Jump to content

420d F26 M Sport


claudiu1892

Recommended Posts

Salutare,

 

(Rog pe cineva sa editeze titlul, cu F36 in loc de F26. Tastatura mea e cam dusa si am apasat din greseala pe 2. Eu nu mai pot edita)

 

Am zis sa fac si un topic dedicat cu masina pe care am cumparat-o la sfarsitul lui iunie.

Sunt pe forum de de prin ianuarie - februarie, de cand am decis sa intru in randul detinatorilor de BMW. De atunci am tot citit si analizat nivele de echipare, chestii legate de motor samd, si pot sa zic ca mi-au fost de mare folos.

De asemenea, am fost surprins de ajutorul pe care multi de pe acest forum mi l-au dat din momentul in care am inceput sa caut masini.

In mod special as dori sa le multumesc lui @six in line, @MikeOnline!, @Syncro, @cavaliere, @wolfenstein99, @bomb3009, @Myx, @NRC si tuturor celor care mi-au dat sfaturi in legatura cu achizitia.

 

In final, m-am hotarat la un F36 din 2016, 420d - 190hp, model M Sport (pachet M interior - exterior). Masina avea 147.000km, rulata exclusiv in Germania, iar dupa numeroase verificari de istoric si o verificare la service, am decis ca ar fi o varianta foarte buna la pretul respectiv, avand in vedere dotarile.

 

Enumar mai jos dotarile principale

 

P337A M Sports package

S710A M leather steering wheel

S715A M Aerodynamics package

P7LFA Modell M Sport

S2VFA Adaptive M suspension

S2NHA M Sport brakes

S481A Sports seat

S493A Storage compartment package

S494A Seat heating driverpassenger

S609A Navigation system Professional

S610A Headup display

S6AMA RealTime Traffic Information

S6WAA Instrument cluster expanded equipment

S508A Park Distance Control PDC

S521A Rain sensor

S522A Xenon Light

S534A Automatic air conditioning

S544A Cruise control with brake function

S563A Light package

S205A Automatic transmission

S21CA BMW LA wheel M Double Spoke Bicolor

S2VBA Tire pressure display

S8THA Road sign detection

 

Si cateva poze:

 

https://imagizer.imageshack.com/img921/3598/ltl0bn.jpg

https://imagizer.imageshack.com/img924/7352/hgWgdu.jpg

https://imagizer.imageshack.com/img923/8673/eaBwRZ.jpg

https://imagizer.imageshack.com/img924/9964/kfRLba.jpg

https://imagizer.imageshack.com/img923/90/5MCTTI.jpg

https://imagizer.imageshack.com/img921/1350/8CcbQx.jpg

https://imagizer.imageshack.com/img923/3217/I60hbf.jpg

 

Masina are in prezent 150.000km, am facut revizia de ulei si am schimbat bratele superioare fata si un surub de la caseta de directie (facea un usor zgomot cu motorul oprit, cand trageai de volan violent - ulterior am inteles ca e o problema comuna la F3x, dar asta e, pentru linistea mea, bine ca l-am rezolvat).

 

Ca impresie, am observat niste plusuri si minusuri la achizitie, pana acum.

 

Minusuri:

 

- lipsa optiunii oglinzilor rabatabile electric (nu stiam asta la momentul achizitiei)

- Lipsa farurilor adaptive (ma gandesc la un retrofit)

- Lipsa optiunii high beam assist: am mers cu una care are optiunea si am ramas surprins cat de misto e (la fel, ma gandesc la retrofit)

- E destul de joasa, si mai ales din cauza pachetului M, poti atinge usor cu bara din fata daca nu esti atent

 

Plusuri:

- Jantele (sunt cele standard M, double spoke, pe 19inch), mi se pare ca se potrivesc cu masina, iar unele pe 17 sau 18 ar schimba in rau lookul masinii

- Suspensia adaptiva M chiar face diferenta. Se simte ok masina pe comfort, chiar si prin hartoapele din Bucuresti, iar in modul sport, simti ca se lipeste de drum si devine mult mai rigida.

