Jump to content

comfort mode VS sport mode


Recommended Posts

Nu cred ca afecteaza nimic, cel mai mult iti afecteaza doar consumul, asta daca ai grija de masina. Acuma depinde si cat tragi de masina, daca mergi ca nebunul non stop, fie pe sport sau confort,

normal ca in timp masina aia nu o sa fie la fel ca una mai menajata (asteptat sa se incalzeasca motorul, lasat turbina sa se raceasc putin la relanti cand opresti, etc).

 

Maneta in stanga iti afecteaza cum schimba cutia si raspunsul pedalei de acceleratie. Butonul de sport iti modifica in plus si directia si suspensia (daca ai suspensie adaptiva).

Edited by mraz
Link to comment
Share on other sites

În modul Sport, fie al cutiei fie al modului mașinii (răspuns pedală accelerație, direcție, suspensie* ), toată mașina e mai “agitată”. Dacă mergi bară la bară sau în aglomerație ce rost are să tragi mai tare de ea doar pt 100m ? :)

Mașina în sine nu pățește mare lucru, dar uzura e mai mare în timp. Se “smucește” mai des. În fine, nu ajungi să vezi cred exact uzura respectivă doar pt că mergi în sport :)

 

La ZF8HP, modul sport (ambele situații) fac cutia să nu mai folosească treapta 8.

 

 

*suspensia doar dacă mașina are opțiunea

Edited by deeJayOg
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Cand esti in sport cu cutia , schimba mai sus treptele de viteza , nu are treaba cu acceleratia...Cand este trecut butonul din confort in sport , se schimba acceleratia , frana , directia si daca exista , se modifica suspensia!
Link to comment
Share on other sites

Cand esti in sport cu cutia , schimba mai sus treptele de viteza , nu are treaba cu acceleratia...Cand este trecut butonul din confort in sport , se schimba acceleratia , frana , directia si daca exista , se modifica suspensia!

 

Um, nu , frânarea este aceeași, ar fi culmea și cred că și periculos să aibă alt comportament la frânare.

Edited by deeJayOg
Link to comment
Share on other sites

Butonul controlează ansamblul (Accelerație, Direcție, Suspensie* - după caz) EcoPro/Comfort/Sport.

Maneta schimbătorului trecută în Sport (S/M) schimbă plaja de turații în care cutia va schimba treptele (în esență va schimba mai târziu cutia, la turație mai mare, la fel va face și downshift mai puternic dacă "simte" asta din felul în care "dai talpă").

Sunt două chestii diferite.

 

Eu de exemplu folosec așa:

 

Oraș - Comfort + Drive

DN (mai mult drept, o bandă pe sens) - Sport + Drive

DN (virajat, o bandă pe sens, depășiri dese) - Sport + Sport

Autostradă (chill mode :rolleyes: - gen nu mă grăbesc nicăieri) - Comfort + Drive (Eventual Cruise Control On)

Autostradă (puțin mai aglomerat și necesită schimbări de viteză mai dese și bruște) - Sport + Drive

 

Pe autostradă nu prea folosesc cutia în Sport decât dacă vreau să mă dau în spectactol ca să zic așa. :pirate:

 

*EcoPro dacă aș putea l-aș coda să nu mai existe. Nu pot pur și simplu să merg așa. :)

Edited by deeJayOg
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Butonul controleazĂŁ ansamblul (Accelerație, Direcție, Suspensie* - dupĂŁ caz) EcoPro/Comfort/Sport.

Maneta schimbĂŁtorului trecutĂŁ ĂŽn Sport (S/M) schimbĂŁ plaja de turații ĂŽn care cutia va schimba treptele (ĂŽn esențĂŁ va schimba mai târziu cutia, la turație mai mare).

Sunt douĂŁ chestii diferite.

