Jump to content

Ati cumpara un I3 SH?


Tarabostes

Recommended Posts

Dupa o mie de km nu mai ai aceiasi senzatie. Te obisnuiesti

 

Dupa 10k km consideram ca E60-ul e defect. Ce kkt face turbina aia de nu intra odata?! Schimbam la 4500 de ture desi mergeam normal etc.

 

Si nu e obisnuinta I3 vs altceva ci electric vs. altceva.

 

vorbim de o masina mica , strict comparativ cu calitatea de la o berlina normala sau alt model bmw , I3 imi pare sub calitativ , nu mai spun de design interior care te face sa te simti in beci undeva, nicidecum in viitor . Clar e o alegere care tine strict de nevoi , de spatiu , utilitate , e probabil pt cineva care a condus masini din gama mica si asta ii pare multumitoare cel putin daca nu chiar wow. E peste un ford fiesta sau opel corsa si cam atat.

 

daca ai reusit sa te adaptezi cu ea ok , dar poti sa spui ca faci un drum cu ea comfortabil cu 4 pers in masina ? Nici macar nu face fata la bagajele a 4 persoane ...

Edited by Myx
  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

My link

 

Vor arunca hipsterii cu pietre dupa dieseluri, cat de curând :)

 

Toyota CHR este o varianta, insa preturile sunt sus (nu prea gasesti hibrid SH sub 22k euro) iar interiorul cam dezamagitor ca materiale.

Una peste alta, mie i3-ul mi se pare o masina ok pentru oras, din toate punctele de vedere, insa pretul e prohibitiv, cu 2-3 optiuni trece de 45k.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

M-am uitat si eu la i3, dar am trecut repede peste, pentru ca pachetul nu ma atrage chiar din niciun punct de vedere: pret, interior, rotile alea subtiri si mai ales suicide doors - o alegere pe care nu o inteleg, mai ales la o masina de oras.

 

Acum ma uit la hibride SH si astept cu interes pejo-ul 208 :)

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

@mgi Corect, rotile arata jenant. Nu stiu cum e ca stabilitate. Probabil ok pe viraje largi, insa am vazut recent un i3 plecand in forta, iar la schimbarea f brusca a benzii a avut o miscare laterala foarte ciudata. Insa a fost o schimbare brutala a directiei de mers.

 

Usile sunt faine, dar un tip se plangea ca e mai complicat cand vor sa coboare copii prin partea dreapta. Mi-a placut si usa laterala de la Clubman, la vremea respectiva, doar ca masina arata ca un mic dric :)

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Rotile alea sunt f ok in ciuda aparentelor. Nici mie nu-mi plac ca aspect dar functional sunt ok. Ai aderenta si stabilitate. Si iarna si vara.

 

Usile sunt nasoale pt copii. In prima saptamana le-am prins mana la amandoi. Ei pun mana sa deschida, tu inchizi usa peste mana lor...

 

Acum, daca merg cu o alta masina, stau copii blocati cuminti si astepta sa le deschid usa :)))

 

Nasol e ca scoti centura in fata ca sa deschida usa din spate.

Link to comment
Share on other sites

Are sens cumpararea unui electric SH? Tehnologia evolueaza rapid, in cativa ani apare o noua generatie de acumulatori, autonomia va fi mult mai mare, incarcarea mai rapida... prin urmare un model gandit in 2013 va fi complet depasit si extrem de greu vandabil.

..Tehnologia in materie de baterii sau autonomie, va evolua cu fiecare model nou care apare.

Iar pretul va ramane la fel de prohibitiv..

 

Asadar, sa fiu tu, daca ii gasesc utilitatea unei masini electrice as lua una, dar numai dupa ce ma asigur ca bateria cu, care o iau poate fi schimbata dintr-o sursa sigura, alta decat dealer .. pentru ca la dealer probabil e mult mai scump iar bateria de pe masina foarte probabil nu mai duce prea mult.. si va trebui inlocuita pe periodata cat o sa fii propietar.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

poti sa spui ca faci un drum cu ea comfortabil cu 4 pers in masina ? Nici macar nu face fata la bagajele a 4 persoane ...

 

Clar nu.

