Jump to content

440I grand coupe vs 340I


Exo_Luci

Recommended Posts

Salutare, la inceputul anului viitor o sa schimb masina

 

Am oscilat intre 340i si c43 amg ..le analizez de ceva timp si am ales 340 doar pentru feelingul oferit de tractiunea spate si o perfomanta mai buna fata de c43...acum cateva luni eram decis ca o sa fie 340, pana in momentul cand am inceput sa descopar 440gc...

 

Voi ce parere aveti?

 

440 imi place mai mult ca design si are portbagajul mai incapator , dar este ceva mai scump si mai greu cu aprox 80kg fata de 340, deci perfomante ceva mai slabute

 

p.s. oricare dintre variante trebuie sa fie cu m performance,lci si nu o sa ramana stock

  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Daca pretul nu este cel mai important criteriu, "votez" pentru 4GC. Din punctul meu de vedere arata mai bine si e o idee mai incapator.

Nu stiu insa ce diferenta de pret exista intre cele doua si personal nu as plati o diferenta prea mare pentru masini similare (an, km, istoric, dotari).

Link to comment
Share on other sites

Am urmarit cateva saptamani piata din Germania, pt ca si eu sunt in curs de schimbat masina; diferenta intre 340i F30 - 440i F36 este de 2-3000 euro la rulaj si dotari similare; in general 440i sunt mai dotate, asa ca diferenta creste la 3-5000 euro.

Daca o tii minim 3-4 ani, 4 Grand coupe ar fi alegerea mai buna - arata clar mai bine, si probabil are si o tinuta de drum o idee mai buna; diferenta de pret initiala o vei recupera partial la revanzare.

 

Si eu mi-as fi dorit 440i, dar depasea considerabil bugetul meu; asa ca am ales un F31 340i xdrive dotat decent; in curand o voi prezenta si aici.

 

 

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Da asa e diferentele intre 340 si 440 sunt de 3-5000euro,eu caut cu m performance(kitul exterior),evacuarea si softul m perf ar fi un bonus ,dar sunt cam scumpe..am buget max 40mii cu adus cu tot. Imi sta un pic pe creier diferenta de greutate , in unele filmulete pe youtube zic si de 100kg intre ele..inima zice 340, creierul 440..probabil ca o sa aleg 440.
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Daca nu o bagi pe pista, diferenta aia de greutate, pentru un daily driver e infima, raportsndu-ne la putere si cuplu. De asemenea, in functie de optionale, masina poate fi mai grea sau mai usoara, gen un seria 3 full, s-ar putea sa fie mai greu decat 440 cu dotari mai putine, cred ca doar trapa, are cateva zeci de kg in plus
Link to comment
Share on other sites

Eu consider design-ul Seriei 4 GC foarte reusit si (inca) actual. Are o forma mult mai fluida decat cel al seriei 3. Nici seria 3 cu pachet optic M nu arata rau, dar pare mai inalta, GC pare mult mai sportiva, mai „asezata”.

Singurul dezavantaj al Seriei 4 sunt usile fara rame - iarna

La motorizarea aia nu o sa simti 80 kg in plus (un pasager adult). Oricum, cu cat e mai dotata masina, cu atat este mai grea, asa ca o seria 3 Full e posibil sa fie mai grea decat o seria 4 „cheala”.

Edited by Cosminbad
Link to comment
Share on other sites

Eu as merge pe seria 3 imi place mai mult cum arata fata de seria 4 GC, dar poate in timp seria 4 o sa isi pastreze pretul ceva mai bine.

 

Sa fi atent la masinile cu M performance sa nu fie aduse din America si reparate. Daca nu sti la ce sa te uiti nu iti poti da seama pana nu ai un VIN.

 

Un 4 cu scaune manuale si fara trapa cred ca ii la fel de greu ca si un 3 cu scaune electrice si trapa. Din punctul meu de vedere diferenta de greutate nu ii asa de importanta cand ai 326cp.

