Jump to content

revizie cutie automata ZF 8HP


maxgs22

Recommended Posts

Am primit si oferta celor de la Faur.

 

Buna ziua,

 

Este recomandat a se schimba uleiul la cutia automata ZF la fiecare 80.000 km.

 

Preturile sunt:

 

- ulei ZF Lifeguard Fluid 8 – 124 lei + t.v.a. / litru x aprox. 6-7 litri,

 

- baie cu filtru ZF 8HP45 – 590 lei + t.v.a.

 

- manopera schimb ulei si diagnoza sumara – 540 lei + t.v.a.

 

Operatiunea de schimb ulei dureaza aprox. 4 ore, durata care se poate prelungi in cazul aparitiei altor situatii neprevazute / dificultati.

 

Daca doriti, va rog sa ma anuntati inainte pentru a va putea programa.

 

Ideal ar fi sa lasati masina la noi de seara pentru a scadea la tempereatura potrivita, iar dimineata, la prima ora, sa inceapa schimbul.

 

Cu respect / Kind regards / Mit freundlichen GrĂźĂen

Ec. SprĂŽncenatu Ana-Maria

ZF After Sales Manager

 

 

Astea sunt preturile,am facut marti revizia la ei 2230 lei a costat tot.Au scumpit uleiul cu 11 lei per L si manopera de la 290 la 540 fara tva.Au iesit 5.9 L ulei si au pus 6.2-6.3 au facturat 6,foarte ok oamenii care au lucrat la masina.Acum in schimb reseteaza adaptarile si vezi istoricul cutiei la ce temperaturi a ajuns uleiul.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
salut. am si eu o nelamurire.. am facut schimbul la cutie 8hp de 3 zile la un service autorizat ZF din italia cu baie originala si ulei original ZF. au resetat si parametri din spusele lor. problema e ca simt cand schimbat treapta 1 2 3 . si cand bag R . se simte o smucitura . am intrebat la service si mi s-a spus ca e normal si se adapteaza singura in 1000 km. care e parerea voastra ? la voi cum a fost ? a schimbat perfect imediat dupa schimb ? multumesc pt raspunsuri
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Salutari! As avea si eu 2 intrebari privind acest schimb de ulei intr-un ZF 8HP.

 

1. Exista vreo metoda de a afla daca uleiul in cutie a fost schimbat vreodata? Masina a fost doar in reprezentante BMW, deci tind sa cred ca nu. Dar exista vreo alta metoda de verificare?

2. Exista vreun risc in folosirea pompei flush la schimb? Am citit ca multi ezita si prefera metoda gravitationala, precum face si ZF Faur.

 

Multumesc!

Link to comment
Share on other sites

Salutari! As avea si eu 2 intrebari privind acest schimb de ulei intr-un ZF 8HP.

 

1. Exista vreo metoda de a afla daca uleiul in cutie a fost schimbat vreodata? Masina a fost doar in reprezentante BMW, deci tind sa cred ca nu. Dar exista vreo alta metoda de verificare?

2. Exista vreun risc in folosirea pompei flush la schimb? Am citit ca multi ezita si prefera metoda gravitationala, precum face si ZF Faur.

 

Multumesc!

 

Salut!

 

1) Nu stiu daca e vreo metoda. Doar daca ai vreo factura de la vechiul proprietar sau apare in cartea service de la reprezentanta? Sau stiu si eu, eventual o verificare vizuala la baia de ulei a cutiei dar nu stiu ce iti poti da seama din asta.

 

2) Eu mi-am schimbat recent cu masina ravenol atf si am pus ulei ravenol cu baie ZF si parca schimba un pic mai rau ca inainte. Nu stiu ce sa zic. Adaptarile nu le-am resetat. Maine ma duc sa verific ca sa fiu sigur ca a fost dat nivelul la ulei bine (la temperatura specificata de producator). Daca uleiule este la nivelul ok probabil o sa incerc si o resetare a adaptarilor. Cu masina asta de la Ravenol mi s-a spalat cutia 10 min cu uleiul pe care il aveam + 2 litri de ulei nou (fara alti aditivi/substante de curatare) si apoi a fost introdus ulei nou. Din cate am inteles uleiul este dat afara de pompa autoturismului, iar masina Ravenol introduce in acelasi timp aceeasi cantitate de ulei (in functie de densitatea uleiului).

 

Poate sunt alti colegi care stiu explica mai bine..