 

Dar pe topic e vorba despre a doua masina, in primul rand pentru oras.

 

Nu vad de ce lumea are pretentii ca I3 sa fie masina de familie. Si de drum lung. Niciun moment nu a fost proiectata pt asa ceva.

 

Este judecata aiurea din cauza unor idei preconcepute. De ex:

 

Merg de multe ori cu I3-ul in diverse locuri si ma intreaba diversi din senin ce range are. Le spun si incep sa abereze despre:

Cum conduc ei 1000km fara oprire de parca ar face asta saptamanal. Sau ca nu pot merge 5 oameni in I3 desi ei pot cu masina lor. Sau ca ei nu si-ar cumpara asa ceva nociodata. Desi eu nu-i cunosc si nu i-am mai vazut in viata mea. Pur si simplu nu ma intereseaza ce fac altii cu masinile lor. Nu eu merg la ei sa-i intreb ce fac cu ale lor.

 

Cam asa incepem sa discutam si aici.

 

I3 e ok pt ce trebuie sa faca. Ca masina a doua e ok pt oras. Pt asta a fost facuta.

 

Si da, sunt si alte masini de oras electrice poate si mai faine. Dar nu sh.

 

Vrei masina electrica de drum lung? Model S 90. Vrei masina pt 4/5 persoane si pret calitate ok, e Hyundai Kona. Sau model 3.

 

Pana la IX3 sau I4, mai e de asteptat.

Link to comment
Share on other sites

Masina sotiei este folosita exclusiv urban. In cei 10 ani si 70.000 km a iesit din Bucuresti de doua ori, asa for fun. Este folosita pentru mers la job (10 km/zi) dus copii la scoala (dar si copii au crescut si 50% dintre ei merg cu metroul) cumparaturi si alte deplasari scurte. De cele mai multe ori ramane pe strada si o conduce cine are nevoie. i3, Zoe..si un range 150 km se incadreaza, fara probleme, desi eu tot visez la un SUV mic ca sa pot ajunge pe niste trasee fara asfalt (gen Valea Rea pentru o tura pe Moldoveanu).

 

Sunt putine informatii despre cum se comporta bateria in timp sau daca apar furnizori third party. BMW zice ca structura e modulara si se pot face upgradeuri. Prin diverse articole pretul setului este de cca 13.000 usd, insa e pur informativ.

Nu stiu nici cat conteaza stilul de exploatare, sursa si numarul de incarcari etc. In majoritatea cazurilor, experienta de utilizare este scurta, sunt masini de companie si nu prea ii intereseaza etc.

Edited by Tarabostes
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

in US am vazut ca sunt companii third party care ofera reconditionarea bateriilor pentru electrice, nu stiu daca in EU exista inca asa ceva. Dar chiar si asa ieftin nu este si nu cred ca merita totusi luata una second hand, mai ales ca preturile la SH nu sunt cu mult sub cele uneia noi. Iar pretul pentru una noua mi se pare oricum over inflated, personal nu as lua, de diferenta de min. 6-7k Eur bag o gramada de benzina ani buni intr-o masina noua de oras cu un motor de 1.0i.

 

Daca si electricele ar fi, cum ar fi normal daca vrei sa incurajezi reducerea poluarii, la acelasi pret sau sensibil mai mare ca la cele similare pe combustie, ar fi un no-brainer sa o alegi, dar in conditiile actuale nu este deloc asa, poate peste 5-10ani cand vor fi mai multe modele disponibile sau cand China va incepe sa le produca prin Serbia/Croatia.

  • Like 4
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

..Tehnologia in materie de baterii sau autonomie, va evolua cu fiecare model nou care apare.

Iar pretul va ramane la fel de prohibitiv..

 

Asadar, sa fiu tu, daca ii gasesc utilitatea unei masini electrice as lua una, dar numai dupa ce ma asigur ca bateria cu, care o iau poate fi schimbata dintr-o sursa sigura, alta decat dealer .. pentru ca la dealer probabil e mult mai scump iar bateria de pe masina foarte probabil nu mai duce prea mult.. si va trebui inlocuita pe periodata cat o sa fii propietar.

