Jump to content

Pornire masina + Jante alta dimensiune decat cele mentionate in talon


Scrupix

Recommended Posts

Salutare,

 

Am si eu 2 neclaritati sa spunem, poate sunt stupide dar totusi am zis sa intreb :)

 

1. Detin un F30 cutie automata, voi cand porniti masina apasati butonul de start, asteptati sa apara martorii in bord si apoi apasati sa porniti motorul sau porniti direct motorul fara sa mai asteptati, nu stiu cum ar fi corect sa se efectueze pornirea.

La masinile cu pornire clasica (cheie) stiu ca normal era rotirea cheii odata si dupa ce se stingeau martorii din bord roteai pentru pornirea motorului.

 

2. In talon si pe stalpul masinii ca dimensiune de roata apare R16 iar rezerva de R17, masina cand am achiztionat-o a venit cu jante+anvelope pe 17,aveti idee daca pot avea probleme la itp sau daca pot fi probleme la directie (in timp) tinand cont ca dimensiunea este de 17 in loc de 16?

 

Multumesc

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Salut, cand pornesc masina, mereu o fac in 2 pasi. Nu calc frana si apas start, o las intai sa se stinga toate releele. Pe stalp ar trebui sa ai toate dimensiunile agreate de producator pt vara si iarna. Daca ai doar pe 16" s-ar putea sa ai editia Efficient Dynamics de 163 cp. Nu stiu sa-ti zic ce probleme pot aparea in timp, dar la ITP nu treci daca dimensiunilepe 17" nu sunt trecute in cartea de identitate si pe stalpul masinii.
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Salutare,

 

Am si eu 2 neclaritati sa spunem, poate sunt stupide dar totusi am zis sa intreb :)

 

1. Detin un F30 cutie automata, voi cand porniti masina apasati butonul de start, asteptati sa apara martorii in bord si apoi apasati sa porniti motorul sau porniti direct motorul fara sa mai asteptati, nu stiu cum ar fi corect sa se efectueze pornirea.

La masinile cu pornire clasica (cheie) stiu ca normal era rotirea cheii odata si dupa ce se stingeau martorii din bord roteai pentru pornirea motorului.

 

2. In talon si pe stalpul masinii ca dimensiune de roata apare R16 iar rezerva de R17, masina cand am achiztionat-o a venit cu jante+anvelope pe 17,aveti idee daca pot avea probleme la itp sau daca pot fi probleme la directie (in timp) tinand cont ca dimensiunea este de 17 in loc de 16?

 

Multumesc

 

Eu pornesc masina cum ai explicat tu de 100k km si nu am avut nici o problema. E vorba de un E90 manual. Doar de vreo cateva ori am pornit rapid, tot fara probleme, evident; de fapt nu cred ca exista pornire proasta. Doar cum te obisnuiesti tu sa iti tratezi masina. ;)

Probabil vor fi destui sa spuna ca nu conteaza. Eu zic sa las ca toti martorii si ECU sa-si ia tot curentul, dar si bateria (ca si bujiile iarna..) sa dea tot ce poate in primul stagiu, alimentare minima, dupa aia alimentare maxima din baterie. ;)

 

Pentru cealalta intrebare probabil cel mai bine suni sau mergi la UTP-ul la care ai de gand sa faci verificarea obligatorie, mergi din timp si intreaba.

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Pentru punctul 1 recunosc cĂŁ și eu fac cum zice colegul six in line, dar se pare cĂŁ știe mașina mai bine ce are de fĂŁcut. Am ĂŽncercat la un moment dat sĂŁ o pornesc direct când era iarnĂŁ și frig. Pare cĂŁ pânĂŁ nu și-a terminat toate operațiile nu a vrut sĂŁ porneascĂŁ. Chiar și asa prefer sĂŁ aștept sĂŁ se stingĂŁ toți martorii.

Pentru punctul 2, hai sĂŁ clarificĂŁm mașina. Jantele pe 17 le avea din fabricĂŁ? Le ai trecute ca extraopțiune ĂŽn VIN? Ce motorizare ai?

Link to comment
Share on other sites

La mine e chestie de obisnuinta. La benzinar cel putin porneste pompa de cand deschizi usa, deci probleme cu presiunea nu ar fi.. insa tot astept. Mai poate exista si cazul in care daca ai vreo eroare, pornesti direct si nu ai timp sa o vezi pana nu invarti deja motorul (de exemplu nivel ulei scazut etc).
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

1. Nu are nici o treaba daca pornesti direct. Este conceputa in asa fel incat iarna , daca este f frig , ea isi face toti pasii , inclusiv bujiile si dupa aia porneste...Vara nici nu se pune problema. O simpla apasare de buton , 15-20 sec si pe urma drum bun!

2. Sunt 2 variante: a- are ED si nu are decat un singur rand de anvelope sau b- greseala celor care au facut CIV si atunci poti trece toate anvelopele disponibile pe modelul respectiv , conform COC sau directivei europene de pe placuta constructor!

