Jump to content

Vibratii volan 80km/h


Recommended Posts

Salutare,

 

Am capatat o vibratie usoara in volan ce se manifesta cel mai rau la 80km/h. Rotile sunt 100% drepte si echilibrate - le-am echilibrat, indreptat pana le-a luat dracu ... am dat o groaza de bani, ruleaza perfect, iar toate 4 anvelopele sunt noi noute, Michelin RFT XL 18".

 

Nu pot sa scap de vibratia asta, ce altceva ar putea cauza o astfel de vibratie? Se simte doar in volan - vibreaza stanga-dreapta (nu in toata masina), iar la viteze peste 120km/h nu mai este sesizabila.

 

Am jantele astea de 8 ani de zile, n-am avut niciodata vreo vibratie cu ele pana cand le-am revopsit electrostatic la topwheels. Mi le-au dat de acolo dezechilibrate in ultimul hal, vibrau ca dracu, aveau 40-45g dezechilibru dupa asa-zisa echilibrare a lor.

Le-am echilibrat si indreptat la AutoSoft (de 2 ori) si 90% din vibratii au disparut, insa am ramas cu o mica vibratie la 80km/h de care nu mai pot sa scap orice as face.

 

Ce ar mai putea cauza o astfel de vibratie? suspensia a fost verificata la inceputul anului, e posibil sa fie vreo bucsa uzata si sa fi picat tocmai acum?

Ma dispera ca nu pot sa-i dau de cap ce are.

Edited by LYM
Link to comment
Share on other sites

Nu, inca n-am apucat sa pun rotile de iarna ca sa testez. Nici nu pot sa le inversez fata-spate, fiindca au dimensiuni diferite. Faza e ca cele de iarna sunt pe 16", mai usoare ... nu stiu daca vor fi aceleasi conditii. Altele de 18 nu am. Edited by LYM
Link to comment
Share on other sites

Jantele erau doar zgariate, nicidecum lovite cu pierdere de material. Le-am vopsit mai mult de moft, mare greseala!

 

Jantele le-am vazut pe stand la Autosoft si sunt stas, nu bat in nicio parte, anvelopele la fel. Puse pe aparatul de echilibrat (cel putin vizual) nu se observa nici cea mai mica bataie.

Link to comment
Share on other sites

Jantele erau doar zgariate, nicidecum lovite cu pierdere de material. Le-am vopsit mai mult de moft, mare greseala!

 

Jantele le-am vazut pe stand la Autosoft si sunt stas, nu bat in nicio parte, anvelopele la fel. Puse pe aparatul de echilibrat (cel putin vizual) nu se observa nici cea mai mica bataie.

Verifica sa nu ai diferente micronice intre orificiul jantei si butucul pe care se prinde roata, se verifica cel mai bine de un strungar cu un subler! Datorita vechimii jantelor se poate coroda acel aliaj!

Link to comment
Share on other sites

Verifica sa nu ai diferente micronice intre orificiul jantei si butucul pe care se prinde roata, se verifica cel mai bine de un strungar cu un subler! Datorita vechimii jantelor se poate coroda acel aliaj!

 

nu nu , chiar daca oxideaza/corodeaza nu tremura in veci ... nici la jante cu vechime de 15-20 ani nu am intalnit asa ceva

Edited by wtww
Link to comment
Share on other sites

Nu e vorba de oxidare, m am exprimat eu gresit, se mananca materialul si de aici problema!

 

da da .. inteleg ce spui dar nu are cum , sincer la asa ceva lucrez , eu inca nu am vazut asa ceva ... si am ceva vechime , alta e problema la el , posibil trebuie rotite anvelopele pe jante sa faca un fel de autoechilibrare , sau cine a echilibrat rotile nu a facut ceva bine ... trebuie vazut si pe urma discutat ce si cum...

Edited by wtww
Link to comment
Share on other sites

Erau niste seria 1 acum ceva ani la care batea volanul la zero km , parca prin Italia.. noi noute , s-a demonstrat ca un anumit model de jantele pe interior aveau probleme unde se asezau pe butuc , ma gandesc ca poate ai prea multa vopsea pe interiorul jantelor acolo unde intra butucul sau a fost frezat butucul pt a elimina vopseaua, am vopsit si eu jantele electrostatic la fostul e46 si cei ce au vopsit au dat un strat foarte subtire pe interior , motiv pt care s-a si cojit vopseaua acolo .. dar nu au batut rotile , eu recomand vopsirea normala sincer sa fiu, daca inainte de vopsire nu aveai probleme sigur de la vopsire s-a schimbat ceva. Edited by Krebs
Link to comment
Share on other sites

Jantele sunt originale BMW (model 193M), nu am niciun fel de inele de centrare sau alte chestii aftermarket.

