Jump to content

Filtru particule


JohnCs

Recommended Posts

Buna seara! In urma cu vreo saptamana mi s-a aprins in bord martorul galben de la motor. Am facut o diagnoza, mi-a spus ca e filtru de particule si a solicitat o regenare, dar din pacate am nimerit pe un drum foarte rau prin Navodari,si nu am putut rula cu min 60km/h timp de 20 de min. In timp ce ma intorceam acasa s-a aprins din nou martorul iar cand am ajuns, ruland circa 440 de km, s-a stins. Astazi s-a aprins din nou, cu eroare pe tester 244800... Daca imi puteti da ceva detalii si poate o rezolvare, in afara de cea la care m-am gandit, respectiv inlocuirea filtrului. Multumesc!

530xD - 2012

Link to comment
Share on other sites

Salut, condiĂâşiile cĂŁ regenerarea sĂŁ porneascĂŁ dupĂŁ ce a fost comandatĂŁ din tester sunt temperatura gazelor ĂŽnainte de DPF sa fie peste 240 grade, temperatura lichidului de rĂŁcire sa fie minim 75 grade Ăâ˘i sĂŁ ai minim 10 litri de motorinĂŁ ĂŽn rezervor. Efectul cel mai bun ĂŽl obĂâşii dacĂŁ poĂâşi menĂâşine o viteza de minim 60 kmh timp de 20 minute. AĂâ˘adar sigur Ăâ˘i-a fĂŁcut o regenerare la un moment dat.

Trebuie fĂŁcut un test de contrapresiune sa vezi cam care este valoare backpressure la relanti si 2000 rpm ExistĂŁ un test simplu in ISTA dacĂŁ mergi la cineva cu tester trebuie sa Ăâ˘tie.

Eroarea ta spune cĂŁ durata de viaĂâşĂŁ a DPF ului este limitata.

Ănainte de a incerca sĂŁ ĂŽl cureti sau sĂŁ ĂŽl schimbi ĂŽĂâşi recomand sĂŁ iei legĂŁtura cu cineva priceput ĂŽn diagnoza astfel ĂŽncât sĂŁ nu cheltui aiurea.

 

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

In tester am vazut acolo ca in urma cu 342 de km a fost o regenerare...

Masina am cumparat-o de la o ruda care a mers in Germania, si a facut schimbul de ulei doar la 30000 km si niciodata nu a completat cu ulei de la schimb la schimb. Am facut schimbul cu ulei BMW 5w30, iar la 8000 de km am completat cu 300 ml, am facut 3000 de km iar mi-a aparut sa completez, deci ar fi cam 600 de ml la 11000 de km facuti. E mult,putin? Oare are legatura si cu filtrul? Fum nu scoate deloc, evacuarea ii curata nu are deloc depuneri... masina are 300000de km

In urma cu 2 luni s-a dat jos admisia cu clapetele alea si avea ceva depuneri...

Link to comment
Share on other sites

Ca ideea asa, eu cu al meu E90, la 230k km, a iesit la diagnoza ca filtrul e perfect curat. Asta o pot atribui faptului ca masina a fost folosita toata viata in mod 90% extra-urban.

 

Solutia economica este sa cumperi unul din dezmembrari cu garantie.

Link to comment
Share on other sites

cand e gata de tot iti vei da seama ca intre timp ai spart o turbina sau nu mai trage masina de loc.

Daca mergi cu filtrul infundat ai sanse mari sa pui pe duca turbina ...

Daca cumva scapi cu turbina si nu o spargi atunci nu va mai trage nu se va mai tura ... este imposibil sa nu iti dai seama ca este os

Link to comment
Share on other sites

Am fost la alt tester si eroarea era ceva de genul ca distanta parcursa pentru filtru de funinige a fost atinsa. Cei de la service mi-au spus ca era setat un contuar pentru o anumita distanta ce trebuie parcursa cu filtrul. A dat inlocuire filtru si eroarea s-a sters. Acum a mai gasit una cu debitmetru de aer 26892280/290900.. asta ce mai inseamna??
Link to comment
Share on other sites

Chiar nu stiu ce tester foloseste, mi-a zis mecanicul ca o dat 9000 de lei pe licenta parca... ieri am fost cu ea la reprezentata si mi-au spus ca masina are o rechemare in fabrica datorita racitorului de la egr. Si a doua chestie, eroarea ar fi ca pierde pe undeva aer, pe la galeria de admisie sau prin alta parte.