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Mai e și varianta în care mașina deși e ED, a fost comandată din fabrică cu jantele pe 17, caz în care pe stâlp tot nu apăreau dar apăreau în VIN și în COC. Evident în loc de 109g/CO2 trecut la noxe ar fi fost ceva mai mult. Ne lămurește colegul sper. Dar dacă în carte a fost trecut cu 16 (deci deja a trecut pe la RAR) e cam clară treaba, că altfel sigur le treceau pe cele de 17. Edited by deeJayOg
Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru raspunsuri si pareri.

 

Referitor la punctul 2, masina este F30 2014 modelul Efficient Dynamic, motorizare, 2.0 Diesel, 163cp.

Nu stiu daca a venit din fabrica deoarece a fost cumparata SH din Olanda si asa a venit de-acolo.

 

Am atasat o poza cu stalpul masinii.

Iar in cartea masinii am dimensiunile de pe stalp.

post-94237-0-35317200-1558610747_thumb.jpg

post-94237-0-89086800-1558610983_thumb.jpg

Edited by Scrupix
Link to comment
Share on other sites

Dacă pui VIN la orice VIN decoder online ar fi trebuit să îți apară dacă erau Jante pe 17 din fabrică, la fel cum ți-ar fi apărut și în CoC și probabil în carte ulterior (dacă nu făceau vreo belea la RAR)

 

LE: 109g CO2, e clar. Oficial mașina trebuie încălțată cu 16 :(

 

Probleme la direcție sau alte cele nu ai de ce să-ți faci griji. Tehnic vorbind mașina asta poate merge cu jante pe 20" inclusiv. Singura grijă e: posibil control, ITP sau coșmarul meu: asiguratorul (Casco) să nu îți despăgubească că vezi doamne nu erai cu dimensiunile omologate. Da, o prostie, știu ...dar stai după cu mașina praf să zicem și să alergi prin săli de judecată?

Edited by deeJayOg
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Acum na, nici sĂŁ o dai ĂŽn diverse, depinde ce vrei sĂŁ faci, sĂŁ-ți asumi, etc, mai ales cĂŁ nu pui ĂŽn pericol siguranța nimĂŁnui. Poți face ITP-ul cu roțile pe 16", de iarnĂŁ. Și așa e mai indicat sĂŁ ai roțile mai ĂŽnguste iarna.
Link to comment
Share on other sites

Salut.

 

1) Eu o pornesc direct - frana + start (nu mai trec prin pasul cu contactul; sunt 90% sigur ca asa e conceputa masina) - la E39-le si E30-ul pe care le-am avut (care nu aveau buton) puneam contactul, asteptam sa se stinga bujiile si apoi porneam motorul dar la asta pornesc direct.

 

2) Nu pot sa ma pronunt, dar din ce am auzit la xDrive se strica cutia de transfer daca nu sunt respectate dimensiunile date de producator. Fiind ca a ta nu este xDrive (din cate banuiesc ca nu ai precizat) nu stiu ce sa zic.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Si la diesel pleaca pompa de cand deschizi usa...se aude dupa ce sta un timp indelungat.

Preincalzirea la bujii o face masina exact cum stie, influenta fiind temperatura exterioara.

 

Chiar nu pierd timp cu pornirea motorului. Ca tii say nu pe bujii, tot cum "stie" ea face.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Se apasa dorect start cu piciorul pe frana. Nu va inteleg de ce faceti treaba asta in 2 pasi, ca e dor de dacie? Nu are nici pe dracu daca porneati din prima, stie ea mai bine ce are de facut.

 

Reversul medaliei, ce dauneaza daca o pornesti in 2 timpi? Vorbim de 2 secunde in plus aici, nu cred ca e atat de important cum isi porneste fiecare masina. E bine ca am elucidat misterul datorita colegului care a atasat manualul. Ce legatura are dacia nu inteleg. Eu o pornesc "in 2 timpi" pentru ca vreua sa imi deschid trapa/ depliez oglinzile/pornesc incalzirea sau ventilatia in scaune inainte. Mare chestie.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Pai de ce sa fac butonita, daca neamtul a scris in manual cum se porneste o masina? E un motiv pentru care pompa de motorina si atatea sisteme pornesc la deblocarea masinii/deschiderea portierei. Da, la dacie puneai contactul si pornea pompa de benzina si practic atunci era toata initializarea masinii, ca asta era tehnologia.

 

Ma seaca fazele astea in care romanii sunt mai ingineri ca neamtul, cand de fapt e necunoastere sau prostie in toata regula.

 

Si chiar nu inteleg de ce nimeni nu citeste manualul? Chiar nu sunteti curiosi cand va luati un lucru, sa vedeti cum functioneaza?

Edited by Crysis21
  • Like 4
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.