 

Eu de exemplu folosec așa:

 

Oraș - Comfort + Drive

DN (mai mult drept, o bandĂŁ pe sens) - Sport + Drive

DN (virajat, o bandĂŁ pe sens, depĂŁșiri dese) - Sport + Sport

AutostradĂŁ (chill mode :rolleyes: - gen nu mĂŁ grĂŁbesc nicĂŁieri) - Comfort + Drive (Eventual Cruise Control On)

AutostradĂŁ (puțin mai aglomerat și necesitĂŁ schimbĂŁri de vitezĂŁ mai dese și bruște) - Sport + Drive

 

Pe autostradĂŁ nu prea folosesc cutia ĂŽn Sport decât dacĂŁ vreau sĂŁ mĂŁ dau ĂŽn spectactol ca sĂŁ zic așa. :pirate:

 

*EcoPro dacĂŁ aș putea l-aș coda sĂŁ nu mai existe. Nu pot pur și simplu sĂŁ merg așa. :)

Multumim pentru raspunsul complet!

Pe mine unul m-ai lamurit :)

:drinks: :drinks:

Link to comment
Share on other sites

Butonul controleazĂŁ ansamblul (Accelerație, Direcție, Suspensie* - dupĂŁ caz) EcoPro/Comfort/Sport.

Maneta schimbĂŁtorului trecutĂŁ ĂŽn Sport (S/M) schimbĂŁ plaja de turații ĂŽn care cutia va schimba treptele (ĂŽn esențĂŁ va schimba mai târziu cutia, la turație mai mare, la fel va face și downshift mai puternic dacĂŁ "simte" asta din felul ĂŽn care "dai talpĂŁ").

Sunt douĂŁ chestii diferite.

 

Eu de exemplu folosec așa:

 

Oraș - Comfort + Drive

DN (mai mult drept, o bandĂŁ pe sens) - Sport + Drive

DN (virajat, o bandĂŁ pe sens, depĂŁșiri dese) - Sport + Sport

AutostradĂŁ (chill mode :rolleyes: - gen nu mĂŁ grĂŁbesc nicĂŁieri) - Comfort + Drive (Eventual Cruise Control On)

AutostradĂŁ (puțin mai aglomerat și necesitĂŁ schimbĂŁri de vitezĂŁ mai dese și bruște) - Sport + Drive

 

Pe autostradĂŁ nu prea folosesc cutia ĂŽn Sport decât dacĂŁ vreau sĂŁ mĂŁ dau ĂŽn spectactol ca sĂŁ zic așa. :pirate:

 

*EcoPro dacĂŁ aș putea l-aș coda sĂŁ nu mai existe. Nu pot pur și simplu sĂŁ merg așa. :)

 

Parca as fi descris eu cum folosesc modurile, la fel conduc si eu :blush:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 

*EcoPro dacă aș putea l-aș coda să nu mai existe. Nu pot pur și simplu să merg așa.

EcoPro e pentru cei care vor sa mearga la consum si sa fie prieteni cu mediul.

 

E probabil singurul mod protectiv asupra masinii; catalin_florin nu te intreba-i mai sus: "cam asa conduc si eu...aproape......ma gandeam sa nu fortez ceva sa se uzeze prematur..."

 

Incearca sa conduci in EcoPro dupa toate rigorile cerute de motor/masina.. si o sa descoperi (in tine) un nou mod de a conduce.

Nu e pentru oricine EcoPro.

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

EcoPro e pentru cei care vor sa mearga la consum si sa fie prieteni cu mediul.

 

E probabil singurul mod protectiv asupra masinii; catalin_florin nu te intreba-i mai sus: "cam asa conduc si eu...aproape......ma gandeam sa nu fortez ceva sa se uzeze prematur..."

 

Incearca sa conduci in EcoPro dupa toate rigorile cerute de motor/masina.. si o sa descoperi (in tine) un nou mod de a conduce.

Nu e pentru oricine EcoPro.

 

Asta cu prieteni cu mediul nu ține. Doar pe ideea că mai salvezi niște combustibili fosili poate.

