Jump to content

Ati cumpara un I3 SH?


Tarabostes

Recommended Posts

@mgi Fiind un topic de dat cu parerea, si nu unul pe probleme mecanice, cred ca e ok sa spuna fiecare ce crede.

 

@Eugen Ce ai descris tu acolo printr-o ironie, sunt 95% din utilizatorii forumului.

 

Si nu, electricele nu sunt neaceptate, ci pur si simplu e o tehnologie noua care trebuie sa-si faca loc.

 

Oricum parerea mea e ca o electrica recupereaza rapid diferenta de bani pe care o dai la inceput din: alimentare (pretul motorinei iar e 6 ron), lipsa costuri revizii, mentenanta redusa (probleme tipice la motoare termice). De aici si concluzia ca toti care isi iau electrice o fac pt ei, pt buzunarul lor si nu pt mediu.

 

Bineinteles ca pt asta trebuie sa ai in primul rand o casa/garaj/curte, dar daca deja le ai toate astea (sau macar posibilitatea de a incarca la job), un EV vine de la sine.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Oricum parerea mea e ca o electrica recupereaza rapid diferenta de bani pe care o dai la inceput din: alimentare (pretul motorinei iar e 6 ron), lipsa costuri revizii, mentenanta redusa (probleme tipice la motoare termice). De aici si concluzia ca toti care isi iau electrice o fac pt ei, pt buzunarul lor si nu pt mediu.

 

Exact! Asta e motivul pentru care cumpar acum a doua masina electrica. Pe termen lung, ies mai bine.

 

In plus, decat sa dau accize la stat, mai bine platesc diferenta la masina. Si si iau 11k eur de la stat :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Discutam idei, fireste. Dar unele idei par a fi izvorate din perspectiva mai personala decat altele. Cum ar fi "nu-mi permit o masina electrica, deci e nasoala" :) Sau "n-are portbagaj". Prima e o eroare de logica, e pe modelul "o barca cu vele e nasoala pentru ca nu mi-o permit, sau nu stiu sa merg cu ea". Pe a doua nu o comentez, ca n-are rost.

 

Chestia cu inceputul de la transportatori iar e whataboutism. Transportatorii au niste criterii primar economice pentru alegerile pe care le fac. Adica la ei e un business, nu au masini pentru fun. Din cauza asta, sunt mai limitati in alegeri decat persoanele private. In plus, masinile sunt folosite mult si tehnologia nu e potrivita pentru asta deocamdata. In schimb, pentru persoane e o alegere reala, daca se intrunesc unele conditii. Si chiar daca o masina sta 8-9 ore pe zi, dar mai si merge 2-3 ore pe zi. Daca din conversia la electric se reduce poluarea cu 10% de exemplu, e un lucru bun, sau e tot aia?

 

Topicul nu e doar pentru 'verzi', e pentru toata lumea. Dar din momentul in care cineva a decis ca in mod 100% sigur chestia nu e pentru el, care mai e scopul? Doar ca sa-i convinga pe altii ca nu e nici pentru ei? Sau din plictiseala? :) Adica - da, ai de spus ceva care contribuie la subiect, absolut, scrie! Tehnologia e noua, multa lume n-a avut prea mult contact cu ea si in plus se schimba si foarte repede. Nu cred ca a negat cineva faptul ca inca sunt chestii de rezolvat (range mic, lipsa infrastructurii, reciclare scazuta la baterii). Dar ideea e sa vedem ce exista azi, si ce o sa existe in viitorul apropiat. Ca in felul asta sa existe informatii pentru cine e interesat de subiect si vrea sa ia o decizie.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Discutam idei, fireste. Dar unele idei par a fi izvorate din perspectiva mai personala decat altele. Cum ar fi "nu-mi permit o masina electrica, deci e nasoala" :) Sau "n-are portbagaj". Prima e o eroare de logica, e pe modelul "o barca cu vele e nasoala pentru ca nu mi-o permit, sau nu stiu sa merg cu ea". Pe a doua nu o comentez, ca n-are rost.

 

Chestia cu inceputul de la transportatori iar e whataboutism. Transportatorii au niste criterii primar economice pentru alegerile pe care le fac. Adica la ei e un business, nu au masini pentru fun. Din cauza asta, sunt mai limitati in alegeri decat persoanele private. In plus, masinile sunt folosite mult si tehnologia nu e potrivita pentru asta deocamdata. In schimb, pentru persoane e o alegere reala, daca se intrunesc unele conditii. Si chiar daca o masina sta 8-9 ore pe zi, dar mai si merge 2-3 ore pe zi. Daca din conversia la electric se reduce poluarea cu 10% de exemplu, e un lucru bun, sau e tot aia?