 

Baiatul de la Autosoft mi-a spus si el ca ar putea fi marita gaura de la curatarea premergatoare vopsirii electrostatice (sincer ma indoiesc). A incercat sa puna niste hartie pe butuc si sa puna roata peste (chipurile sa o centreze mai bine), dar nu a fost absolut nicio diferenta. Nu e vopsea pe interiorul butucului care sa descentreze roata, au verificat.

 

Jantele au fost echilibrate si paraechilibrate! Au fost rotite pe jante pana cand sunt aproape echilibrate perfect fara niciun plumb pe ele (au avut nevoie de max 10-20g pe fata si 0-15g pe spate), deci m-ar interesa sa stiu daca exista alte cauze pt asemenea vibratii.

 

Ma gandeam la discurile de frana - am o usoara vibratie la franarea puternica de la viteze mai mari, insa si cu discurile de inainte vibrau mai rau si tot nu tremura volanul in mers. Toate sunt originale. Masina are 168k km, suspensia este cea originala. La ultimul ITP au tras aia pe stand in toate partile si au spus ca este ok.

 

Ah, una din jantele de pe spate a avut o fisura pe buza interioara (1-2cm) care a fost "reparata" la TopWheels. Prima oara mi-au facut-o muci, era stransa de la sudura, apoi au "refacut-o" si cred ca mi-au spart-o iar, fiindca la Autosoft mi-au aratat ca are 2 suduri acum. Sa nu mergeti vreodata la parnaiasii aia de la TopWheels ... sunt ultimii ageamii!

Acum nu stiu daca ar putea sa se simta de pe spate in volan, sincer nu cred.

Edited by LYM
Link to comment
Share on other sites

La discurile de frana nu stiu sa vibreze cand nu franezi. Am avut vreo 4-5 perechi ovalizate si masina sau volanul vibrau doar in franare intre 120-80 kmh. Oricum daca e de la discuri ar trebui sa vibreze mult mai tare cand franezi.

 

Si la mine imi juca acuma volanul intre 80-100 kmh si s-a rezolvat dupa 2 echilibrari. Incearca cu alte roti si te lamuresti.

Link to comment
Share on other sites

Nu mai cheltui bani cu ele, vinde-le ca nu mai ai ce sa le faci, ti le-au stricat

Ori ti le-au decalit, ori ti-au incarcat cu vopsea fata de asezare a jantei pe disc, ori ti-au deformat gaura de asezare pe butuc, ori iti bate vreo anvelopa, altceva nu are ce sa fie

Si la primele trei nu prea mai ai ce sa le faci

Merge sa pui spatele pe fata sa faci proba, am incercat eu, nu-ti atinge in nimic

Edited by razzzzvan
Link to comment
Share on other sites

Mda, probabil ca ai dreptate, le-au facut muci aia.

Nu sunt incarcate cu vopsea si nici anvelopele nu bat, le-am luat noi noute ... am dat in jur de 1000 euro pe vopsit, anvelope si ce echilibrari/indreptari am facut, mai bine-mi vedeam de treaba. Nu credeam ca aia la topwheels sunt chiar in halul asta, peste tot vedeam review-uri bune.

 

Incerc sa-mi caut alt set de jante, dar e vechi modelul si mi-e ca iau unele cu alte probleme.

Link to comment
Share on other sites

Ai vorbit cu ei de problema intampinata dupa revopsire ?

Doar de cea cu janta sudata, care era deformata ca dracu. Solutia a fost sa mi-o mai crape o data si sa mi-o revopseasca. La montaj i-am si intrebat daca s-a crapat si au spus ca "nuu, e perfecta". "Sa zic merci ca mi-o si echilibreaza 'tot gratis', adica o atitudine de tot rahatul, in conditiile in care le-am dovedit ca masina lor de echilibrat e muci, si oricum am fost apoi (iar) la Autosoft sa o echilibrez si pe aia "reparata", unde mi-au aratat baietii ca, brusc, avea 2 suduri in loc de una.