 

P.S. Masina mea avea 130,000 KM si uleiul nu arata foarte rau si nici pilitura nu aveam pe magnetii de la baie. Totusi si inainte de schimb aveam niste schimburi mai ciudate exact la plecare cu motorul rece (primele cateva schimburi erau mai ezitante) dar acum parca acest lucru este mai pronuntat si unele schimburi din treapta 4 in 5 si 5 in 6 cand conduc mai agresiv sunt mai brutale decat inainte (nu se face trecerea atat de fin dintr-o treapta in alta dar nici foarte brutal - poate sunt eu paranoic).

 

Numai bine!

Edited by Execitor
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Salutari! As avea si eu 2 intrebari privind acest schimb de ulei intr-un ZF 8HP.

 

1. Exista vreo metoda de a afla daca uleiul in cutie a fost schimbat vreodata? Masina a fost doar in reprezentante BMW, deci tind sa cred ca nu. Dar exista vreo alta metoda de verificare?

2. Exista vreun risc in folosirea pompei flush la schimb? Am citit ca multi ezita si prefera metoda gravitationala, precum face si ZF Faur.

 

Multumesc!

 

doar cand dai jos baia vezi data fabricatiei . Din pacate e in interior

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Multumesc domnilor! Faptul ca sunt useri care raporteaza schimburi mai dure dupa revizia la cutie ma face sa cam ezit, dar in fond sunt constient ca nu am alternativa. N-am avut nici o cutie automata pana in prezent la care sa depsesc 60K km fara sa vada o revizie.

 

Ezitarea cred ca vine mai mult din neincrederea in calitatea personalului din service-urile noastre. Din ce am citit, peste tot, pare ca fac revizia la aceasta cutie 'dupa ureche'.

Link to comment
Share on other sites

Am efectuat si eu inlocuirea astazi la Automatico, 202K km la bord. Cutia schimba foarte bine inainte si schimba cel putin la fel de bine si dupa. Nu am reusit dupa baia de ulei sa imi dau seama daca a mai avut schimburi pana in prezent, dar as tinde sa spun ca nu, deoarece masina a vazut doar reprezentante BMW la revizii.

 

Uleiul era negru iar pilitura de pe magneti era in cantitate minima, conform spuselor specialistului de acolo. S-au folosit 10 litri de ulei, cu pompa flush, pentru schimb integral. Nu s-a efectuat nici o resetare a adaptarilor...sincer nici nu este nevoie. A durat cam 4 ore (am venit cu o ora mai devreme ca sa permit cutiei sa ajunga la temperatura normala) si a costat aproximatix 2.340 RON.

 

Posibil sa fie placebo, dar am impresia ca retrogradarile inferioare (3-2-1-N) sunt ceva mai fine decat in trecut, mai ales in trafc intens. La urcarea in trepte schimba ireprosabil si inainte, deci nu ma pot pronunta.

 

Nu pot decat sa recomand operatiunea si service-ul Automatico pana aici.

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Am efectuat si eu inlocuirea astazi la Automatico, 202K km la bord. Cutia schimba foarte bine inainte si schimba cel putin la fel de bine si dupa. Nu am reusit dupa baia de ulei sa imi dau seama daca a mai avut schimburi pana in prezent, dar as tinde sa spun ca nu, deoarece masina a vazut doar reprezentante BMW la revizii.

 

Uleiul era negru iar pilitura de pe magneti era in cantitate minima, conform spuselor specialistului de acolo. S-au folosit 10 litri de ulei, cu pompa flush, pentru schimb integral. Nu s-a efectuat nici o resetare a adaptarilor...sincer nici nu este nevoie. A durat cam 4 ore (am venit cu o ora mai devreme ca sa permit cutiei sa ajunga la temperatura normala) si a costat aproximatix 2.340 RON.

 

Posibil sa fie placebo, dar am impresia ca retrogradarile inferioare (3-2-1-N) sunt ceva mai fine decat in trecut, mai ales in trafc intens. La urcarea in trepte schimba ireprosabil si inainte, deci nu ma pot pronunta.

 

Nu pot decat sa recomand operatiunea si service-ul Automatico pana aici.

 

Salut,

 

La Automatico am sa merg si eu in cateva saptamani. A mea are 148K si, la fel, a facut reviziile doar la reprezentante BMW, deci nu cred ca are uleiul din cutie schimbat.

Am ezitat putin, pentru ca am auzit si povesti mai putin fericite, dupa schimbul de ulei. In prezent schimba ireprosabil si as vrea sa ramana asa :).

Poti sa-mi spui daca elibereaza factura si daca scriu operatiunea pe istoric?

 

merci

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

La Automatico am sa merg si eu in cateva saptamani. A mea are 148K si, la fel, a facut reviziile doar la reprezentante BMW, deci nu cred ca are uleiul din cutie schimbat.

