Jump to content

BMW E46 328Ci - presiune instalatie racire


Recommended Posts

Salutare,

 

Am o problema la al meu E46(328Ci), de ceva timp a inceput sa faca presiune mare in instalatia de racire, din aceasta cauza a inceput sa imi crape pe rand toate piesele din circuit, prima data radiatorul s-a umflat si l-am schimbat, dupa niste furtune pe care tot asa le-am schimbat, dupa vasul de expansiune si tot asa, am schimbat si pompa de apa si termostatul si busonul de la radiator, un singur furtun a ramas neschimbat pe masina, cel care iese din chiulasa si intra jos in vas....era clar ca aveam o problema la chiulasa sau garnitura, am desfacut chiulasa, am planat-o, am schimbat si garnitura...dupa vreo doua luni iar se aprinde in bord martorul de nivel scazut in bord si la 100 km facuti trebuie sa ii completez cam 5-600 ml apa. Dupa un drum de autostrada alergat se observa ca scoate apa pe la busonul vasului. Chiar nu stiu care ar mai fi cauza, tinand cont ca am aproape tot circuitul nou. Mentionez ca masina are instalatie GPL montata noua acum 2 ani.

 

Ceva sfaturi ce as putea sa mai verific?

 

Multumesc.

post-48607-0-05046500-1562571627_thumb.jpg

post-48607-0-14053300-1562571633_thumb.jpg

Edited by RazvanR1
Link to comment
Share on other sites

Aerisirea circuitului e destul de complicata iar dacĂŁ ne e fĂŁcutĂŁ corect ĂŽți fierbe lichidul . Am pĂŁțit la fel,am desfĂŁcut chiulasa ĂŽnsĂŁ nu avea nimic. Am ajuns la concluzia cĂŁ mecanicul ce a aerisit sistemul ĂŽnainte nu a știut face corect aerisirea.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Pai garnitura am schimbat-o acum 2 luni si am dus si chiulasa la rectificat

_chiulasa_ daca are o fisura mica, atunci iti ajunge compresia ( o parte f mica) in apa, astfel iti creste presiunea apei in circuit, sau poate garnitura de _chiulasa_ e fisurata( intre cilindri.

Link to comment
Share on other sites

Stii sa imi spui cum se face corect aerisirea? sa incerc si la mine, poate cine stie...

Aerisirea circuitului e destul de complicata iar dacĂŁ ne e fĂŁcutĂŁ corect ĂŽți fierbe lichidul . Am pĂŁțit la fel,am desfĂŁcut chiulasa ĂŽnsĂŁ nu avea nimic. Am ajuns la concluzia cĂŁ mecanicul ce a aerisit sistemul ĂŽnainte nu a știut face corect aerisirea.

Link to comment
Share on other sites

  • 1. Cu motorul rece verifici nivelul antigelului. Daca e sub, completezi pana la nivel. Daca e peste, scoti excesul cu o seringa si furtunas... sau improvizezi ceva asemanator.
  • 2. Aduci motorul la temperatura.
  • 3. Setezi temperatura de la clima la maxim si ventilatia la minim.
  • 4.Desfaci aerisitorul de pe vasul de expansiune.
  • 5. Vezi ce se intampla - daca iese aer, ai o problema. Daca iese lichid, e de bine. Tureaza un pic motorul si asteapta sa bage aer cald in interior. Daca pe la aerisitor iese lichid, dar nu iti baga aer cald in interior, ai aer in instalatie si trebuie sa continui sa faci ciclul (motor usor turat pentru recirculare).
  • 6. Daca iese lichid si baga aer cald in interior, inchizi aerisitorul si poti considera aerisirea o reusita.

 

In alta ordine de idei, cat de bine crezi ca e instalat GPL-ul ala ? Ar trebui sa verifici sa nu fi dat vreo gaura in plus pe undeva rolleyes.gif....

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Pai garnitura am schimbat-o acum 2 luni si am dus si chiulasa la rectificat

Dupa rectificare ai verificat cumva dsca _chiulasa_ are crapaturi fine pe supratata rectificata?

Temperatura apei din radiator la cat iti ajunge?

Edited by cristianro
Link to comment
Share on other sites

Nu am verificat, ma gandesc ca cel care a rectificat-o poate s-a uitat ca se pricepe, temperatura sta intotdeauna pe 90...

Dupa rectificare ai verificat cumva dsca _chiulasa_ are crapaturi fine pe supratata rectificata?

Temperatura apei din radiator la cat iti ajunge?

Link to comment
Share on other sites

RazvanR1 ai mesaj privat.

Mergi cu chiulasa la un atelier de reconditionat chiulase sa ti-o verifice daca nu cumva este fisurata,cu un dispozitiv care baga presiune in canalele din chiulasa

 

uite asa se face o chiulasa profi,ca idee

Edited by mihalascu
Link to comment
Share on other sites

@crazyboy...crezi ca respecta vreun mecani ( asta daca stie ) ordinea ?

Nu am intalnit pana acum vreunul :) dar din pozele colegului cu chiulasa vad ca nu a dat jos galeriile la montaj si stiu din proprie experienta ca si cu galeriile date jos sa asezi cum trebuie o chiulasa in 6 cilindri pe ghiduri e greu sa nu mai zic cu galeriile deja montate. Daca mecanicul s-a chinuit cu galeriile montate deja e posibil sa fi ciupit garnitura sau nu a strans cum trebuie chiulasa.

Link to comment
Share on other sites

Chiulasa a fost rectificata fara galeriile de evacuare, eu personal le-am dat jos, pozele le-am facut inainte sa le dau jos, respectiv dupa ce le-am montat, chiar si asa s-a vaitat baiatul ala care a rectificat-o ca e greu cu ea... La ce garnitura te referi cand spui ca e posibil sa o fi ciupit?

Nu am intalnit pana acum vreunul :) dar din pozele colegului cu chiulasa vad ca nu a dat jos galeriile la montaj si stiu din proprie experienta ca si cu galeriile date jos sa asezi cum trebuie o chiulasa in 6 cilindri pe ghiduri e greu sa nu mai zic cu galeriile deja montate. Daca mecanicul s-a chinuit cu galeriile montate deja e posibil sa fi ciupit garnitura sau nu a strans cum trebuie chiulasa.

Link to comment
Share on other sites

Treaba care ma pune pe mine pe ganduri este ca dupa ce am schimbat garnitura totul a fost perfect vreo 2 luni cred, fara presiune mare, fara apa data afara din vas....iar acum din nou, vechea problema...legat de furtune, mai am un singur furtun care a ramas neinlocuit, acesta este inadit cu o teava scurta(4-5cm) si doua coliere, este vorba despre furtunul care intra jos in vas, nu pare sa piarda pe la el, apa o scoate pe la buson, ar putea avea vreo legatura furtunul asta cu problema? sa il schimb si pe ala?

 

Poti sa imi dai mai multe detalii te rog?

De ce nu incerci sa bagi lichid de racire care nu e pe baza de apa , nu fierbe , nu creaza presiune

Edited by RazvanR1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.