BMWClub: cerinte / limitari retrofit nbt evo pe masina cu nbt (sau alte optiuni pt carplay) - BMWClub

Jump to content

  • 4 Pages +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

cerinte / limitari retrofit nbt evo pe masina cu nbt (sau alte optiuni pt carplay) Rate Topic: -----

#41 User is offline   bim2008 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 22
  • Joined: 08-March 18
  • Gender:Male

Posted 18 July 2019 - 17:47

View Postneo_andersson, on 18 July 2019 - 17:25, said:


Varianta 2 : se muta SIM-ul din TCB in orice ATM SH.



Multumim pentru lamuriri.

Din cate am inteles ca la mutarea SIM nu se transfera si IMEI, iar acest lucru face ca BMW sa dezactiveze ATM cand face reprovisioning la cateva luni sau cand ruleaza utilizatorul update din unitate deoarece seria IMEI nu corespunde cu ce are BMW in baza de date. Ati gasit o solutie pentru aceasta varianta sau nu e cazul?

born2lose: iti recomand sa iei legatura cu neo_andersson pentru acest retrofit, am auzit doar cuvinte de bine despre retrofit-urile facute de ei si sunt un furnizor respectat de emulatoare la nivel mondial. In continuare nu cred ca ai sanse la retrofit complet EVO+display touch+ATM sub 1000 eur.

This post has been edited by gmihaes: 18 July 2019 - 17:47

0

#42 User is online   neo_andersson 

  • Pasionat
  • Group: Members
  • Posts: 1452
  • Joined: 03-February 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Posted 18 July 2019 - 19:14

IMEI nu este implicat in provizionare si nici nu prea conteaza, doar ICCID care este de fapt sim-ul si acesta se transfera.
E ca la telefoane, daca muti sim-ul in alt telefon ai acelasi abonament indiferent de telefonul folosit. :thumbsup:

Provisionarea din backend cat si de catre utilizator din meniu se face fara probleme si fara nici un risc.

Problema e alta, functie de seria masinii portalul CD iti aloca o serie de servicii disponibile, de ex. daca masina a venit cu Combox de fabrica vei avea posibilitatea sa cumperi din portal doar Online/Assist si Teleservices. Daca faci retrofit fie si oficial de EVO/ATM nu exista nici o posibilitate sa poti cumpara Carplay de exemplu pentru ca alocarea serviciilor in portalul CD se face dupa VIN, data de fabricatie si tip, BMW nu are cum sa aloce masina ta pe o platforma CD mai noua ca asta ar insemna sa modifice data de fabricatie pentru masina in baza lor de date ceea ce e imposibil.

Chiar si asa, serviciile sunt full functionale, Carplay se poate activa cu FSC OE, la fel si Apps, practic cam toate serviciile sunt OK.

This post has been edited by neo_andersson: 18 July 2019 - 19:15

1

#43 User is offline   born2lose 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 35
  • Joined: 06-January 11

Posted 18 July 2019 - 19:37

View PostFANATIC, on 18 July 2019 - 10:49, said:

Ma ocup cu retrofituri BMW .Eu pun numai EVO ID5/6...

ai pe stoc o unitate id5/id6 cu mufa albastra sau poti sa-mi faci rost de asa ceva? daca da, da-mi te rog un pm cu detaliile. sau eventual posteaza aici ce poti coda si ce nu, poate intereseaza si pe alti colegi - de ex service history, teleservices, connected drive, carplay, etc.

din discutiile de pana acum, personal cred ca neo_andersson ofera cea mai buna solutie, dar prea scumpa pt mine - imi doresc doar carplay. nu tin neaparat la touchscreen, de ex.

gmihaes , neo_andersson a fost prima persoana cu care am vorbit dupa ce mi-am facut cont aici :) a fost foarte clar in explicatii - ce se poate si ce nu, cat ma costa fiecare parte, etc. eram aproape hotarat sa merg la el, dar cand m-am gandit mai bine la raportul pret-beneficii, n-am mai fost asa convins ca merita. cand vorbeam de 1000 de euro, nu includeam si touchscreen-ul. in plus, in suma aia includ si vanzarea sistemului nbt (pe care un retrofitter mi l-a estimat la 250-300 de euro).

