Jump to content

Achizitie F30 2012-2014


Ovidiu Iuonas

Recommended Posts

Salut!

 

Ma gandesc sa achizitionez un F30 sedan in urmatoarea perioada, insa nu sunt sigur ca e cea mai inteligenta achizitie, si am zis sa va intreb si pe voi. Eu fac maxim 7-8000 km pe an, deci masina o iau mai mult din pasiune. Bugetul ar fi pe undeva pe la 10000 maxim 11000 cu tot cu costul aducerii din Germania/Belgia/Olanda (in cazul in care nu iau din tara). Cel mai probabil in banii astia gasesc unul maxim din 2013 sau cu noroc 2014. Motorizarile la care m-am uitat sunt 2l diesel, de preferat 318 sau 320. De ce ar trebui sa ma feresc la ele? Am mai citit ca ar fi recomandat ca masina sa fie dupa 2015, insa cam sare de buget. Sunt ceva probleme speciale la modelul non-facelift?

 

Cateva din modelele care m-ar interesa

 

https://www.mobile.de/ro/Automobil/BMW-318d-F30-Navi-Klimaautom-Tel-Multi-PDC/vhc:car,pgn:2,pgs:10,srt:price,sro:asc,ms1:3500_-21_,frn:2012,prx:11000,mlx:200000,dmg:false,vcg:limousine/pg:vipcar/283627989.html

 

https://www.mobile.de/ro/Automobil/BMW-318d-Sport-Line-Navi-Xenon-PDC-LED-Alu/vhc:car,pgn:4,pgs:10,srt:price,sro:asc,ms1:3500_-21_,frn:2012,prx:11000,mlx:200000,dmg:false,vcg:limousine/pg:vipcar/282562369.html

 

https://www.mobile.de/ro/Automobil/BMW-Baureihe-3-Lim.-318d-NAV-AHK/vhc:car,pgn:4,pgs:10,srt:price,sro:asc,ms1:3500_-21_,frn:2012,prx:11000,mlx:200000,dmg:false,vcg:limousine/pg:vipcar/283439451.html

 

https://www.mobile.de/ro/Automobil/BMW-Baureihe-3-Lim.-320d-Navi-Leder-PDC/vhc:car,pgn:4,pgs:10,srt:price,sro:asc,ms1:3500_-21_,frn:2012,prx:11000,mlx:200000,dmg:false,vcg:limousine/pg:vipcar/281947569.html

Edited by Ovidiu Iuonas
Link to comment
Share on other sites

Eu am cumpĂŁrat una din anul 2012 din Olanda 320d 163cp la 160000km acum aproape 3 ani. Ăn prezent mașina o am la vânzare pe site-uri de specialitate, cât și pe forum, cu aproximativ 225000km și ĂŽn tot acest timp i-am schimbat doar consumabilele (la 10000km), atât, fĂŁrĂŁ sĂŁ exagerez. Cred cĂŁ a fost cea mai fiabilĂŁ mașinĂŁ din toate pe care le-am avut. Cutia schimbĂŁ la fel de bine, consumul tot la fel de mic a rĂŁmas, iar mașina mi se pare cĂŁ merge la fel ca atunci când am luat-o (locuind la aprox. 25km de oraș și fĂŁcând preponderent drumuri externe, nefiind folositĂŁ ĂŽn mediul urban, probabil tot ce ține de filtru de particule a avut de câștigat).

Ăți recomand 100% un F30, ĂŽn detrimentul lui E90 de exemplu. DacĂŁ vei avea puținĂŁ atenție cu ea, cu alegerea pe care o vei face și cu ĂŽntreținerea ei se va dovedi o mașinĂŁ excelentĂŁ. Chiar dacĂŁ nu ai aceeași ținutĂŁ de drum și același feedback de la direcție, totuși, e mult mai ușor de condus și cel puțin la fel de fâșneațĂŁ, cu atât mai mult dacĂŁ optezi pentru automatĂŁ, unde cutia cu 8+1 rapoarte e cu mult peste cea ĂŽn 6+1 rapoarte de pe E90. Eu o vând deoarece am decis sĂŁ trec și prin altĂŁ tabĂŁrĂŁ (MB CLS), ĂŽnsĂŁ, pot spune cĂŁ ĂŽncĂŁ duc lipsa cutiei de pe F30, cea de pe MB fiind mult mult prea lentĂŁ.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Sincer nu ți-aș recomanda cutie manuală. Și cred că niciun coleg de pe forum nu ar face-o în detrimentul automatei. Odată ce ai prins o automată pe măsură (cea de pe F30 fiind excelentă din orice punct de vedere) nu o să-ți mai dorești o manuală, cu atât mai mult că vei folosi mașina și în mod urban. În afară de schimb de ulei (care nu e scump ținând cont că nu se face săptămânal) nu necesită cine știe ce costuri de întreținere dacă vei alege o mașină cât de cât întreținută și cu un kilometraj real (sub 350000km ca să stai linistit din privința cutiei). Până la urmă și un schimb de ambreiaj + ulei la o cutie manuală implică un cost destul de ridicat. Și eu am senzori doar pe spate și îți dau dreptate, sunt must have, dar n-ar strica nici pe față :thumbsup: Edited by Keepa
Link to comment
Share on other sites

Trebuie sa iei in calcul, pe langa banii pe care ii ai alocati pentru achizitie sa mai ai 1000E pentru schimb distributie la motoarele astea N47.