 

(probabil scrii din fata unui calculator de aceea poti sa extinzi niste idei atat de larg. Eu 90% din postari sunt de pe mobil asa ca nu imi permit sa ma lungesc)

 

Asadar, eu nu a spus nicaieri, citez "citatul" tau: "nu-mi permit o masina electrica, deci e nasoala" :) Sau "n-are portbagaj"

Asa ca nu imi pune vorbe in gura care NU le-am spus. Faptul ca tu rastalmacesti o afirmatie, nu face bine..

Am spus in schimb, "Cand o sa scada pretul atat cat sa imi permit o masina electrica atunci vor fi suficient de ieftine" ceea ce daca o citesti de mai multe ori o intelegi si NU cred deloc ca este o PARERE mai PERSONALA cum zici, ci mai degraba si de "uzul" altora.

 

Mai departe, cred ca tocmai opusul a ceea spui trebuia implementat. Si anume ca, contributorii economici puteau asimila investitia (stimulati desigue de stat) pe partea de poluare mai intai, cu infrastructura gandita din timp... Asa cum putina lume stie, autostrazile NU AU FOST FACUTE pentru masini mici (sa te dai tu barosan pe ea) ci pentru comercianti si industrii.. (astea-s lucruri care se intampla/gandesc in vest nu in tarisoara noastra).

Dar in materie de poluare ne-au bagat aproape pe toti la un loc..

Si nici macar nu e vorba ca unii (privatii putem alege! Ce?..

La ce preturi sunt inca acum, ce sa alegi daca nu sunt bani, daca sa zicem nu te ajuta guvernul, legea..) pot alege iar altii nu.

Dimpotriva transportatorii, in urma anumitor tehnologii.. (cum au aparut acum de foarte curand dubite electrice!); de cand se puteau gandi (perfecta/proiecta..) fabricantii de vehicole masini MAI nepoluante desigur daca erau stimulati si de stat(e)..?

Nu mai continui ca se intelege ideea.

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Chiar nu vreau sa ironizez prea tare, sa fac flame, nici sa iau in derizoriu pasiunile unora, insa mi se pare total deplasat sa despicam firul in patru in ceea ce priveste valoarea si modalitatea prin care a semnat colegul nostru asigurarea pentru autoturismul electric( trecusem in revista toate particularitatile acestei masini, mai ramasese asta de discutat), in schimb, cand e vorba de modificari neomologate tehnic si stiintific dovedit daunatoare pentru sanatate si mediu, sa aplaudam, sau cel mult sa manifestam aprecierea.

 

Daca autoturismul electric este o solutie viabila, asta numai viitorul ne va dovedi, insa am putea sa fim putin mai deschisi in a accepta schimbarea si progresul, si sa manifestam putin interes si pentru viitor.Extrapoland putin, pana la urma, si marele procent de locuitori ai Romaniei cu wc in curte si baie la lighean, poate spune ca ei sunt mai bine asa, ca nu au nevoie de apa curenta, deci e mai simpla si fiabila solutia lor, si oricum asa au trait si parintii lor.Este atitudinea lor corecta?

 

 

Revenind la topic, sper ca pe viitor si in familia mea sa isi faca loc o masina electrica (da locuiesc la casa, deci incarcarea va fi asigurata prin instalarea unui wallbox), insa chiar recomand calduros tuturor, daca au posibilitatea, sa faca un drive test cu o masina electrica, pentru a avea o parere obiectiva.

Link to comment
Share on other sites

Ce vina arunci tu catre utilizatori, de fapt trebuia aruncata catre statul roman cu ale sale institutii (RAR). De ce RAR-ul permite DPF off? De ce controalele nu sunt de asa natura incat sa sanctioneze (prin ridicarea talonului) pe cei care aduc modificari (majore, cum ar fi DPF) la sistemele masinii?

 

 

Eu personal, si fara sa fac un test drive, sunt pro electrice. In 2-3 ani o sa avem si range de 1000 km, ceea ce o sa fie un mare minus pentru diesel :)

Plus ca o Tesla model S P100D, cu Ludacris, se cam tine de multe hypercars (pana la o anumita viteza). Asta la un sfert sau o zecime de pret fata de ele.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Plus ca o Tesla model S P100D, cu Ludacris, se cam tine de multe hypercars (pana la o anumita viteza). Asta la un sfert sau o zecime de pret fata de ele.

