Jump to content

BMW 325 Ci


cornel

Recommended Posts

Nu au cum sa interzica, avand in vedere ca media parcului auto roman e de peste 8 ani. Va dati seama ca ar lovi in 50%+ dintre romani?

 

Si de ce avem media asa mica? Pentru ca salariile si veniturile sunt de cateva ori mai mici ca in vest.

 

Ca sa dau si cifre oficiale, se preconizeaza ca pana in 2040, 35% din parcul auto mondial vor fi electrice. Pai mai trece multa apa pe dunare pana atunci, si inca vor mai fi 65-70% masini cu motoare termice.

 

Si eu zic la fel, si poate altii ca tine si ca mine, dar e cat se poate de real.

https://www.bzi.ro/decizie-istorica-luata-de-primaria-iasi-masinile-cu-euro-3-au-interdictie-pe-strazile-din-municipiu-masura-va-fi-imediata-689248

Link to comment
Share on other sites

Eu personal sunt pt a se implementa un set de reguli prin care sa se micsoreze poluarea produsa de autovehicule insa cred ca o sa mai dureze ceva vreme pana cand un set de masuri coerente vor produce efecte pe termen lung.

Ce mai cred este ca atata timp cat va mai fi petrol pe planeta asta si in egala masura si pasionati de motoare cu combustie interna cu siguranta si masinile respective vor fi in circulatie intr-un fel sau altul.

 

La inceputul anilor 2000 se vehicula ca vom ma avea petrol pt aprox 30 ani, imediat dupa inceperea celui de al 2 lea razboi din Golf barilul a sarit la peste 100 USD, la inceputul anilor 1970 avuseloc prima criza energetica. Intre timp sau descoperit rezerve de petrol pt alti zeci de ani. In 2015 Dieselgate readuce la suprafata o alta problena si anume a poluarii ce fusese ingnorata ani la rand atat de fabricanti cat si autoritati (cel putin unii sau unele dintre ele). Din 2008 Tesla incepe o revolutie in industria automotive, si nu neaparat doar tehnologica, conceptul de electric car era vechi de peste 100 de ani, si se naste trendul de electric mobility ce cu siguranta va scrie capitole frumoase in industria auto.

 

Am incercat prin cateva exemple disparate sa arat ca exista mai multe dimesiuni alte problemei si pe langa factorul poluare, mai exista cel economic, geo-politic, militar, tehnologic si nu in ultimul rand consumatorul, si fara indoila ca fiecare dimensiune influenteaza intr-o masura mai mica sau mai mare viitorul.

 

Revenind la ale noastre eu personal cred ca si peste 20 de ani vor fi in exploateare masini cu motoare termice, asa ca nu imi fac griji ca nu o sa mai pot folosi masina insa ma bucur de fiecare zi cu soare :)

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Foarte frumoasa, sa o stapanesti sanatos!

Mie personal imi place foarte mult E46 in 2 usi (e drept, prefer coupe).

 

 

Cel mult vor interzice circulatia in oras pt <euro5; dar nu mai devreme de 7-8 ani.

De obicei autoritatile sunt mai degraba cu gandul sa iti ia banii, posibil sa mareasca taxele pt masinile mai vechi; dar masina asta merita sa platesti taxe pt ea.

Link to comment
Share on other sites

Cateva detalii in ceea ce priveste istoricul masinii: 2 proprietari perioada 2006-2009 (2006 - 2008 garantie, s-a incluit amplif HK, receiver, antena TV si alte cateva repere pe parte audio, 2008 - 2009 Premium Selection) service doar la reprezentanta BMW 71.000 km (3 schimburi de ulei). Al 3 lea proprietar 2009 -2019 a intretinut masina inafara retelei BMW cu schimburi de ulei initial la 2 ani/30.000 km si dupa anuale intre 15000 - 20.000/an (5 schimburi de ulei). Ultimul TUV in Iulie 2017 la 173.000 km.