This post has been edited by born2lose: 18 July 2019 - 20:00

0

#44 User is offline   FANATIC 

  • Pasionat
  • Group: Members
  • Posts: 1929
  • Joined: 26-February 07
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti

Posted 19 July 2019 - 09:17

View Postborn2lose, on 18 July 2019 - 19:37, said:

ai pe stoc o unitate id5/id6 cu mufa albastra sau poti sa-mi faci rost de asa ceva? daca da, da-mi te rog un pm cu detaliile. sau eventual posteaza aici ce poti coda si ce nu, poate intereseaza si pe alti colegi - de ex service history, teleservices, connected drive, carplay, etc.

din discutiile de pana acum, personal cred ca neo_andersson ofera cea mai buna solutie, dar prea scumpa pt mine - imi doresc doar carplay. nu tin neaparat la touchscreen, de ex.

gmihaes , neo_andersson a fost prima persoana cu care am vorbit dupa ce mi-am facut cont aici :) a fost foarte clar in explicatii - ce se poate si ce nu, cat ma costa fiecare parte, etc. eram aproape hotarat sa merg la el, dar cand m-am gandit mai bine la raportul pret-beneficii, n-am mai fost asa convins ca merita. cand vorbeam de 1000 de euro, nu includeam si touchscreen-ul. in plus, in suma aia includ si vanzarea sistemului nbt (pe care un retrofitter mi l-a estimat la 250-300 de euro).
Am eu evo id4 facut id5/id6 de pe masina personala (eu mi-am pus id5 nativ) ,daca te intereseaza cu montare codare,carplay etc da un telefon 0737014328.Putem sa pastram ecranul tau de NBT. .Nu vand unitatea simpla ,numai lucrare completa.Pot sa mut service History din unitatea veche.

This post has been edited by FANATIC: 19 July 2019 - 09:19

0

#45 User is offline   RoberTINO 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 177
  • Joined: 21-September 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 19 July 2019 - 10:44

Te ocupi se de upgrade de la ID4 la ID5? Din cate am inteles se poate.
0

#46 User is offline   FANATIC 

  • Pasionat
  • Group: Members
  • Posts: 1929
  • Joined: 26-February 07
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti

Posted 19 July 2019 - 11:24

View PostRoberTINO, on 19 July 2019 - 10:44, said:

Te ocupi se de upgrade de la ID4 la ID5? Din cate am inteles se poate.


Salut,Da se poate ,Toate serviciile active daca masina are ATM.

0

#47 User is offline   RoberTINO 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 177
  • Joined: 21-September 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 19 July 2019 - 11:26

Zi-mi te rog unde sa ma uit, ca nu stiu ce e ala ATM. :D
0

#48 User is offline   FANATIC 

  • Pasionat
  • Group: Members
  • Posts: 1929
  • Joined: 26-February 07
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti

Posted 19 July 2019 - 11:41

View PostRoberTINO, on 19 July 2019 - 11:26, said:

Zi-mi te rog unde sa ma uit, ca nu stiu ce e ala ATM. :D


Da un telefon 0737014328 Viorel
0

#49 User is offline   born2lose 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 35
  • Joined: 06-January 11

Posted 22 July 2019 - 17:51

revin, nu stiu daca prezinta interes pentru cineva, poate se mai inspira totusi vreun coleg :)

dupa toate explicatiile de aici (multumesc din nou tuturor care si-au dat interesul sa-mi explice), am luat decizia sa merg pe un retrofit bmw, si sa raman cat de aproape de OEM posibil. am ales un pachet complet sh - head-unit, ecran, controller idrive, atm, antena wi-fi (generica, nu sunt sigur ca e ce trebuie). ce ar mai fi necesar din punct de vedere h/w ar fi un cablu pentru modulul atm - am gasit oarecare informatii despre cum se poate confectiona unul, am gasit de vanzare si gata facut (zic ei, plug and play).

ramane sa ma decid la varianta de codare, unde vad 2 optiuni:
- codarea unitatii noi cu vin-ul meu, pentru a pastra aspectul OEM; am deja pe vin-ul meu cam toate optiunile care ma intereseaza - connected drive, RTTI, enhanced bluetooth si alte maruntisuri; dezavantajul major este ca trebuie sa mut sim-ul din TCB-ul meu in ATM-ul cumparat; desi am lipit ceva circuite la viata mea, nu m-as baga sa incerc singur, si nu stiu daca gasesc pe cineva in bucuresti care sa o faca cum trebuie; studiez;
- pastrarea vin-ului de pe unitatea donoare, inteleg ca in cazul asta mai trebuie facute niste artificii. nu-mi este clar ce.