Daca tot faci un sacrificiu, gandeste-te sa achizitionezi o masina de care sa nu-ti para rau. Un 318d manual nu-ti va oferi o placere atat de mare si este chinuitor in mersul zilnic prin oras, mai ales ca acum Clujul concureaza cu Bucurestiul la aglomeratie.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Greu de gasit o masina buna la 11 mii ... acum sincer vorbind, tu daca ai avea un F30 bun, l ai da cu 11mii ? Asa cum tu nu ai vinde masina ta buna pe un pret mai mic, fii sigur ca nimeni nu e prost sa o faca ! ... logica e cam clara, pretul pe care esti dispus sa-l platesti pe un F30 se va reflecta automat in calitatea masinii.

 

De foarte mult timp am inteles de ce lumea se plange pe forumuri/farcebook, etc ca BMW ul e o masina proasta !

 

Pentru mine, dupa un an si cateva luni de la achizitie si mai mult de 20mii km rulati, pot spune ca BMW-ul e o masina de nota 10+ .

 

 

 

Bafta !

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

Greu de gasit o masina buna la 11 mii ... acum sincer vorbind, tu daca ai avea un F30 bun, l ai da cu 11mii ? Asa cum tu nu ai vinde masina ta buna pe un pret mai mic, fii sigur ca nimeni nu e prost sa o faca ! ... logica e cam clara, pretul pe care esti dispus sa-l platesti pe un F30 se va reflecta automat in calitatea masinii.

 

De foarte mult timp am inteles de ce lumea se plange pe forumuri/farcebook, etc ca BMW ul e o masina proasta !

 

Pentru mine, dupa un an si cateva luni de la achizitie si mai mult de 20mii km rulati, pot spune ca BMW-ul e o masina de nota 10+ .

 

 

 

Bafta !

 

+1

Când am luat mașina a fost ĂŽn jur de 16000 Euro. Acum la 3 ani mĂŁ vĂŁd nevoit sĂŁ o vând sub 11500, deoarece la acest preț nu sunĂŁ nimeni. :getlost:

Și totuși mĂŁ declar super mulțumit deoarece mașina a mers și merge super, iar cheltuielile ĂŽn aproximativ 65-70000km au fost minime, ceea ce mĂŁ face sĂŁ spun cĂŁ un F30 ĂŽntreținut e o super mașinĂŁ.

 

GĂŁsești la 11000 câteva F30-uri ce par destul de ok, chiar și mai ieftine, dacĂŁ nu ții sĂŁ fie dotate cel puțin cu o cutie automatĂŁ și xenon. ĂnsĂŁ trebuie sĂŁ fii atent la istoric.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Totusi suntem aproape de 2020, un f30 din 2012 2013 este o masina de 7-8 ani, pai cat sa coste? Eu zic ca gaseste cu 11 mii una cu dotari decente si kilometri spre 200+/-

 

Părerea mea e că din cauza dieselgate au ajuns prețurile așa. În mod normal nu cred că preconiza nimeni o așa depreciere în 2014-2015. Cu siguranța dacă nu era scandalul VW de la sfârșitul lui 2015 nu se ajungea aici. Un preț minim corect pentru un F30 l-aș vedea începând de la 10500 cel mai ieftin, nu 9000 cum găsești acum cea mai ieftină variantă. Până una alta să ai până și varinata de F10 la 11000 euro și F01 începând tot cam acolo, eu le consider pomană, best-buy, sau oricum altcumva ați dori să fie catalogate.

Edited by Keepa
Link to comment
Share on other sites

PĂŁrerea mea e cĂŁ din cauza dieselgate au ajuns prețurile așa. Ăn mod normal nu cred cĂŁ preconiza nimeni o așa depreciere ĂŽn 2014-2015. Cu siguranța dacĂŁ nu era scandalul VW de la sfârșitul lui 2015 nu se ajungea aici. Un preț minim corect pentru un F30 l-aș vedea ĂŽncepând de la 10500 cel mai ieftin, nu 9000 cum gĂŁsești acum cea mai ieftinĂŁ variantĂŁ. PânĂŁ una alta sĂŁ ai pânĂŁ și varinata de F10 la 11000 euro și F01 ĂŽncepând tot cam acolo, eu le consider pomanĂŁ, best-buy, sau oricum altcumva ați dori sĂŁ fie catalogate.

