Jump to content

sfaturi achizitie E92


Wolff

Recommended Posts

Ma cam bate gandul sa vand F11 si sa trec la un E92.

 

 

Initial ma tenta un F32 sau F36; le-am condus pe ambele de curand, in varianta 20d, si nu prea mi-au placut niciuna din punct de vedere tinuta de drum, F32 (suspensie M) parca e prea rigid si putin topait, ii lipseste fluiditatea, F36 (suspensie standard) parca e cam moale, cursa lunga a arcurilor, prea spre comfort, si nu asta imi doresc.

 

 

Apoi am condus un E92 330i din 2008 cu suspensie standard, si mi-a fost clar ca e o masina mult mai pe gustul meu din punct de vedere tinuta de drum; motorul pe benzina parca nu prea mi-a placut, n-am mai condus de mult masini fara turbina, trebuie sa le ridici mult in ture ca sa aiba cuplu, asa ca probabil voi alege un tractoras diesel.

 

Aici vine intrebarea catre fosti si actuali proprietari de E92 - ce motor e cel mai potrivit? pe mine m-ar tenta 330d manual; la E91 am avut 20d xdrive manual, si masina tragea destul de bine (era resoftata, ~220cp); banuiesc ca si pe E92 ar fi suficient, si probabil ar avea cele mai mici costuri de achizitie si intretinere.

 

In concluzie - voi ce parere aveti: 320d manual, 330d manual sau automat, 335d automat? parca nu as vrea xdrive, si nici automata (cutia automata cu 6 trepte nu prea ma tenteaza, mai ales ca nu are auto hold; am condus 15 ani cu cutie manuala, si mereu imi place sa conduc cu cutie manuala, parca esti mai legat la masina).

 

La ce sa fiu atent cand o cumpar, care dotari ar fi de ales / evitat? caut una cu maxim 150k km, dupa 2011, vreau sa o tin macar 4-5 ani.

 

As vrea sa aiba minim scaune sport incalzite, trapa, navigatie, sonorizare minim hifi.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

E strict parerea mea: E92 e prea frumoasa ca sa fie diesel, “merita” un N55, mai ales daca nu te deranjeaza impozitul la 3000cmc.

Problema pentru configuratia data de tine in combinatie cu motorul sugerat de mine e pretul, care se invarte la 20k pentru masini cinstite.

Stiu ca nu face obiectul topicului, dar poate incerci si un M135i - ai tehnologie mai actuala, in special la interior, eventual ZF8 in loc de ZF6 si pretul e cam tot pe acolo.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Da, un benzinar cu turbina m-ar tenta (335i), dar pretul lor strica toata distractia; nu sunt dispus sa dau mai mult de 14-15k pe un E92; probabil cu multa rabdare as gasi un E92 335i de prin 2009-2010 sub 15k; cam cat consuma in oras? banuiesc ca sare de 20l.

 

 

La buget de peste 20k mai degraba m-a orienta la un F36 330d/335d si ii pun suspensie sport aftermarket.

M135i ar fi interesant, dar si asta sare de 20k; in plus de asta e destul de mic la interior si mai ales la portbagaj (as vrea sa pot sa ies si la drumuri lungi cu familia, si cei 450l portbagaj E92 sunt suficienti)

Link to comment
Share on other sites

Link to comment
Share on other sites

Pentru mine personal e greu de conceput sa vin dupĂŁ un f11 la un e92,și sĂŁ mĂŁ gândesc la el ( și ) ca la o mașinĂŁ pt drumuri lungi cu familia. Nu știu,ĂŽmi pare un regres mare când vine vorba de spațiu și confort când e sĂŁ compar cele douĂŁ mașini.
Link to comment
Share on other sites

ma refeream doar la drumuri de maxim 2-300 de kilometri, si asta pana la primavara viitoare, cand vom schimba si masina sotiei - cu un x3 f25 sau un evoque (deh, sa fie toata lumea fericita).

 

am facut in primavara asta un drum de 3500 km in 10 zile cu F11- da, este o masina foarte comfortabila pentru asemenea drumuri; dar parca nu ai prea mare placere la volanul ei; poate nu am eu configuratia potrivita, dar oricum ar fi nu cred ca poti scapa de senzatia de vapor.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

ma refeream doar la drumuri de maxim 2-300 de kilometri, si asta pana la primavara viitoare, cand vom schimba si masina sotiei - cu un x3 f25 sau un evoque (deh, sa fie toata lumea fericita).