Din vara lui 2017 masina a fost nefolosita, practic vreme de vreun an jumate banuiesc ca nici macar benzina nu a primit, iar ultimul schimb de ulei in Noiembrie 2015 la 156.000 km.

 

Dupa ce masina a ajuns in Romania am inceput sa o pun la punct dpdv tehnic, si am efectuat urmatoarele lucrari:

 

Revizie:

Schimb ulei - Liqui Moly Top Tec 4600 5W-30 (inclusiv motor flush Liqui Moly pus peste uleiul vechi si lasat vreo 5 minute cu motorul pornit)

Schimb filtre ulei, aer, habitaclu, benzina - Mann (dpdv al meu mi s-au parut calitativ mai slabe comparativ cu Mahle, data viitoare nu o sa mai iau Mann)

Schimb lichid racire - Hepu G11, frana - ATE DOT4, diferential & servodirectie - original BMW.

 

Frane:

Schimb placute si senzori frana spate/fata - ATE. Cu toate ca erau aproape noi, inclusiv discurile, rugina se instalase agresiv si am preferat sa pun placute noi (discurile s-au curatat de rugina relativ rapid in cativa zeci de km)

Inlocuit saboti frana de mana - ATE (inclusiv accesorii/arcuri), ocazie cu care am descoperit un disc frana fisurat ceea ce m-a facut sa inlocuiesc ambele discuri spate - Zimmermann. Pe una din roti nu mai erau decat piesele metalice, partea de frictiune a sabotilor efectiv se dezintegrase, binenteles ca frana de mana deabea mai tinea.

 

Puntea fata suspensie

Unele repere erau relativ ok (pivoti, bielete directie) insa altele erau uzate serios (bucse brate, bielete antiruliu), asa ca am preferat sa schimb toate reperele adiacente si am mers pe Lemforder.

Brate suspensie st/dr - suspensie sport

Bucse brate

Bielete directie

Capete de bara

Bielete antiruliu

Bucse bara antiruliu

 

Puntea spate, surprinzator nu avea uzuri majore pe nici un element, toate bucsile si elementele raspunzand solid la verificare, si nu a necesitat nici o interventie.

Toate componenetele schimbate erau originale din fabrica, surpriza placuta ce am avut-o odata cu masina ridicata pe elevator, sa observ ca toate amortizoarele si arcurile erau schimbate. Pe puntea fata masina are acum amortizoare Bilstein B8 Performance Plus, iar pe puntea spate Sachs gas si dupa cum arata vizual as zice ca sunt relativ noi.

 

ZaW4Ude.jpg

 

dcurjD4.jpg

Edited by cornel
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

bravo :thumbsup: , ai luat o masina foarte misto si una pe care s-o tii pentru nepoti, merita din plin. Excelenta alegerea de-a nu continua cu 318i, e cam patetica motorizarea aia pe cabrio care e mai greu decat Coupe, am avut si eu Cabrio 318i si e lenta, mult zgomot pentru nimic plus ca motoarele sunt deja pline de probleme la varsta asta.

 

325-ul e cel mai bun compromis la noi in tara, desi banuiesc ca daca dadeai de un 3.0i nu cred ca ai fi zis pas, dar ai luat decizia cea mai buna tinand cont de toti factorii, ma bucur sa mai vad astfel de masini. De asemenea bine ca nu ai ales varianta de 2.0d, aia mi se mai oribila decat 318i Cabrio, sa auzi tractorul ala cu masina decapotata si ceva fum dupa el e absolut crunt.