 

Acum un f30 din 2012, adica vechi de aproape 8 ani costa sa zicem 9-11 mii.

In 2015 un e90 vechi de 8 ani, adica din 2007 costa incepand cu 7-8 mii.

Este cursul firesc, nu este vorba neaparat despre dieselgate, cat despre faptul ca e piata suprasaturata de masini. Dieselgate a afectat piata din Germania, nu neaparat piata sh din Romania, unde oricum se aduc masini ieftine sau se aduc fara tva.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Eu am cumpĂŁrat una din anul 2012 din Olanda 320d 163cp la 160000km acum aproape 3 ani. Ăn prezent mașina o am la vânzare pe site-uri de specialitate, cât și pe forum, cu aproximativ 225000km și ĂŽn tot acest timp i-am schimbat doar consumabilele (la 10000km), atât, fĂŁrĂŁ sĂŁ exagerez. Cred cĂŁ a fost cea mai fiabilĂŁ mașinĂŁ din toate pe care le-am avut. Cutia schimbĂŁ la fel de bine, consumul tot la fel de mic a rĂŁmas, iar mașina mi se pare cĂŁ merge la fel ca atunci când am luat-o (locuind la aprox. 25km de oraș și fĂŁcând preponderent drumuri externe, nefiind folositĂŁ ĂŽn mediul urban, probabil tot ce ține de filtru de particule a avut de câștigat).

Ăți recomand 100% un F30, ĂŽn detrimentul lui E90 de exemplu. DacĂŁ vei avea puținĂŁ atenție cu ea, cu alegerea pe care o vei face și cu ĂŽntreținerea ei se va dovedi o mașinĂŁ excelentĂŁ. Chiar dacĂŁ nu ai aceeași ținutĂŁ de drum și același feedback de la direcție, totuși, e mult mai ușor de condus și cel puțin la fel de fâșneațĂŁ, cu atât mai mult dacĂŁ optezi pentru automatĂŁ, unde cutia cu 8+1 rapoarte e cu mult peste cea ĂŽn 6+1 rapoarte de pe E90. Eu o vând deoarece am decis sĂŁ trec și prin altĂŁ tabĂŁrĂŁ (MB CLS), ĂŽnsĂŁ, pot spune cĂŁ ĂŽncĂŁ duc lipsa cutiei de pe F30, cea de pe MB fiind mult mult prea lentĂŁ.

 

Offtopic, cls ai luat varianta 7G sau 9G? Prima da, e lenesa

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Salut. Revin cu o ĂŽntrebare. Am gĂŁsit mașina asta: https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=288725459&utm_source=sharedAd&utm_medium=android

 

I found this offer at mobile.de:

 

BMW 320 320d Sport Line

First Registration: 05/2014

Mileage: 199.000 km

Fuel: Diesel

Power: 135 kW (184 Hp)

 

Price: €10,800

 

Ce pĂŁrere aveți? Am ĂŽntrebat la reprezentanta și ultima intrare a fost acum 1 lunĂŁ la 199k km. Toate reviziile au fost la aceeași reprezentanta in Germania. A avut un incident ĂŽn 2016 și au fost revopsite bara fata, aripa stângĂŁ spate și ușa stângĂŁ spate. Mie prețul mi se pare cam mic, sincer. La reprezentanta nu am apucat sa ĂŽntreb dacĂŁ chiar e euro 6, de asta nu sunt sigur, și nu sunt foarte bine documentat cu care motoare sunt euro 5 și euro 6. Voi ce ziceți? Merita?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Salut. Pana la urma am cumparat un 320d din Germania, de la o persoana privata. Am ajuns la 11000 de euro cu tot cu adusul din Germania. Are destul de multe dotari, insa e manuala. Pana acum imi place foarte mult cum merge. Acum as avea cateva intrebari de intretinere. Masina are 175k km. Distributia nu suna deloc, insa m-am gandit sa o schimb de acum, pentru ca oricum intentionez sa tin masina mai mult timp, si sa nu risc. Ce ziceti merita sa o fac acum, sau nu are rost si sa mai astept? Iar referitor la ulei, acesta a fost schimbat acum 1 an si jumatate (la 148k km). si prin aprilie ar trebui sa il schimb, la fel ca si filtrele, antigelul si lichidul de frana. Sa le fac acum sau sa astept pana cand ar fi vremea reviziei? Eu pana atunci nu cred ca fac mai mult de 5k km.

post-83408-0-35847600-1576005142_thumb.jpeg

post-83408-0-30235300-1576005150_thumb.jpeg

post-83408-0-14906600-1576005520_thumb.jpeg

Edited by Ovidiu Iuonas
Link to comment
Share on other sites

Felicitari pentru masinuta, la km aia cred ca ai facut o afacere buna la 11k e. Schimba uleiul si filtrele (cam 700ron, ulei 5w30 si filtre mahle) apoi la distributie vezi daca se aude lantul, daca nu se aude o mai poti amana. Ar fi bine de verificat si ce s-a schimbat la masina, poate s-a schimbat distributia.

