Jump to content

cerinte / limitari retrofit nbt evo pe masina cu nbt (sau alte optiuni pt carplay)


Recommended Posts

Nu pot sa inteleg cum puteti accepta solutii chinezesti in instalatia electrica a masinii care cine stie ce fac, dar va deranjeaza o integrare OEM Carplay fara Connected Drive. NBT Evo nu inseamna doar Carplay, inseamna un upgrade major la tot ce tine de infotainmentul masinii.

 

Nu fac nimic la instalatia electrica , sa nu exageram. Am avut tot felul de chinezarii cu Windows CE si Android , pe diverse modele incepand de la e39 . Niciuna nu a stricat nimic. . Poate doar daca te apuci sa hack-uiesti semnalele CAN, sa strice ceva .

Lumea pune chinezarii pt ca BMW nu ofera ce pot chinezariile , in plus restrictioneaza functiile si de multe ori opreste si serviciile originale care au fost activate la cumparare - vezi internet ,net sharing , wifi . Ce sa mai vorbim de posibilitatile multimedia care pana la NBT erau de tot rasul.

Serviciile Connected Drive , in majoritatea lor, sunt o gluma proasta pt care mai trebuie sa si platesti , de multe ori nu merg . Trafic de net restrictionat prin servere BMW si TCU-ATM , aplicatii putine si proaste , support zero pt Android .

Am mai spus-o - BMW e Apple al industriei auto - iti dau doar ce vor ei si totul trebuie sa fie controlat de ei - nu support atitudinea asta .

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Nu pot sa inteleg cum puteti accepta solutii chinezesti in instalatia electrica a masinii care cine stie ce fac, dar va deranjeaza o integrare OEM Carplay fara Connected Drive. NBT Evo nu inseamna doar Carplay, inseamna un upgrade major la tot ce tine de infotainmentul masinii.

nu deranjeaza pe nimeni o integrare OEM - evident ca asta ar fi de preferat. cel putin pentru mine. solutia chinezeasca este totusi mult mai simpla - o mufez in bord si merge.

 

lasand costurile deoparte - as da banii daca ar fi ceva clar - citesc de 3 sapt despre ce presupune un retrofit de nbt evo si inca nu mi-e clar. si nu sunt chiar batut in cap, desi in domeniul asta nu am mai intrat pana acum. in ciuda explicatiilor tale - pe care chiar le apreciez, sunt cele mai detaliate pe care le-am primit pana acum - inca nu mi-e clar exact daca e posibil, ce si cum trebuie sa fac pt a avea un retrofit complet functional. tcb, atm, mufa albastra, connected drive, bmw online, service history - toate se bat cap in cap. si chestia mai trista, nici macar bmw nu ofera un retrofit functional.

 

daca gasesc pe cineva care sa-mi faca retrofitul cap-coada la 1000 de euro, maine ma duc si-i dau banii. si ii las si unitatea veche. dar cred ca am sanse mai mari sa prind un inorog in parcul ior...

 

in continuare caut, olx, ebay, amazon - am trimis mesaje sa intreb de mufa albastra, emulatoare atm, antene wireless si asa mai departe. la un moment dat pur si simplu tragi linie si cauti alta solutie. din pacate, n-am gasit nici la chinezi solutia salvatoare inca... :)

Edited by born2lose
Link to comment
Share on other sites

nu deranjeaza pe nimeni o integrare OEM - evident ca asta ar fi de preferat. cel putin pentru mine. solutia chinezeasca este totusi mult mai simpla - o mufez in bord si merge.

 

lasand costurile deoparte - as da banii daca ar fi ceva clar - citesc de 3 sapt despre ce presupune un retrofit de nbt evo si inca nu mi-e clar. si nu sunt chiar batut in cap, desi in domeniul asta nu am mai intrat pana acum. in ciuda explicatiilor tale - pe care chiar le apreciez, sunt cele mai detaliate pe care le-am primit pana acum - inca nu mi-e clar exact daca e posibil, ce si cum trebuie sa fac pt a avea un retrofit complet functional. tcb, atm, mufa albastra, connected drive, bmw online, service history - toate se bat cap in cap. si chestia mai trista, nici macar bmw nu ofera un retrofit functional.

 

daca gasesc pe cineva care sa-mi faca retrofitul cap-coada la 1000 de euro, maine ma duc si-i dau banii. si ii las si unitatea veche. dar cred ca am sanse mai mari sa prind un inorog in parcul ior...