 

Tehnologia evolueaza, dar nu atat de dramatic. Acum bateriile li-ion sunt destul de mature, iar diferentele majore o sa fie facute de schimbarea chimiei bateriei. Intre timp, preturile scad (cam cu 20% pe an daca imi aduc aminte corect). Asta inseamna ca si costurile de productie ale masinilor scad, ceea ce le aduce mai in bugetul mainstream. Deci evolutiile in urmatorii doi-trei ani probabil o sa fie la nivel de pret si de numar de modele electrice aparute, nu la tehnologie. Oricum, generatia curenta, cu range de 3-400km, mi se pare foarte ok pentru moment.

 

Bateriile duc destul de mult daca sistemul de management e facut bine. Vezi toyota, care are baterii NiMH in toate hibridele, de ani de zile. Si rata de probleme e foarte mica. E drept, ei au baterii mici, de 1KWh sau asa ceva, si din cauza asta sistemul e mai putin complex. Dar oricum..

 

Iar cu schimbatul bateriei, de acord ca un 3rd party ar fi o solutie ideala. Dar, cel putin deocamdata, nu stiu sa fie niciunul. Si aici trebuie sa fie unii cu adevarat profi, pentru ca bateriile li-ion pot sa ia foc si atunci sa vezi distractie. Deci nu mai merge un nea' dorel care s-o ia la pila sau s-o lege cu sarma. In plus, conteaza si sursa bateriilor (elementilor). Probabil un 3rd party o sa fie presat din piata sa ia din China, si acolo trebuie sa gasesti producatorul corect ca sa n-ai surprize.

 

 

 

Vrei masina electrica de drum lung? Model S 90. Vrei masina pt 4/5 persoane si pret calitate ok, e Hyundai Kona. Sau model 3.

 

Pana la IX3 sau I4, mai e de asteptat.

 

Din pacate, Kona e overbooked si nu fac fata cu comenzile. Si oricum e micut. Tesla inca n-are service in tarile papuase (cum am fi noi).

Edited by mgi
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Deja la masini gen Kona, Zoe etc. daca faci 15-20k km pe an, costul total e mai mic fata de una cu combustie normala. Icluzand intretinere, comustibil si pret.

 

MĂŁ uitam de curiozitate la BMW sĂŁ vĂŁd ce au SH.

 

E doar una singurĂŁ BMW i3 60Ah - 2013 - 17980EUR TVA inclus.

 

Ușor ușor se apropie de accesibilitate.

 

20kWh e o baterie foarte mica. Efectele se vor vedea mai ales iarna pt ca incalzirea bateriei si a masinii iti va lua 10%-15% din baterie.

 

30kWh, 40kWh e decent si incepi sa-ti faci treaba cu ea.

Link to comment
Share on other sites

 

Daca si electricele ar fi, cum ar fi normal daca vrei sa incurajezi reducerea poluarii, la acelasi pret sau sensibil mai (mic?) ca la cele similare pe combustie, ar fi un no-brainer sa o alegi, dar in conditiile actuale nu este deloc asa, poate peste 5-10ani cand vor fi mai multe modele disponibile sau cand China va incepe sa le produca prin Serbia/Croatia.

Foarte bine spus, susbscriu in totalitate celor de mai sus.

 

Personal, nu vreau (pur si simplu) da platesc pentru tehnologii pentru ca nu sa merita din punctul buzunarului (personal) de vedere.

 

 

..DE MAINE as iubi natura si chiar proteja.., daca nu as remarca (la producatori) mai intai UN INTERES pentru banii nostri (munciti cu stress si toate alea..) si in spatele unui hau-hau, sa protejam natura..

Edited by bimmer90f30
  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

E o discutie normala o data cu schimbarea radicala a tehnologiei, si normal ca vor fi unii care vor imbratisa tehnologia, altii care o resping si tin masinile clasice pe cat de mult li se permite.

 

Strict daca ne luam de costuri, sa nu uitam ca o masina electrica necesita sa stai la casa si sa ai curentul adecvat (trifazic, nu stiu), in timp ce o foarte mare parte a populatiei sta la bloc (in Ro). Nu stiu cum se descurca cineva care sta la bloc cu incarcarea masinii, si asa in putinele statii de incarcare gen Kaufland.

