Jump to content

Ulei Motor B37


Gabriel_Florin

  

20 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Buna. Stiu ca este deja un topic dedicat uleiurilor de motor, dar de data asta vreau sa vorbesc doar despre Seria 2, si in special motorul in 3 cilindri B37 Diesel. Sunteti beineveniti sa ma contraziceti, sau sa dati parerile voastre. Aici sunt doar cateva lucruri pe care le-am studiat eu. Inca am BSI activ pe masina mea, dar poate sunt cei care isi fac deja schimbul singuri.

M-am uitat in manualul masinii, si am vazut acolo ca da mai multe tipuri de uleiurile care pot fi folosite, si sunt 2 norme; cea noua LL-12FE si bine-cunoscuta LL-04. Ca si uleiuri gasim: 0w30, 0w40, 5w30, 5w40. Mai sunt si altele, dar sunt pentru alte motoare.

Cateva zile una m-am tot gandit, si m-am tot uitat pe forumuri, Youtube, articole; care ar fi cel mai potrivit.

In PDF-ul care l-am pus, am comparat cateva uleiuri, in cazul asta e Ravenol, dar poate fi oricare altul, cu diverse viscozitati, aprobari, si alte caracteristici. Va las atasat fisierul, si mai aveti inca un site super care explica celelalte proprietati pe care le-am elencat.

http:// https://www.machinerylubrication.com/Read/171/oil-can

 

Am ajuns la concluzia ca cel mai bun ulei, e 0W30 care ofera o viscozitate ff scazuta comparata cu celelalte uleiuri la temperaturi joase. In general, daca va uitati si la celelalte proprietati, sta cel mai bine cand vine vorbba de fluiditate la temperaturi scazute. Asta inseamna ca nu trebuie neaparat sa fie -30*C ca sa iti dai seama ca iti trebuie 0W fata de 5W ( in niciun caz 10W - NICIODATA ), e deajuns 40grade, sau mai putin, si uleiul 0w a castigat. Asta inseamna ca atunci cand pornesti motorul, uleiul ajunge mult mai repede componentele interne, fiind mai putin viscos. Va las si un video cu timpi de ungere dp pornirea motorului, care sigur l-ati mai vazut.

http://

Oil Comparison Ravenol.pdf

  • Like 1
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

Din cate am citit, 0W30 BMW e recomandat de ei de cativa ani, datorita normelor de poluare (noxe reduse cand motorul e rece) nicidecum din cauza ca e mai bun pt viata motorului in regim normal (practic datorita specificatiei 30, este identic cu 5W30 atunci cand motorul e cald).

Cateva scurte detalii aici

 

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Edited by DJ Allexinno
Link to comment
Share on other sites

la F11 525xd am avut 18 luni BMW OE 0w30, si apoi inca 6 luni BMW OE 5w30; dupa parerea mea, cu 0w30 mergea mai frumos motorul, si parca era mai silentios; in primavara nu am mai gasit 0w30, asa ca am pus 5w30; la urmatoarea revizie as fi pus din nou 0w30
Link to comment
Share on other sites

Am observat si eu ca este mai ok 0W30 pentru motorul meu N57,mai ales iarna cand temperaturile sunt scazute.

Inca ceva ce am observat dupa cateva schimburi. Parca spala motorul mai bine.

Cand bagam 5W30 uleiul devenea negru imediat dupa schimb. Cu asta (0W30) isi pastreaza tenta galbuie o vreme.

Cum nu sunt diferente majore intre N57 si B57 cred ca face o treaba la fel de buna la ambele

Edited by Injectoru'6
  • Like 1
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

uleiul OEM BMW este facut de Shell !

 

Am observat si eu ca este mai ok 0W30 pentru motorul meu N57,mai ales iarna cand temperaturile sunt scazute.

Inca ceva ce am observat dupa cateva schimburi. Parca spala motorul mai bine.

Cand bagam 5W30 uleiul devenea negru imediat dupa schimb. Cu asta (0W30) isi pastreaza tenta galbuie o vreme.

poate detergentii din 5w30 ti-a curatat foarte bine motorul si 0w30 acuma nu mai are ce curata :thumbsup:

Este recunoscut shell pentru curatenie maxima in motor, este un ulei foarte bun.

  • Like 3
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

OFF-topic : @mihalascu, daca ai citi mai bine primu post, ai intelege de ce l-am deschis. NU uleiul in sine e protagonistul discutiei, motorul B37, implicit BMW Seria 2. Asa ca nu mai bate campurile si vorbi aiurea.

 

On-topic: revenind la Seria 2, m-am uitat in manual, care e specific pentru Gran Tourer, si asa cum ziceam mai susm scrie ca pot folosi si LL - 12FE. Am inteles ca acea norma e doar pt anumite motoare N series, sau ca LL-04 o sa fie inlocuita de 12FE..... oare care o fi adevarata? Avem Seria 2 cu motoare Nx7?