 

Daca ai fi din Cluj ti-as putea arata un 340i.

Link to comment
Share on other sites

Clar in banii astia caut una cat mai dotata(neaparat scaune electrice, incalzite,trapa,h&k,head up) banuiesc ca sunt aduse si din america..chiar am vazut 2 340 cu m performance cu km f putini la preturi mici gen 31000euro..

 

Sone bun ar fii fost un drive test , dar nu am drum cat de curand prin zona ta , mersi oricum

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

La bugetul tau m-as gandi serios la new S5 dar si la C43 AMG, sunt mai proaspete, iar treaba asta cu feelingul oferit de rwd vs awd este discutabila, mai ales in viata de zi cu zi. Masina este un intreg, nu totul se rezuma doar la performante. Orium la proba de slalom 18m, 440ix M Performance atinge o viteza mai mica decat cele doua.

 

Sincer m-as gandi de doua ori inainte sa dau 40k euro pe un model de seria 3 care nu se mai fabrica, exceptie M. Atunci cand iti va mai disparea din entuziasm ai sa te intrebi tot timpul cum ar fi fost un G30 sau un alt model de ultima generatie.

Edited by ionut_marius
Link to comment
Share on other sites

Audi s5 sare de 40 , c43 e pe acolo , daca aveam buget ceva mai mare era m3 m performance fara sa stau pe ganduri..dar vorbim de peste 10 mii de euro in plus. S5 sportback modelul nou arata foarte bine dar e cam scump si e awd , c43amg a fost mult timp primul pe lista pentru look si evacuarea care suna demential..dar e mai slabut ca performante..are 367cp dar 100-200 are timpul lui 440 care are 326cp, la fel si S5(354cp)..stiu ca masina nu o cumpar ca sa compar niste timpi foarte mici care ar avea importanta doar pe circuit unde nu merg,dar eu pun punctul pe I mai mult la performanta. Oricare dintre ele ar fii nu va ramane stock si motorul de pe bmw b58 se pare ca e foarte deschis la modificari si fiabil(vine cu interne forjate).

 

 

La c43 amg mai e portbagajul care e ceva mai mic , asta si datorita deschiderii de hatch la 440 ..este dificila alegerea, sotiei ii place mai mult mercedesul..dar nu pot spune ca acum nu mai facut sa ma gandesc si la audi..

  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

S5 B9 facelift cred ca e diesel, stiu ca S4 B9 FL e diesel si cred ca S5 are acelasi tren de rulare.

B58 am vazut ca are o crestere semnificativa doar cu remap (cca 100cp).

Ideal ar fi sa le conduci pe toate, in review-uri lumea lauda Mercedesul; cu toate astea, motorul de pe c43 inteleg ca nu ar fi “facut” de AMG.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

S5, S4 sunt pe benzina, 3.0L 354cp. S6, S7 momentan diesel.

 

Daca compari 440xi M Performance pe 100-200 cu s5 sau C43, ai sa vezi ca timpul este f apropiat. RWD-ul trage un pic mai bine, este normal. Oricum performantele unei masini nu se rezuma doar la acceleratie in linie dreapta. Mai conteaa si cum sta pe drum, cum se comporta la limita, frane, cum pune puterea jos, feeling etc. La proba de slalom, 440xi M performance mananca bataie de cele doua. Asa cum spuneam mai sus, masina este un intreg, trebuie sa fie si confortabila la nevoie, sa fie si incapatoare, sa aiba si interior cat mai calitativ si dotata cu tehnologie de ultima generatie si frumoasa etc. Tot timpul modelul care se lanseaza ultimul vine cu ceva nou si este mai bun.

 

Stiu ca suntem pe un forum Bmw, dar mie seria 4 mi se pare batran si depasit de cele doua. Nu ma intelegeti gresit si w204 se simte bataran pe langa un F30.