 

in continuare caut, olx, ebay, amazon - am trimis mesaje sa intreb de mufa albastra, emulatoare atm, antene wireless si asa mai departe. la un moment dat pur si simplu tragi linie si cauti alta solutie. din pacate, n-am gasit nici la chinezi solutia salvatoare inca... :)

 

Nu exista retrofit oficial pentru NBT Evo. Nu cred ca a existat niciodata retrofit oficial pentru partea de infotainment. BMW are de vandut masini mai noi.

Retrofit complet functional se poate face, dar cu filtre CAN si emulatoare. Unii au reusit si fara, dar in cateva luni BMW iti dezactiveaza serviciile online daca se prind ca ATM-ul nu e pe o masina care a venit din fabrica cu asa ceva.

Nu am auzit pe nimeni sa se fi incadrat in 1000 euro cu acest retrofit, doar sa gasesti un colet gratuit cu piesele in fata usii :)

La bugetul tau varianta China e mai plauzibila.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

pai si atunci care e scopul discutiei? :) bmw nu ofera solutii, dar te intrebi de ce ma uit la chinezarii? :)

 

nu e neaparat vorba de buget, e vorba de abordare. o solutie de pe piata gri nu isi justifica costul in opinia mea. si 1000 de euro este de fapt absurd de mult, dar i-as plati ca sa pastrez aspectul relativ OEM.

 

contra-exemplu, si mazda are de vandut masini noi, dar totusi ofera module carplay / android auto pt orice model dupa 2015, cu 200 sau 300 de euro. cu tot cu montaj. in reprezentanta.

Link to comment
Share on other sites

Viorele, eu o sa te sun sa-ti pun niste intrebari, dar deschide un topic pe aria de vanzari. aici am pus niste intrebari legate de ce presupune retrofitul - daca ai raspunsuri sau clarificari, esti bine venit sa ne ajuti :) daca pui un post doar pt reclama, nu pot sa spun ca-mi este foarte folositor..
Link to comment
Share on other sites

Solutia este una simpla,renunti la TCB si pui ATM.Din punctul meu de vedere nu este nici o smecherie sa ai serviciile active.De cate ori deschizi sau inchizi masina din telefon,claxonezi sau aporinzi farurile.Eu am ATM cu remote control platit si nu folosesc decat sa le arat prietenilor cum sta treaba.
Link to comment
Share on other sites

Solutia este una simpla,renunti la TCB si pui ATM.Din punctul meu de vedere nu este nici o smecherie sa ai serviciile active.De cate ori deschizi sau inchizi masina din telefon,claxonezi sau aporinzi farurile.Eu am ATM cu remote control platit si nu folosesc decat sa le arat prietenilor cum sta treaba.

 

Acest lucru se poate la masinile care au avut TCB cu filtru CAN pastrand unitatea EVO si ATM pe seria de sasiu a masinii de pe care au fost scoase. BMW nu vinde unitati ATM pe serii de sasiu care nu au avut din fabrica ATM.

Edited by gmihaes
Link to comment
Share on other sites

Viorel, ai solutie pentru trecerea de la TCB la ATM fara filtru CAN sau emulator?

 

P.S. Evo se poate pune inclusiv pe E series, e o diferenta intre ce vinzi si ce se poate face.

 

Cred ca pentru un incepator ca tine nu este cazul sa-mi dai mie lectii .Una este ce vezi tu pe google si alta este in practica.Se poate pune Evo si pe E dar este destul de compolicat ,emulatoarele de can2 nu sunt stabile si ulterior sunt probleme mai tot timpul mai ales iarna.Cam cate persoane crezi ca dau 20% din valoarea masinii sa puna evo pe o vechitura de E.

 

Link to comment
Share on other sites

Cred ca pentru un incepator ca tine nu este cazul sa-mi dai mie lectii .Una este ce vezi tu pe google si alta este in practica.Se poate pune Evo si pe E dar este destul de compolicat ,emulatoarele de can2 nu sunt stabile si ulterior sunt probleme mai tot timpul mai ales iarna.Cam cate persoane crezi ca dau 20% din valoarea masinii sa puna evo pe o vechitura de E.

 

Ai spus ca nu se poate. Acum spui ca nu merita. Te contrazici.

Nu sunt incepator pentru ca nu m-am apucat sa comercializez astfel de servicii si nici nu ma intereseaza.

Voi retrofitterii incercati sa atrageti omul in curte si dupa ce v-ati apucat de treaba incepeti sa recunoasteti ce merge si ce nu. Am trecut prin asta pe banii mei.

E o discutie tehnica in care un coleg incearca sa inteleaga ce presupune acest retrofit, nu o zona comerciala si nu am facut afirmatii false.

