Jump to content

Ati cumpara un I3 SH?


Tarabostes

Recommended Posts

Am remarcat mai multe oferte de i3, modele 2015-2016 cu relativ putini km (20-30k) si pe la 25k euro.

Ma tenteaza pentru a doua masina a familiei, utilizabila exclusiv urban. Stau la casa, am bransament trifazic..deci incarcarea nu ar fi o problema.

Are sens cumpararea unui electric SH? Tehnologia evolueaza rapid, in cativa ani apare o noua generatie de acumulatori, autonomia va fi mult mai mare, incarcarea mai rapida... prin urmare un model gandit in 2013 va fi complet depasit si extrem de greu vandabil.

Link to comment
Share on other sites

Ca sa incep cu concluzia, sunt de acord cu @seaman. Adica 15k ar merita, 25k nu. La 15k, daca mergi cu el doar urban si incarci in locuri unde curentul e gratis (sau ai tu curent gratis acasa), mai compensezi din depreciere. In plus, deprecierea unei masini de 15k o sa fie mai mica decat cea a unei masini de 25k. Mai ales ca noi suntem oricum in urma ca tara la capitolul asta. In Bucuresti e grosul masinilor electrice si hibride, dar in tara e slabut. Asa ca parerea mea e ca o sa fie piata pentru o masina sub 10k peste 3-4 ani. Vorba aia "astept provincia" :)

 

Edit: in toamna o sa apara Peugeotul 208 electric, care probabil o sa coste nou in jur de 25k. Care are un range destul de bun din cate am citit. Si nici la interior nu arata rau, daca n-ai pretentii foarte ridicate. Si dupa aia urmeaza Corsa electric, pe aceeasi platforma.

 

https://www.peugeot.fr/gamme/nos-vehicules/e-208.html?utm_content=148476386

 

Inca un edit: e posibil ca pe sfarsit de an sa mai scada preturile la SH-uri. Pentru ca o sa apara modelele noi (Haudi e-tron, Kia Niro, livrarile de Kona, Peugeot-ul asta, Leaf-ul cu bateria mare, noul i3, etc). Si lumea o sa inceapa sa faca upgrade.

Edited by mgi
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

eu n-as da atat , mai ales 2013 ...merita sa mai astepti cel putin 2-3 ani pana sa te gandesti la o masina electrica dpmdv , oricum in gama BMW nu prea ai multe variante , vad ca la G30 au inceput sa bage hibrid , pt mine complet electric imi pare un hazard total , daca nu ai planificat drum etc etc , ma tot uit pe jurnal lui Bala , nimic nu poate bate independenta unui motor normal , fill and go . Macar la hybrid ai motorul capabil sa te scoata din orice situatie si ceva electric bonus
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Masinile sunt productie 2015-2016. Din ce am citit, bateriile par sa aiba 8 ani si 100.000 garantie. Ce se intampla in timp sau dupa garantie, daca apar probleme...inca nu am aflat. Mai caut informatii.

 

Din review-uri, autonomia reala este pe la 140-150, iar consumul pe la 7-7.5 lei/km. Autonomia este ok, insa te poate limita daca prima masina nu ar fi disponibila din diverse motive.

Link to comment
Share on other sites

Varianta pentru liniste sufleteasca e cea cu range extender. Garantia trebuie vazut ce termeni are, ca pot sa iti garanteze 70% din capacitate dupa 8 ani.

 

Oricum, preturile la baterii scad pronuntat de la an la an. Nu stiu daca exista vreun producator 3rd party pentru asa ceva inca, dar e posibil sa apara. Nu de alta, dar bmw nu cred sa reduca pretul la bateriile proprietar doar pentru ca a scazut costul de productie..

Link to comment
Share on other sites

Daca vrei a doua masina electrica, clar e OK. Merita din plin banii aia o masina electrica:

- uzura mai mica in oras,

- intretinere mult mai mica

- consum foarte mic

 

Iti vei scoate banii linistit in timp.

