BMWClub: Problema directie, volan rotit, trage stanga - BMWClub

Jump to content

Page 1 of 1
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

Problema directie, volan rotit, trage stanga Rate Topic: -----

#1 User is offline   shogun87 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 6
  • Joined: 21-August 19

Posted 21 August 2019 - 22:06

Salutare,

Mașina este un X1 xDrive25d din 2013.

Acum câteva zile m-a lovit unul parcare. Mașina era oprită. "Berbecul" mi-a luat roata dreapta față (care era virată la maxim spre dreapta). Nu a atins janta ci doar cauciucul și nu avea mai mult de 10km\h.

După incident am observat că atunci când las volanul liber mașina rulează drept dar volanul stă rotit spre dreapta. E evident că atunci când îndrept volanul îmi trage stânga.

Menționez că am cauciucuri Runflat și jante de aliaj.

Credeți că problema e de la cauciuc, jantă sau ceva brațe, planetară și alte minuni?
Credeți că se poate rezolva doar din geometria roților sau o să trebuiască schimbat ceva?
0

#2 User is offline   RaYn3 

  • Pasionat
  • Group: Members
  • Posts: 1971
  • Joined: 21-April 12
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:F1

Posted 22 August 2019 - 07:57

View Postshogun87, on 21 August 2019 - 22:06, said:

Salutare,

Mașina este un X1 xDrive25d din 2013.

Acum câteva zile m-a lovit unul parcare. Mașina era oprită. "Berbecul" mi-a luat roata dreapta față (care era virată la maxim spre dreapta). Nu a atins janta ci doar cauciucul și nu avea mai mult de 10km\h.

După incident am observat că atunci când las volanul liber mașina rulează drept dar volanul stă rotit spre dreapta. E evident că atunci când îndrept volanul îmi trage stânga.

Menționez că am cauciucuri Runflat și jante de aliaj.

Credeți că problema e de la cauciuc, jantă sau ceva brațe, planetară și alte minuni?
Credeți că se poate rezolva doar din geometria roților sau o să trebuiască schimbat ceva?


Constatare la mecanic neaparat. Daca te-a lovit in roata, acestea fiind bracate maxim, mai mult ca sigur ai ceva defect la sistemul de directie. N-o sa rezolvi din geometrie sau cauciucuri. Asadar, mergi la un mecanic sa verifice, altfel e pierdere de timp aici pe forum.
0

#3 User is offline   BOASKA 

  • Fan
  • Group: Members
  • Posts: 4151
  • Joined: 13-June 09
  • Gender:Male
  • Location:Zona metropolitana fara drumuri CT

Posted 22 August 2019 - 08:44

si mie imi pace sa parchez pe doua locuri pe curmezis cu rotile bracate maxim dar stiu ca e posibil sa vina unul si sa o ia la picioare sau altul si sa-mi rupa roata... de aceea verific mereu ca rotile sa fie aliniate
fa-i geometria in primul rand, spune-i sa verifice unghiurile si la viraj maxim stg -dr
verifica si caseta de directie pe elevator cu motorul oprit, vezi daca are zgomote ciudate sau joc in directie
0

#4 User is offline   six in line 

  • Pasionat
  • Group: Members
  • Posts: 1722
  • Joined: 29-June 16
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 22 August 2019 - 09:38

Neaparat pusa pe elevator si trebuie verificat tot sistemul de directie, caseta, brate, etc. Nu cred ca rezolvi doar din geometrie.
0

#5 User is offline   shogun87 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 6
  • Joined: 21-August 19

Posted 22 August 2019 - 11:32

Mulțam fain! Și drumuri bune să aveți!
0

#6 User is offline   shogun87 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 6
  • Joined: 21-August 19

Posted 29 August 2019 - 17:43

Revin cu un update la problema discutata:

Am fost la una din reprezentantele BMW. Baietii au facut o examinare succinta (verificare joc caseta de directie, brate, pivoti etc) si au dat o tura cu masina.
Verdictul a fost: "Masina nu are nimic. Se rezolva din echilibrare roti + geometrie."

