BMWClub: Senzor oxigen (lambda) BMW Alpina B7 - BMWClub

Jump to content

Page 1 of 1
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

Senzor oxigen (lambda) BMW Alpina B7 Rate Topic: -----

#1 User is offline   alph0nse 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 5
  • Joined: 05-December 17

Posted 03 May 2019 - 10:11

Salutare, colegi!
Posed un Alpina B7 din 2006 (4.4 supercharged, 530 CP). De curând s-a aprins Check Engine, și când forțez accelerația îmi intră în Limp Mode. Am pus testerul, mi-a dat erorile din fotografia atașată. Am dedus că e defect senzorul de oxigen pre-catalitic, și am cumpărat unul potrivit pentru VIN-ul mașinii, fabricat de BOSCH. Stupoare: avea mufa mai mică decât cea de la senzorul de pe mașină, deși forma și firele sunt identice. Am tăiat firele și am pus mufa de la senzorul mașinii, am șters toate erorile, am mers cu mașina câțiva km. Când am pornit-o din nou, CEL s-a aprins iarăși, și îmi dă aceleași erori.
Menționez că pe caroserie, VIN-ul de BMW este tăiat cu un X, și sub el este scris un VIN de Alpina. Dar toate piesele care le-am comandat pe VIN-ul de BMW s-au potrivit până acum.
Am încercat și senzori de la dezmembrări, degeaba. Nu am curaj să întreb cât costă un senzor de Alpina B7 de la fabricant, de aceea apelez la cunoștințele și expertiza voastră. Ce mă sfătuiți să fac? Se pot anula din software senzorii ăștia pre-catalitici? Oricum, în cartea de identitate e trecută ”non Euro”, deoarece ”specialiștii de la RAR” au zis că ”e modificată”, deși în certificatul german e euro4.
Vă mulțumesc anticipat pentru ajutor!

Attached File(s)


0

#2 User is offline   cavaliere 

  • Pasionat
  • Group: Members
  • Posts: 1625
  • Joined: 30-May 15
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 03 May 2019 - 10:28

Incearca sa cauti si pe Denso, e tot aftermarket, dar la mine s-au potrivit.
Original poti face o intrebare, insa estimez un minim 400 euro. In ultima instanta poti lua original, insa doar daca esti sigur ca e de vina sonda de oxigen.
0

#3 User is offline   matose 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 465
  • Joined: 12-January 18

Posted 03 May 2019 - 10:55

Eu zic sa lasi senzorul ala in pace, tu ai probleme cu VVT-ul pe bank-ul 1 (motorasul cel mai probabil). Du-te la cineva care se pricepe...
0

#4 User is offline   FiveThreeFive 

  • Senior
  • Group: Members
  • Posts: 555
  • Joined: 09-November 04
  • Location:Bucuresti

Posted 03 May 2019 - 11:08

View Postalph0nse, on 03 May 2019 - 10:11, said:

[...]în cartea de identitate e trecută ”non Euro”, deoarece ”specialiștii de la RAR” au zis că ”e modificată”, deși în certificatul german e euro4.[...]

Afirmatia de mai sus este foarte interesanta.
Desi este off-topic, te rog sa ne dai mai multe detalii despre cum a ajuns RAR la concluzia ca masina este non-Euro. Care sunt modificarile pe care le-au considerat neconforme cu Euro4?
0

#5 User is offline   alph0nse 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 5
  • Joined: 05-December 17

Posted 06 May 2019 - 08:42

View PostFiveThreeFive, on 03 May 2019 - 11:08, said:

Afirmatia de mai sus este foarte interesanta.
Desi este off-topic, te rog sa ne dai mai multe detalii despre cum a ajuns RAR la concluzia ca masina este non-Euro. Care sunt modificarile pe care le-au considerat neconforme cu Euro4?