ramane acum de clarificat partea de montaj. tot ce vine pe consola centrala pare relativ simplu de rezolvat. provocarea o sa fie atm-ul, despre care sincer sa fiu, nici n-am idee unde ar trebui sa fie amplasat :) as aprecia sfaturi la partea asta, multumesc anticipat :)

p.s. in oferta de pe ebay, vad ca e inclusa si partea de antena de pe acoperis, cea tip aripioara de rechin. este nevoie sa o inlocuiesc si pe asta ca sa mearga lucrurile cum trebuie?
0

#50 User is offline   born2lose 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 35
  • Joined: 06-January 11

Posted 29 July 2019 - 13:44

revin cu un rezumat a ce am aflat in luna care a trecut de cand mi-am cumparat primul bmw :)

problema era simpla, cautam solutii pentru a folosi apple carplay pe ecranul masinii. solutiile de mai jos cred ca se aplica pentru cam toate modelele f3x.

solutiile gasite de mine se pot incadra in doua categorii mari, cu cateva directii separate pe fiecare categorie, si voi incepe cu:

- solutiile aftermarket:
  • modul separat pentru carplay: se intercaleaza intre unitatea originala si display; se poate comuta din unitate ce afiseaza display-ul (adica meniul idrive sau interfata carplay); diferite modele si implementari - conectare wireless sau pe cablu, folosesc microfonul original sau nu, etc; din ce am vazut eu, cele mai cunoscute modele sunt de la bimmer tech, unique ad si joyeauto, dar exista si alte chinezarii pe aliexpress. sunt destul de multe review-uri pentru fiecare in parte;
  • navigatie independenta cu android: inlocuieste display-ul din bord cu o tableta cu android; la fel, are intrare video pentru unitatea originala a masinii, pentru a se putea folosi in continuare si idrive-ul. cel mai avansat model acum pare a fi cel de la avin - ecran 10.25", 4 GB RAM, android 9.1, etc. cu destule alternative pe site-urile chinezesti.


- solutiile OEM, in ordinea crescatoare a complexitatii:
  • pentru masinile cu unitati nbt evo id5/6, carplay se activeaza pur si simplu pe site-ul connecteddrive (nu stiu daca pentru id5 se poate direct sau e nevoie de vreo codare, dar oricum, e foarte simplu)
  • pentru masinile cu nbt evo id4 - se poate flashui unitatea cu firmware-ul de id5/6 si apoi activa carplay-ul; din ce am vazut, in general ruleaza decent, dar pt ca id4 vine cu 2 GB RAM (fata de 4 pt id5/6), pot aparea probleme de stabilitate (reset-uri, etc) in anumite conditii de utilizare; se pot evita doar prin inlocuirea unitatii, revin mai jos;
  • pentru masinile cu unitate nbt sau sub acest nivel - trebuie facut retrofit la un head unit care suporta softul de id5/6.


retrofitul de sistem id5/6 e destul de complex cat sa merite o categorie separata, in opinia mea, si poate insemna:
  • inlocuire de head unit, display, idrive controller (pentru masinile cu nbt, se poate inlocui doar head unit-ul, dar functiile de pe controller nu vor mai corespunde cu ce e scris pe butoane) - se pierd functiile connecteddrive si navigatia originala;
  • inlocuire de head unit, display, idrive controller plus emulator atm - se poate folosi navigatia masinii, dar se pierd functiile connecteddrive;
  • inlocuire de head unit, display, idrive controller plus modul atm OEM plus cablaj nou - se pastreaza in principiu toate functiile, dar e si cel mai complex retrofit.


pentru toate optiunile de mai sus, este necesar fie ca unitatea sa fie codata pe vin-ul masinii, fie sa fie instalat un filtru can, pentru ca unitatea sa fie acceptata de masina.

instalarea unui modul atm original si folosirea unitatii cu vin-ul original al masinii va necesita si mutarea unui circuit integrat (esim) din modulul TCB (daca masina a avut unul) in atm. se poate instala si un modul atm fara sim-ul aferent vin-ului masinii, folosindu-se un cablaj cu filtru can, dar inca nu mi-e clar cum.

gata, asta-i tot :) acum la final imi dau seama cat m-am lungit, probabil ca nu va citi nimeni toata polologhia, dar stiu ca mie mi-ar fi fost mult mai usor la inceput daca as fi gasit toata informatia asta intr-un singur loc. daca vreo parte e neclara, ma voi stradui sa clarific, in limita cunostintelor mele inca foarte limitate.
2

#51 User is online   deeJayOg 

  • Pasionat
  • Group: Members
  • Posts: 1064
  • Joined: 08-May 17
  • Gender:Male

Posted 29 July 2019 - 13:47

View Postborn2lose, on 29 July 2019 - 13:44, said:

dar se pierd functiile connecteddrive;


Ăsta e motivul pentru care m-am lăsat păgubaș și am renunțat la retrofitul ăsta.
Știu că nu le folosești la maxim, poate chiar deloc, dar mi se pare aiurea să pierzi ceva din păcate. Iar cablaj nou și toate cele nu cred că face nimeni.