  • Like 1
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

uleiul OEM BMW este facut de Shell !

 

poate detergentii din 5w30 ti-a curatat foarte bine motorul si 0w30 acuma nu mai are ce curata :thumbsup:

Este recunoscut shell pentru curatenie maxima in motor, este un ulei foarte bun.

 

 

Nu am pus niciodata alt ulei decat Castrol, de care sunt foarte multumit pana in prezent.

  • Like 1
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

Nu am pus niciodata alt ulei decat Castrol, de care sunt foarte multumit pana in prezent.

Si eu pe E91. Dar probabil pentru ca este cel mai raspandit printre utilizatorii din Romania. Si cred ca o sa raman tot la Castrol pentru F46. Daca si asta ma tine cat m-a tinut E91 sunt mai mult decat multumit.

  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

@Gabriel_Florin, vad ca sustii ca esti din Bergamo (IT)... de unde postezi ? :popcorn:

 

de raspunsul tau depinde soarta acestui topic, avand in vedere acuzatiile de vazantor de Ravenol, sau chiar a contului tau de utilizator pentru reclama neautorizata ...

Link to comment
Share on other sites

Deci, va rog incetati cu prostiile astea! Am zis clar in primul post ca Ravenol era doar un exemplu. Putea fi oricare alt ulei!

NU VAND, si niciodata nu am vandut! Nici macar nu stau in Romania, deci da, sunt si postez din orasul care scrie in profil!

Unde s-a ajuns pt un simplu post! Chiar trebuie sa dau atatea justificatii? Nu se putea citi mai bine primul post? Trebuia atata posturi off-topic?

 

Cateva zile una m-am tot gandit, si m-am tot uitat pe forumuri, Youtube, articole; care ar fi cel mai potrivit.

In PDF-ul care l-am pus, am comparat cateva uleiuri, in cazul asta e Ravenol, dar poate fi oricare altul, cu diverse viscozitati, aprobari, si alte caracteristici.

Acum ca am lamurit aspectul asta, se poate va rog sa se stearga toate postarils in care sunt acuzat pe nedrept si lasat topicul asta sa continue asa cum trebuia de la bun inceput?

Edited by Gabriel_Florin
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

5w30 este putin mai gros la cald fata de 0w30, chiar daca aparent indicele de vascozitate la cald este acelasi. Nu sunt nicidecum identice!

Cine a zis ca sunt identice?! Sunt identice la cald fiindca ambele au indicele 30!

La rece este diferenta intre ele!

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Cine a zis ca sunt identice?! Sunt identice la cald fiindca ambele au indicele 30!

La rece este diferenta intre ele!

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Te inseli. Mai informeaza-te.

Din cauza indicelui de vascozitate la rece, 5w30 este putin mai gros decat 0w30 SI LA CALD, desi indicele de vascozitate la cald este acelasi. Nu are cum un 0w30 sa fie identic la cald cu un 5w30. Daca te iei dupa cifre, da, sunt la fel.

Confunzi, wikipedia, forumurile din afara te pot lamurii, sunt zeci de explicatii si teste, chiar si video.

Edited by Alexandru'
Link to comment
Share on other sites

Te inseli. Mai informeaza-te.

Din cauza indicelui de vascozitate la rece, 5w30 este putin mai gros decat 0w30 SI LA CALD, desi indicele de vascozitate la cald este acelasi. Nu are cum un 0w30 sa fie identic la cald cu un 5w30. Daca te iei dupa cifre, da, sunt la fel.

Confunzi, wikipedia, forumurile din afara te pot lamurii, sunt zeci de explicatii si teste, chiar si video.

 

Offff.... hai sa ma exprim altfel.

0W30 si 5W30 asigura aceeasi protectie motorului atunci cand uleiul este cald!

Normal ca sunt diferite, au vascozitate diferita, dar ceace conteaza am scris mai sus.

 

 

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Sunt de-acord. Fiind indice 30 la cald e aceeasi chestie. M-am uitat pe 2 fise de la Castrol EDGE titanium, si erau identice 0w30 si 5w30 la cald. Pana si CCS-ul erau egale.

Diferenta o facea punctul de curgere la rece si viscozitatea sub 40*C.

Fiind un motor in 3 cilindri supra-alimentat, ceea ce pentru mine inseamna supus la presiuni si stres mai mare, tind; din nou sa cred ca folosind un 0W30 diminuezi uzura motorului exact cand trebuie: la pornire unde motorul si implicit uleiul nu au ajuns la temperatura optima.

 

 

Inviato dal mio iPhone utilizzando Tapatalk

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.