Jump to content

Problema directie, volan rotit, trage stanga


Recommended Posts

Salutare,

 

Mașina este un X1 xDrive25d din 2013.

 

Acum câteva zile m-a lovit unul parcare. Mașina era opritĂŁ. "Berbecul" mi-a luat roata dreapta fațĂŁ (care era viratĂŁ la maxim spre dreapta). Nu a atins janta ci doar cauciucul și nu avea mai mult de 10km\h.

 

DupĂŁ incident am observat cĂŁ atunci când las volanul liber mașina ruleazĂŁ drept dar volanul stĂŁ rotit spre dreapta. E evident cĂŁ atunci când ĂŽndrept volanul ĂŽmi trage stânga.

 

Menționez cĂŁ am cauciucuri Runflat și jante de aliaj.

 

Credeți cĂŁ problema e de la cauciuc, jantĂŁ sau ceva brațe, planetarĂŁ și alte minuni?

Credeți cĂŁ se poate rezolva doar din geometria roților sau o sĂŁ trebuiascĂŁ schimbat ceva?

Link to comment
Share on other sites

Salutare,

 

Mașina este un X1 xDrive25d din 2013.

 

Acum câteva zile m-a lovit unul parcare. Mașina era opritĂŁ. "Berbecul" mi-a luat roata dreapta fațĂŁ (care era viratĂŁ la maxim spre dreapta). Nu a atins janta ci doar cauciucul și nu avea mai mult de 10km\h.

 

DupĂŁ incident am observat cĂŁ atunci când las volanul liber mașina ruleazĂŁ drept dar volanul stĂŁ rotit spre dreapta. E evident cĂŁ atunci când ĂŽndrept volanul ĂŽmi trage stânga.

 

Menționez cĂŁ am cauciucuri Runflat și jante de aliaj.

 

Credeți cĂŁ problema e de la cauciuc, jantĂŁ sau ceva brațe, planetarĂŁ și alte minuni?

Credeți cĂŁ se poate rezolva doar din geometria roților sau o sĂŁ trebuiascĂŁ schimbat ceva?

 

Constatare la mecanic neaparat. Daca te-a lovit in roata, acestea fiind bracate maxim, mai mult ca sigur ai ceva defect la sistemul de directie. N-o sa rezolvi din geometrie sau cauciucuri. Asadar, mergi la un mecanic sa verifice, altfel e pierdere de timp aici pe forum.

Link to comment
Share on other sites

si mie imi pace sa parchez pe doua locuri pe curmezis cu rotile bracate maxim dar stiu ca e posibil sa vina unul si sa o ia la picioare sau altul si sa-mi rupa roata... de aceea verific mereu ca rotile sa fie aliniate

fa-i geometria in primul rand, spune-i sa verifice unghiurile si la viraj maxim stg -dr

verifica si caseta de directie pe elevator cu motorul oprit, vezi daca are zgomote ciudate sau joc in directie

Link to comment
Share on other sites

Revin cu un update la problema discutata:

 

Am fost la una din reprezentantele BMW. Baietii au facut o examinare succinta (verificare joc caseta de directie, brate, pivoti etc) si au dat o tura cu masina.

Verdictul a fost: "Masina nu are nimic. Se rezolva din echilibrare roti + geometrie."

 

Am plecat spre unul din service-urile de roti bine-cunoscut in capitala:

Aici am curatat jantele si le-am echilibrat. Cei de acolo au confirmat ca nu sunt strambe.

La geometrie insa mi-au spus ca abaterea unghiului de cadere e cam mare si ca nu vor putea sa rezolve problema doar din geometrie. Mi-au recomandat sa schimb tot subsistemul de directie dreapta-fata + ambele telescoape fata. Explicatia a fost ca nu poti sti exact unde e problema si mai bine schimbi tot.

 

Situatia e putin confuza dat fiind faptul ca am doua pareri diferite din doua locuri diferite..

Varianta cu schimbatul tuturor componentelor mi se pare prea de tot, si nici nu ma dau banii afara din casa. De aceea am considerat ca cel mai intelept ar fi sa mai cer pareri.