 

Bun, daca totusi stai la casa atunci iti trebuie o statie de incarcare si de aici incep sa se ridice costurile... cu panouri, si invertoare, cu contoare cu dublu sens (daca vrei sa devii prosumator).

 

Deci e un intreg set-up si pentru o masina electrica, tocmai prin lipsa infrastructurii, ca nu o poti incarca oriunde. Iar ca sa treaca 30% din populatie pe masini electrice, sa zicem, clar e nevoie de un upgrade la reteaua actuala de electricitate, care nu e gandita pentru asemenea consumatori.

 

Daca ar fi strict sa consideram achizionarea unei masini de oras, sa nu uitam ca si o benzinara mica, aspirata, are consturi infime de intretinere.

Edited by P.I.M.P.
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Un Kona cu echiparea de top (benzina sau diesel) e 24,500 euro. Cel electric (cu motor mai puternic, btw) este 31,800 euro. Deci o diferenta la achizitie de 7,300 euro.

 

Sa presupunem ca faci cu el 15,000 km pe an pentru 5 ani. Asta inseamna 75,000 km in total. La un consum de combustibil combinat de 6l/100km (sa zicem ca e super-economic), si respectiv 16 KWh/100km rezulta un consum total de 4,500l si respectiv 12,000 KWh. La 6 lei/litru si respectiv 0.6 lei/KWh (daca alimentezi 100% acasa), rezulta 27,000 lei si respectiv 7,200 lei. Deci cu electricul recuperezi 20,000 lei, adica 4,000 euro doar din combustibil.

 

Nu stiu daca la revizii si consumabile exista o diferenta semnificativa. N-am pus impozitul, si eventuala parcare gratuita, ca nu sunt relevante in context.

 

In schimb, daca reusesti sa te organizezi sa incarci electricul in locurile unde e gratis, diferenta poate creste.

 

Merita? Nu e o decizie evidenta in momentul asta, in opinia mea.

 

PS. Daca non-electricul consuma 7l/100 in medie in loc de 6l/100, se mai scad vreo 900 de euro din diferenta.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Culmea, eu unul cel puțin nu de consum mă încânt cel mai tare. Captain Planet nici atât nu sunt :)

 

Ce e mai greu, ar fi complicat la început până m-aș obișnui cu ideea în sine, până aș pregăti punctul de încărcare acasă / la muncă ...etc.

Îmi place însă cum se concuce (comparat cu alte mașini mici de oraș), de "fără motor", tremurat, dârdâială... etc, atunci când fac naveta zilnică. Pur și simplu pare totul mai "ușor" cumva. E destul de dificil să exprim ce simt când am condus i3

Edited by deeJayOg
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Un Kona cu echiparea de top (benzina sau diesel) e 24,500 euro. Cel electric (cu motor mai puternic, btw) este 31,800 euro. Deci o diferenta la achizitie de 7,300 euro.

 

Sa presupunem ca faci cu el 15,000 km pe an pentru 5 ani. Asta inseamna 75,000 km in total. La un consum de combustibil combinat de 6l/100km (sa zicem ca e super-economic), si respectiv 16 KWh/100km rezulta un consum total de 4,500l si respectiv 12,000 KWh. La 6 lei/litru si respectiv 0.6 lei/KWh (daca alimentezi 100% acasa), rezulta 27,000 lei si respectiv 7,200 lei. Deci cu electricul recuperezi 20,000 lei, adica 4,000 euro doar din combustibil.

 

Nu stiu daca la revizii si consumabile exista o diferenta semnificativa. N-am pus impozitul, si eventuala parcare gratuita, ca nu sunt relevante in context.

 

In schimb, daca reusesti sa te organizezi sa incarci electricul in locurile unde e gratis, diferenta poate creste.

 

Merita? Nu e o decizie evidenta in momentul asta, in opinia mea.

 

PS. Daca non-electricul consuma 7l/100 in medie in loc de 6l/100, se mai scad vreo 900 de euro din diferenta.

 

 

Cea mai mare problema la Kona si la orice electrica este pretul. Kona 1.0 pleaca de la 12600e prin remat, Kona electric de la 31800e (da e mai dotat, e automat), practic si la 12k si la 31k primesti ac. masina, la fel de buna sau la fel de rea, cu mentiunea ca in vers electrica tinuta de drum este afectata de cele 400kg in plus, nu este la fel de practica si autonomia reala considerabil mai mica.