La următoarea mașină. Aia e.
0

#52 User is offline   born2lose 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 35
  • Joined: 06-January 11

Posted 29 July 2019 - 14:16

cablajul exista, se poate cumpara: https://www.ebay.co....goAAOSwT-Bbzwpa

problema este mutatul esim-ului, cu care m-as descurca si singur, dar nu gasesc informatiile. pentru ca cine stie cum se face asta, probabil a investit mult timp, bani si munca in a afla :)
0

#53 User is offline   adypetzu 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 6
  • Joined: 06-July 19

Posted 01 August 2019 - 11:54

Salut,

Eu sunt foarte incepator asa ca e foarte util acest thread.
Referitor la : "pentru masinile cu nbt evo id4 - se poate flashui unitatea cu firmware-ul de id5/6 si apoi activa carplay-ul; din ce am vazut, in general ruleaza decent, dar pt ca id4 vine cu 2 GB RAM (fata de 4 pt id5/6), pot aparea probleme de stabilitate (reset-uri, etc) in anumite conditii de utilizare; se pot evita doar prin inlocuirea unitatii, revin mai jos;
"
Din ce am citit exista acest risc cu reset etc pentru aceasta metoda dar per total este totusi chiar ok.
A facut cineva asta si poate da mai multe detalii ? Schimba in vreun fel si setarile masinii etc (din punct de vedere al condusului ma refer gen : diferente la modurile de condus etc ) .
Daca nu e ok eu ma gandesc sa raman la id4 si aia e. Nu as risca doar de dragul de a folosi carplay. Eventual mentin hartile la zi si cam asta e.
Inca incerc sa imi dau seama daca merita efortul . Inca o intrebare as mai avea. Au mai fost cumva iteratii de update de soft la id4 si pot eventual chiar la reprezentanta sa imi instalez ultima versiune ?
Am un 420d din 2016 cu facelift ( WBA4F11000G317060 ). Am atasat si o poza cu versiunea din bord.

Multumesc frumos,

Adrian

Attached File(s)


0

#54 User is offline   born2lose 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 35
  • Joined: 06-January 11

Posted 01 August 2019 - 12:17

userul FANATIC face upgrade-uri de soft de la id4 la id5 si din ce am vazut, softul e suficient de stabil, cu exceptia unor situatii foarte punctuale, care incarca ram-ul peste limita (de ex faci pe gps o ruta de 2000 de km, cu puncte intermediare, etc). nu se schimba nimic in rest.

daca n-ai nicio problema cu id4, eu nu mi-as bate capul cu update-uri de firmware. dar as face trecerea la id5 :) poti verifica daca exista update-uri minore de soft aici: https://www.bmw.com/...re-updates.html . e foarte simplu, copiezi un fisier pe un stick usb, il bagi in portul usb din masina... si asta-i tot. acestea sunt in mare update-uri doar la partea de bluetooth, in sensul ca unitatea recunoaste modele mai noi de telefoane. nici asta nu prea merita efortul, daca nu ai probleme.

p.s. daca vrei sa faci upgrade la id5 pentru carplay, cred ca o sa fie nevoie sa cumperi si o antena wireless cu conector fakra.

This post has been edited by born2lose: 01 August 2019 - 12:21

0

#55 User is offline   bim2008 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 22
  • Joined: 08-March 18
  • Gender:Male

Posted 01 August 2019 - 14:58

Va rog sa nu perpetuati ideea ca o unitate id4 ruleaza stabil cat de cat cu id6 pentru ca e falsa si cred ca va poate confirma neo_andersson. Marii furnizori de solutii retrofit cu experienta in sute/mii de unitati montate sustin ca nu merita acest update din cauza instabilitatii. Clientii care au facut acest lucru au ajuns sa inlocuiasca unitatea cu totul pana la urma pentru a beneficia de id6 stabil.
0

#56 User is online   neo_andersson 

  • Pasionat
  • Group: Members
  • Posts: 1452
  • Joined: 03-February 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Posted 01 August 2019 - 15:15

ID4 flashuit la ID5/6 functioneaza normal daca are IBA dezactivat si nu se foloseste navigatia pentru routare, In aceste conditii nu are probleme cu lipsa de RAM. Cum incarci o ruta de navigatie indiferent ca destinatia este la 1 km sau la 1,000 vei avea parte de reboot-uri, mai dese daca IBA e activat ca si ala ocupa o gramada de RAM.