 

Am atasat si fisa cu raportul geometriei; colorat cu verde se observa abaterea cu probleme:

nAL7Q2A.jpg

Link to comment
Share on other sites

Din cele de mai sus, inteleg ca exista o legatura directa intre incident (lovitura) si modificarea pozitiei volanului. Cu alte cuvinte, esti 100% sigur ca inainte de incident pozitia volanului era corecta la mersul drept inainte.

 

Consider foarte important faptul ca, asa cum ai spus, daca lasi volanul liber masina merge drept inainte (deci nu deviaza stanga sau dreapta, sau deviaza nesemnificativ), dar volanul este putin rotit spre dreapta. Aceasta indica faptul ca, din punct de vedere al geometriei rotilor, lucrurile sunt OK.

 

Din raportul de geometrie pe care l-ai postat (in care, apropos, coloana "data testarii" cred ca in fapt ar trebuie sa fie "valori corecte indicate de producator"), eu am urmatoarele interpretari:

 

(1) Intrucat unghiul de cadere fata dreapta este mai mare (cu 0 gr. 38 min.) decat cel din fata stanga, rezulta ca masina ar trebui sa devieze foarte usor catre dreapta. Dar, cum diferenta este doar cu 8 min. peste limita maxima inidcata, probabil ca devierea e greu sesizabila. De unde consider ca, pentru moment, nu sunt motive serioase de a avea dubii asupra unghiului de cadere.

 

(2) Ma ingrijoreaza paralelismul (convergenta) rotilor fata. Rotile sunt exagerat de mult "inchise", mult peste valorile normale: ai 0 gr. 48 / 54 min. fata de 0 gr. 5-9 min. interval corect.

Combinat cu faptul ca volanul sta usor rotit dreapta, ar fi posibil urmatorul scenariu:

Cand a fost lovita roata dreapta fata, elementul care s-a deformat a fost bieleta de directie din acea parte. Prin deformare, distanta dintre capetele bieletei s-a redus. Caseta de directie este in fata rotilor, deci rezultatul a fost reducerea convergentei rotii dreapta fata. Intrucat, cand merge inainte cu volanul lasat liber, masina tinde de la sine sa egalizeze convergenta stanga/dreapta, axul cremaliera din caseta de directie se deplaseaza usor spre stanga fata de pozitia dinainte de incident, deci volanul se roteste putin spre dreapta.

 

In concluzie, in interpretarea mea, ar trebui verificata si probabil inlocuita bieleta de directie fata drepata, apoi refacuta geometria.

Recomandare: geometria trebuie reglata la un atelier care are aparatura noua sau bine intretinuta (= corect calibrata) si mecanici priceputi. De asemenea, trebuie respectata procedura indicata de BMW (la unele modele se folosesc niste greutati, amplasate in anumite locuri din masina). Este foarte greu sa gasesti un astfel de atelier si este foarte important sa urmezi procedura. De aceea, aici consider ca un dealer BMW poate constitui cea mai buna optiune.

Cu ocazia aceasta cere sa fie reglata si convergenta rotii spate stanga, care in raport pare a fi "deschisa", ceea ce nu e in regula.

 

IMPORTANT: daca raportul de geometrie de mai sus este eronat din diverse motive (aparatura decalibrata, operator nepriceput), atunci toata logica de mai sus trebuie aruncata la gunoi.

Inainte de a incepe sa inlocuiesti piese, ar fi o idee buna sa mergi si la un alt atelier de geometrie roti, sa vezi daca primul raport se confirma.

Link to comment
Share on other sites

Eu cred ca asta e stramb , este unul din bratele articulatiei fata si vine in spatele rotii , nu prea ai cum sa il vezi daca e stramb , daca roata din dreapta a primit lovitura din fata ei si ea fiind virata atunci tot socul a fost preluat ce acest brat

post-63180-0-10461900-1567158076_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Pentru o mai buna intelegere, vin cu cateva completari referitor la nelamuririle voastre:

1) Incidentul s-a desfasurat conform imaginii urmatoare:

zF8AHni.jpg

 

2) Am observat ca lasand volanul liber, la viteze mici (sub 50-60 km/h) trage stanga. La peste 50-60 km/h volanul tinde sa se roteasca spre dreapta si masina sa isi pastreze directia de deplasare. (poate acesta e un detaliu important pe care l-am omis initial).

 

In functie de concluziile pe care le tragem aici, voi lua o decizie si o sa revin cu update-uri dupa implementarea actiunilor.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Salut.

