Jump to content

segmentare motor la 170.000km?


Recommended Posts

Buna,

Detin un BMW e92 320i din 2009. Masina se comporta normal la drumuri lungi dar nu si la pornire. De fiecare data cand o pornesc dupa o zi de stat in parcare daca nu o turez cel putin la 1500RPM incepe sa trepideze, palpaie becul CHECK ENGINE, turele scad iar motorul moare(relanti). Momentan o pornesc si o tin la peste 1500RPM aproximativ 5-10 minute, o opresc iar dupa ce o repornesc motorul merge rotund (chiar si la relanti).Am observat faptul ca nivelul de ulei scade aproximativ cu 50ml/100km. Sa trebuiasca segmentat motorul la doar 170.000 km?? sau este de vina altceva?

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Este notat pe injector, sunt ultimele doua cifre din codul de piesa, dupĂŁ cratima. Practic indexul reprezinta versiunea de piesa. Ce motor ai?

Daca e N43, ultima versiune e 11.

 

Aproape sigur e o problema ori la bobine ori la injectoare.

Știi ca trebuie codat injectorul, nu?

Edited by N43B20
Link to comment
Share on other sites

Este notat pe injector, sunt ultimele doua cifre din codul de piesa, dupĂŁ cratima. Practic indexul reprezinta versiunea de piesa. Ce motor ai?

Daca e N43, ultima versiune e 11.

 

Aproape sigur e o problema ori la bobine ori la injectoare.

Știi ca trebuie codat injectorul, nu?

Motorul este N43B20.Mersi ca mi-ai zis unde gasesc codul , voi merge sa ma uit. De faptul ca injectorul trebuie codat nu stiam.

Link to comment
Share on other sites

Inainte de a schimba injectorul, si bobinele, ar fi trebuit facut un test de compresie. Daca iti scapa ulei in exces pe cilindrul 4 , degeaba schimbi injector si bobina, pentru ca bujia se va uda repede cu ulei.

Problema e ca tu ai mai multe probleme la motor.

Cel mai simplu si eficient test:

1-Cureti f bine bujiile , si sa fie uscate cand le pui inapoi.Exclus a se folosi peria de sarma .

2-Le montezi. Doar daca esti f sigur ca bujiile mai sunt bune.de.ceva.

3-Doar cu motorul rece , adica la prima pornire , il pornesti cum stii tu mai bine, dupa ce se balbaie si moare de tot motorul,si imediat

4-Scoti bujiile si cele care miros mai puternic a benzina si sunt afumate ( negre), doar la acele pistoane ai probleme,

Cele cu miros puternic de benzina dar sunt curate: de vina e bujia sau bobina ( se pot verifica f usor ), verificarea dureaza cateva secunde, sau f posibil ca injectorul sa dea o cantitate mult mai mare de benzina.

Daca bujia mai e si afumata , clar ca in acel cilindru vei gasi si o cantitate ceva mai mare de ulei.

In acest caz e normal ca sa maresti turatia motorului pentru a creste temperatura . Am observat ca in jurul temperaturii de 35C, motorul repornit merge bine.

Foarte important e senzorul de temperatura al motorului cat si senzorul de temperatura aer din debitmetru, daca ei transmit valori eronate catre calculator (ca si cand ar fi f frig) . atunci cantitatea de benzina e mai mare, si atunci putin de la bujii de calitate inferioara, putin de la ulei in cilindri, e de-ajuns ca sa se balbaie la prima pornire.

Daca valorile senzorilor de temperatura ar fi mai mari , si exact in momentul in care porneste motorul cantitatea de aer ar fi mai mare( sistemul de relanti al masinii ar fi modificat) atunci singura si-ar creste turatia in jur de 1300-1500 rot/min dupa care din ce creste temperatura ar scade turatia la normal( la peste 35-40C).

E singura si cea mai simpla solutie de a aduce masina pe linia de plutire.

Cealalta solutie ar fi sa o repari mecanic, sa reprogramezi (codezi) injectoarele si debitmetrul, sa urmaresti valorile de la injectoare,

dar atentie: trebuie ca sonda lambda sa fie in parametri normali de functionare. De ea depinde si consumul cat si valorile finale ale injectoarelor.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.