 

Legat de I3 sh, e OK doar daca cumperi de la varianta de 94Ah (30kWh) in sus. Motorul de 170cp. Bateria de 20kWh e prea mica.

I3 are un management excelent al bateriei, calitatea se pastreaza bine in timp, se incarca la fastcharging chiar si iarna cu peste 35kW-40kW, iar incarcarea cu 11kW/h din trifazic e printre cele mai bune de pe piata.

Gasesti I3 si cu 50-100k km cu SOH al bateriei de peste 90% la pret bun.

Nu inteleg de ce la Bavaria Used au preturile alea la I3 sh cand cu bonusul de la stat cumperi nou la pretul ala. Ma rog...

 

Nu as cumpara REX pt ca ... benzina si gasesti unde sa incarci. Cari aiurea motorul ala. Eu nu as lua asa ceva.

 

La sh as mai adauga Renault Zoe de 40kWh R sau ideal Q cu observatia ca iarna e cam greut cu zoe. Incarca relativ incet si nu are fastcharging pe DC. Doar AC pe la 10-15kW care daca esti pe fuga uneori enerveaza.

 

Leaf II cu 40kWh e iarasi fain. Are dotari chiar mai bune decat I3 daca iti cumperi cu echiparea de top.

 

Eu ma zbat sa cumpar o masina mai mare ca I3 pt a o folosi pe post de masina familiei. Tinta este ceva cu 5 locuri si baterie de cel putin 60kWh.

Optiuni ar fi Hyundai Kona, Kia Niro sau Nissan Leaf E+ care cu bonusul de la stat ajung pe la 32-35k eur.

 

La cum merg treburile s-ar putea sa ajung la Tesla Model 3 dar inca nu sunt hotarat pt ca nu as renunta la 10k de la minunatul stat roman...

 

Pt I4 inca nu au anuntat pret.

 

Strict pentru oras e ok, merge si un Leaf generatia 1..

 

:no:

 

este considerata masina cu degradarea cea mai mare a bateriei. Are un management rau al temperaturii bateriei.

Noul Leaf e mai OK (cel de 40kW). Foate fain la condus dar si la el daca ai treaba multa cu el, vara, cald afara, si ii dai doua fastcharging-uri, intra in overtemp la baterie si te rogi de el.

E de luat in calcul totusi. E o masina duper OK pana la urma.

 

Din review-uri, autonomia reala este pe la 140-150, iar consumul pe la 7-7.5 lei/km. Autonomia este ok, insa te poate limita daca prima masina nu ar fi disponibila din diverse motive.

 

Autonomia este ceva extrem de subiectiv. mai ales in review-uri.

 

Cu I3 daca mergi pe drumurile nationale si nu treci de 100km/h treci de 200km range lejer. Daca ai probleme cu incarcarea si mergi incet, pe la 70-80km/h ajungi la 270km. Daca ii dai 150km/h poti doar 130km. Deci depinde cum mergi.

 

In weekendul asta am facut 230km cu I3 si am mai avut baterie sa merg vreo 20km in oras, sa duc copii la scoala...

 

Gasesti peste tot sa o incarci si in RO si in afara. Nu mai este problema cu incarcarea.

 

Am facut 31.000 km intr-un an :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Oricum, preturile la baterii scad pronuntat de la an la an. Nu stiu daca exista vreun producator 3rd party pentru asa ceva inca, dar e posibil sa apara. Nu de alta, dar bmw nu cred sa reduca pretul la bateriile proprietar doar pentru ca a scazut costul de productie..

 

Bmw nu face baterii. Sunt Samsung.

Tesla are Panasonic

Nissan au incercat sa-si faca singuri.

 

Sunt ceva achizitii acum pe piata pt ca bateriile pe siliciu sunt cheia. Doar ca inca crapa la propriu, siliciul comportandu-se ca un burete si isi poate mari volumul si cu 400%.