 

Trecerea de la TCB la ATM nu o face nimeni in Europa in prezent pe seria originala de sasiu a masinii. Daca oferi astfel de servicii, te invit sa ma contrazici din nou.

 

P.S. Se vede cata experienta ai daca nu pui EVO pe F-urile cu CIC. Sau si alea sunt vechituri? :D

Edited by gmihaes
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ai spus ca nu se poate. Acum spui ca nu merita. Te contrazici.

Nu sunt incepator pentru ca nu m-am apucat sa comercializez astfel de servicii si nici nu ma intereseaza.

Voi retrofitterii incercati sa atrageti omul in curte si dupa ce v-ati apucat de treaba incepeti sa recunoasteti ce merge si ce nu. Am trecut prin asta pe banii mei.

E o discutie tehnica in care un coleg incearca sa inteleaga ce presupune acest retrofit, nu o zona comerciala si nu am facut afirmatii false.

 

Trecerea de la TCB la ATM nu o face nimeni in Europa in prezent pe seria originala de sasiu a masinii. Daca oferi astfel de servicii, te invit sa ma contrazici din nou.

 

P.S. Se vede cata experienta ai daca nu pui EVO pe F-urile cu CIC. Sau si alea sunt vechituri? :D

O masina de 9 ani este o vechitura.Sti tu pe cineva care a fost la mine si a fost nemultumit ?Sau vorbesti sa nu adormi ?Poti sa pui un ATM care are servicile active .Eu ma opresc aici cu comentariile ,pierd timp pretios cu toti t.....

 

Link to comment
Share on other sites

Acest lucru se poate la masinile care au avut TCB cu filtru CAN pastrand unitatea EVO si ATM pe seria de sasiu a masinii de pe care au fost scoase. BMW nu vinde unitati ATM pe serii de sasiu care nu au avut din fabrica ATM.

 

 

Ba da, mai greu de comandat dar se poate la BMW DE. Bineinteles costa pe masura. Noi am comandat ATM pe VIN pentru aproximativ 15 masini in ultimii 2 ani.

 

Varianta 2 : se muta SIM-ul din TCB in orice ATM SH.

 

Ca sa va clarific cateva lucruri:

 

- emulatoarele pentru NBT/EVO pe seria E (pe care firma mea le fabrica din 2014) sunt super stabile, avem cateva mii instalate in toata lumea si o rata de defect in garantie de sub 1 la 1,000 unitati.

 

- se poate face retrofit oficial de NBT/EVO pentru orice masina din seria F, reprezentantele nu fac pentru ca nu stiu cum, noi facem fara probleme, costul este foarte mare in schimb, pachetele de FSC-uri OE sunt foarte scumpe, cand le aduni pe toate doar FSC-urile sar de 1,000 euro, apoi urmeaza hardware-ul. In ultimii 2-3 ani am facut asa ceva doar pentru vreo 4-5 clienti si masinile personale.

 

- noi facem treceri oficiale de la Combox la TCB sau ATM din 2014

Edited by neo_andersson
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 

Varianta 2 : se muta SIM-ul din TCB in orice ATM SH.

 

 

Multumim pentru lamuriri.

 

Din cate am inteles ca la mutarea SIM nu se transfera si IMEI, iar acest lucru face ca BMW sa dezactiveze ATM cand face reprovisioning la cateva luni sau cand ruleaza utilizatorul update din unitate deoarece seria IMEI nu corespunde cu ce are BMW in baza de date. Ati gasit o solutie pentru aceasta varianta sau nu e cazul?

 

born2lose: iti recomand sa iei legatura cu neo_andersson pentru acest retrofit, am auzit doar cuvinte de bine despre retrofit-urile facute de ei si sunt un furnizor respectat de emulatoare la nivel mondial. In continuare nu cred ca ai sanse la retrofit complet EVO+display touch+ATM sub 1000 eur.

Edited by gmihaes
Link to comment
Share on other sites

IMEI nu este implicat in provizionare si nici nu prea conteaza, doar ICCID care este de fapt sim-ul si acesta se transfera.

E ca la telefoane, daca muti sim-ul in alt telefon ai acelasi abonament indiferent de telefonul folosit. :thumbsup:

 

Provisionarea din backend cat si de catre utilizator din meniu se face fara probleme si fara nici un risc.

 

Problema e alta, functie de seria masinii portalul CD iti aloca o serie de servicii disponibile, de ex. daca masina a venit cu Combox de fabrica vei avea posibilitatea sa cumperi din portal doar Online/Assist si Teleservices. Daca faci retrofit fie si oficial de EVO/ATM nu exista nici o posibilitate sa poti cumpara Carplay de exemplu pentru ca alocarea serviciilor in portalul CD se face dupa VIN, data de fabricatie si tip, BMW nu are cum sa aloce masina ta pe o platforma CD mai noua ca asta ar insemna sa modifice data de fabricatie pentru masina in baza lor de date ceea ce e imposibil.