Am plecat spre unul din service-urile de roti bine-cunoscut in capitala:
Aici am curatat jantele si le-am echilibrat. Cei de acolo au confirmat ca nu sunt strambe.
La geometrie insa mi-au spus ca abaterea unghiului de cadere e cam mare si ca nu vor putea sa rezolve problema doar din geometrie. Mi-au recomandat sa schimb tot subsistemul de directie dreapta-fata + ambele telescoape fata. Explicatia a fost ca nu poti sti exact unde e problema si mai bine schimbi tot.

Situatia e putin confuza dat fiind faptul ca am doua pareri diferite din doua locuri diferite..
Varianta cu schimbatul tuturor componentelor mi se pare prea de tot, si nici nu ma dau banii afara din casa. De aceea am considerat ca cel mai intelept ar fi sa mai cer pareri.

Am atasat si fisa cu raportul geometriei; colorat cu verde se observa abaterea cu probleme:
Posted Image
0

#7 User is offline   FiveThreeFive 

  • Senior
  • Group: Members
  • Posts: 556
  • Joined: 09-November 04
  • Location:Bucuresti

Posted 30 August 2019 - 08:52

Din cele de mai sus, inteleg ca exista o legatura directa intre incident (lovitura) si modificarea pozitiei volanului. Cu alte cuvinte, esti 100% sigur ca inainte de incident pozitia volanului era corecta la mersul drept inainte.

Consider foarte important faptul ca, asa cum ai spus, daca lasi volanul liber masina merge drept inainte (deci nu deviaza stanga sau dreapta, sau deviaza nesemnificativ), dar volanul este putin rotit spre dreapta. Aceasta indica faptul ca, din punct de vedere al geometriei rotilor, lucrurile sunt OK.

Din raportul de geometrie pe care l-ai postat (in care, apropos, coloana "data testarii" cred ca in fapt ar trebuie sa fie "valori corecte indicate de producator"), eu am urmatoarele interpretari:

(1) Intrucat unghiul de cadere fata dreapta este mai mare (cu 0 gr. 38 min.) decat cel din fata stanga, rezulta ca masina ar trebui sa devieze foarte usor catre dreapta. Dar, cum diferenta este doar cu 8 min. peste limita maxima inidcata, probabil ca devierea e greu sesizabila. De unde consider ca, pentru moment, nu sunt motive serioase de a avea dubii asupra unghiului de cadere.

(2) Ma ingrijoreaza paralelismul (convergenta) rotilor fata. Rotile sunt exagerat de mult "inchise", mult peste valorile normale: ai 0 gr. 48 / 54 min. fata de 0 gr. 5-9 min. interval corect.
Combinat cu faptul ca volanul sta usor rotit dreapta, ar fi posibil urmatorul scenariu:
Cand a fost lovita roata dreapta fata, elementul care s-a deformat a fost bieleta de directie din acea parte. Prin deformare, distanta dintre capetele bieletei s-a redus. Caseta de directie este in fata rotilor, deci rezultatul a fost reducerea convergentei rotii dreapta fata. Intrucat, cand merge inainte cu volanul lasat liber, masina tinde de la sine sa egalizeze convergenta stanga/dreapta, axul cremaliera din caseta de directie se deplaseaza usor spre stanga fata de pozitia dinainte de incident, deci volanul se roteste putin spre dreapta.

In concluzie, in interpretarea mea, ar trebui verificata si probabil inlocuita bieleta de directie fata drepata, apoi refacuta geometria.
Recomandare: geometria trebuie reglata la un atelier care are aparatura noua sau bine intretinuta (= corect calibrata) si mecanici priceputi. De asemenea, trebuie respectata procedura indicata de BMW (la unele modele se folosesc niste greutati, amplasate in anumite locuri din masina). Este foarte greu sa gasesti un astfel de atelier si este foarte important sa urmezi procedura. De aceea, aici consider ca un dealer BMW poate constitui cea mai buna optiune.
Cu ocazia aceasta cere sa fie reglata si convergenta rotii spate stanga, care in raport pare a fi "deschisa", ceea ce nu e in regula.