 

A fost foarte dificil sa gasesc un 325 dupa gusturile mele. Tineam neaparat sa aiva cateva dotari obligatoriu, musai ca de ex cutia automata, scaune piele electrice/incalzite, Harman Kardon. Am invatat din plin pe F31 ce inseamna retrofiturile, si nu e vorba doar de bani ci si de timp sau dificultatea de a adauga unele optionale, sunt situatii in care mai bine vinzi masina si ei alta cu dotarile dorite decat sa te complici cu adaugare de optiuni. De altfel doream sa fie sub 200k km, fara acidente, carte service, asa ca optiunile mele se rareau semnificativ. Gasisem si cateva 330 Ci insa ma "temperam" si bifam incontinuare max. 2500 centimetri cubi la filtrele de pe site-uri :)

Cu toate ca in mod uzual conduc un diesel, am exclus variantele 320d sau 330d, prea multe dezanvantaje - zgomot, vibratii, fum - ca sa nu mai zic ca un motor diesel "uzat" necesita alta intretinere fata de o benzina. In plus nu exista nici o conexiune cat de mica intre un cabrio si motorul diesel, sunt total antagonice :)

The last but not the least macar odata in viata trebuie sa ai placerea de a a conduce un 6 in linie :) ... sunetul produs de motorul acesta e fabulos, e o placere sa il auzi urcand in ture si livrand in mod constant putere dar mai presus de toate senzatii :thumbsup:

 

O sedinta SPA cu spuma din belsug :)

75PTe2T.jpg

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

Dupa punerea la punct a tot ce tine de amortizare, suspensie si directie a venit vremea pt un set de "incaltari" noi. Datorita dimesiunii mai putin uzuale pt rotile spate, a fost dificil sa gasesc un set, atata fata ca si spate, de la acelasi producator, cu acelasi model si sa aiva un DOT cat mai "proaspat", Nokian ZLine fiind singurele ce indeplineau aceste conditii .

Puntea fata 225/45/17 RFT (DOT 2018)

Puntea spate 245/40/17 non RFT (DOT 2018, se pare ca nici un producator nu are in catalog RFT-uri)

Ma apropii de 2000 km si se pare ca sunt chiar bunicele, dpdv al meu criteriul cel mai important fiind franarea. Senzatia ce o transmit atat la franare pe uscat cat si pe ud/umed fiind una de siguranta si control.

Odata cu schimbarea pneurilor am reglat si geometria rotilor, pe fata se impunea datorita lucrarilor pe parte de directie, iar pe spate cu masina pe elevator se vedea cu ochiul liber un unghi de cadere diferit st/dr.

In general am fost multumit de serviciile celor de la Autosoft cu toate ca lucreaza pe modul "fast forward". Am ales un "pachet" ce cuprinde degresare jante, le baga intr-o masina de "spalat" cu bile de plastic :), indreptare chiar daca jantele pareau ok, e prima data cand asist la o astfel de operatiune ce parea destul de empirica dar conform metodelor de masurare a dat rezultate, echilibrare, valve noi si umflare cu azot.

Insa volanul nu au reusit sa il puna drept de prima data, a 2 a zi revenind pt corectie, nu inteleg de ce nu or fi pus de prima data cumpana pe volan.

 

2S1JWRm.jpg

zWdcLlA.jpg?1

g83OXDW.jpg?1

Unghiuri dupa centrarea volanului

zBZrICW.jpg?1

8nkoez8.jpg

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

De curiozitate, de ce ai ales RFT? :unsure:

Fara doar si poate ca sunt niscai minusuri ca de ex socurile se resimt mai puternic in articulatii cu consecintele de rigoare.

Insa avantajele ce care vin aceste dezavantaje la pachet merita din plin - flancuri mult mai solide si rezistente, in caz de pana stresul e mult mai mic.

Pesonal imi place mai mult si senzatia care e transmisa in viraje de pneurile RFT, simti mai bine masina fata de pneurile normale.

  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

De ce le-ai schimbat? Era ceva in neregula cu ele?! Sau ai vrut doar sa fie totul 100% 'corect' ? :)

Cat au costat?!

 

 

FelicitĂŁri pt alegerea fĂŁcutĂŁ si pt intretinerea exemplarĂŁ.

DacĂŁ cumva airbag ul de la sofer este 100% functional si nu prezinta zgarieturi pe partea frontala as fi eu interesat sa l achizitionez.

 

Se schimba pe recall-ul de la BMW, nu costa nimic, iar airbag-urile vechi raman la ei.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.