 

Chiar si asa, serviciile sunt full functionale, Carplay se poate activa cu FSC OE, la fel si Apps, practic cam toate serviciile sunt OK.

Edited by neo_andersson
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ma ocup cu retrofituri BMW .Eu pun numai EVO ID5/6...

ai pe stoc o unitate id5/id6 cu mufa albastra sau poti sa-mi faci rost de asa ceva? daca da, da-mi te rog un pm cu detaliile. sau eventual posteaza aici ce poti coda si ce nu, poate intereseaza si pe alti colegi - de ex service history, teleservices, connected drive, carplay, etc.

 

din discutiile de pana acum, personal cred ca neo_andersson ofera cea mai buna solutie, dar prea scumpa pt mine - imi doresc doar carplay. nu tin neaparat la touchscreen, de ex.

 

gmihaes , neo_andersson a fost prima persoana cu care am vorbit dupa ce mi-am facut cont aici :) a fost foarte clar in explicatii - ce se poate si ce nu, cat ma costa fiecare parte, etc. eram aproape hotarat sa merg la el, dar cand m-am gandit mai bine la raportul pret-beneficii, n-am mai fost asa convins ca merita. cand vorbeam de 1000 de euro, nu includeam si touchscreen-ul. in plus, in suma aia includ si vanzarea sistemului nbt (pe care un retrofitter mi l-a estimat la 250-300 de euro).

Edited by born2lose
Link to comment
Share on other sites

ai pe stoc o unitate id5/id6 cu mufa albastra sau poti sa-mi faci rost de asa ceva? daca da, da-mi te rog un pm cu detaliile. sau eventual posteaza aici ce poti coda si ce nu, poate intereseaza si pe alti colegi - de ex service history, teleservices, connected drive, carplay, etc.

 

din discutiile de pana acum, personal cred ca neo_andersson ofera cea mai buna solutie, dar prea scumpa pt mine - imi doresc doar carplay. nu tin neaparat la touchscreen, de ex.

 

gmihaes , neo_andersson a fost prima persoana cu care am vorbit dupa ce mi-am facut cont aici :) a fost foarte clar in explicatii - ce se poate si ce nu, cat ma costa fiecare parte, etc. eram aproape hotarat sa merg la el, dar cand m-am gandit mai bine la raportul pret-beneficii, n-am mai fost asa convins ca merita. cand vorbeam de 1000 de euro, nu includeam si touchscreen-ul. in plus, in suma aia includ si vanzarea sistemului nbt (pe care un retrofitter mi l-a estimat la 250-300 de euro).

Am eu evo id4 facut id5/id6 de pe masina personala (eu mi-am pus id5 nativ) ,daca te intereseaza cu montare codare,carplay etc da un telefon 0737014328.Putem sa pastram ecranul tau de NBT. .Nu vand unitatea simpla ,numai lucrare completa.Pot sa mut service History din unitatea veche. Edited by FANATIC
Link to comment
Share on other sites

revin, nu stiu daca prezinta interes pentru cineva, poate se mai inspira totusi vreun coleg :)

 

dupa toate explicatiile de aici (multumesc din nou tuturor care si-au dat interesul sa-mi explice), am luat decizia sa merg pe un retrofit bmw, si sa raman cat de aproape de OEM posibil. am ales un pachet complet sh - head-unit, ecran, controller idrive, atm, antena wi-fi (generica, nu sunt sigur ca e ce trebuie). ce ar mai fi necesar din punct de vedere h/w ar fi un cablu pentru modulul atm - am gasit oarecare informatii despre cum se poate confectiona unul, am gasit de vanzare si gata facut (zic ei, plug and play).

 

ramane sa ma decid la varianta de codare, unde vad 2 optiuni:

- codarea unitatii noi cu vin-ul meu, pentru a pastra aspectul OEM; am deja pe vin-ul meu cam toate optiunile care ma intereseaza - connected drive, RTTI, enhanced bluetooth si alte maruntisuri; dezavantajul major este ca trebuie sa mut sim-ul din TCB-ul meu in ATM-ul cumparat; desi am lipit ceva circuite la viata mea, nu m-as baga sa incerc singur, si nu stiu daca gasesc pe cineva in bucuresti care sa o faca cum trebuie; studiez;

- pastrarea vin-ului de pe unitatea donoare, inteleg ca in cazul asta mai trebuie facute niste artificii. nu-mi este clar ce.