- Directia mi se pare extrem de precisa si cursa foarte scurta

- Scaunele din alcantara, mi se par foarte confortabile, frumoase, si par ca rezista foarte bine in timp

 

 

Ca planuri de viitor, as avea urmatoarele:

- Vopsirea grilei in negru (plasti dip), asta planuiesc s-o fac weekendul viitor

- Schimb ulei cutie + diferential

- Retrofit faruri LCI adaptive (asta costa f mult si o sa vad daca merita)

- Retrofit stopuri LCI

 

Zi faina tuturor!

Edited by Claudiu F
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Ma bucur ca te-am putut ajuta! Este foarte misto masina, sa te bucuri de ea cat mai multi km si fara incidente. Daca vrei sa faci grila neagra te-as sfatui sa o duci la o vopsitorie sa o faca cum trebuie, plasti dip-ul se duce de la pietricele rapid(depinde cat mergi), iti zic din priprie experienta. :thumbsup:
Link to comment
Share on other sites

Ma bucur ca te-am putut ajuta! Este foarte misto masina, sa te bucuri de ea cat mai multi km si fara incidente. Daca vrei sa faci grila neagra te-as sfatui sa o duci la o vopsitorie sa o faca cum trebuie, plasti dip-ul se duce de la pietricele rapid(depinde cat mergi), iti zic din priprie experienta. :thumbsup:

 

Merci! Eu vazusem pe forumuri si YT ca daca il aplici cum trebuie (minim 4-5 straturi), tine si 2-3 ani de zile.

O sa ma mai gandesc

Link to comment
Share on other sites

Sa o stapanesti sanatos! si pe mine a inceput sa ma tenteze in F32/F36

 

high beam assist - cred ca se face usor retrofit, iti trebuie maneta de lumini + oglinda cu beculet (parca FLA ii zice) + codare

grile negre - dupa parerea mea, mai bine cumperi unele negre decat sa le vopsesti pe cele pe care le ai acum; chiar si cele aftermarket din plastic negru sunt ok calitativ, costa in jur de 200 lei setul

faruri adaptive - daca schimbi farurile, orienteaza-te spre un set led adaptiv, dar e un retrofit scump (minim 1500 euro), nu cred ca merita

stopuri lci - si asta e usurel de facut, doar trebuie sa ai rabdare sa gasesti un set complet pe ebay.de sau allegro.pl, sunt in jur de 5-600 euro; cablajul se poate adapta, sau comanda nou (600 lei)

 

ai putea sa te gandesti si la un chiptuning, masina va trage mult mai frumos si uniform pe o plaja mai mare de turatii, puterea maxima va fi in jur de 220cp, cuplu maxim 450Nm

pt ambilight exista niste "amplificatoare" de lumina, le gasesti pe olx cu in jur de 100 lei setul

 

 

 

 

 

 

 

Edited by wolfenstein99
Link to comment
Share on other sites

Sa o stapanesti sanatos! Exact la fel e si a mea :smile: (O sa imi fac timp sa o prezint si eu). Cat mai multi kilometri si sa te bucuri de ea fara incidente!

Multumesc, baga niste poze :)

 

Sa o stapanesti sanatos! si pe mine a inceput sa ma tenteze in F32/F36

 

high beam assist - cred ca se face usor retrofit, iti trebuie maneta de lumini + oglinda cu beculet (parca FLA ii zice) + codare

grile negre - dupa parerea mea, mai bine cumperi unele negre decat sa le vopsesti pe cele pe care le ai acum; chiar si cele aftermarket din plastic negru sunt ok calitativ, costa in jur de 200 lei setul

faruri adaptive - daca schimbi farurile, orienteaza-te spre un set led adaptiv, dar e un retrofit scump (minim 1500 euro), nu cred ca merita

stopuri lci - si asta e usurel de facut, doar trebuie sa ai rabdare sa gasesti un set complet pe ebay.de sau allegro.pl, sunt in jur de 5-600 euro; cablajul se poate adapta, sau comanda nou (600 lei)

