Jump to content

BMW 325 Ci


cornel

Recommended Posts

So, sa incepem cu primii pasi :) Setand obiectivul de achizitie a unui E46 Cabrio am inceput cautarile undeva la mijloc de Ianuarie 2019.

Initial nu stiam prea multe vis-a-vis de pro&cons ale motorizarilor posibile pe acest model si cochetam cu achizitia unui 318. Dupa ce am mai aprofundat un pic si am facut si cateva drive teste am concluzionat ca indiferent de motor N42 sau N46 caroseria e prea grea pt un 2 litri care cel putin in cazul lui N42 are si problemele cunoscute (garnituri supape, pierderi ulei).

Asa ca am trecut la nivelul urmator si am inceput sa analizez modelele 320 si 325 cu motorizarile M54B22 repectiv M54B25.

Binenteles ca motorizarea M54B22 de 2200 cm chiar daca este in 6 cilindri si ar fi fost bunicica am conluzionat ca nu se merita deoarece overall cei aprox. 20 CP ai motorizarii M54B25 fac o diferenta dpdv dinamic iar costurile sunt similare (achizitie, intretinere, reparatii, consum, impozit).

 

Vreme de vreo cateva saptamani am scanat site-urile de profil, btw unul foarte bun este www.autouncle.de agregator excelent pt restul (mobile.de, www.autoscout24.de, etc) si am inceput sa faca o lista scurta cu masinile ce consideram eu ca a=sunt de luat in seam, asa ajungand la cea in cauza:

 

325 Ci

An 2006 Februarie

173.000 km automata

Dotari: cred ca le cam are cam pe toate posibile ale acelor vremuri (HK, Navi, scune electrice cu memorie, etc etc etc)

 

AeTAqSB.jpg

 

A7ELbV7.jpg?1

  • Like 8
Link to comment
Share on other sites

Lista completa de dotari:

 

Editions And Packages

S338A M Sports Package II

S710A M Leather Steering Wheel

S716A Aerodynamics Package

S724A Sports Edition

S788A BMW LA Wheel Individual

P7RMA Light Technology Package

P972A Comfort Package

S785A White Direction Indicator Lights

 

Comfort And Interior Equipment

S423A Floor Mats Velours

S428A Warning Triangle And First Aid Kit

S431A Interior Mirror With Automatic dip

S459A Seat Adjuster Electric With Memory

S464A Ski Bag

S473A Armrest Front

S481A Sports Seat

S488A Lumbar Support Driver And Passenger

S494A Seat Heating Driver passenger

 

Multimedia

S601A TV Function

S609A Navigation System Professional

S612A BMW Assist

S633A Preparation Mobile Phone Business

S672A CD Changer For 6 CDs

S674A HiFi System Harman Kardon

 

Driver Assistance And Lightning

S502A Headlight Cleaning System

S508A Park Distance Control PDC

S521A Rain Sensor

S522A Xenon Light

S524A Adaptive Headlights

S534A Automatic Air Conditioning

S520A Fog Lights

S548A Kilometercalibrated Speedometer

S550A Onboard Computer

 

Wheels And Drive

S205A Automatic Transmission

S226A Sports Suspension Settings

S249A Multifunction F Steering Wheel

S261A Side Airbags For Rear Passengers

S210A Dynamic Stability Control

S251A Runflat Indicator

 

Environment And Safety

S302A Alarm System

S313A Foldin Outside Mirror

S354A Green Windscreen Green Shade Band

S380A Hardtoppreparation

S387A Wind Deflector

S388A Softtop Black

S863A Retailer Directory Europe

S879A Onboard Vehicle Literature German

S8SPA Control Unit COP

S399A Softtop Electromech Allautom

S832A Battery In Luggage Compartment

S851A Language Version German

 

Individual Equipment

S760A High Gloss Shadow Line

S770A Interior Moldings Alu Silver Cube

 

Other Equipment

S167A EU4 Exhaust Emissions Standard

S1CAA Selection Of COP Relevant Vehicles

L801A National Version Germany

S936A BMW HANDY BEI AUSLIEF ANFORDERN

S964A Navi DVD To Be Requested At Shipping

S9AAA Outer Skin Protection

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Masina este WOW :thumbsup: Te rog din suflet sa n-o tunezi, modifici in niciun fel. Asa cum a iesit ea pe poarta fabricii e perfecta! Este absolut superba :goodjob: Piesa de colectie!

 

Nici vorba de tunat :) cuvintele potrivite sunt intretinere, restaurare si prezervare :)

Din punct de vedere optic nu voi aduce nici o modificare masinii, am in plan o optimizare/soft tuning pt motor.

Insa in prima faza sa vedem ce zice o testare Dyno, chiar sunt curios cati cai au "fugit" din herghelie :)

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Cat de bine poate sa arate! ðŸËÂŽ Interiorul ala e jos palaria!

Se cunoaste ca e din ultimul an de fabricatie, de acolo si dotarile asa multe.