În EcoPro mașina nu emite mai puține noxe, doar consumă mai puțin și te îmbie la mers economic prin sugestiile făcute sau prin faptul că reduce consumatorii inutili pe cât posibil (de ex îți recomandă să mergi cu AC pe eficiență minimă - nu mulțumesc :) ) Am DPF, EGR, destule prietenii cu mediul. :)

 

Urăsc ideea de “mers la consum”. :)

 

@Magnusy, da. Sport + Sport, la kickdown mai ales o cam “zgâlțăie”. Și pe noile generații G continuă așa (bine, de așteptat având în vedere că sunt aceleași motoare și cutii)

Edited by deeJayOg
Link to comment
Share on other sites

UrĂŁsc ideea de “mers la consum”. :)

 

Incearca o benzinara, sa vezi ce bun e si EcoPro. Am fost recent Budapesta si nu am vrut sa mai alimentez la Unguri. De la Mako am mers pe EcoPro sa fiu sigur ca ajung la noi, deoarece pe autostrada nu mai sunt benzinarii. Am alimentat la Arad, mai aveam 2 litrii :D

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Asta cu prieteni cu mediul nu ține. Doar pe ideea că mai salvezi niște combustibili fosili poate.

În EcoPro mașina nu emite mai puține noxe, doar consumă mai puțin și te îmbie la mers economic prin sugestiile făcute sau prin faptul că reduce consumatorii inutili pe cât posibil (de ex îți recomandă să mergi cu AC pe eficiență minimă - nu mulțumesc :) ) Am DPF, EGR, destule prietenii cu mediul. :)

 

Nu stiu ce ai vrut sa spui cu "am DPF, EGR, destule prietenii cu mediu" sper ca am inteles bine(...) dar daca te intreb, daca

(se intampla) stii la ce turatie (ideala) se regenereaza un filtru DPF!?

stii raspunsul (rapid) fara sa copii!? ;)

 

sau

 

Probabil nici nu te-ai intrebat.. E pacat, conduci totusi o masina cu DPF, merita stiu unde (in ce ture) e DPF-ul cel mai bine intretinut/mentinut .. :popcorn:

 

Faza e ca AC de fapt e la eficienta maxima cand lasi masina sa gestioneze cat mai multe (..) nu minima!

 

EFICIENTA e Minima atunci cand trage din greu(!) plecand de la o temperatur cu o masina parcata in soarele unei dupa-miezi, ..tu, sofer te urci si ceri 16 grade! Si ii dai si ture cu motor rece, si AC pornit la maxim! Dar ce mai conteaza, tu sa te simti bine. Nu poti sa intelegi ca poti chiar sa tragi o raceala, dar asta nu conteaza..

Desigur mai sus m-am referit la o persoana presupusa; nu trebuie sa explici ca tu nu esti chiar asa. Aici si acum facem doar presupuneri cu personaje fictive, ok? ;)

 

 

 

Dee EGR si galerie de admisie, probabil stii ce le trebuie (..) de cand intri pe forum.. ;) ca sa nu staam prea mult :offtopic:

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 6
Link to comment
Share on other sites

eu am pe Sport setat doar sasiul si o plimb zilnic asa , in oras nu am ce sa fac cu Sport total in schimb se simte f placut cand amortizoarele devin rigide si directia , nu am simtit la franare vreo schimbare. Ma mai joc zilnic cu maneta in sport , e fun , sprinturi usoare, afara la drum lung o tin tot in comfort , nu vad un sens in a o tine turata pe autostrada sau DN , cel putin la mine e mai mult decat suficient sa dau din maneta sau sa ma joc la padele , daca o pun in Sport si motorul e alta masina , f agresiva , e placut dar trebuie si atentie maxima , mai ales cum e asta cu dynamic drive si adaptive , cand ridica botul si contrabalanseaza in curbe te face sa-i dai :LMAO:

Ecopro e clar pt oras aglomerat , presupun ca te poti obisnui daca ai nevoie sa economisesti combustibil ...altfel eu unul nu vad un sens . Comfort e modul optim , la comfort plus eu nu sesizez nici o diferenta . Nu stiu la 2.0 cum e dar la 3.0 face fata si ecopro , decent as zice dar nu vad economia vreun motiv sa-l folosesti decat daca faci peste 1000 km in oras lunar , eu la 2 plinuri pe luna ce sa salvez ..20-30 ron poate si aici e o variabila daca prinzi f aglomerat si mers in coloana practic nu ai scutit mare lucru decat pe distantele pe care masina efectiv a mers , deci ce castigi in mers pierzi cand stai . Cred ca la drum lung ai o eficienta cand stai cuminte pana in 130 si o lasi sa-si faca damblalele

Edited by Myx
Link to comment
Share on other sites

EcoPro e foarte bine explicat ĂŽn TIS, cine are curiozitatea poate afla lucruri interesante despre cum reduce consumul indiferent de regimul de mers. Domolirea accelerației e doar una din componente, cea mai ușor sesizabila, insa modul coasting, reducerea ĂŽncĂŁlzirii oglinzilor, un alt mod de gestionare a climatizĂŁrii, etc sunt lucruri mai puțin cunoscute.