Acum vreo 3-4 luni s-a crapat o teava din plastic ce intra in motor prin care circula antigelul, si ca sa schimbe teava au dat jos admisia. Bineinteles ca avea depuneri, fapt pentru care am spalat-o la alt service intr-o cuva speciala de spalat. Cand i-am povestit celor de la reprezentata, au zis ca admisia nu trebuie spalata, ca s-ar putea ca supapele alea sa se macine datorita solutiei chimice, si sa cada in capul pistoanelor... wtf????

De filtrul de particule mi-au spus ca intradevar, filtrul are o setare ca dupa 270-280 de mii de km sa arate ca trebuie schimbat, si chiar daca pune testerul nu poate vedea nivelul ci doar ii da defect, dar el fizic poate sa fie bun. Acu' i-am resetarea aia, sa vedem daca merge. Marti sunt programat la reprezentanta pentru verificarea egr-ului si cealalta problema... revin cu post.

O zi buna!!

Edited by JohnCs
Link to comment
Share on other sites

[...] daca pune testerul nu poate vedea nivelul ci doar ii da defect [...]

 

Poate calcula nivelul de la DPF.

 

Se citeste presiunea la ralanti si la 2000 rpm si se calculeaza. La ralanti trebuie sa ai maxim 35 mbar spre exemplu.

Edited by Drey
Link to comment
Share on other sites

La mine arata 29 de mbar... bine, el o zis ca sigur ii da defect dupa 280000 de km...

 

Citirea se face dupa un drum de 20 minute la 60 km/h ca sa apuce sa-si faca regenerarea. In caz contrar, iti arata mai mult.

 

Daca s-a facut regenerarea, 29 mbar e destul de mult

Link to comment
Share on other sites

Pana la urma filtrul nu are nimic, era doar contuarul ala.

Erorile alea cu debitmetrul de aer erau de la racitorul de gaze EGR(o teava ce circula aerul cand e motorul rece, era crapata), pe care cei de la reprezentanta l-au schimbat.

 

As dori un sfat... as vrea sa schimb uleiul in cutie si nu stiu unde... am gasit un service in Roman, NT, dar folosesc ulei Ravenol. Bine, ei au zis ca pot pune si ZF, la cerere, dar e "considerabil mai scump" ...

Sa pun ZF? Stie cineva in Bacau, sau in judetele limitrofe unde pot schimba uleiul cu tot cu "spalare"?

Multumesc!

Edited by JohnCs
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 year later...

Salut,

 

Am eroare "290900 Air mass system:Measured air mass too high" la un 525d f11 202k km din 10.2013 model lci! Eroarea a aparut dupa 150-200 km de la revizie (am inlocuit filtrele de ulei si aer, ulei motor)si chiar daca o resetez cu Ista, apare a doua zi. La primul drum s-a aprins si martorul motor, dar a disparut a doua zi. Eu in principal suspectez ca nu am montat bine filtrul de aer, dar imi este greu sa cred deoarece este a 3-a oara cand il schimb! Pe forumuri din afara am gasit multe discutii dar fara rezultat. Aveti recomandari ce as putea sa mai verific? Mi-ar fi de ajutor cateva recomandari!

Multumesc frumos!

Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Am eroare "290900 Air mass system:Measured air mass too high" la un 525d f11 202k km din 10.2013 model lci! Eroarea a aparut dupa 150-200 km de la revizie (am inlocuit filtrele de ulei si aer, ulei motor)si chiar daca o resetez cu Ista, apare a doua zi. La primul drum s-a aprins si martorul motor, dar a disparut a doua zi. Eu in principal suspectez ca nu am montat bine filtrul de aer, dar imi este greu sa cred deoarece este a 3-a oara cand il schimb! Pe forumuri din afara am gasit multe discutii dar fara rezultat. Aveti recomandari ce as putea sa mai verific? Mi-ar fi de ajutor cateva recomandari!

Multumesc frumos!

 

Cum stai cu nivelul la antigel? Sa nu fie problema cu cooler-ul de EGR.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Salut,

La valoarea asta de soot mass nu ar fi trebuit sa inceapa regenerarea?

 

La mine incepea pe la 35-40hpa dar nu imi arata sooth mass. La 6hpa daca arata bine senzorul parerea mea este ca stai foarte bine.

 

 

Din ce stiu eu la 60grame sooth se considera ca e full filtrul si trebuie schimbat / curatat. Bine ca sooth mass il calculeaza masina in functie de cativa parametrii printre care nr de km, nr de regenerari, frecventa regenerarilor si altele.

La 250k km oricat a-i avea filtrul de incarcat sau curat masina iti baga un warning pe idrive legat de DPF pentru ca e gandita ca atat duce un dpf.

 

Daca stii pe cineva care face mapari, intreaba daca ecu inregistreaza undeva nr de regenerari, frecventa lor si daca se pot reseta.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.