 

Legat de rwd vs awd, as alege oricand awd-ul mai aes cand vb de puteri mari. Nu as lua niciodata un rwd atat de scump daca ar fi singura masina din familie. M-ul este altceva sau rwd-ul+limited slip differential.

 

Am un 640d resoftat, cu anvelopele reci rupe aderenta pana la 110-120km/h. Nu vreau sa exagerez dar M2 performance mi-a lasat impresia ca si pe ud are aderenta mai buna decat a mea pe uscat.

 

Mergi cu toate si informeaza-te bine despre fiecare in parte. Una este sa aiba ADN de AMG sau de M si alta doar un pachet exterior, o suspensie mai rigida si un motor un pic mai potent.

 

.....as baga in discutie si CLA 45 AMG, chiar daca este o compacta.

Edited by ionut_marius
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

ca si design batalia cred ca se da intre 4GC si S5, C43 e cam old school aici in ceea ce priveste aspectul exterior, mi se pare parca usor imbatranit design-ul asta al lor care e foarte ok la E si S klasse dar la C ar trebui sa fie mai tineresc, e destul de anost si retinut dupa parerea mea.

 

4GC in schimb e cel mai batran dintre cele doua in ceea ce priveste tehnologia, fiind deja o masina care nu se mai fabrica nici nu au mai updatat mare lucru la ea cred, pe cand C43 si S5 sunt ultima generatie si ca tech sunt peste.

 

Partea buna e ca nu mai apare niciun 4GC nou, deci o sa ai multa vreme ultimul model :). Dintre 3 si 4 as lua 4, clar arata mai bine, 3-ul mi s-a parut mereu disproportionat in partea din spate, profilul iar nu-l avantajeaza, nu lua 3(GT) daca la el te refereai, de obicei lumea compara 3GT cu 4GC :).

Edited by mik15
Link to comment
Share on other sites

S5, S4 sunt pe benzina, 3.0L 354cp. S6, S7 momentan diesel.

 

S4 si S5 facelift sunt 3.0 diesel in europa. In SUA (nu stiu despre celelalte piete) e in continuare 3.0T.

 

In legatura cu compactele, eu as sugera RS3 (tot FL), dar sare din buget; cu investitii relativ modice face sub 10s pe 402m.

Edited by MikeOnline!
Link to comment
Share on other sites

Fl-urile oricum sar din buget.

 

Un S4 tdi fl pleaca de la 65k euro, unul nfl pe benzina de la 38.

 

Un exemplar frumos:

 

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=277784507&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=1900&makeModelVariant1.modelId=20&minFirstRegistrationDate=2017&pageNumber=1&scopeId=C&sfmr=false&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=ASCENDING&searchId=fbb11a29-7259-3c8f-d509-0a928e384df9

 

+1 pt RS3, asta daca totul se rezuma la performante.

 

Sau creste un pic bugetul, adica pe la 45k euro, ramane tot la clasa medie si isi cumpara o Giulia de 510cp.

Edited by ionut_marius
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

S5 e 3.0T 354cp , ultimele modele (2020) s4,s5 o sa fie doar diesel.

 

Mercedes mi se par totusi deja destul de banal pe strada , sunt foarte multe c class cu pachetul amg...trebuie sa te uiti la frane sau la evacuare ca sa te prinzi repede ca nu e amg. Alta chestie , tot timpul te gandesti ca al tau nu e un adevarat amg(ma refer la 3.0) , fata de c63 gara e alta liga.. C43 suna foarte bine , dar si bmw-ul cu downpipe si un soft suna foarte bine , mai ales la b58 se aud foarte bine pops&bangs.

 

S5 sare din pret, la fel ca si mercedes c43 daca vorbim de ultimul model de 390cp..modelele ok (nu aduse din america) sar bine de 45 de mii.

 

Totusi seria 4 gc lci nu mi se pare asa imbatranit + ca din ce am vazut face 450cp cu downpipe , admisie si soft.