 

Cine dorește se poate informa, iar cine nu, poate emite ĂŽn continuare aberații precum mai sus: "mașinĂŁ nu emite mai puține noxe, ci doar consuma mai puțin"... Emisiile de noxe nu sunt direct proporționale cu consumul???

  • Like 3
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

EcoPro e foarte bine explicat ĂŽn TIS, cine are curiozitatea poate afla lucruri interesante despre cum reduce consumul indiferent de regimul de mers. Domolirea accelerației e doar una din componente, cea mai ușor sesizabila, insa modul coasting, reducerea ĂŽncĂŁlzirii oglinzilor, un alt mod de gestionare a climatizĂŁrii, etc sunt lucruri mai puțin cunoscute.

 

Cine dorește se poate informa, iar cine nu, poate emite ĂŽn continuare aberații precum mai sus: "mașinĂŁ nu emite mai puține noxe, ci doar consuma mai puțin"... Emisiile de noxe nu sunt direct proporționale cu consumul???

 

Poti pune un link cu explicatia din TIS?

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Nu stiu ce ai vrut sa spui cu "am DPF, EGR, destule prietenii cu mediu" sper ca am inteles bine(...) dar daca te intreb, daca

(se intampla) stii la ce turatie (ideala) se regenereaza un filtru DPF!?

stii raspunsul (rapid) fara sa copii!? ;)

 

 

Nu știu ce vrei să zici, nici măcar unde vrei să bați și ce legătură are una cu alta. Am zis că din punctul meu de vedere conduc o mașină suficient de gâtuită la capitolul noxe ca să mai stau să îmi stric toată plăcerea condusului crezând că voi salva mediul reducând consumul cu 1L la un drum pe care îl fac. Dacă vreau să salvez mediul, merg cu bicicleta :)

 

sau

 

Probabil nici nu te-ai intrebat.. E pacat, conduci totusi o masina cu DPF, merita stiu unde (in ce ture) e DPF-ul cel mai bine intretinut/mentinut .. :popcorn:

 

Te duci cu aroganța mult prea departe. Ai înțeles total greșit ce vreau să zic iar acum o dai pe diverse doar pentru că interpretarea ta e una hazardată pe presupuneri dubioase.

 

 

Faza e ca AC de fapt e la eficienta maxima cand lasi masina sa gestioneze cat mai multe (..) nu minima!

 

EFICIENTA e Minima atunci cand trage din greu(!) plecand de la o temperatur cu o masina parcata in soarele unei dupa-miezi, ..tu, sofer te urci si ceri 16 grade! Si ii dai si ture cu motor rece, si AC pornit la maxim! Dar ce mai conteaza, tu sa te simti bine. Nu poti sa intelegi ca poti chiar sa tragi o raceala, dar asta nu conteaza..

Desigur mai sus m-am referit la o persoana presupusa; nu trebuie sa explici ca tu nu esti chiar asa. Aici si acum facem doar presupuneri cu personaje fictive, ok? ;)

 

 

Vezi, depinde cum pui problema. Eficiența poate fi din mai multe perspective. Eu nu mă pot să văd omul ca un sclav al mașinii. EFICIENȚA de care vorbesc eu este pentru om, din perspectiva confortului personal. Pentru mine AC este eficient dacă îmi conferă confortul optim, rapid. Nu e nevoie să setezi 16 grade, o lași frumos la 22-23 unde e oricum plăcut și îți vezi de drum. Nu pot acum să mă apuc să pun intensitatea programului la minim, să transprir ca porcul până ajung, crezând că salvez mediul sau să evit răceli. :) EcoPro nu sugerează ce temperaturi să ții la AC, ci doar să lași intensitatea mai mică.