 

Proprietar poate fi doar managementul bateriei unde Tesla sunt de departe lideri,

 

Practic ce vezi in bord este o baterie virtuala. In realitate nu o incarci la 100% si nici nu o descarci mai jos de poate 30%. Cum faci asta, cum o racesti si o incalzeti, cum o estimezi la nivel de SOH sau SOC, ramane pe OEM.

 

BMW e printre firmele cu baterii considerate scumpe si inca au capacitate mica. BMW I3 insa este foarte eficient.

 

Sunt multe de luat in calcul de exemplu:

 

BMw I3, are bateria (din iarna) de 40kWh si consum pe la 12-13kWh. Incarca trifazic 11kW

Jaguar I-pace are 90Kwh bateria dar consuma 25-28kWh. Incarca trifazic 7kW. Cum kkt la o astfel de baterie sa incarci asa incet. Recupereaza daca ii dai fastcharging dar e 20.000eur unul si nu iti cumperi acasa.

 

Practic nu ai facut nicio treaba. E mai fain Jaguarul dar sa consumi asa de mult, este obscen. Ajungi sa consumi ca un diesel :p

 

Tesla are baterii mari si sunt foarte eficiente.

 

Audi E-tron e cam petarda daca e sa ne uitam pe partea electrica, baterie vs. consum. Prefer oricand un model S P90D :blush:

Link to comment
Share on other sites

Bateriile sunt standard, daca ne referim la celula de baza - aia format 18650 sau 26650. Dar pachetul de baterii e format proprietar la fiecare masina. Adica nu poti sa iei bateria de pe un i3 s-o pui la Zoe de exemplu. Deci daca se strica bateria si vrei sa cauti o solutie non-bmw, sunt doua variante: fie cineva face un battery pack compatibil, fie cineva desface, testeaza si repara/reconditioneaza bateria originala.

 

Iar ca eficienta bmw-ul pe pe la mijloc din cate vad. Jaguarul a obtinut cifrele alea la un model de pre-productie din cate scrie aici. Oricum, e catamai caramida, e normal sa consume mai mult

https://pushevs.com/2018/07/29/range-efficiency-test-of-10-electric-cars/

Link to comment
Share on other sites

Din ce stiu eu, in BMS se trec parametrii pachetului de baterii care sunt unici la fiecare in parte. Ma rog, nu stiu in ce masura dar sunt optimizate individual. Nu stiu la ce producator dar asa am citit.

 

Cred ca iesi mai OK daca iti pui baterii din dezmembrari. La I3 se schimba fiecare din cele 8 pachete separat.

 

Jaguar I-pace atat are consumul si la varianta de serie. Stiu de la persoane care au condus asa ceva si atat scoate. Pacat, ca masina e faina.

 

In mai va participa la intalnirea masinilor electrice si o persoana cu I-Pace care ii va fi livrat in perioada asta. O sa-l intreb cum sta cu consumul

Link to comment
Share on other sites

Pretul mi se pare un pic exagerat pentru I3, eu sincer as astepta toamna aceasta, cand vor iesi pe piata cei de la peugeot cu 208 electric/corsa, care promite destul de multe; daca pretul va fi ok, sunt convins ca vor da lovitura, mai ales ca renault are politica lor de inchiriere a bateriei, ceea ce face masinile lor putin atractive dpdv financiar.

 

Din ce in ce mai multa lume devine interesata de masini electrice, ca sa nu zic ca intalnesc din ce in ce mai des cate o tesla in trafic, vad ca din ce in ce mai multe presoane aleg aceasta masina; deja generatia "apple gadget" incepe sa acumuleze dpdv financiar, iar pentru ei un mercedes sau bmw nu mai este atat de cool ca o tesla, cu acel "ipad" imens in bord. Asta creeaza un trend, si masinile electrice vor deveni un trend, si pentru cumparatorii marcilor de volum, deci si oferta se va adapta la cererea pietei.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Pai nea Eugen, e clar ca odata cu noul trend electric farmecul bmw/mercedes/audi se cam termina :rolleyes:

Eu sper doar sa ajunga tehnologia intr-un punct mult mai bun decat este in acest moment , probabil ca Tesla o sa fie lider mereu in domeniu si personal daca as trece pe electric clar as incerca doar tesla, mi se par cel mai de incredere si cat de cat ok ca si design.