 

am facut in primavara asta un drum de 3500 km in 10 zile cu F11- da, este o masina foarte comfortabila pentru asemenea drumuri; dar parca nu ai prea mare placere la volanul ei; poate nu am eu configuratia potrivita, dar oricum ar fi nu cred ca poti scapa de senzatia de vapor.

 

iti trebuie un GC , iti revine tot cu aia :yahoo:

Link to comment
Share on other sites

in anul 2019...

doar daca esti FAN-BMW inrait cumperi E92 cu 6 cilindri.

succes la cautari, ca nu prea mai sunt exemplare in stare buna de vanzare !

alea bune sunt scumpe, iar celelalte nu sunt de vanzare.

 

eu, am cumparat acum 2 ani un e92 sub 100.000 km din 2008 cu 16.000 euro

dupa indelungi cautari (vreo 8 luni).

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Eu am "ratacit" pentru e92 vreo 9 luni, masina este NFL si are 235k km.

Nu regret achizitia si consider ca este o masina corecta, unii vorbesc de n54...

Imi place mai mult NFL, iar anumite aspecte nu imi plac pe FL(bara fata, lipsa butonului de REST pe climatronic...)

Cauta o masina cu optiuni faine si care este intretinuta, nu lua ca un minus o masina cu multi KM.

335i trebuie sa fie musai manual.

 

 

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Eu am "ratacit" pentru e92 vreo 9 luni, masina este NFL si are 235k km.

Nu regret achizitia si consider ca este o masina corecta, unii vorbesc de n54...

Imi place mai mult NFL, iar anumite aspecte nu imi plac pe FL(bara fata, lipsa butonului de REST pe climatronic...)

Cauta o masina cu optiuni faine si care este intretinuta, nu lua ca un minus o masina cu multi KM.

335i trebuie sa fie musai manual.

OFF:

Eu am 335i N54 DCT, si este superba atat urban cat si extern.. Eu doar masini manuale am avut, si am dat o sansa cutiei automate ( si cu putin noroc am dat de acest 335i N54 DCT), si cel putin pe moment nu ma mai intorc la manuala, e mult mai lejer de condus plus daca vrei sportivitate, ce este atat de greu sa apesi butonul SPORT si sa folosesti padelele? :D

 

ON:

Sfatul meu este 330d manual, daca asta preferi tu. Desi in locul tau as da sanse si unui 335i N55 ( motorul single turbo, mai fiabil). Macar un test-drive, sa iti poti face o parere.. :D

Link to comment
Share on other sites

Apoi am condus un E92 330i

Daca ai condus mai mult masini diesel cu 200+cp un 330i nu este pt tine, mai jos nu are rost sa coboram.

 

Aici vine intrebarea catre fosti si actuali proprietari de E92 - ce motor e cel mai potrivit? pe mine m-ar tenta 330d manual;

n54 manual, am condus 330d automat si nu am fost impresionat deloc

 

La ce sa fiu atent cand o cumpar, care dotari ar fi de ales / evitat? caut una cu maxim 150k km, dupa 2011, vreau sa o tin macar 4-5 ani.

Cauta o masina corecta raportat la starea ei, optiuni, km, socializeaza cu vanzatorul(psihologie :_)) ) ca sa il cunosti mai bine.

 

As vrea sa aiba minim scaune sport incalzite, trapa, navigatie, sonorizare minim hifi.

Am avut trapa pe toate masinile, dar pe e92 e cam degeaba. Pe e36 cu trapa deschisa la 120 nu simteai nimic, la e92 de la 100 deja bate vantul in masina.

Pe pozitia intredeschis/trapa ridicata te arde soarele, cred ca am sa ii aplic o folie de 5% transparenta.

 

335i n54

Bujii plus bobine pe original cost total 2000lei.

Revizie toate filtrele AM si ulei 0w40 cost 600leii

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

daca vrei cu adevarat sa simti ceva...

si trebuie sa platesti impozit 2200 ron/an, atunci nu te incurca cu 330i sau 330d

o sa te obisnuiesti cu ele si in scurt timp o sa-ti para ca sunt submotorizate (E92 este o masina grea).

cauta direct 335d sau 335i si nu vei fi dezamagit !!!

in plus, in subconstient vei sti intotdeauana ca mai sus de atat NU exista decat iconicul... M3 !!!

 

bafta !

Edited by petreop
Link to comment
Share on other sites

Multumesc pt sfaturi!