 

 

Dee EGR si galerie de admisie, probabil stii ce le trebuie (..) de cand intri pe forum.. ;) ca sa nu staam prea mult :offtopic:

 

Ce le trebuie? Să merg doar în EcoPro? <_<

 

Incearca o benzinara, sa vezi ce bun e si EcoPro. Am fost recent Budapesta si nu am vrut sa mai alimentez la Unguri. De la Mako am mers pe EcoPro sa fiu sigur ca ajung la noi, deoarece pe autostrada nu mai sunt benzinarii. Am alimentat la Arad, mai aveam 2 litrii :D

 

Eu aș fi alimentat de la unguri. N-am preconcepții - dacĂŁ pot, evit sĂŁ merg cu rezervorul sub un sfert, indiferent de situație. Sunt benzinĂŁrii peste tot, am timp sĂŁ alimentez dacĂŁ e nevoie. Am avut și benzinare, chiar gurmande :) - nu, eu unul cel puțin nu mĂŁ pot seta pe mers la consum. ConsumĂŁ cât consumĂŁ. Pui când ai ocazia, nu mai pui când nu mai ai (dacĂŁ ajungi acolo). Am diesel pentru cĂŁ n-am reușit sĂŁ gĂŁsesc o benzinarĂŁ așa cum ĂŽmi doream și nu am mai avut rĂŁbdare, nu pentru consum.

 

EcoPro e foarte bine explicat ĂŽn TIS, cine are curiozitatea poate afla lucruri interesante despre cum reduce consumul indiferent de regimul de mers. Domolirea accelerației e doar una din componente, cea mai ușor sesizabila, insa modul coasting, reducerea ĂŽncĂŁlzirii oglinzilor, un alt mod de gestionare a climatizĂŁrii, etc sunt lucruri mai puțin cunoscute.

 

Cine dorește se poate informa, iar cine nu, poate emite ĂŽn continuare aberații precum mai sus: "mașinĂŁ nu emite mai puține noxe, ci doar consuma mai puțin"... Emisiile de noxe nu sunt direct proporționale cu consumul???

 

CĂŁtĂŁline dacĂŁ ai și pune linkuri mare om ai fi. Dar alegi sĂŁ fii...

M-am aberat ĂŽn exprimare. Voiam sĂŁ scot ĂŽn evidențĂŁ cĂŁ dacĂŁ stai ĂŽn EcoPro dar tot dai talpĂŁ vei face fix același lucru la capitolul poluare, doar te enervezi cĂŁ rĂŁspunde mai greu accelerația. Ăn esențĂŁ, dacĂŁ tot nu te intereseazĂŁ sĂŁ reduci consumul, stai ĂŽn EcoPro mințindu-te cĂŁ ești mai prietenos cu mediul?

Edited by deeJayOg
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Aveti idee daca regenerarea DPF-ului e afectata de modul in care conduci? Stiu ca pentru a porni regenerarea trebuie sa conduci constant cu 100-110km/h mai mult timp, poate 30 min, dar nu stiu daca regenerarea se face in toate modurile de condus. Urmeaza sa plec intr-o calatorie lunga, de vreo 6-7k km in total si probabil pe autostrada am sa merg pe ecopro lejer.
Link to comment
Share on other sites

stai în EcoPro

 

mie imi place foarte mult EcoPro pt ca daca iau piciorul de pe acceleratie, transmisia este decuplata si masina 'curge' sute de metri.

raspunsul pedalei de acceleratie este intr-adevar diminuat si ma supara f tare ca masina se incapataneaza sa tina cutia in treapta superioara, efectiv nefiind necesar.

daca ar fi avut pe Comfort functia coasting, ar fi fost minunat pt ca masina merge mult mai placut pe Comfort. Seria 3 are acum si pe Comfort functia coasting.

Edited by edit
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

mie imi place foarte mult EcoPro pt ca daca iau piciorul de pe acceleratie, transmisia este decuplata si masina 'curge' sute de metri.

raspunsul pedalei de acceleratie este intr-adevar diminuat si ma supara f tare ca masina se incapataneaza sa tina cutia in treapta superioara, efectiv nefiind necesar.

daca ar fi avut pe Comfort functia coasting, ar fi fost minunat pt ca masina merge mult mai placut pe Comfort. Seria 3 are acum si pe Comfort functia coasting.

 

Da, uite asta am omis. G20 sigur are pe Comfort acum așa?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.