Jump to content

Recommended Posts

Salut, vreau sa verific daca am consumatori pe electrica masinii cand este in sleep mode dar nu stiu cum sa fac asta :laugh:

 

Daca poate cineva sa-mi spuna cum sa conectez firele la multimetru si mai apoi la baterie as fi foarte recunascator.

Am incercat niste combinatii dar fara rezultat si nu vreau sa fac vreo prostie si sa ard ceva.

Am multimetrul asta:

https://ibb.co/S6vnLH5

Edited by bmwiosif
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Salutare , avand multimetrul la indemana va trebui sa duci indicatorul catre dreapta spre 10A apoi sa pui bornele multimetrului in felul urmator : O borna la 10ADC iar cealalta la COM dupa aceea scoti borna de + la baterie apoi legi unul din firele multimetrului de borna acumulutorului iar celalalt fir il pui pe borna care ai ridicat-o de pe acumulator apoi inchizi masina din telecomanda si urmaresti aparatul , daca nu exista consumatori valoarea lui va fi de 0.10mA sau mai putin .
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nop. Pana sa incui masina si sa inre in sleep mode o sa consume mai mult de 10 A si multimetrul face plici sau poate mai face si vre-un modul plici. Teoretic se pune mutimetru in serie dar nu cu toata masina. Se pune cu fiecare consumator pe rand.

Daca nu stapanesti asta cu electrica mai bine mergi la un electrician si scapi mai ieftin decat sa arzi aparatul sau vre-un modul. Ideal este sa folosesti un cleste ampermetric pentru DC ca in foto.

post-90715-0-67156300-1573569931_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Se masura tensiunea pe sigurante in tablou. Nu se masoara curentul. Nu are sens sa masori curentul cu ampermetru.

Pui o borna a voltmetrului pe siguranta pe care vrei sa vezi daca mai trece curent prin ea si cu, cealalta borna a aparatului de masura prinsa de masa masinii (orice parte metalica a masinii, fata de care gasesti tensiune luata de pe aceea siguranta..) lasi voltmetru pornit, inchizi usile si te uiti din cand in cand prin geam sa vezi cand/daca se duce tensiunea masurata sau nu.

Si asa afli daca cutare modul se duce la somn sau nu.

Problema ta va fo sa gasesti un suport de siguranta care sa aiba un papuc sau un element de care tu sa te poti prinde cu un cablu cu doi crocodili; un capat pe proba aparatului, celalalt pe papucul suplimentar al sigurantei. Ceva de genul asta:

https://www.ebay.co.uk/i/273632143676?chn=ps&norover=1&mkevt=1&mkrid=710-134428-41853-0&mkcid=2&itemid=273632143676&targetid=594652085400&device=m&mktype=pla&googleloc=1006886&poi=&campaignid=6619152125&mkgroupid=84510982048&rlsatarget=pla-594652085400&abcId=1140496&merchantid=114931071&gclid=EAIaIQobChMIp6PNmaDl5QIVB4GyCh3ELw1DEAQYASABEgL4JvD_BwE

Si iti trebuie pentru fiecare tip/marime de sigurante din tablou.

 

Asa am aflat eu sigurantei 34 la un E91 i se taie curentul dupa un timp dupa ce se inchid usile/masina.

 

Voltmetru din imagine, in primul rand e foarte sucump pentru ce iti trebuie tie, apoi masoara doar curenti mari, sute de amperi; aceea e plaja lui de lucru. Curentii mici trec neobservati.

 

Ce iti trebuie tie, daca vrei ceva precis e asta:

https://www.fluke.com/en-gb/product/accessories/current-clamps/fluke-i30s

Care e si mai scump.

 

(Simtz fluke-ul de la distanta; am vreo doua "jucarii din astea in dotare ;) )

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Nu rezolvi nimic mĂŁsurând tensiunea, iar cu jucĂŁria aia poți mĂŁsurĂŁ curentul cel mult la mașinile din anii 70-80, cele fĂŁrĂŁ prea multĂŁ electronicĂŁ. Ăți trebuie ceva sĂŁ meargĂŁ mĂŁcar la 20A, in plus mai toate mașinile de dupĂŁ anii 95 au o mulțime de dispozitive electronice care mai rĂŁmân alimentate un timp dupĂŁ ce ai oprit mașina. Du-te mai bine la un service specializat pe electricĂŁ auto, au aparatura necesarĂŁ pentru asta. Te costĂŁ mult mai puțin decât aparatele Fluke recomandate! Sunt aparate profesionale in care nu meritĂŁ sĂŁ investești bani dacĂŁ nu le folosești frecvent. Edited by DoruV
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nu rezolvi nimic mĂŁsurând tensiunea, iar cu jucĂŁria aia poți mĂŁsurĂŁ curentul cel mult la mașinile din anii 70-80, cele fĂŁrĂŁ prea multĂŁ electronicĂŁ. Ăți trebuie ceva sĂŁ meargĂŁ mĂŁcar la 20A, in plus mai toate mașinile de dupĂŁ anii 95 au o mulțime de dispozitive electronice care mai rĂŁmân alimentate un timp dupĂŁ ce ai oprit mașina. Du-te mai bine la un service specializat pe electricĂŁ auto, au aparatura necesarĂŁ pentru asta. Te costĂŁ mult mai puțin decât aparatele Fluke recomandate! Sunt aparate profesionale in care nu meritĂŁ sĂŁ investești bani dacĂŁ nu le folosești frecvent.

 

Imi permiti sa te intreb mai exact, de ce anume sau ce anume nu rezolva da masoara tensiunea?

Esti cumva electrician sau nu?