 

In momentul asta cel mai bun deal pt mine ar fi un porsche hibrid pe benzina :) stiu cateva si merita si pe partea de taxe, totusi toate cablajele alea arata al naibi de periculos :) marog ar fi si i8 dar e prea scump pt ce ofera.

Edited by Krebs
Link to comment
Share on other sites

Renault nu mai inchiriaza bateria. Cel putin iti cumperi Zoe-le cu baterie cu tot.

 

Zoe 2 apare cica anul asta. Si ala poate fi interesant. Vine cu CCS

 

Din ce in ce mai multa lume devine interesata de masini electrice, ca sa nu zic ca intalnesc din ce in ce mai des cate o tesla in trafic, vad ca din ce in ce mai multe presoane aleg aceasta masina; deja generatia "apple gadget" incepe sa acumuleze dpdv financiar, iar pentru ei un mercedes sau bmw nu mai este atat de cool ca o tesla, cu acel "ipad" imens in bord. Asta creeaza un trend, si masinile electrice vor deveni un trend, si pentru cumparatorii marcilor de volum, deci si oferta se va adapta la cererea pietei.

 

Sunt mai fain de condus, mai simple, mai eficiente si mult mai puternice pt aceiasi suma de bani.

 

Mai putin si vor apare motoare cu mai multe turbine ca cilindri. E trist.

 

Ah si la BMW, pe orice latura ai sigla M iar motorul de 2l are tevi cum avea 335-ul odata. Nu are cum sa nu incepa sa ti se para cool altceva.

 

Dar suntem offtopic :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Tot o sa fie diferente, iar marcile premium cred ca au modalitati sa ofere niste chestii in plus:

- interior mai studiat / mai 'fitza'

- hardware mai destept: motoare mai puternice, baterii mai bine gestionate, incalzite/racite, etc

- tinuta de drum mai buna

- software mai destept / mai ergonomic, atat in masina cat si pe aplicatiile conexe

- servicii aditionale (concierge, etc)

 

Chestia cu puterea e cu dus si intors. Adica au cuplu mare, sunt ok pana la viteze legale de autostrada, dar cam acolo se opreste chestia la cele mainstream. In fine, lucrurile avanseaza, astea sunt bolile copilariei

Link to comment
Share on other sites

Am avut ocazia sĂŁ conduc ceva timp i3 și eGolf. DouĂŁ mașini electrice, dar diferite. i3 a fost din start gândit sĂŁ fie full electric, pe când la eGolf s-au fĂŁcut compromisuri și practic e o mașinĂŁ clasicĂŁ transformatĂŁ ĂŽn full electric.

 

Recunosc cĂŁ ambele mi-au plĂŁcut la condus și par ideale pentru traficul urban, chiar și ĂŽn mersul acela barĂŁ-la-barĂŁ. E foarte util cum se ĂŽnfrâneazĂŁ imediat ce ridici piciorul de pe accelerație.

 

Am ĂŽn plan sĂŁ ĂŽnlocuiesc mașina soției, un Peugeot 107 pe care ĂŽl fâțâim prin aglomerația urbanĂŁ fix cu o electricĂŁ. Dar, exact ce ziceam, nu pot sĂŁ renunț la sedanul de familie, deși și eGolf și i3 ĂŽmi permit bine-mersi sĂŁ merg cu toatĂŁ familia fĂŁrĂŁ stres prin oraș, confortul la drum lung și alergatul dupĂŁ stații de ĂŽncĂŁrcare nu mĂŁ pasioneazĂŁ.