 

Pt initiator, decat sa dau 25k euro pe un I3 sh as lua oricand un Kona nou, autonomia este mult mai mare.

Edited by ionut_marius
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Automata e mult spus cand vorbim de electrice, de fapt e o transmisie cu o singura viteza.

 

Referitor la pret, din cei 31800euro se scade prima de 10.000 oferita la automobile electrice?

 

Oricum, pare maricica diferenta de pret, nu doar de vreo 7k eur. Acelasi lucru l-am observat si la golf.. diferenta imensa.. golful pe benzina pleaca de la ~15.000, electric de la ~38000.

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu cat de credibila este sursa de informatii, insa se pare ca nu sunt chiar rele bateriile:

 

https://www.turatii.ro/2019/03/28/studiu-piata-europeana-are-deja-modele-tesla-cu-peste-400-000-km-cat-de-mult-conteaza-kilometrajul-la-masinile-electrice/

 

 

Cat despre costuri combustibili fosili vs electrica, nu inteleg de unde ideea preconceputa ca o masina electrica trebuie sa fie mai ieftina, sau ca pe durata de utilizare ar trebui sa fie mai avantajoasa dpdv financiar: pana la urma e vorba de o tehnologie relativ noua in comparatie cu motoarele cu ardere interna, ofera un confort la rulare sporit.....pai pe principiul acesta, daca tot calculam numai alternative avantajoase dpds financiar, ar trebui sa dispara bmw-urile si sa fie inlocuite cu sandero SCe cu instalatie gpl.

Si mai exista ceva, ce este greu de evaluat dpdv financiar: senzatia placuta la conducerea unui vehicul electric(unora nu le place, insa e alta viata), si factorul "cool".....eu sincer am testat doua masini electrice pana in prezent, renault zoe (se inchiriaza bateria, deci nu) si nissan leaf 2 (mi-a placut enorm, poate si pentru ca acum conduc un nissan), insa varianta testata ajungea la 40 k( peste bugetul meu pentru o masina); oricum, astept noile aparitii, si poate la anul masina sotiei va fi electrica (ea ruleaza preponderent urban, si nu mai mult de 6000 km anual, stau la casa, pot monta priza)....eu chiar recomand tuturor sa incerce o masina electrica.

Link to comment
Share on other sites

Cea mai mare problema la Kona si la orice electrica este pretul. Kona 1.0 pleaca de la 12600e prin remat, Kona electric de la 31800e (da e mai dotat, e automat), practic si la 12k si la 31k primesti ac. masina, la fel de buna sau la fel de rea, cu mentiunea ca in vers electrica tinuta de drum este afectata de cele 400kg in plus, nu este la fel de practica si autonomia reala considerabil mai mica.

 

Pt initiator, decat sa dau 25k euro pe un I3 sh as lua oricand un Kona nou, autonomia este mult mai mare.

 

 

Deci ca sa inteleg mai bine: tu compari o masina cu motor de 1l si 120 de cai, cu echiparea de baza (care printre altele nu are: clima automata, cutie automata, scaune incalzite, senzori de ploaie, display color, si multe altele), si face 12s pana la suta, cu modelul de top cu un motor de 200 de cai, care face 7.6s pana la suta, si concluzionezi ca e aceeasi masina.

 

Daca vrei sa compari aceeasi masina, am facut eu mai sus calculul cu versiunile cele mai apropiate. Hai macar sa fim consecventi..

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Uite consecventa pe configuratorul VW:

 

- Golf Comfortline 1.0 TSI (115cp, 0-100kmh 9.9 sec) = 18100 eur

 

- e-Golf dotari de serie - asa scrie, nu am stat sa compar toate dotarile, m-am uitat de exemplu la faruri, sunt LED la fel ca la confortline, climatronic au amandoua (136 CP, 0-100kmh 9.9 sec) - 38.913 €. Deci aproape 39000, pentru performante asemanatoare, si dotari asemanatoare daca stau sa le compar una cate una.

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.