Am ezitat putin, pentru ca am auzit si povesti mai putin fericite, dupa schimbul de ulei. In prezent schimba ireprosabil si as vrea sa ramana asa :).

Poti sa-mi spui daca elibereaza factura si daca scriu operatiunea pe istoric?

 

merci

 

Salut,

 

Daca in acest moment cutia nu are defecte, deja sunt convins ca nu exista nici un motiv ca dupa schimb sa apara probleme. Fix aceleasi ingrijorari le aveam si eu, dar acum m-am convins pe propria piele....sau cutie :rolleyes: . Plus, stiind ca userul Myx si-a dus masina acolo, mi-a dat incredere in calitatea lor.

 

Elibereaza factura cu toate produsele si serviciile prestate, plus o foaie de garantie pentru serviciul efectuat si componentele inlocuite de ei (ulei, garnitura baie, baia de ulei). Deci exista documentatie fizica asupra operatiunii plus, probabil, in evidentele lor virtuale.

 

Cat despre istoric, nu, nu au umblat deloc in istoricul masinii, sau pe cartea ei de service (a mea fiind din 2013, are si carte fizica de service). Poate doar colegii mai bine informati sa ne confirme daca baza lor de date comunica si cu cea a BMW, dar sincer daca ar fi facut asta cred ca m-ar fi informat. Deci tind sa spun ca nu. Daca am citit corect, nici ZF Faur nu face acest lucru, deci cu atat mai putin Automatico.

Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Daca in acest moment cutia nu are defecte, deja sunt convins ca nu exista nici un motiv ca dupa schimb sa apara probleme. Fix aceleasi ingrijorari le aveam si eu, dar acum m-am convins pe propria piele....sau cutie :rolleyes: . Plus, stiind ca userul Myx si-a dus masina acolo, mi-a dat incredere in calitatea lor.

 

Elibereaza factura cu toate produsele si serviciile prestate, plus o foaie de garantie pentru serviciul efectuat si componentele inlocuite de ei (ulei, garnitura baie, baia de ulei). Deci exista documentatie fizica asupra operatiunii plus, probabil, in evidentele lor virtuale.

 

Cat despre istoric, nu, nu au umblat deloc in istoricul masinii, sau pe cartea ei de service (a mea fiind din 2013, are si carte fizica de service). Poate doar colegii mai bine informati sa ne confirme daca baza lor de date comunica si cu cea a BMW, dar sincer daca ar fi facut asta cred ca m-ar fi informat. Deci tind sa spun ca nu. Daca am citit corect, nici ZF Faur nu face acest lucru, deci cu atat mai putin Automatico.

 

Multumesc!

E un pret super bun, mai ales daca oamenii sunt asa de profi.

Au schimbat si uleiul din diferential sau ala nu se schimba?

Link to comment
Share on other sites

 

Cat despre istoric, nu, nu au umblat deloc in istoricul masinii, sau pe cartea ei de service (a mea fiind din 2013, are si carte fizica de service). Poate doar colegii mai bine informati sa ne confirme daca baza lor de date comunica si cu cea a BMW, dar sincer daca ar fi facut asta cred ca m-ar fi informat. Deci tind sa spun ca nu. Daca am citit corect, nici ZF Faur nu face acest lucru, deci cu atat mai putin Automatico.

 

Repet: singurii care fac asta sunt cei gen ServiceT.E.A.M, Bimmer/Bforce sau ABP. Cred că mai sunt vreo 2-3 care au acces de scriere la baza de date BMW; tot așa specializate BMW.

 

Oricum intrările făcute de ei sunt doar "Inspection", nr de km și un comentariu inserat manual, care nu se vede la oricine. Tot trebuie păstrată factura pentru corelare, chiar și așa.

Edited by deeJayOg
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Multumesc!

E un pret super bun, mai ales daca oamenii sunt asa de profi.

Au schimbat si uleiul din diferential sau ala nu se schimba?