La rwd asa e cand sunt cauciucurile reci si la 335d care il am acum patineaza pana spre 100 si am peste 700nm , dar sunt cam uzate si cauciucurile, cu michelin ps4 ar trebui sa fie cat se poate de ok.

 

Rs3 ,frumoasa masina pe exterior, interiorul in schimb mi se pare foarte uratel si parca chel, motorul e de vis si potent. O vad ca o masina pentru tineri necasatoriti , plus ca este foarte scumpa..

 

Din pacate nu am reusit sa gasesc nici macar un seria 3 cu b58 ptr drive test..

  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Dintre cele 3, C43 mi-a placut cel mai mult ca design interior, materiale. Daca la E diferenta nu e atat de mare fata de 5, C-ul mi se pare o clasa peste F3x. Pe de alta parte, din proprie experienta iti pot spune ca m-a frapat diferenta intre C si F32 la tinuta de drum. Sentimentul de stabilitate si control de la volanul unui F32 cu suspensie sport (non-adaptiva) e peste ce ofera C-ul. Audi l-as scoate din prima din ecuatie din mai multe considerente (diesel, tendinta subviratoare, design prea putin schimbat de la aparitia A5-ului, dupa mine).

Ai foarte mare grija cu reimport-urile din US. Marea majoritate a F32-urilor de pe mobile.de la care am sunat erau reimport, multe la care nici nu era specificat in anunt. La LCI e si mai greu de observat, macar la preLCI cand vezi triple cu semnale rosii iti dai seama...Multa bafta cu alegerea !

 

L.E.: B58 e un motor foarte reusit si preia multe din elementele de constructie rezervate pana de curand masinilor de curse: intercooler air-to-water, bloc motor closed-deck, interne forjate, pompa aditionala de apa. E foarte usor de crescut in putere, mai mult decat un N55.

Edited by Tanzanite
Link to comment
Share on other sites

Comparatia C-klass cu suspensie normala vs seria 4 cu suspensie sport nu este cea mai fericita, ideal ar fi de comparat masini cu ac tip de suspensie sau marime de jante. C43 AMG oricum este altceva.

 

Nu sunt fan VAg nici Mb dar in cazul de fata eu cred ca cele doua sunt peste 440i cam la orice capitol. Atat la probele de slalom cat si la timp scos pe circuit stau mai bine. Motoarele dupa resoftare ajung la aprox ac. putere, indiferent ca vb de 3.0 de la Mb, Bmw sau Vag.

 

Cu siguranta C43 nu este un C63, dar 440 nu are nici treaba cu M.

 

Legat de pret, cat timp accepti 440i, adica un model vechi, din punctul meu de vedere sunt ok si NFL-urile.

 

Iar daca vrei doar performante, cumpara o Giulia, pe Nurburgring ii sufla in ceafa lui M4 GTS si sta bara in bara cu 911 Turbo S (997 facelift) sau R8 V10 PLus. Dupa o simpla resoftare ajungi la +600cp.

 

Mergi si fa drive test, 40k euro sunt bani multi, este f important sa gasesti ce cauti.

Edited by ionut_marius
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Giulia daca cauti are numai rewiuri negative legat de fiabilitate si anumite probleme nici cei de la reprezentanta nu stiau sa le rezolve si statea clientul si cate 2 luni fara masina..

 

Repet mercedesul la bugetul meu se incadreaza doar cel de 367cp si maxim 2017 , modificat si la 450cp scoate 10 sec 100-200, destul de slab avand in vedere ca 335d-ul meu vechi de 11 ani si max 370cp face 9.2 100-200..

 

Audi s5 dupa 2017 cel de 354 cp sare bine si el din buget..se invarte pe la 50 de mii...daca aveam banii luam m3

 

440 lci nu mi se pare imbatranit , de curand am vazut pe strada si arata frumos cu noile forme la angel eyes si stopurile pe led + ca nu am vazut nici unu live cu m performance care are un plus de look si agresivitate.

  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.