Jump to content

demontare planetara


hailie

Recommended Posts

Salutare,

 

 

Am un 320i din 2006 si am probleme cu inelul de abs dar pentru asta trebuie sa demontez planetara si acolo din ce am sunat la multe service-uri ma costa doar demontarea 600 de lei + inlocuire acel inel abs sau alte service-uri nici nu vor sa auda de asa ceva..

 

Ce ma puteti sfatui inainte sa ma apuc de desfacut planetara -- daca reusesc

 

- mi-am cumparat un antrenor cardanic cu tubulara de impact - 32 sau 33 nu mai stiu exact cat are surubul ala

- am lichid de frana

- cheie dinamometrica

 

Din ce am inteles, planetara iese foarte greu din fuzeta.. multi pe youtube folosesc un surub mare, care este batut cu ditamai ciocanul pana iese.. asta daca iese..

 

Trebuie sa cumpar siguranta/surub de planetara ?

 

Cei care ati avut probleme in demontarea planetarei cum ati rezolvat ?

 

Multumesc

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Daca antrenorul cardanic e ca asta: https://lincos.ro/1632-antrenor-cardanic-lung-1-2.html atunci esti pe drumul cel bun.

Iti trebuie si o extensie din teava pe care sa o pui pe capat. Sigur piulita in stea de 36mm nu o sa cedeze la doar parghie de 60cm.

Da, ideal ar fi sa inlocuiesti piulita. Aproape obligatoriu daca atunci cand indrepti/scoti/tragi de aripioarele alea de pe piulita le rupi, trebuie sa pui alta noua. Si mai trebuie sa tii cont, chiar si cand schimbi piulita noua, aceasta nu vine taiata pentru aripioare ca tu doar sa le indoi. Uita-te cu atentie unde incepe si se termina filetul pe piulita veche fata de aripioare si taie cu bomfaierul tot acolo piulita noua, sa nu ai surprize cu numarul de ture la care piulita strage si SE BLOCHEAZA (prin aripioare) pe planetara la doar 400Nm strangere..

 

Mare atentie cand indrepti (SUFICIENT) aripioarele piulitei vechi acestea sa nu atinga (nefiind suficient indepartate) de filetul planetarei, sa ti-l strice!

 

Sa fiu tu nu as bate tare de la inceput in planetara. As bate relativ tare cat sa intre penetrantul (lichid de frana, wd40..). Incearca sa folosesti o seringa cu ac pentru a ajunge cat mai aproape de imbinare. Apoi progresiv bati mai tare..

 

Nu incerca batai laterale in capul planetarei sau direct/drept cu ciocanul in cap! Nu au nici un rost! Ii va deforma

varful/filetul iremediabil.

Nu scoate piulita pana nu esti sigur ca si-a dat drumul planetara!

Nu bate in planetara daca piulita a ajuns la fuzeta!

 

Foloseste tot timpul o tija din metal, de preferabil mai moale decat otelul planetarei; sa zicem din alama, iar aceasta sa nu fie mai mare decat diametru surubului planetarei.

 

Asigura-te ca planetara nu va lovi pe tot parcursul ei in bratele suspensiei, diferential, etc..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Salutare,

 

 

Am un 320i din 2006 si am probleme cu inelul de abs dar pentru asta trebuie sa demontez planetara si acolo din ce am sunat la multe service-uri ma costa doar demontarea 600 de lei + inlocuire acel inel abs sau alte service-uri nici nu vor sa auda de asa ceva..

 

Ce ma puteti sfatui inainte sa ma apuc de desfacut planetara -- daca reusesc

 

- mi-am cumparat un antrenor cardanic cu tubulara de impact - 32 sau 33 nu mai stiu exact cat are surubul ala

- am lichid de frana

- cheie dinamometrica

 

Din ce am inteles, planetara iese foarte greu din fuzeta.. multi pe youtube folosesc un surub mare, care este batut cu ditamai ciocanul pana iese.. asta daca iese..

 

Trebuie sa cumpar siguranta/surub de planetara ?

 

Cei care ati avut probleme in demontarea planetarei cum ati rezolvat ?

 

Multumesc

 

 

o sa plangi in pumni, stai calm cu tubulara ta de 32.

cauta un service si nu bate cu ciocanul in rulmenti.