 

ai putea sa te gandesti si la un chiptuning, masina va trage mult mai frumos si uniform pe o plaja mai mare de turatii, puterea maxima va fi in jur de 220cp, cuplu maxim 450Nm

pt ambilight exista niste "amplificatoare" de lumina, le gasesti pe olx cu in jur de 100 lei setul

 

Merci mult. Upgradeul ala la ambient light chiar ar fi bun. O sa caut si eu

Link to comment
Share on other sites

Ia grile negre performance aliexpress sunt f bune si de calitate am eu pe F10 o julitura nu au

Da, pana la urma cred ca iau unele aftermarket. Am gasit si pe amazon (e timpul de livrare mult mai scurt decat aliexpress) si au reviewuri f bune. Costa vreo 40Eur

Link to comment
Share on other sites

 

ai putea sa te gandesti si la un chiptuning, masina va trage mult mai frumos si uniform pe o plaja mai mare de turatii, puterea maxima va fi in jur de 220cp, cuplu maxim 450Nm

pt ambilight exista niste "amplificatoare" de lumina, le gasesti pe olx cu in jur de 100 lei setul

 

 

Apropo de chiptuning, am un prieten care mi-a recomandat niste baieti care se ocupa cu asa ceva, cica ar rescrie softul in functie de model si motor, fac si Dyno.

Ar fi varianta safe (stage 1), care ar creste puterea la 220cp (de la 190) si cuplul pe la 484Nm.

Conform spuselor, s-ar rescrie si parametri de la cutie si se da DPF jos/se anuleaza.

Nu stiu cat de safe e, asa ca o sa mai astept un pic. Voi ati facut chiptuning la motorul asta? Cum se comporta?

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

daca iti da si dpf jos ...mai bine stai departe . Un soft ok ,safe nu are nev sa elimini dpf decat daca e fff uzat praf ,nu se.mai regenereaza .

Asa ma gandesc si eu.

Am gasit pe net o firma care pare foarte ok (TCM Turbo) si nu dau DPF jos. Costa 465Eur stage 1.

O sa astept sa schimb intai uleiul la cv, si apoi ma gandesc la resoftare.

 

Dar, asa, in general, merita resoftarea, daca e facuta cum trebuie? Sau creste riscul de uzura la turbina/cutie?

Edited by Claudiu F
Link to comment
Share on other sites

Personal am facut chiptunig la Completechip (e din Iasi, dar vine din cand in cand si la Bucuresti) si la Powertech Buzau - recomand ambele variante; ambii fac dyno inainte si dupa, si adapteaza softul la masina.

 

Am facut si la TCM prin 2012, la un Ford CMax - au scris pur si simplu o mapa predefinita

 

Din punctul meu de vedere, merita resoftarea, daca e facuta de un tuner priceput si cu experienta; 

Link to comment
Share on other sites

Asa ma gandesc si eu.

Am gasit pe net o firma care pare foarte ok (TCM Turbo) si nu dau DPF jos. Costa 465Eur stage 1.

O sa astept sa schimb intai uleiul la cv, si apoi ma gandesc la resoftare.

 

Dar, asa, in general, merita resoftarea, daca e facuta cum trebuie? Sau creste riscul de uzura la turbina/cutie?

 

Soft-ul (atat pentru ECU, cat si pentru TCU) a devenit o chestiune la care pare ca se pricep toti. In afara de marketing si parerile catorva posesori entuziasmati imediat dupa castigul de putere, nu se poate spune ca ii recomanda altceva (lucrarile pe care le-au facut).

 

Pe scurt, daca faci soft, tine cont ca putini stiu in realitate ce fac.

 

Evita TCM. Iti spun din pozitia de client al lor. Am mai multa incredere in PowerTech si CompleteChip.

 

LE: La modul serios, daca vrei neaparat mai multa putere, mai bine o vinzi si iei un 30d/i.

Edited by MikeOnline!
Link to comment
Share on other sites

Soft-ul (atat pentru ECU, cat si pentru TCU) a devenit o chestiune la care pare ca se pricep toti. In afara de marketing si parerile catorva posesori entuziasmati imediat dupa castigul de putere, nu se poate spune ca ii recomanda altceva (lucrarile pe care le-au facut).