E perfecta, nu mai are nevoie de nimic, mentenanta si benzina! Multi km fara probleme! Masini ca astea nu se mai fabrica... ðŸËâ

 

Trimis de pe al meu SM-A520F folosind Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

ai in plan sa pui hardtop sau o lasi asa?!

ce inseama selection of COP relevant vehicles?

 

Putin probabil sa montez un hardtop, am in plan sa o folosesc preponderent de primavara pana toamna tarziu cu cat mai mult cer albastru deasupra.

Va fi o masina de weekend-uri cu zile insorite, sau mai bine zis fara ploaie, ca ceva nori nu deranjeaza ba din contra :)

Nu cred ca o voi folosi peste iarna, doar sa zicem cat sa mai pornesc motorul si sa ii fac un plin sa nu o apuce reumatismul de la nemiscare :)

 

COP relevant vehicles - nu cunosc exact ce inseamna, google face referire la: The CoP (conformity of production) is the proof that the vehicles produced (production) with the demands placed on them (for example, emissions data)

Link to comment
Share on other sites

bravo :thumbsup: , ai luat o masina foarte misto si una pe care s-o tii pentru nepoti, merita din plin. Excelenta alegerea de-a nu continua cu 318i, e cam patetica motorizarea aia pe cabrio care e mai greu decat Coupe, am avut si eu Cabrio 318i si e lenta, mult zgomot pentru nimic plus ca motoarele sunt deja pline de probleme la varsta asta.

 

325-ul e cel mai bun compromis la noi in tara, desi banuiesc ca daca dadeai de un 3.0i nu cred ca ai fi zis pas, dar ai luat decizia cea mai buna tinand cont de toti factorii, ma bucur sa mai vad astfel de masini. De asemenea bine ca nu ai ales varianta de 2.0d, aia mi se mai oribila decat 318i Cabrio, sa auzi tractorul ala cu masina decapotata si ceva fum dupa el e absolut crunt.

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Cornel, felicitari, atat pentru masina, cat si pentru pasiunea ta privind tehnologia devenita deja clasica.

 

In ceea ce priveste nepotii, daca acestia nu sunt in prezent cel putin in scoala primara, atunci nu iti fa niciun fel de planuri.

In primul rand, in lumina tendintelor actuale din Europa, va fi o surpriza foarte placuta daca peste 10 ani va mai fi permis sa scoti un E46 325Ci la plimbare pe drumurile publice.

In al doilea rand, fiecare generatie are alte seturi de valori, in comparatie cu generatiile precedente. Asa cum pentru majoritatea dintre noi o Dacia 1100 prezinta interes din punct de vedere istoric, dar cam atat, la fel este posibil ca pentru nepotii tai 325Ci-ul sa reprezinte doar o ciudatenie a bunicului.

 

Pe scurt, concentreaza-te sa te bucuri tu insuti de masina, acum si in viitorul imediat.

  • Like 3
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Mai taie din ele.

 

Ce anume ti se pare dubios? Vezi ca deja in Iasi urmeaza sa adopte interdictia pentru tot ce e sub Euro4 benzina sau diesel. Ce facem cu tigaile noastre euro 0 1 2 daca avem interdictie de circulat prin oras? ( am si eu 4 din astea vechi, dar 2 dintre ele intra la istoric anul viitor).

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nu au cum sa interzica, avand in vedere ca media parcului auto roman e de peste 8 ani. Va dati seama ca ar lovi in 50%+ dintre romani?

 

Si de ce avem media asa mica? Pentru ca salariile si veniturile sunt de cateva ori mai mici ca in vest.

 

Ca sa dau si cifre oficiale, se preconizeaza ca pana in 2040, 35% din parcul auto mondial vor fi electrice. Pai mai trece multa apa pe dunare pana atunci, si inca vor mai fi 65-70% masini cu motoare termice.

Link to comment
Share on other sites

care 12 ani adica, daca era 8 era bine :). In SB peste 70% au peste 12 ani vechime, parca asa zicea ultima statistica. Si cand zici ca au peste 12 nu inseamna ca au exact 12.5 ani sau 13, majoritatea din cele 70% se apropie mai degraba de intervalul 15-20 ani. Iar la nivel de tara e cam tot pe acolo.

Nu o vad un lucru rau, atata timp cat si-ar lua ITP-ul pe bune, doar ca nu se intampla asta si ne afecteaza pe toti prin poluarea pe care o produc si nesiguranta multora dintre ele. Iar asta reflecta evident si nivelul veniturilor, probabil ca majoritatea si-ar lua masini noi daca ar putea, sau mai noi, dar asta este realitatea.

 

Iar interzicera va fi in centrul oraselor pe o anumita raza, in niciun caz nu va fi sa nu mai poti tu sa o scoti pe drum. Si chiar si in centru, si acum daca vrei sa intri platesti o taxa, nu e ca esti banned for life :).

 

Sa terminam cu off-topic, e superba masina si sa o tii tot asa :thumbsup:

Edited by mik15
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.