 

pentru planetara ai nevoie de un extractor

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Cand pui planetara inapoi nu uita sa o cureti bec, inclusiv santurile din fuzeta...! Le ungi apoi cu vaselina cuprata si o sa intre mult mai usor si evident strange usor..

 

Eu a trebuit sa schimb rulmenti asa ca daca la tine o sa apara zgomot de rulment uzat este pentru ca nu ai folosit presa si ai batut cu, ciocan candva in planetara. Si atunci va iesi mai usor datorita vaselinei cuprate.

 

Desigur sa scoti/pui rulmentul/tii chiar iti trebuie presa..

 

Vaselina cuprata NU a fost pusa din fabrica pentru ca e pe viata (nu)!? De aceea este foarte greu de scos fara presa.

Ca si veste "buna", sa ne spui si noua cand gasesti mecanicul cu presa, ca prea putini MECANICI se baga sa schimbe rulmenti-spate.. la BMW!

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Salut, exista presa pentru aceasta operatie, se fixeaza in gaurile prezoanelor si voila....

Mergi la un service ok, uneori e mai indicat, ca sa nu platesti apoi altele.

 

Spor.

Ali, o poza la presa ai?

Stiu si eu de presa dar nu am gasit nimic pe masura pozitiei prezoanelor.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Salut, nu am poza, am vazut una pe internet pe undeva, si eu am incercat la un x5 sa scot planetara pe fata din butuc, fara succes, am in plan sa fac o presa la strung, o placa groasa cu o piulita sudata si cam asta e, nu e mare filozofie.
Link to comment
Share on other sites

Salut, nu am poza, am vazut una pe internet pe undeva, si eu am incercat la un x5 sa scot planetara pe fata din butuc, fara succes, am in plan sa fac o presa la strung, o placa groasa cu o piulita sudata si cam asta e, nu e mare filozofie.

 

Poze pe net zici? Pot sa vad si eu cu sutele..

 

Daca iti planifici sa construiesti/faci/dai cuiva sa faca, nu pune orice piulita si orice surub.

Nu degeaba sunt negre aproape toate extractoarele/presele.. desigur aceea e doar o vopsea, dar si un otel special, de scule, pasul filetului fiind mic pentru un motiv foarte precis; avans cat mai mic per rotatie..

Ideal ar fi ca presa sa aiba o suprafata de contact cat mai dura si mica, fie bila sau tija cu rulment radial.. pentru ca tija doar sa impinga nu si frecare pe capatul planetarei..

 

Oricum daca ii dai unui specialist care a mai facut asa ceva, acela va sti ce si cum; daca nu.. va afla.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Probabil si in service o s-o ia la ciocane pana iese. Bocaneala rulez si in reprezentanta.

Si eu prefer sa fac anumite operatiuni singur pt.ca Dorei sunt in toate service-urile...

Recomand documentatia online TIS pt. instructiuni si macar cateva scule serioase daca poti imprumuta (pistol pneumatic, Nm mare) si consumabile cumparate inainte (piulita, daca scoti planetara din dif., BMW recomanda inlocuirea suruburilor).

 

Exista ateliere auto pe care le poti inchiria cu ora acolo? Intreb pt. ca in De exista peste tot si e mana cereasca pt. cei care fac DIY. (gen 15e/ora all included).

 

Mai jos ai video pt. inlocuirea rulmentului spate/stanga la e90, poate ajuta la demontarea/montarea planetarei

 

 

PS: am folosit si eu pistolul ala Hazet 9012m si e un mic monstru, 1100NM, sar prezoanele ca popcornul.

Link to comment
Share on other sites

Eu l-am folosit intr-un hobby garage si m-a impresionat. Am stat (si inca stau) pe ganduri oare merita sa imi iau si eu un compresor SH de 50l, care poate sa livreze macar 127l/min. si sa investesc in scule de genul? Inca urmaresc ofertele SH...

De asta spuneam de inchiriat atelier mai sus, mie mi-a imbunatatit viata (2 masini cu revizii anuale, frane, alte reparatii minore,etc.) lucrurile se rezolva mult mai rapid si mai ieftin.

 

Ca fapt divers a fost un reportaj pe RTL parca despre genul asta de garaje (probabil se simt amenintate service-urile mari) si un nea Caisa de la nu stiu ce ITP local de aici zicea: "domne, daca ai nevoie de instructiuni pt. reparatie mai bine nu te apuci". Mi-a venit sa rad, parca astia la BMW, VAG, Merc, stiu pe dinafara cuplurile pt. fiecare surub...