 

Aparatele lor de echilibrat sunt decalibrate. Le-am echilibrat la ei de 3 ori si, fiindca vibrau ca dracu, am fost la Autosoft. Aveau dezechilibre de 40-45g pe fiecare janta. I-am spus patronului si a spus ca, aoleu, ei fac in fiecare zi calibrare. De unde dracu, nu au facut nimic, s-au multumit sa-mi deconteze echilibratul de la autosoft si s-au spalat pe maini.

 

La ce masini am vazut acolo sincer nu-mi explic cum de lucreaza in halul asta, dar asta e experienta mea cu ei. Nu pot sa bag acum mana in foc 100% ca vibratia mi-a aparut de la ei, insa inainte sa le las jantele nu mi-au vibrat niciodata, deci ori le-au stricat la vopsire, ori mi le-au schimbat/incurcat, ori s-a stricat ceva la masina mea stand in parcare pana cand le-au vopsit ei.

Edited by LYM
Link to comment
Share on other sites

Hai sa iti zic o chestie. Eu n-am vazut pana acum o roata care sa fie echilibrata pe o masina, iar pe alta masina de echilibrat sa dea 0. Intotdeauna au existat diferente.

Posibil sa fi avut tu ghinion, nu stiu ce sa zic, eu n-am avut probleme, iar acolo se vopsesc jante la masini de zeci de mii de euro.

Edited by Alexandru'
Link to comment
Share on other sites

Mda, probabil ca ai dreptate, le-au facut muci aia.

Nu sunt incarcate cu vopsea si nici anvelopele nu bat, le-am luat noi noute ... am dat in jur de 1000 euro pe vopsit, anvelope si ce echilibrari/indreptari am facut, mai bine-mi vedeam de treaba. Nu credeam ca aia la topwheels sunt chiar in halul asta, peste tot vedeam review-uri bune.

 

Incerc sa-mi caut alt set de jante, dar e vechi modelul si mi-e ca iau unele cu alte probleme.

Nu cred ca ai ceva de pierdut daca faci aceea masuratoate, s ar putea sa ramai surprins!

Link to comment
Share on other sites

Sincer nu cunosc niciun strungar (cu atat mai putin unul bun) in Bucuresti :), dar nu ar trebui ca si prezoanele (care au capetele alea conice inspre interior) sa centreze roata la strangere? intreb...

 

Hmm, acum ca stau sa ma gandesc bine, diferenta intre echilibrarea de la TW si cea de la Autosoft a fost ca la TW strangeau roata pe aparat cu un con (folosindu-se de gaura jantei), pe cand la Autosoft aveau un sistem (Haveka) ce facea centrarea/prinderea pe gaurile prezoanelor, nu pe gaura centrala a jantei. E posibil sa se fi largit gaurile jantelor cand au curatat jantele de vopsea, cine stie.

Edited by LYM
Link to comment
Share on other sites

Daca ai diferente intre butuc si orificiul jantei din cauza socurilor se creaza acel joc care creaza trepidatii la o anumita viteza! Prezoanele fixeaza roata dar butucul anuleaza jocurile de ordin micronic, iti dau un ex butucul are 72.4 iar orificiul jantei trebuie sa fie doar cu o zecime mai larga sa intre 72.5, retine o zecime, daca sunt diferente mai mari de o zecime, creaza acele vibratii!

Ia zi mi de curiozitate, dupa fiecare echilibrare, o perioada scurta scapi de vibratii si apoi revin?

Link to comment
Share on other sites

La ultima vizita la Autosoft m-am uitat impreuna cu baiatul de acolo la gaura aia, fiindca si el zicea tot ce zici si tu. Sincer mi s-a parut destul de larga, roata nu intra foarte fix pe butuc. El a incercat ceva cu niste hartie, sa lipeasca in jurul butucului, insa a folosit un singur strat de 'masking tape' si roata tot intra lejer. Nu a fost nicio diferenta dupa.

 

Legat de echilibrare, nu, cum a fost dupa echilibrare, asa a ramas. Nu am observat sa se modifice.

Stii pe cineva in Buc care ar putea verifica chestia asta? Macar sa stiu sa nu-mi mai bat capul, imi iau alte jante si aia e.

Edited by LYM
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.