ulei si sa trec pe 5w40?

Avand in vedere ca termostatul la benzinare deschide circuitul spre radiator la o temperatura de peste 100 gradeCelsius, este ideal sa se foloseasca un ulei mai gros la cald, mai ales daca motorul consuma/pierde ulei. Toate garniturile din cauciuc sunt imbatranite si si-au pierdut elasticitatea. In concluzie (din propria experienta): foloseste ulei 0W40 sau 5W40, iar daca faci schimbul de ulei la sub 10k km este bun si castrol magnatec 5W40 (eu asta il folosesc). Daca il schimbi la interval mai lung, orienteaza-te catre ceva mai bun calitativ... Sa ne aducem aminte: cifra din fata literei W (winter) reprezinta vascozitatea la RECE, iar numarul dupa W reprezinta vascozitatea la CALD, adica la temperatura de -10 gradeC (iarna inaintea pornirii motorului) uleiul 0W este mai fluid decat 5W, 5W este mai fluid decat 10W, samd. Cand motorul este cald uleiul W40 este mai vascos decat W30. Am avut o experienta negativa cu 5w30 (l-a consumat) si de atunci am folosit doar 5W40.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Cauta pe forum (search dreapta sus) topicuri legate de simeringuri supape; incepand cu N42 , motoarele BMW , dupa un anumit rulaj/anumita varsta incep sa consume ulei datorita imbatranirii/uzurii simeringurilor supape. Vestea buna este ca poti schimba simeringurile fara a demonta chiulasa, sunt cativa mecanici care sunt specializati in aceasta operatiune.

 

Poti verifica astfel:dimineata, porneste motorul si lasa-l pornit aproximativ 5 minute, iar apoi accelereaza pana la 3000-4000 rpm; daca vei observa fum negru , este evident ca uleiul se scurge usor in esapament, si accelerand puternic il vei elimina dintr-o data (la condus normal nu vei observa asta).

 

Am avut valvetronic care consuma 1l in 800-1000km (mai mult decat motorul din topic) si testul este inutil.

Link to comment
Share on other sites

Are sens sa fac un schimb de ulei si sa trec pe 5w40?

Avand in vedere ca termostatul la benzinare deschide circuitul spre radiator la o temperatura de peste 100 gradeCelsius, este ideal sa se foloseasca un ulei mai gros la cald, mai ales daca motorul consuma/pierde ulei. Toate garniturile din cauciuc sunt imbatranite si si-au pierdut elasticitatea. In concluzie (din propria experienta): foloseste ulei 0W40 sau 5W40, iar daca faci schimbul de ulei la sub 10k km este bun si castrol magnatec 5W40 (eu asta il folosesc). Daca il schimbi la interval mai lung, orienteaza-te catre ceva mai bun calitativ... Sa ne aducem aminte: cifra din fata literei W (winter) reprezinta vascozitatea la RECE, iar numarul dupa W reprezinta vascozitatea la CALD, adica la temperatura de -10 gradeC (iarna inaintea pornirii motorului) uleiul 0W este mai fluid decat 5W, 5W este mai fluid decat 10W, samd. Cand motorul este cald uleiul W40 este mai vascos decat W30. Am avut o experienta negativa cu 5w30 (l-a consumat) si de atunci am folosit doar 5W40.

 

Multumesc pentru raspuns.

 

Revin cu vesti. Din pacate motorul consuma la fel de mult ulei ca si inainte de schimbarea simeringurilor. Saptamana viitoare o sa faca mecanicul un test de compresie. Cel mai probabil segmentii sunt dusi. Momentan o sa fac schimbul de ulei cu 5W40, insa nu ma astept sa se imbunatateasca semnificativ situatia. Din pacate nu cred ca se justifica costurile pentru o segmentare, ci poate ar fi mai bine sa schimb motorul cu totul. Probabil urmeaza sa o vand (bineinteles mentionand problemele). Viitorul proprietar poate decide care varianta este mai buna.

 

O Duminica frumoasa tuturor!

Link to comment
Share on other sites

Inca nu am schimbat uleiul. Am comandat Liqui Moly 5W40. O sa fac o incercare, cu toate ca nu am sperante foarte mari.

Mecanicul a facut azi un test de compresie si a iesit totul in parametrii. Nu inteleg, daca sunt segmentii de vina nu ar trebui sa fie compresia scazuta?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.