Link to comment
Share on other sites

NU se incepe cu asa ceva; parerea mea.

Un compresor cu aer face zgomot destul de mare, iar de asta trebuie tinut cont in anumite zone cu case, apartamente... iar asta este doar un aspect.

 

Am demontat, consider eu, foarte multe lucruri la masina din posesie si asta tot pentru ca cred ca stiu si ca pot incerca sa nu dau banii altora, poate la fel de priceputi ca min, sau nu(!) sau poate unora care isi vor doar banu' si gata; nici aceia nu imi plac!

 

Oricum, daca este loc eu as investi intr-un elevator mai intai! Sunt atat de multe lucruri mult mai usor accesibile pe dedesupt inca acesta isi va recupera banii muult mai repede!

Am si eu o scula electrica pe acelasi principiu, de santier pentru fixat/stransi grizi de metal in structura cladirilor, care scoate tot cam 1000Nm professional facuta de Bosch, foarte grea(fizic) de utilizat, foarte scumpa noua, luata SH si pe care nu am folosit-o nici macar sa desfac acea piulita de pe planetara, pentru ca imi era prea lene sa il montez.. ii trebuia un adaptor de la patrat de 1 inch la 1/2 inch cat era patratul cheii tubulare de 36.. si nu il gaseam nicicum de fapt, ca luasem scula de ceva vreme si tocmai asta asteptam sa faca..

 

Apoi, in general, pentru a nu stresa (filete) piesele/suruburile, daca vrei sa le refolosesti, este bine sa incerci sa le desfaci manual.. dar asta este doar o parere personala sustinuta 10-20% de stiinta.

Oricum, sa zicem ca nu le defaci manual ca ti-e lene te grabesti, etc.. dar aproape sigur este sanator sa le strangi fara ciocan pneumatic, ci la simtul manii!

Apoi, de foarte multe ori o sa vezi ca ciocanul pneumatic nu intra in locuri in care tot felul de seturi de chei, inelare, fixe, tubulare scurte, tubulare lungi ajung, dar nu mai incape si ciocanul sa poti desface, decat daca desfaci nu stiu ce altceva care nu se merita.., e risipa de timp, etc.

 

Asa este, nu trebuie strans totul la cheie dinamometrica (pentru ca de foarte multe ori nici macar nu incape acolo, ca in exemplu de mai sus, dar asta nu inseamna ca nu sunt locuri critice unde cheia dinamometrica e mana lui Dumnezeu, pentru ca daca ai rupt surubul/bujia, sau ai stricat filetul.. in blocul motor sau in blocul de dur-aluminiu ai... imbulinat-o!

 

Dar cel mai important este ca daca iti place, si nu te gandesti numai la banii salvatii, atunci o sa ai maxima satisfactie. Si prea putini te pot contrazice-duce de nas cand tu ai pus mana si ai reparat!

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Eu l-am folosit intr-un hobby garage si m-a impresionat. Am stat (si inca stau) pe ganduri oare merita sa imi iau si eu un compresor SH de 50l, care poate sa livreze macar 127l/min. si sa investesc in scule de genul? Inca urmaresc ofertele SH...

De asta spuneam de inchiriat atelier mai sus, mie mi-a imbunatatit viata (2 masini cu revizii anuale, frane, alte reparatii minore,etc.) lucrurile se rezolva mult mai rapid si mai ieftin.

 

Ca fapt divers a fost un reportaj pe RTL parca despre genul asta de garaje (probabil se simt amenintate service-urile mari) si un nea Caisa de la nu stiu ce ITP local de aici zicea: "domne, daca ai nevoie de instructiuni pt. reparatie mai bine nu te apuci". Mi-a venit sa rad, parca astia la BMW, VAG, Merc, stiu pe dinafara cuplurile pt. fiecare surub...

 

Eu am un compresor de 50ltr nou si un pistol pneumatic de 1500nm tot nou si se misca bine cat timp ai presiune de lucru 7-8 bari, compresor profi iti tb daca ai service de roti

 

si pe viitor un clichet pneumatic ptr acces in spatii ingustate.... sau cand nu am chef sa dau la cheie 15 surubele ...

 

Slefuitorul electric si un biax tot electric sunt pentru mine mult mai usor de intrebuintat decat astea pneumatice....