Revin cu un ultim update la problema:

 

DupĂŁ cum spunea și @FiveThreeFive a trebuit sĂŁ merg și la alt service pentru a verifica corectitudinea datelor din raportul de mai sus. Spre mirarea mea, tot ce era ĂŽn acel raport nu avea nici o legĂŁturĂŁ cu realitatea.

DupĂŁ noile rezultate, singurul parametru care ne-a atras atenția a fost legat de convergența roții dreapta fațĂŁ, ceea ce ne-a dus cu gândul la capul de barĂŁ. L-am comparat cu unul nou și am constatat cĂŁ era puțin strâmb. DupĂŁ schimbarea acestuia nici mĂŁcar nu mai era necesarĂŁ efectuarea geometriei ĂŽntrucât toate valorile se aflau ĂŽn intervalul de toleranțĂŁ. S-a fĂŁcut o micĂŁ ajustare la puntea spate (știți cĂŁ toate sunt "crĂŁcĂŁnate") și am fost gata de drum.

 

Acum mașina ĂŽși pĂŁstreazĂŁ direcția de deplasare iar volanul stĂŁ ĂŽn poziție normalĂŁ.

 

Legat de atelierul la care am fost prima data, este vorba de AutoSoft Dudești. Nu știu dacĂŁ este permisĂŁ divulgarea numelui de service pe acest forum, ĂŽnsĂŁ consider cĂŁ incompetența ar trebui taxatĂŁ. Mai ales dupĂŁ ce am constatat cĂŁ nici echilibrarea roților nu a fost fĂŁcutĂŁ cum trebuie.

Ca fapt divers: Costurile la AutoSoft au fost 150 RON pentru echilibrare + 70 RON constatare geometrie. La celĂŁlalt service, 100 RON pentru schimbare cap de barĂŁ + geometrie fațĂŁ-spate.

 

VĂŁ urez drumuri bune, și sĂŁ aveți grijĂŁ la cine apelați ĂŽn caz de probleme.

Link to comment
Share on other sites

Salut.

Revin cu un ultim update la problema:

 

După cum spunea și @FiveThreeFive a trebuit să merg și la alt service pentru a verifica corectitudinea datelor din raportul de mai sus.

Felicitari pentru gasirea rezolvarii situatiei.

 

Si service-ul la care s-a rezolvat problema?

Aceia au cooperat cu tine mai mult decat ceilalti, pentru ca zici "ne-a atras..", "ne-a dus"?

 

 

Mergi fara geometrie refacuta!?

Nu ai de gand sa o faci?

Te bazezi doar pe remedierea tocmai facuta?

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Felicitari pentru gasirea rezolvarii situatiei.

 

Si service-ul la care s-a rezolvat problema?

Aceia au cooperat cu tine mai mult decat ceilalti, pentru ca zici "ne-a atras..", "ne-a dus"?

 

Mergi fara geometrie refacuta!?

Nu ai de gand sa o faci?

Te bazezi doar pe remedierea tocmai facuta?

 

Salut.

Ceilalți chiar au cooperat, ĂŽn sensul cĂŁ au explicat problema și am luat deciziile ĂŽmpreunĂŁ. S-au oferit sĂŁ ĂŽmi schimbe și capul de barĂŁ, chiar dacĂŁ era doar service de geometrie roți. Și nici mĂŁcar nu mi-au cerut sĂŁ plĂŁtesc constatarea prima datĂŁ. Am plĂŁtit doar costul efectiv al operațiunii la câteva zile, dupĂŁ ce am achiziționat componenta defectĂŁ.

 

La geometrie au umblat doar la puntea spate + filetul capului de barĂŁ pe care l-am schimbat. Restul a fost ĂŽn regula.

 

Numai bine!

Link to comment
Share on other sites

Salut.

Revin cu un ultim update la problema:

 

Ca fapt divers: Costurile la AutoSoft au fost 150 RON pentru echilibrare + 70 RON constatare geometrie. La celĂŁlalt service, 100 RON pentru schimbare cap de barĂŁ + geometrie fațĂŁ-spate.

 

VĂŁ urez drumuri bune, și sĂŁ aveți grijĂŁ la cine apelați ĂŽn caz de probleme.

 

cred ca trebuia sa-ti dea putin de gandit , este putin ( prea ieftin)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.