 

Pe scurt, daca faci soft, tine cont ca putini stiu in realitate ce fac.

 

Evita TCM. Iti spun din pozitia de client al lor. Am mai multa incredere in PowerTech si CompleteChip.

 

LE: La modul serios, daca vrei neaparat mai multa putere, mai bine o vinzi si iei un 30d/i.

Si pe mine ma mananca resoftare voinea mi-a facut o oferta pt un copy paste din cehia 300 e , completechip 400 E nu stiu cum lucreaza astia ,din povesti il.fac ei ,merg in teste ,verifixa etc , in sept e in buc omul

Link to comment
Share on other sites

Pana acum am fĂŁcut softuri doar afara,la SKN și BRPerformance dar prin Septembrie am drum pe la București și ma bag la Eric (DioPerformamce) fĂŁrĂŁ discuții...

P.S. Decât sa fac soft la Voinea mai bine as sta cu mașina stock...chiar dacĂŁ ar fi 18d...

 

BR Performance mi se par cei mai tari, dar nu au in Romania. E cineva care lucreaza cu ei in RO? De ce ai ales DioPerformance? Da-mi te rog mai multe detalii pe privat daca nu poti aici.

Link to comment
Share on other sites

Pana acum am fĂŁcut softuri doar afara,la SKN și BRPerformance dar prin Septembrie am drum pe la București și ma bag la Eric (DioPerformamce) fĂŁrĂŁ discuții...

P.S. Decât sa fac soft la Voinea mai bine as sta cu mașina stock...chiar dacĂŁ ar fi 18d...

 

Eric a reusit performanta sa strice o masina mai rau decat TCM, dupa 2 zile de eforturi sustinute a admis ca nu stie ce sa faca sub pretextul ca e masina prea noua :). Masurata pe dyno inainte sa se apuce de ea si dupa, a scos mai putina putere si mergea cu erori in bord.

 

Scriu de pe telefon si nu vad; la ce masina vrei sa faci soft la Dio?

 

Scuze colegului OP pentru poluare topic.

Edited by MikeOnline!
Link to comment
Share on other sites

Personal am facut chiptunig la Completechip (e din Iasi, dar vine din cand in cand si la Bucuresti) si la Powertech Buzau - recomand ambele variante; ambii fac dyno inainte si dupa, si adapteaza softul la masina.

 

Am facut si la TCM prin 2012, la un Ford CMax - au scris pur si simplu o mapa predefinita

 

Din punctul meu de vedere, merita resoftarea, daca e facuta de un tuner priceput si cu experienta; 

Powertech Buzau mi-au fost si mie recomandati - sunt cei care ziceau ca dau DPF jos. Acum nu stiu, poate am inteles eu gresit si ei dau DPF jos doar la masini f vechi.

 

Soft-ul (atat pentru ECU, cat si pentru TCU) a devenit o chestiune la care pare ca se pricep toti. In afara de marketing si parerile catorva posesori entuziasmati imediat dupa castigul de putere, nu se poate spune ca ii recomanda altceva (lucrarile pe care le-au facut).

 

Pe scurt, daca faci soft, tine cont ca putini stiu in realitate ce fac.

 

Evita TCM. Iti spun din pozitia de client al lor. Am mai multa incredere in PowerTech si CompleteChip.

 

LE: La modul serios, daca vrei neaparat mai multa putere, mai bine o vinzi si iei un 30d/i.

Bun, deci Powertech par a fi ok, din ce vad. Un prieten e din Buzau si ii cunoaste f bine, si ii recomanda.

Legat de putere, as vrea o rezerva. Imi place cum trage masina, dar nu strica sa ai acolo ceva putere in plus, poate sunt momente cand vrei s-o folosesti.

Urmatoarea masina va fi clar un 30i. Momentan, pentru vreo 2 ani cred ca voi fi mai mult decat multumit si cu asta :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.