IMPORTANT: daca raportul de geometrie de mai sus este eronat din diverse motive (aparatura decalibrata, operator nepriceput), atunci toata logica de mai sus trebuie aruncata la gunoi.
Inainte de a incepe sa inlocuiesti piese, ar fi o idee buna sa mergi si la un alt atelier de geometrie roti, sa vezi daca primul raport se confirma.
0

#8 User is offline   alex230ro 

  • Fan dependent
  • Group: Members
  • Posts: 5409
  • Joined: 29-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 30 August 2019 - 11:23

E posibil daca lovitura a fost puternica sa fi strâmbat amortizorul?
0

#9 User is offline   wtww 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 272
  • Joined: 23-August 13
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti

Posted 30 August 2019 - 11:45

Eu cred ca asta e stramb , este unul din bratele articulatiei fata si vine in spatele rotii , nu prea ai cum sa il vezi daca e stramb , daca roata din dreapta a primit lovitura din fata ei si ea fiind virata atunci tot socul a fost preluat ce acest brat

Attached File(s)


0

#10 User is offline   Mircea-Si 

  • Pasionat
  • Group: Members
  • Posts: 1809
  • Joined: 12-July 11
  • Gender:Male
  • Location:CONSTANTA
  • Interests:BMW

Posted 30 August 2019 - 11:46

View Postalex230ro, on 30 August 2019 - 11:23, said:

E posibil daca lovitura a fost puternica sa fi strâmbat amortizorul?


Da, sau bielete directie, brat...etc
0

#11 User is offline   shogun87 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 6
  • Joined: 21-August 19

Posted 01 September 2019 - 09:46

Salut,

Pentru o mai buna intelegere, vin cu cateva completari referitor la nelamuririle voastre:
1) Incidentul s-a desfasurat conform imaginii urmatoare:
Posted Image

2) Am observat ca lasand volanul liber, la viteze mici (sub 50-60 km/h) trage stanga. La peste 50-60 km/h volanul tinde sa se roteasca spre dreapta si masina sa isi pastreze directia de deplasare. (poate acesta e un detaliu important pe care l-am omis initial).

In functie de concluziile pe care le tragem aici, voi lua o decizie si o sa revin cu update-uri dupa implementarea actiunilor.
0

#12 User is offline   Schippy the fish 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 4
  • Joined: 06-August 19

Posted 01 September 2019 - 16:59

Salut .. su eu ma comfrunt cu acceasi problema de ceva vreme ..mie imi trage masina stanga .. dupa ce am facut geometria am observat ca incepe sa se roada cauciucurile fata pe exterior..
0

#13 User is offline   shogun87 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 6
  • Joined: 21-August 19

Posted 12 September 2019 - 12:06

Salut.
Revin cu un ultim update la problema:

După cum spunea și @FiveThreeFive a trebuit să merg și la alt service pentru a verifica corectitudinea datelor din raportul de mai sus. Spre mirarea mea, tot ce era în acel raport nu avea nici o legătură cu realitatea.
După noile rezultate, singurul parametru care ne-a atras atenția a fost legat de convergența roții dreapta față, ceea ce ne-a dus cu gândul la capul de bară. L-am comparat cu unul nou și am constatat că era puțin strâmb. După schimbarea acestuia nici măcar nu mai era necesară efectuarea geometriei întrucât toate valorile se aflau în intervalul de toleranță. S-a făcut o mică ajustare la puntea spate (știți că toate sunt "crăcănate") și am fost gata de drum.

Acum mașina își păstrează direcția de deplasare iar volanul stă în poziție normală.

Legat de atelierul la care am fost prima data, este vorba de AutoSoft Dudești. Nu știu dacă este permisă divulgarea numelui de service pe acest forum, însă consider că incompetența ar trebui taxată. Mai ales după ce am constatat că nici echilibrarea roților nu a fost făcută cum trebuie.
Ca fapt divers: Costurile la AutoSoft au fost 150 RON pentru echilibrare + 70 RON constatare geometrie. La celălalt service, 100 RON pentru schimbare cap de bară + geometrie față-spate.