 

Eu in germania reparam in tiefgarage si in parcare masinile bineinteles ca la fiecare sunet de cheie un retard bombanea ceva ca sa ma duc dreacu la service ca toata lumea, lor li se pare incorect ca tu sa iti repari masina singur pe cand el e bata si tb sa plateasca sute de euro ptr orice mizilic in service....

 

Futun minim 8mm interior.... astea din seturi complete gen pistol vopsit, suflat, umflat roti etc sunt de obicei de 6mm si nu prea misti pistolul cu ele :thumbsup:

Edited by BOASKA
Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Sunt de acord cu @Alexandru_M si cu @bimmer90f30 .. Va multumesc mult baieti pentru sfaturi.. Sincer m-am cam saturat de Dorei si toti idiotii de mecanici..

 

Nu zic ca toti sunt idioti, sunt cativa mecanici care chiar sunt buni dar sunt full.. Asta e soarta..daca stric repar sau o cumpar, macar stiu ca am facut singur.. nu e problema de bani.. voi tot vorbiti de service-uri sa merg sa desfac o amarata de planetara..

 

AM sunat la 10 service-uri .. toate au zis ca sa nu e baga la asa ceva.. prefera mecanica rapida sau umflat de roti..

La singurul service la care am sunat a fost cel de la tunari, de reparat planetare -- 150 de lei pe ora manopera demontare planetara.. ( daca mecanicul ala "se chinuie" 10 ore la ea, platesc 15 milioane????

 

In fine.. m-am lamurit.. eu revin cu update-uri ce am reusit sau nu..

 

@BOASKA tubulara mea de 32 plus alte tubulare de impact + plus pistol de impact.. sa fie asa cum zici tu.. lasa, sa ma chinui eu..

 

mi-am luat si scule bune.. de presa am auzit si eu.. pot sa fac rost de o poza cu ea "faurita" de cineva de la galati.

Edited by hailie
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Daca mecanicul ala se chinuie 10 ore aia nu inseamna ca tu trebuie sa platesti atata,fiecare operatiune din service se normeaza cu tarif orar,de ex.dem..remontat planetara 2 ore...tu cu atat esti taxat,trebuia sa intrebi simplu cat costa ce vrei tu sa faci.
Link to comment
Share on other sites

Crezi ca nu am intrebat aspectele astea????

 

Mi-a zis asa -- Demontarea planetarei se taxeaza la ora - 150Ron cu tva inclus.. Inlocuire Inel reluctor abs 150 de lei ( manopera + piesa)..

 

Despre ce vorbim aici @ADRIAN HD ... ""Reco Planet '94 "" fara sa fac reclama..

Link to comment
Share on other sites

Regula dupa care te poti calauzi e urmatoarea.

Daca au mai facut treaba respectiva, sau o fac in mod relativ frecvent trebuie sa iti poata spuna de la inceput cat dureaza si cat costa. Foarte probabil au si scule..

 

Daca iti spun doar pretul pe ora, fugi de acolo, ca doar se experimenteaza pe masina ta si sa ia si banu'! .. cu naiba stie cate ciocane, cand te intorci cu spatele.. :purple:

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Sincer nu am timp, loc si bani de dat pe scule in prostie.. dar cand auzi preturile astea pe la service uri o iei razna..

 

Asa si cu bratele pe fata.. am sunat la un service sa imi schimbe bucsele la brate si multe au zis ca nu au presa de scos bucsele.. ( adevarul ca acea trusa costa 1000 de lei)...

 

M-am cam saturat:

 

1. service uri pline

2. Preturi exorbitante cand aud de un amarat de bmw din 2006

3. Nu se baga la anumita mecanica

4. Vor mecanica rapida

 

etcccc.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Cu o teava (defapt una pe diametrul bucsii si una care sa intre bucsa prin ea) si o menghina schimbi bucsile la bratele fata e90/e60/e70/etc fara nici cea mai mica problema.

Am schimbat eu la fosta masina bucsile mari pentru ca pivotii erau buni. Se schimba foarte simplu, scule sa ai (eu am avut acces la un atelier de strungarie si le-am rezolvat imediat). E o operatiune chiar foarte simpla.

Dar ca service sa n-ai asa ceva...sigur ai fost la service si nu la cizmarie ? :))

Edited by Alexandru'
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.