 

In cazul meu nu a fost schimbat uleiul in diferential. Povestea cu acel ulei e aceeasi ca si la cutie, 'lifetime'. Acum stiu ca multi sfatuiesc inlocuirea si acestui ulei. Ca orice fluid, isi pierde din prioritati cu timpul. Uite, chiar nu am intrebat daca Automatico face schimbul si in diferential. Ma voi interesa, pentru ca am de gand sa il schimb.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

@Execitor ai resetat pana la urma adaptarile? Exista vreo ameliorare a acelor probleme sau ai ramas cu ele? Sunt foarte curios! Planific si eu aceasta operatie pentru actuala masina, 525d xDrive 2013, dar ezit foaaaarte tare pentru ca acum 6 ani am patit fix ceea ce patesti tu acum, dar cu o cutie 6HP pusa pe 325i-ul de la acea vreme, care dupa schimb (realizat intr-o reprezentanta BMW din Ro) a inceput sa schimbe execrabil si sa trosneasca la trecerea din D in R si invers (cu trecere si pauza prin/in N, nu direct D-R sau R-D), cu socuri destul de urate. Inclin sa cred ca aceste cutii se strica in primul rand din cauza unui stil agresiv/foarte agresiv de condus si a unor probleme de etansare din interiorul cutiei si cand spun asta ma refer exact la ceea ce inclusiv ZF recunoaste intr-un instructaj intern cu privire la anumite probleme interne ale cutiilor. E scris negru pe alb! Citez:

 

"E clutch failure

Quite often due to pressure losses at front pump bushing. Oil pressure is fed through front cover (pump) through input shaft’s third port. Unfortunately there’s only 1 Teflon ring that seals the input shaft to the pump. The other end of this chamber is sealed by the interference of the shaft and the bushing. As the bushing wears the clearances become too large and pressure is lost beyond the point of adaptations."

 

sau

 

"Mechatronics’ Separator failure

More often than E clutch failure is the separator, double D, failure. Stress, heat cycles and environmental conditions causes the separator to

develop small to obviously large cracks and the rubber seals at the end to shrink or get hard and brittle. Any of these conditions will cause a working or main pressure loss. These losses are reflected as adaptation faults, delayed gear engagement and, in the E Mechatronics' version, as a parking fault. Along with the separator seal, the 4 ports seals are also prone to shrinking and failure. All of these parts should be replaced."

 

Asa zice ZF! Uleiul ala hidraulic nu depaseste in exploatare normala niciodata 95-100-105 grade C! Tot ce este peste este abuz de acceleratie si de aici probelmele.

Edited by Ionuț_Cosmin
Link to comment
Share on other sites

In cazul meu nu a fost schimbat uleiul in diferential. Povestea cu acel ulei e aceeasi ca si la cutie, 'lifetime'. Acum stiu ca multi sfatuiesc inlocuirea si acestui ulei. Ca orice fluid, isi pierde din prioritati cu timpul. Uite, chiar nu am intrebat daca Automatico face schimbul si in diferential. Ma voi interesa, pentru ca am de gand sa il schimb.

Eu insa am schimbat acel ulei in ambele grupuri diferentiale (fata/spate), masina fiind xDrive. Schimbul s-a facut cu ulei original BMW si ghici ce: uleiul scos din ambele diferentiale era perfect galben! Cand am schimbat distributia, peste 5000 de km adica, evident s-a dat jos si diferentialul fata, iar pentru asta a trebuit scos uleiul din el. Am ramas stupefiat sa vad cu ochii mei cat de negru este acel ulei BMW (negru ca un ulei de motor as zice), dupa doooar 5000 de km de la schimb, in conditiile in care conduc masina intr-un mod mai mult decat civilizat (astept sa se incalzeasca motorul pana sa o pot accelera mai bine, 120-130 km/h pe autostrada, 60-70 km/h in localitate, evit pe cat posibil kick-down-ul, iar cand acesta se intampla indicatroul temperaturii uleiul este cu siguranta la 100). Concluzia o trageti voi!

Edited by Ionuț_Cosmin
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Eu insa am schimbat acel ulei in ambele grupuri diferentiale (fata/spate), masina fiind xDrive. Schimbul s-a facut cu ulei original BMW si ghici ce: uleiul scos din ambele diferentiale era perfect galben!...........peste 5000 de km adica, evident s-a dat jos si diferentialul fata, iar pentru asta a trebuit scos uleiul din el. Am ramas stupefiat sa vad cu ochii mei cat de negru este acel ulei BMW (negru ca un ulei de motor as zice), dupa doooar 5000 de km de la schimb, ste cu siguranta la 100). Concluzia o trageti voi!

singura concluzie pe care o trag de aici este ca uleiul pe care ni-l vand in reprezentante e mult mai prost decat uleiul cu care echipeaza masina ...daca tu spui ca ulei dupa 5k km era ars si cel care era in masina si avea considerabil mai mult era galben ! Asta nu confirma decat ca e totul facut ca dupa perioada de garantie pe care si-o asuma ei ..masinile sa nu mai duca f multi km chiar si cu piese OE , daca si la un ulei fac magarii de gen imi pare jenant din partea lor