Deci, în Brief-ul german și în certificatul de înmatriculare românesc, e scris exact așa: BMW Alpina B7. Mașina nu este modificată de nimeni, este doar fabricată de Alpina. Are numărul 116 din 170 fabricate în total din această gamă, și se poate regăsi și pe site-ul Alpina. Când am înmatriculat-o, în afară de faptul că am așteptat 2 luni după cartea de identitate (nu aveau de la ce model să copieze, presupun, pt că mi-au spus că nu mai e alta cu motor 4.4 și 390 kw în România), când mi-au dat CIV am observat că e trecută non-euro. Nu m-a interesat prea tare treaba asta, pentru că e înmatriculată pe persoană cu handicap. Dar de ce să faci asta, când în actele ei originale e Euro4?
O să pun o copie și după carte, să vă edificați!
0

#6 User is offline   alph0nse 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 5
  • Joined: 05-December 17

Posted 06 May 2019 - 08:53

View Postcavaliere, on 03 May 2019 - 10:28, said:

Incearca sa cauti si pe Denso, e tot aftermarket, dar la mine s-au potrivit.
Original poti face o intrebare, insa estimez un minim 400 euro. In ultima instanta poti lua original, insa doar daca esti sigur ca e de vina sonda de oxigen.


Senzorul original BMW costă 1800 lei, deci exact ce ai spus tu! De aia nu am curaj să întreb la Alpina, că acolo sunt alte prețuri!


View Postmatose, on 03 May 2019 - 10:55, said:

Eu zic sa lasi senzorul ala in pace, tu ai probleme cu VVT-ul pe bank-ul 1 (motorasul cel mai probabil). Du-te la cineva care se pricepe...


În ordinea în care am interpretat eu erorile, mă gândesc că din cauza senzorului defect ECU dă comandă la VVT și pe urmă intră în limp-mode. Dar o să încerc să iau și un VVT de la dezmembrări, să încerc. Mulțumesc pentru sfat!
0

#7 User is offline   Eugen B 

  • Pasionat
  • Group: Members
  • Posts: 1172
  • Joined: 27-November 09
  • Gender:Male
  • Location:undeva

Posted 06 May 2019 - 09:58

View Postalph0nse, on 06 May 2019 - 08:42, said:

Deci, în Brief-ul german și în certificatul de înmatriculare românesc, e scris exact așa: BMW Alpina B7. Mașina nu este modificată de nimeni, este doar fabricată de Alpina. Are numărul 116 din 170 fabricate în total din această gamă, și se poate regăsi și pe site-ul Alpina. Când am înmatriculat-o, în afară de faptul că am așteptat 2 luni după cartea de identitate (nu aveau de la ce model să copieze, presupun, pt că mi-au spus că nu mai e alta cu motor 4.4 și 390 kw în România), când mi-au dat CIV am observat că e trecută non-euro. Nu m-a interesat prea tare treaba asta, pentru că e înmatriculată pe persoană cu handicap. Dar de ce să faci asta, când în actele ei originale e Euro4?
O să pun o copie și după carte, să vă edificați!

Asta s-a intamplat deoarece modelul nu a fost omologat; ce mi se pare ciudat este ca nu s-au facut masuratori/omologare (am mai vazut asta la masini aduse din SUA), ci au trecut ei din burta, asa , ca au avut chef, non-euro. De multe ori e probabil vorba de lene, incompetenta si ignoranta.
0

#8 User is offline   matose 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 465
  • Joined: 12-January 18

Posted 06 May 2019 - 12:17

Eu zic sa faci o diagnoza in firea ei, pot fi mai multe probleme si schimbi aiurea piese. Daca vrei sa te apuci de schimbat piese la nimereala eu as incepe cu un motoras VVT NOU (nu SH pentru ca majoritatea au izolatie impuscata si fura mai mult curent decat trebuie)
0

#9 User is offline   alph0nse 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 5
  • Joined: 05-December 17