 

Sa nu exageram totusi...performantele alea sunt in anumite conditii, cu bateria incarcata and stuff, deci (inca) nu e chiar asa cu electricele. :thumbsup: Eu as fi luat de mult un i3 ca masina de frecat exclusiv in oras, insa sotia nu se impaca deloc cu design-ul interior. Probabil cand./daca ma mut din ro, o sa iau o Tesla, sau o sa analizez piata la momentul respectiv.

 

On topic, dpmdv, sh merita daca pretul e la max 1/3 din pretul platit de nou. Aici sunt desigur si alti parametri, cum ar fi rulajul, anul de fabricatie, starea bateriilor, optiunile, etc.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Pai ce conditii, sunt o gramada de video-uri pe YT, se tine de (sau depaseste) hypercars. Am dat pe primul pe care l-am gasit, se bate cot la cot cu Lamborghini Aventador S.

 

La optiune ii zice Ludicrous, am scris gresit.

 

LE: Este un clip in care o Tesla P100D "umileste" un Bmw M5, un Porsche Panamera Turbo S si un AMG GT4. Chiar si pe franare a fost mai buna. A fost ajunsa din urma doar la un drag race din mers, de la 80 parca.

 

Bine ca astea nu sunt hypercars, dar se tine si de una de genul.

Edited by P.I.M.P.
Link to comment
Share on other sites

Se tulbura apele :) oarecum inutil, din pacate cu precadere in urma unor generalizari fara sens.

 

Ce ziceti de promotia Nissan Leaf, putin peste 20.000 euro + TVA (cu vouchere and stuff) pentru prima varianta de echipare: Accenta. N-Connecta este insa o versiune mai interesanta.

40kw baterie, 150 CP, performante decente. Ar fi spre pretul unui i3 SH.

Link to comment
Share on other sites

Legat de Tesla P100D + Ludicrous....costa spre 190.000 USD, adica nu e tocmai un Logan tunat care umileste un Porsche si un M5. Fisa tehnica zice 2.6 sec pana la 100 kmph...unde e surpriza?

 

@Bala Felicitari. Masina arata fain. Enjoy it!

Edited by Tarabostes
Link to comment
Share on other sites

Of-of-of, nu s-a stiut din start, inca de cand au aparut masinile electrice ca acestea pot fi FOARTE USOR mult mai rapide decat motoarele conventionale.

Comparati mere cu pere..

 

Eu astept autonomia sa creasca si pretul sa scada. Restul mai putin..

 

(cat am dat pe un seria 3 sh, care merge si 7(sapte!) ani mai tarziu nu o sa dau prea curand pe o masina electrica de/in aceleasi dimensiuni.

Asta e adevarata "problema", mai aproape de topic.

Topicul daca nu ma insel e, o masina i3 SH, merita sau nu?

 

Eu mi-am spus parerea printre primii! ;)

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Pai ce conditii, sunt o gramada de video-uri pe YT, se tine de (sau depaseste) hypercars. Am dat pe primul pe care l-am gasit, se bate cot la cot cu Lamborghini Aventador S.

 

La optiune ii zice Ludicrous, am scris gresit.

 

LE: Este un clip in care o Tesla P100D "umileste" un Bmw M5, un Porsche Panamera Turbo S si un AMG GT4. Chiar si pe franare a fost mai buna. A fost ajunsa din urma doar la un drag race din mers, de la 80 parca.

 

Bine ca astea nu sunt hypercars, dar se tine si de una de genul.

 

Colegule, Lamborghini nu face “Hypercars”, McLaren, Porsche, Ferrari fac astfel de masini, iar Tesla, inclusiv cu 50 Cent, Snoop Dogg sau - cum zici tu - Ludacris (la volan?) e departe de performantele lor; Nu retin daca Model S P90D sau P100D a luat bataita de la un model de Panamera pe accelerare, ca la franare, Tesla a uitat sa se opreasca cu ceva metri buni.

 

Regret ca am fost nevoit sa postez offtopic, dar gasesc important sa mentinem discutia in parametri optimi dpdv informational, iar sa spui ca “Tesla bate Hypercars” este, deocamdata, fakenews.

 

Seara buna in continuare!

 

LE:

1) La o cautare scurta, P100D ia bataie de la masini de strada:

2) Greseala mea; e vorba despre Model S P85D - lasand la o parte plecarea de pe loc, va rog sa acordati atentie “testului” de franare.

3) Ideea generala este ca P100D nu “bate” nici masini sport, pana la hypercars (McLaren P1, 918, etc.) va mai curge multa apa pe Dambovita :).

Edited by MikeOnline!
  • Like 3
  • Downvote 6
Link to comment
Share on other sites

Unde am zis ca Tesla face hyper cars? Am zis ca se tine de unele, pana la o anumita viteza (as zice 200kmh). Știi sa citești?