Pentru naveta zilnicĂŁ muncĂŁ-servici ĂŽnsĂŁ, clar da, clar SH ar merge i3. E de menționat ĂŽnsĂŁ cĂŁ aș ochi modelul 2017+ mai degrabĂŁ, cel cu bateria de 33 vs 22. Prețul deocamdatĂŁ e prohibitiv pentru mașina secundarĂŁ, de oraș.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Mda, masinile electrice vor evolua ca telefoanele. SH ar fi o varianta de luat in calcul..dar la juma de pret de noua.. sau o treime.

 

Am vazut putin din review-ul lui Buhnici la Tesla model 3. Sunt ceva dezavantaje, desi o lauda de parca e cea mai tare masina de pe pamant.

 

Insa se vede ca Tesla inca nu stie sa faca masini, chederele la portbagaj nu sunt bine gandite, la o ploaie mai serioasa sau la spalatorie, iti intra apa in portbagaj. Superchargele din europa trebuie updatate cu nu stiu ce mufa, ca sa incarce model 3.

Facuse 28h din Germania pana in Bucuresti, parca asa a zis. Nu a putut incarca unde isi programase.

 

Avantajul in oras e clar, mai ales daca ai panouri fotovoltaice, mergi pe gratis.

Link to comment
Share on other sites

Tesla in Europa era livrat cu conector care pt a incarca la statiile fastcharger gen Kaufland, necesita un adaptor si incarca maxim cu 50kW.

 

Au inceput sa livreze model 3 pt Europa cu conector CCS care poate fi incarcat fara adaptor. Pt a putea fi incarcate M3 EU la supercharger, superchargerele trebuie migrate la conector CCS.

 

Nu e neaparat bug, e o evolutie. CCS devine un standard tot des intalnit.

 

Desigur, cu I3 cu CCS, nu poti incarca la Supercharger Tesla CCS, dar Tesla Model 3 cu CCS, poate incarca si la Kaufland. :hmm:

Link to comment
Share on other sites

Ma gandesc la o electrica dintr-o combinatie de factori: unii care tin de coolness (aici masini ca Zoe sau eGolf sunt in zona banala) si altii care tin de comoditatea condusului urban si costuri. Elementele eco ma lasa rece, atata vreme cat Bucurestiul, cel putin e plin de masini vechi (transport marfa si calatori in principal) care fumega disperant si sunt tolerate de autoritati.

La 25k euro, sotia s-ar putea simti bine si cu un Mercedes Clasa A sau un Mini Cooper/Countryman, care ar putea sa mai aiba si ceva valoare dupa 6-7 ani de utilizare.

 

Ca masina principala, exclus. In Norvegia am vazut Tesla prin cele mai izolate locuri, cu bicle si caiace pe plafon...insa tre sa fii genul prea bine organizat sau prea aventurier. Chiar si la infrastructura lor, care e din alt film.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Depinde care e criteriul cu cea mai mare greutate. Daca e costul, un excel cu TCO pe 5-6 ani s-ar putea sa ajute. Si in cazul asta poti sa te uiti si la ceva gen toyota chr. Daca e factorul 'cool', nu prea sunt multe variante electrice disponibile dupa parerea mea. Asa ca ori mai astepti sa iasa lotul urmator, ori iei ceva clasic. Daca e comoditatea condusului, orice masina mai rasarita cu cutie automata se conduce exact la fel de usor.
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

M-am urcat eu in unul acum , ma simt ca in barca cu roti , mic , inghesuit nu vad 4 persnin el.ever mai.mult de fataiala prin oras nu ii vad rostul , oricum bord ,materiale ,un feeling cheap ,degeaba HK si optiuni ,parca nu e masina , chestie de obisnuita probabil. Daca vii de pe masini serioase , mari gen E60 ,F10 asta iti pare o cascarabeta cu roti de bicicleta
  • Like 7
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Dupa o mie de km nu mai ai aceiasi senzatie. Te obisnuiesti

 

Dupa 10k km consideram ca E60-ul e defect. Ce kkt face turbina aia de nu intra odata?! Schimbam la 4500 de ture desi mergeam normal etc.

 

Si nu e obisnuinta I3 vs altceva ci electric vs. altceva.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.