Jump to content

Ventilator racire - functionare anormala - F10 - 520D


Recommended Posts

Salut,

 

De cateva zile intampin o problema la masina.

Temperatura apei creste spre 98-100 de grade.

Astazi am deschis capota atunci cand temperatura era deja pe la 98 de grade, cu motorul pornit, ventilatorul se invartea atat de usor incat l-am putut opri cu mana fara sa ma loveasca.

 

Suspectez ca nu ar trebui sa fie atat de usor de oprit. A mai intampinat cineva astfel de probleme?

 

In ISTA nu l-am verificat, il voi verifica diseara, dar nu aveam nici un DTC legat de ventilator.

 

Multumesc,

Bogdan.

Link to comment
Share on other sites

Probabil ventilatorul se pregatea sa mearga mai tare daca temperatura crestea mai mult..

 

Totusi la 30-34 de grade Celsius ce minuni te astepti sa faca radiatorul insusi in trafic (intrebare retorica)!?

 

Si altceva, cand a fost schimbat ultima oara antigelul? Schimbul lui la doi ani aduce beneficii racirii.

Termostatul, 5-7 ani poate fi viata lui..

 

Daca te ingrijoreaza atat de mult, incat incerci ventilatorul cu mana sa il opresti.. Eu le-as schimba preventiv pe astea.

Si chiar si pompa de apa daca aceasta e electrica si are peste 160k km.. Tot preventiv.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

E normal. La mine la 98gr porneste ventilatorul, coboara temp pana la 95, apoi se opreste. Si eu eram panicat :)

La drum intins sta la 88C, ca are flow de aer, dar prin oras asa se manifesta, dar acum cu caldurile astea, ventilatorul (la mine e unul singur) merge non stop, din cauza AC.

Edited by LYM
Link to comment
Share on other sites

Salutari,

 

Am uitat sa precizez, este adevarat, ca nu sunt in tara in timp ce observ simptomele astea. Aici unde sunt acum temperaturile n-au sarit inca de 22-23 de grade, si asta in zilele bune. Abia saptamana asta temperaturile se vor apropia de cele din tara, undeva pe la 33-35°C.

 

Schimbul de antigel este facut in toamna, putin fortat, din cauza unei flanse sparte. Termostatul este "pe vine", urmand sa ajunga saptamana asta.

 

Totusi, problema persista, este intermitenta, si ultima oara am observat crestereat temperaturii uleiului (Maxim 105-106°C in timp ce apa era la 100-101).

Am refacut un scan pentru a vedea DTC-urile, si am descoperit un DTC care spunea "Air compressor stopped due to high engine temperatures". Voi reveni cu codul exact al DTC-ului, dar in ISTA spune ca apare doar cand apa sau uleiul din motor depaseste 125°C sau uleiul din cutie ajunge pe undeva pe la 150°C.. Tinand cont ca apa si uleiul motor n-au crescut atat de mult, suspectez putin si cutia..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.