 

Am facut ceva research despre motorizari si cutii viteze instalate pe E92 facelift , si am constatat ca sunt ceva diferente intre ele, mai ales la 335i

 

- 335i manual (cu sau fara xdrive): are motorul N55 (1 turbina)

- 335i automat:tractiune spate are motorul N55 si cutie DKG cu 7 trepte (dual clutch)

- 335i xdrive automat: are motorul N54 (2 turbine) si cutie steptronic (6HP21) cu 6 trepte

 

- 335d - doar tractiune spate + automat cu tiptronic 6 trepte (6HP28); motorul este M57Y cu 2 turbine - e cel cu distributia in fata, model mai vechi; cum o fi ca fiabilitate versus N57? (care este pe 330d sau 325d)

 

- 330d exista cu sau fara xdrive, manual sau cu steptronic (6HP26 - zf zice ca duce pana la 600Nm), toate au motorul N57

 

- 325d - doar tractiune spate, manual sau automat (6HP26); motorul este tot N57

 

Intre 325d si 330d par sa fie doar diferente minore (probabil pe la injectoare, pistoane, etc) + probabil pe la sasiu, franare etc.

 

Inca nu sunt hotarat ce model sa cumpar, mai citesc si ma documentez.

Am vazut cateva interesante cu motoare de 3l in jur de 15-17k pe mobile, si cateva cu motoare de 2l in jur de 10-14k euro.

Iau in calcul si un 320d manual pe care sa il resoftez, dar la cati km fac anual (~15k) probabil cea mai ok alegere ar fi un 335i manual.

Link to comment
Share on other sites

N54 a inlocuit N55; nu stiu exact in ce an.

Exista 335i xdrive automat (cu ZF6) cu N55:

https://m.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=279404990&utm_source=com.apple.UIKit.activity.CopyToPasteboard&utm_medium=ios

N54 cred ca e pe 335 xi (si nu 335i xdrive, care e N55).

 

La numarul ala de km / an, daca tot platesti impozit de 3000cmc, ar fi pacat sa nu fie pentru 335i.

 

LE: Pe facelift eu nu cred ca e montat N54. Exista 335i rwd cu ZF6 sau manuala, nu doar DKG.

Edited by MikeOnline!
Link to comment
Share on other sites

usor - usor ma convingeti spre 335i; codul exact de motor o sa il vad din decodarea de VIN;

oare e necesar xdrive la masina asta?

la ce sa ma uit in momentul cand verific masina? (in zona motor)

 

Nu este necesar xdrive la puterea asta. Am mers cu 535d e60/F10 (cuplu mult mai mare decat 335i), M4 si toate pun puterea jos foarte ok fara xdrive. Niste anvelope bune de 255-275 latime pe spate si nu ai probleme. Xdrive-ul mareste consumul, adauga ~100kg la greutatea masinii si parerea mea este ca strica din feeling.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

am condus in weekend vreo cateva coupe-uri - un E92 320d manual facelift, un E92 325i manual 2007 (motor 2.5l), un E92 335i automat din 2009 si un F32 320d manual.

 

evident, cea mai interesanta este 335i - efectiv o explozie de putere si un zgomot placut; daca as merge macar jumatate din km in afara orasului, ar fi clar alegerea pe care as face-o.

320d - feeling mixt, cam nerafinat (vibratii si zgomot), dar tragea destul de bine (probabil mi-e si familiar motorul, conduc N47 de 5 ani, si per total imi place).

325i nu mi-a placut; era cea mai veche (destul de uzata in interior) si parca lesinat motorul (trebuia sa treci de 4000 de ture ca sa traga, si mi-a cam iesit din obisnuinta); suna destul de bine, dar tragea comparabil cu 320d, cel putin pana inspre 100-120.

 

supriza foarte placuta: F32 320d - o tinuta de drum mai buna decat ma asteptam (probabil cea pe care am condus-o acum cateva luni era foarte obosita la amortizoare si arcuri); e drept, asta de acum avea amortizoare adaptive si jante pe 19", plus directie sport variabila; interiorul e clar peste E92, fara dubiu.

 

in concluzie, pe lista scurta actuala au ramas F32 320d si E92 335i;

E92 335i sunt putine, si cele in stare buna sunt scumpe; pe autoscout si mobile sunt 2 interesante cu ~15k euro, din pacate ambele sunt din Italia si nu imi vine sa cumpar de la fratii nostri; nu am prea multa rabdare de felul meu, asa ca sper sa apara repede un 335i sa imi placa, pt ca tare mi-e ca o sa ma aleg cu un F32 (neaprat cu EDC si directie sport variabila).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.