Posted 26 June 2019 - 13:19

Până la urmă, am scris la Alpina și mi-au trimis senzorul original (250 euro, mă așteptam să fie mai mult). Am înlocuit și servomotorul VVT pe bank 1. Totul e ok acum. Vă mulțumesc pentru ajutor!
1

#10 User is offline   alph0nse 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 5
  • Joined: 05-December 17

Posted 26 June 2019 - 13:52

Și, cum am spus, așa au transformat autoritățile române un autoturism Euro4 în Non Euro:

Attached File  brief1.jpg (59.89K)
Number of downloads: 33
Attached File  civro.jpg (749.95K)
Number of downloads: 30
0

#11 User is offline   FiveThreeFive 

  • Senior
  • Group: Members
  • Posts: 555
  • Joined: 09-November 04
  • Location:Bucuresti

Posted 26 June 2019 - 14:12

View Postalph0nse, on 26 June 2019 - 13:52, said:

Și, cum am spus, așa au transformat autoritățile române un autoturism Euro4 în Non Euro:


Parerea mea ar fi sa incepi un demers (mai intai reclamatie scrisa la Registrul Auto, urmata - daca nu se rezolva - de o actiune in justitie) pentru a corecta incadrarea in normal de poluare. Nu ar fi de mirare ca sa dureze cateva luni de zile - sau chiar mai mult, in cazul unui proces - pana vei avea castig de cauza si se va corecta eroarea.

In prezent si pe termen scurt, faptul ca e non-Euro in acte nu te afecteaza cu nimic. Dar, daca in viitor vor aparea diverse restrictii in functie de normele de poluare, te vei putea trezi in situatia ca iti va fi limitata posibilitatea de a utiliza masina, sau/si vei avea de platit taxe aberante (pe langa impozitul gigantic pe care il platesti deja).
De asemenea, s-ar putea sa fie dificil sa vinzi, intr-un viitor nu foarte indepartat, o masina non-Euro.
2

#12 User is offline   Eugen B 

  • Pasionat
  • Group: Members
  • Posts: 1172
  • Joined: 27-November 09
  • Gender:Male
  • Location:undeva

Posted 26 June 2019 - 14:24

View Postalph0nse, on 26 June 2019 - 13:52, said:

Și, cum am spus, așa au transformat autoritățile române un autoturism Euro4 în Non Euro:

Attachment brief1.jpg
Attachment civro.jpg


In faza initiala, ar trebui sa completezi acest formular, cu datele masinii din strainatate , si sa astepti raspunsul lor; daca vor raspunde Euro 4, atunci m-as duce la ei si le-as semnala eroarea si i-as ruga sa corecteze eroarea.

http://www.rarom.ro/?p=665


tot de pe site-ul lor:

http://www.rarom.ro/?page_id=690


Eu raman la parerea ca esti singurul/primul care a incadrat acest model/motor, si din lene/ignoranta, au lasat-o non euro sa nu riste nimic.
1

#13 User is offline   BOASKA 

  • Fan
  • Group: Members
  • Posts: 4133
  • Joined: 13-June 09
  • Gender:Male
  • Location:Zona metropolitana fara drumuri CT

Posted 26 June 2019 - 15:03

sau e import din afara EU
fara serie motor.... oare chiar asa sa nu aibe vreo serie pe acolo

This post has been edited by BOASKA: 26 June 2019 - 15:05

0

#14 User is offline   cavaliere 

  • Pasionat
  • Group: Members
  • Posts: 1625
  • Joined: 30-May 15
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 26 June 2019 - 16:22

Linistiti-va cu reclamatiile la RAR ca nu e chiar asa. Eu am 4 masini youngtimer si desi in brief-urile straine ele figurau euro2, la Rar toate sunt trecute non euro. Desigur ca pe mine ma doare in cot pentru ca odata cu trecerea la vehicul istoric nu imi pasa de norma de poluare.

0

Share this topic:


Page 1 of 1
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users


www.bmwclub.ro trafic.ro