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

singura concluzie pe care o trag de aici este ca uleiul pe care ni-l vand in reprezentante e mult mai prost decat uleiul cu care echipeaza masina ...daca tu spui ca ulei dupa 5k km era ars si cel care era in masina si avea considerabil mai mult era galben ! Asta nu confirma decat ca e totul facut ca dupa perioada de garantie pe care si-o asuma ei ..masinile sa nu mai duca f multi km chiar si cu piese OE , daca si la un ulei fac magarii de gen imi pare jenant din partea lor

q.e.d

Mie sincer imi pare rau ca am schimbat acele uleiuri. Ma gandesc sa le dau jos si sa pun Ravenol in locul acelui mizerabil BMW (mega scump si mega mizerabil). La fel se intampla si cu uleiul de motor: ulei mineral aditivat, vandut ca ulei sintetic = BMW Twin Power Turbo 5W-30 = DPF mult mai usor de infundat, turbine mult mai usor de spart, convertoare catalitice mult mai uosr de stricat, injectoare si bujii incandescente mult mai usor de afumat si nu in ultimul rand EGR muuult mai usor de colmatat! Au fost de ajuns 500 km ca nivelul uleiului sa scada cu 1 liniuta, vorbind aici despre faimosul ulei BMW Twin PowerTurbo BMW 5W-30, in conditiile in care absolut toate filtrele sunt BMW OE nu aftermarket. Masina a mers inainte cu Ravenol VMP SAE 5W-30 (un ulei din grupa IV, PAO - Poly Alpha Olefin, complet sintetic) si in ~13 000km nu a fost nevoie sa completez nici 1 gram de ulei. Trageti voi concluzia!

 

P.S. Imi pare rau ca nu am facut o poza sa fi vazut si voi cum arata un ulei BMW OE pus in diferential dupa nu mai mult de 5000 de km! Era negru ca uleiul din motor doar ca ca nu l-am mirosit sa vad daca si miroase a ars. Aviz amatorilor de schimbat ueliul in diferentiale, aviz amatorilor de schimbat uleiul in cutie cu ulei BMW ATF3 (este aceeasi mizerie si acesta din urma)!

P.S.S Daca nu as fi schimbat distributia nu as fi stiut niciodata ce mizerie de ulei se straduieste sa-mi strice grupurile diferentiale.

Edited by Ionuț_Cosmin
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

q.e.d

Mie sincer imi pare rau ca am schimbat acele uleiuri. Ma gandesc sa le dau jos si sa pun Ravenol in locul acelui mizerabil BMW (mega scump si mega mizerabil). La fel se intampla si cu uleiul de motor: ulei mineral aditivat, vandut ca ulei sintetic = BMW Twin Power Turbo 5W-30 = DPF mult mai usor de infundat, turbine mult mai usor de spart, convertoare catalitice mult mai uosr de stricat, injectoare si bujii incandescente mult mai usor de afumat si nu in ultimul rand EGR muuult mai usor de colmatat! Au fost de ajuns 500 km ca nivelul uleiului sa scada cu 1 liniuta, vorbind aici despre faimosul ulei BMW Twin PowerTurbo BMW 5W-30, in conditiile in care absolut toate filtrele sunt BMW OE nu aftermarket. Masina a mers inainte cu Ravenol VMP SAE 5W-30 (un ulei din grupa IV, PAO - Poly Alpha Olefin, complet sintetic) si in ~13 000km nu a fost nevoie sa completez nici 1 gram de ulei. Trageti voi concluzia!

 

P.S. Imi pare rau ca nu am facut o poza sa fi vazut si voi cum arata un ulei BMW OE pus in diferential dupa nu mai mult de 5000 de km! Era negru ca uleiul din motor doar ca ca nu l-am mirosit sa vad daca si miroase a ars. Aviz amatorilor de schimbat ueliul in diferentiale, aviz amatorilor de schimbat uleiul in cutie cu ulei BMW ATF3 (este aceeasi mizerie si acesta din urma)!

P.S.S Daca nu as fi schimbat distributia nu as fi stiut niciodata ce mizerie de ulei se straduieste sa-mi strice grupurile diferentiale.

 

nu ma surprinde politica asta ..eu am testat la piese , platesti dublu pe o piesa OE si e mai slaba ca una aftermarket uneori. macar la cutie e bn ca am pus ulei ZF , poate aia isi respecta firma . La uleiul motor ma gandeam si eu sa mai incerc altceva , oricum bmw califica un anume consum ulei ca si normal . Totusi daca la alt ulei nu ai consum e clar ca e mai slab calitativ cel bmw . Ce sursa ai pt ulei Ravenol ?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.