 

Unde am zis ca bate?

 

Plus de asta..La toate testele 0-100 un P100D scoate aprox 2.5 secunde.

Pai asta e teritoriu de Bugatti veyron. Pana la 180 kmh veyron are avans de o secunda jumate. Eu zic ca se tine destul de bine pentru o mașinĂŁ de 10 ori mai ieftina.

Veyron are 6 secunde jumate..Tesla 8.

 

Se ține sau nu? Tu te ții de un veyron?

  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Pai ce conditii, sunt o gramada de video-uri pe YT, se tine de (sau depaseste) hypercars. Am dat pe primul pe care l-am gasit, se bate cot la cot cu Lamborghini Aventador S.

 

Mi se pare doar mie, sau ai scris - e drept, in paranteza - ca “depaseste hypercars”? Ca, la cat de putin stiu sa citesc, eu asta inteleg. Te-as intreba daca tu, colegule, stii sa citesti, dar nu intentionez sa atac persoane, doar idei gresite.

 

Bugatti a mai scos o masina de la Veyron-ul din deceniul trecut; as zice ca e desueta comparatia cu un model “vechi”, “apus”. Oricum, si Veyron, si Chiron sunt GT-uri, nu au nicio legatura cu Tesla.

 

LE: Acum ti-am citit edit-ul, esti penibil si iti doresc sa ramai in conul de umbra in care traiesti. Sanatate!

Edited by MikeOnline!
  • Like 4
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

Da, am pus in paranteza si depinde ce intelegi tu prin hypercars. Daca e vreo definitie, sa mi-o arati si mie, ca sigur cu masini mai slabe ca veyron, se descurca onorabil un Tesla (si cu veyronul as zice ca se descurca, desi tu zici ca e din deceniul trecut, totusi as zice ca ramane un etalon).

 

Nu stiu ce edit, ce cont, din ce umbra, dar daca eu sunt penibil, tu cu ma-ta sunteti mai multi (penibili). E ok asa?

  • Like 3
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Ramai cu Veyron-ul si injuraturile de mama, “peste”. Esti si tu cineva...cu seria 5 2.0 diesel de acum 4 generatii.

Nici macar adolescentii nu mai vorbesc de Veyron, ca i-a trecut vremea. Dar am vazut cat poti - sa vorbesti de masini vechi si sa injuri de mama. De mai multi oameni ca tine are nevoie tara noastra. Felicitari, bravo!

Edited by MikeOnline!
  • Like 3
  • Downvote 5
Link to comment
Share on other sites

Trebuia sa ma raportez la Divo ca sa fii tu multumit?

 

Sau ti-ai luat tu Veyron, si cum adolescentii au rupt posterele de pe perete cu el, l-ai dat la rabla? Iti dai seama ce penibil esti? Eu consider ca mi-am demostrat punctul de vedere, se tine onorabil de un veyron, care probabil la ora asta valoreaza si de 20 de ori mai mult. Ce mai tot insisti?

 

Da, felicitari mie ca ma cobor la mintea ta si ca ma enervez de-am pulea.

  • Like 1
  • Downvote 5
Link to comment
Share on other sites

Stiu mai multe VW Golf care fac 10.5 secunde pe 402m. (merg pe strada, prin Bucuresti, zilnic, legal).

E plin internetul (youtube) de masini cu motor <3.0L (vezi Audi RS3) care fac sub 10 secunde pe sfertul de mila.

 

570S e cea mai ieftina masina facuta de McLaren...

Hypercar de la McLaren e P1 (probabil tu stii de F1, ala din anii ‘90)...

Hypercar de la Ferrari e LaFerrari...

In loc de Dodge Viper puteai pune Mini Cooper D...era la fel de relevant.

 

Daca ai sta sa inspiri si sa expiri de cateva ori inainte sa scrii spumegand,

ai observa ca nu am zis nicaieri ca P100D e o masina lenta, doar ca pana la a bate sau a se tine de Hypercar-uri, mai e cale lunga.

  • Like 2
  • Downvote 5
Link to comment
Share on other sites

Uite aici boss, wikipedia, lista updatata: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_fastest_production_cars_by_acceleration

 

Uita-te cum sta Tesla, are dupa ea cel putin 4 McLaren, si una cu care e la aproape la egalitate.

 

Si la 0-60mph e pe locul 2.

 

 

Cat de idiot poti sa fii sa zici nu se tine de un hypercar ? (eu am specificat ca pana la 200kmh, cum de fapt sunt si cursele pe 400m).

 

Te rog eu, inceteaza discutia aici.

  • Downvote 6
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.