Vă urez drumuri bune, și să aveți grijă la cine apelați în caz de probleme.
0

#14 User is offline   bimmer90f30 

  • Fan
  • Group: Members
  • Posts: 3369
  • Joined: 20-February 15
  • Gender:Male

Posted 12 September 2019 - 13:02

View Postshogun87, on 12 September 2019 - 12:06, said:

Salut.
Revin cu un ultim update la problema:

După cum spunea și @FiveThreeFive a trebuit să merg și la alt service pentru a verifica corectitudinea datelor din raportul de mai sus.

Felicitari pentru gasirea rezolvarii situatiei.

Si service-ul la care s-a rezolvat problema?
Aceia au cooperat cu tine mai mult decat ceilalti, pentru ca zici "ne-a atras..", "ne-a dus"?


Mergi fara geometrie refacuta!?
Nu ai de gand sa o faci?
Te bazezi doar pe remedierea tocmai facuta?

This post has been edited by bimmer90f30: 12 September 2019 - 13:18

0

#15 User is offline   bimmer90f30 

  • Fan
  • Group: Members
  • Posts: 3369
  • Joined: 20-February 15
  • Gender:Male

Posted 12 September 2019 - 13:20

View PostSchippy the fish, on 01 September 2019 - 16:59, said:

.. dupa ce am facut geometria am observat ca incepe sa se roada cauciucurile fata pe exterior..

Geometria nu a fost facuta cum trebuie ori sunt alte probleme pentru care nu s-a putut face geometria corect.
0

#16 User is offline   shogun87 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 6
  • Joined: 21-August 19

Posted 12 September 2019 - 13:37

View Postbimmer90f30, on 12 September 2019 - 13:02, said:

Felicitari pentru gasirea rezolvarii situatiei.

Si service-ul la care s-a rezolvat problema?
Aceia au cooperat cu tine mai mult decat ceilalti, pentru ca zici "ne-a atras..", "ne-a dus"?

Mergi fara geometrie refacuta!?
Nu ai de gand sa o faci?
Te bazezi doar pe remedierea tocmai facuta?


Salut.
Ceilalți chiar au cooperat, în sensul că au explicat problema și am luat deciziile împreună. S-au oferit să îmi schimbe și capul de bară, chiar dacă era doar service de geometrie roți. Și nici măcar nu mi-au cerut să plătesc constatarea prima dată. Am plătit doar costul efectiv al operațiunii la câteva zile, după ce am achiziționat componenta defectă.

La geometrie au umblat doar la puntea spate + filetul capului de bară pe care l-am schimbat. Restul a fost în regula.

Numai bine!
0

#17 User is offline   wind-3er 

  • Pasionat
  • Group: Members
  • Posts: 1989
  • Joined: 04-October 07
  • Gender:Male
  • Location:Buc
  • Interests:BMW

Posted 12 September 2019 - 13:55

View Postshogun87, on 12 September 2019 - 12:06, said:

Salut.
Revin cu un ultim update la problema:

Ca fapt divers: Costurile la AutoSoft au fost 150 RON pentru echilibrare + 70 RON constatare geometrie. La celălalt service, 100 RON pentru schimbare cap de bară + geometrie față-spate.

Vă urez drumuri bune, și să aveți grijă la cine apelați în caz de probleme.


cred ca trebuia sa-ti dea putin de gandit , este putin ( prea ieftin)
0

#18 User is offline   P.I.M.P. 

  • Bmw driver
  • Group: Contributors
  • Posts: 3739
  • Joined: 03-August 08
  • Gender:Male

Posted 12 September 2019 - 14:30

Daca e prea scump nu-i bine, daca e prea ieftin, iar nu-i bine :))

Pretul e doar pt puntea spate, din cate se intelege. Capatul de bara l-au schimbat oarecum nefiind service de reparatii, ci doar de unghiuri. Dar fiind o operatiune simpla, l-au schimbat ei, decat sa mai umble sa caute alt service.
0

#19 User is offline   bimmer90f30 

  • Fan
  • Group: Members
  • Posts: 3369
  • Joined: 20-February 15
  • Gender:Male

Posted 12 September 2019 - 16:26

(..am crezut ca am intrebat cum trebuie mai sus)
Numele service-ului care a rezolvat problema?
0

Share this topic:


Page 1 of 1
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users


www.bmwclub.ro trafic.ro