 

Edit: ai zis ca nu se aude, las-o in pace, un set de jante originale merita si ea, ca planuri de viitor.

 

Ps: 318 sau 320d? Cum e cutia?

 

Sent from my Mi 9T using Tapatalk

Edited by chitsro
Link to comment
Share on other sites

@chitsro @calinus68 multumesc

 

Masina e 320d 184cp. Distributia nu a fost schimbata, proprietarul mi-a dat un dosar cu toate schimburile si investitiile pe care le-a facut in masina, si in principal au fost doar consumabile si cauciucuri. Cutia imi place, desi are o mica vibratie (mult mai mica fata de altele cu cutie manuala pe care le-am vazut ca la alti proprietari), nu mi se pare deranjanta deloc. Ambreiajul si volanta par in stare buna si ele. Acuma no, am trecut de la golf 4 deci nu prea avea cum sa nu imi placa, schimbarea e cam mare :)). Masina a venit cu 2 seturi de jante cu cauciucuri. Cele din poza sunt de iarna, iar cele de vara sunt pe 18, ca acestea. Atunci probabil urmeaza sa fac schimburile de ulei si filtre, iar la distributie ma mai gandesc. Chestia e ca am auzit si de cazuri cu distributie rupta si fara sa se auda sunetul specific, si de aceea ma gandeam sa nu risc.

post-83408-0-11328500-1576013099_thumb.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ce ziceti merita sa o fac acum, sau nu are rost si sa mai astept? Iar referitor la ulei, acesta a fost schimbat acum 1 an si jumatate (la 148k km). si prin aprilie ar trebui sa il schimb, la fel ca si filtrele, antigelul si lichidul de frana. Sa le fac acum sau sa astept pana cand ar fi vremea reviziei? Eu pana atunci nu cred ca fac mai mult de 5k km.

Frumoasa masina, sa o stapanesti sanatos!

Eu in locul tau as schimba macar uleiul si filtru, ar fi un minim.

O sa explic si de ce :)

Un filtru de aer de exemplu in De dupa 10.000km nu prea e murdar vizual zic.Am schimbat la fostul e46 fitrul de aer dupa 10.000 km si nu mai stiam care filtru e nou si care e ala vechi ca doar ce il scosesem sa il montez.Stiu, pare de necrezut!

Tot din experienta, in Bucuresti de ex filtru aer dupa 7-8.000 km are culoarea gri inchis.

Masina care ai luat o (mai mult ca sigur) nu a mers bara la bara si a vazut probabil Autobahn 90% din timp, asta ca si comparatie.

Concluzia este ca intrebarea pe care ai pus o mai sus nu prea trebuia sa o pui.

De ce?

Pt ca in Ro bemveul servisat la 30.0000km se cam duce pe p..

Iar cu distributia face fiecare cum crede, parerea mea ar fi spre 200.000km sa o schimbi.

Link to comment
Share on other sites

@chitsro @calinus68 multumesc

 

Masina e 320d 184cp. Distributia nu a fost schimbata, proprietarul mi-a dat un dosar cu toate schimburile si investitiile pe care le-a facut in masina, si in principal au fost doar consumabile si cauciucuri. Cutia imi place, desi are o mica vibratie (mult mai mica fata de altele cu cutie manuala pe care le-am vazut ca la alti proprietari), nu mi se pare deranjanta deloc. Ambreiajul si volanta par in stare buna si ele. Acuma no, am trecut de la golf 4 deci nu prea avea cum sa nu imi placa, schimbarea e cam mare :)). Masina a venit cu 2 seturi de jante cu cauciucuri. Cele din poza sunt de iarna, iar cele de vara sunt pe 18, ca acestea. Atunci probabil urmeaza sa fac schimburile de ulei si filtre, iar la distributie ma mai gandesc. Chestia e ca am auzit si de cazuri cu distributie rupta si fara sa se auda sunetul specific, si de aceea ma gandeam sa nu risc.

Ti-as recomanda sa folosesti la schimbul de ulei BMW Twin Power Turbo 0w30, nu 5W30! 0W30 este uleiul potrivit pt motorul tau, asigura o ungere mai buna atunci cand motorul este rece si protejeaza distributia mai bine.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.