 

ramane acum de clarificat partea de montaj. tot ce vine pe consola centrala pare relativ simplu de rezolvat. provocarea o sa fie atm-ul, despre care sincer sa fiu, nici n-am idee unde ar trebui sa fie amplasat :) as aprecia sfaturi la partea asta, multumesc anticipat :)

 

p.s. in oferta de pe ebay, vad ca e inclusa si partea de antena de pe acoperis, cea tip aripioara de rechin. este nevoie sa o inlocuiesc si pe asta ca sa mearga lucrurile cum trebuie?

Link to comment
Share on other sites

revin cu un rezumat a ce am aflat in luna care a trecut de cand mi-am cumparat primul bmw :)

 

problema era simpla, cautam solutii pentru a folosi apple carplay pe ecranul masinii. solutiile de mai jos cred ca se aplica pentru cam toate modelele f3x.

 

solutiile gasite de mine se pot incadra in doua categorii mari, cu cateva directii separate pe fiecare categorie, si voi incepe cu:

 

- solutiile aftermarket:

  • modul separat pentru carplay: se intercaleaza intre unitatea originala si display; se poate comuta din unitate ce afiseaza display-ul (adica meniul idrive sau interfata carplay); diferite modele si implementari - conectare wireless sau pe cablu, folosesc microfonul original sau nu, etc; din ce am vazut eu, cele mai cunoscute modele sunt de la bimmer tech, unique ad si joyeauto, dar exista si alte chinezarii pe aliexpress. sunt destul de multe review-uri pentru fiecare in parte;
  • navigatie independenta cu android: inlocuieste display-ul din bord cu o tableta cu android; la fel, are intrare video pentru unitatea originala a masinii, pentru a se putea folosi in continuare si idrive-ul. cel mai avansat model acum pare a fi cel de la avin - ecran 10.25", 4 GB RAM, android 9.1, etc. cu destule alternative pe site-urile chinezesti.

 

- solutiile OEM, in ordinea crescatoare a complexitatii:

  • pentru masinile cu unitati nbt evo id5/6, carplay se activeaza pur si simplu pe site-ul connecteddrive (nu stiu daca pentru id5 se poate direct sau e nevoie de vreo codare, dar oricum, e foarte simplu)
  • pentru masinile cu nbt evo id4 - se poate flashui unitatea cu firmware-ul de id5/6 si apoi activa carplay-ul; din ce am vazut, in general ruleaza decent, dar pt ca id4 vine cu 2 GB RAM (fata de 4 pt id5/6), pot aparea probleme de stabilitate (reset-uri, etc) in anumite conditii de utilizare; se pot evita doar prin inlocuirea unitatii, revin mai jos;
  • pentru masinile cu unitate nbt sau sub acest nivel - trebuie facut retrofit la un head unit care suporta softul de id5/6.

 

retrofitul de sistem id5/6 e destul de complex cat sa merite o categorie separata, in opinia mea, si poate insemna:

  • inlocuire de head unit, display, idrive controller (pentru masinile cu nbt, se poate inlocui doar head unit-ul, dar functiile de pe controller nu vor mai corespunde cu ce e scris pe butoane) - se pierd functiile connecteddrive si navigatia originala;
  • inlocuire de head unit, display, idrive controller plus emulator atm - se poate folosi navigatia masinii, dar se pierd functiile connecteddrive;
  • inlocuire de head unit, display, idrive controller plus modul atm OEM plus cablaj nou - se pastreaza in principiu toate functiile, dar e si cel mai complex retrofit.

 

pentru toate optiunile de mai sus, este necesar fie ca unitatea sa fie codata pe vin-ul masinii, fie sa fie instalat un filtru can, pentru ca unitatea sa fie acceptata de masina.

 

instalarea unui modul atm original si folosirea unitatii cu vin-ul original al masinii va necesita si mutarea unui circuit integrat (esim) din modulul TCB (daca masina a avut unul) in atm. se poate instala si un modul atm fara sim-ul aferent vin-ului masinii, folosindu-se un cablaj cu filtru can, dar inca nu mi-e clar cum.

 

gata, asta-i tot :) acum la final imi dau seama cat m-am lungit, probabil ca nu va citi nimeni toata polologhia, dar stiu ca mie mi-ar fi fost mult mai usor la inceput daca as fi gasit toata informatia asta intr-un singur loc. daca vreo parte e neclara, ma voi stradui sa clarific, in limita cunostintelor mele inca foarte limitate.

  • Like 5
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.