O unitate ID4 se poate flashui la ID6, se dezactiveaza navigatia de pe ea in totalitate (adica nici nu mai apare meniul) si se foloseste Carplay pentru navigatie. In aceste conditii merge fara probleme.

This post has been edited by neo_andersson: 01 August 2019 - 15:17

1

#57 User is offline   born2lose 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 35
  • Joined: 06-January 11

Posted 01 August 2019 - 15:43

se poate trece inapoi la id4 daca ai facut upgrade la id5/6?
0

#58 User is offline   born2lose 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 35
  • Joined: 06-January 11

Posted 12 August 2019 - 23:32

epilog la o poveste destul de lunga - am facut in sfarsit retrofitul de nbt evo id5 pe masina cu nbt din fabrica.

am cumparat unitate nbt evo si modul atm cu acelasi vin. din pacate, nu am reusit sa aflu cum se poate muta esim-ul din tcb-ul meu in atm-ul nou, asa ca am instalat unitatea noua folosind vin-ul masinii de pe care a venit. am instalat-o cu un filtru can pentru a o accepta masina.

pe langa chestiile uzuale (radio, bluetooth, etc), partea de connected drive functioneaza, cu mici neajunsuri - am in aplicatie un f32 420d albastru, in conditiile in care masina mea e un f36 428i :) nu am transferat istoricul de service, inca nu m-am hotarat daca merita. nici nu stiu exact ce efort implica.

navigatia masinii nu pare sa mearga la prima vedere, in sensul ca nu ma localizeaza corect. ori am cablat / conectat eu ceva gresit, ori - cazul optimist - mai are nevoie de timp sa-si ia pozitia, avand in vedere ca ea crede ca este in uk. am o oarecare speranta sa-si revina dupa ce conduc o perioada.

per total, confirm ca se poate face un retrofit de nbt evo fara a se pierde functionalitati. varianta curata este cea cu transfer de esim din tcb in atm, dar merge si varianta pastrarii vin-ului original al masinii.
0

#59 User is offline   seaman 

  • Pasionat
  • Group: Members
  • Posts: 1095
  • Joined: 06-February 07
  • Gender:Male
  • Location:BIHOR

Posted 12 August 2019 - 23:46

Felicitari ! Cost total ? Bang for the buck ?
Esti multumit daca nu o sa-ti mearga navigatia, dar ai CarPlay ? Parca asta doreai .
0

#60 User is offline   born2lose 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 35
  • Joined: 06-January 11

Posted 13 August 2019 - 10:45

merge si navigatia. dupa ce am mers putin cu masina, m-a vazut unde trebuie. oricum, eram multumit si fara. ramane sa o codez totusi cu o versiune mai noua de firmware, in momentul asta nu suporta carplay full screen, si asta imi doresc.

final de poveste: se poate face retrofit de nbt evo cu atm 4g complet functional, pe masina care a avut nbt cu tcb. totul este plug and play, nu este necesara nici macar codarea. se instaleaza componentele noi si merg cu optiunile pe care le avea masina donoare. singura componenta non-oem este filtrul can instalat pentru ca masina sa accepte unitate cu vin diferit.

conditiile sunt ca masina sa fi avut tcb si navigatie, pentru a fi functionale connected drive si navigatia oem. de asemenea, head unit-ul nou si atm-ul trebuie sa aiba acelasi vin. acum ramane de vazut daca nu cumva dezactiveaza bmw aceste servicii dupa un timp, asa cum sugera un coleg.

nu am testat inca hotspot-ul wifi sau bmw apps, dar cred ca vor merge. o sa updatez periodic thread-ul daca mai gasesc chestii de mentionat.

si ca sa raspund la intrebare, pana acum costul total a fost de 1035 de lire (toate componentele cumparate de pe ebay uk - head unit, ecran, idrive controller, atm 4g, antena wi-fi, cablaje). ramane de facut codarea la un id5 mai nou, inca nu stiu cat o sa coste.
1

Share this topic:


  • 4 Pages +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users


www.bmwclub.ro trafic.ro