 

Nu de alta dar stii ca 90% din problemele electrice in general (iar o masina BMW nu e vreo exceptie..) sunt rezolvate prin verificarea prezentei/absentei TENSIUNII ..in diferite puncte ale circitului de verificat; dar asta nu este subiectul topicului.

 

Nu-i frumos sa negi ceva sau pe cineva fara sa aduci un argument sau o alta solutie a unei probleme.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Tensiunea se mĂŁsoarĂŁ ĂŽn sarcinĂŁ și ĂŽn gol. La un consum de curent mic cĂŁderea de tensiune va fi foarte micĂŁ, mai ales la o baterie de capacitatea celei a unui autoturism. La o sarcinĂŁ de 100-200 miliamperi pe o baterie de 100 amperi este infirmĂŁ. Da, cel mai corect se mĂŁsoarĂŁ cu cleștele ampermetru de curent continuu, chiar am vĂŁzut un UNI-T la 180 lei, destul de acceptabil. SĂŁ nu uitĂŁm cĂŁ e vorba de consumul in repaus al autoturismului,care trebuie sĂŁ fie cât mai mic, de ordinul zecilor de miliamperi.

Lucrez cu acumulatori de ceva timp și cred cĂŁ știu ce ĂŽnseamnĂŁ diferența ĂŽntre tensiunea mĂŁsuratĂŁ ĂŽn gol, in sarcinĂŁ, cĂŁderea de tensiune pe o sarcinĂŁ, curentul consumat de aceasta etc...

Un acumulator poate sĂŁ ĂŽți arate 12,5 volți sĂŁ zicem ĂŽn gol iar când ĂŽi pui consumator sĂŁ scadĂŁ la zero dacĂŁ e defect.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

 

Un acumulator poate să îți arate 12,5 volți să zicem în gol iar când îi pui consumator să scadă la zero dacă e defect.

 

Pe bune?? Nasol..

Inseamna ca unul dintre noi trebuie sa ma studieze electricitatea..

Dar mi-e cum de mi-a iesit ce am explicat in primul post al topicului?

Oi fi avut noroc.. :dontknow:

 

:offtopic:

Apropo tu folosesti mai mult ampermetru decat voltmetru cand lucrezi cu baterii. Si le testezi intotdeauna in sarcina?

De mult aveam o intrebare de pus cuiva care lucreaza cu baterii:

Nu am reusit niciodata sa inteleg in totalitate notiunea de rezistenta interna a unei baterii. Poti sa mi-o explici cu, cuvintele tale, pe intelesul tuturor!?

 

Si cum o pot masura, sau cum se masoara aceasta rezistenta interna a unei baterii?

Vreau de mult timp sa aflu.

Acum am ocazia, sper.

Scuze de putin :offtopic:

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Electricitatea este un domeniu foarte vast si complicat. Nu are rost dezbateri de genul. Exista forumuri pentru asta.

Un consumator consuma curent si nu voltaj.

O analogie cu apa ar fi ca amperajul este apa-debitul de apa si voltajul este presiunea care impinge curentul.

De asta este de preferat sa se foloseasca clestele ampermetric pe fiecare consunator in parte.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Bimmer, nu meriți sĂŁ mai pierd timpul cu tine. Știi cum aratĂŁ un tester de acumulator, știi cum se testeazĂŁ? Se aplicĂŁ o sarcinĂŁ și se mĂŁsoarĂŁ scĂŁderea de tensiune intr-un interval de timp stabilit ĂŽn funcție de rezistenta sarcinii.Astfel se stabilește capacitatea realĂŁ a acumulatorului. DacĂŁ vrei ĂŽți pot demonstra practic oricând esti disponibil.

Din pĂŁcate prea mulți sunt toba de teorie și la practicĂŁ varzĂŁ!

 

Electricitatea este un domeniu foarte vast si complicat. Nu are rost dezbateri de genul. Exista forumuri pentru asta.

Un consumator consuma curent si nu voltaj.

O analogie cu apa ar fi ca amperajul este apa-debitul de apa si voltajul este presiunea care impinge curentul.

De asta este de preferat sa se foloseasca clestele ampermetric pe fiecare consunator in parte.

Jos pĂŁlĂŁria! Cineva care se pricepe!

 

initiator mergi la electrician sau la un centru de electrica,centru de montat alarme,service. Se vede ca nu te descurci :thumbsup:

Cel mai indicat! Din pĂŁcate sunt unii pe aici care ĂŽn loc sĂŁ-l lĂŁmureascĂŁ mai rĂŁu bagĂŁ omul ĂŽn ceațĂŁ.

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Bimmer, nu meriți să mai pierd timpul cu tine. Știi cum arată un tester de acumulator, știi cum se testează? Se aplică o sarcină și se măsoară scăderea de tensiune intr-un interval de timp stabilit în funcție de rezistenta sarcinii.Astfel se stabilește capacitatea reală a acumulatorului. Dacă vrei îți pot demonstra practic oricând esti disponibil.

Din păcate prea mulți sunt toba de teorie și la practică varză!

 

Nu te supara pe mine, dar daca nu stii sa explici ce este aceea rezistenta interna a unei baterii nu merita efortul sa te intalnesc pentru alte demonstratii.

 

Te inseli in privinta acelei masuratori a capacitatii REALE a bateriei.

Metoda se face printr-o rezistenta de valoare cat mai mica (bine stiuta) dar foarte capabila (fizic/electric..) sa suporte cateva secunde o descarcare de ordinul sutelor de amperi din partea bateriei!

Se masoara intr-adevar scaderea relativa a tensiunii. Dar asta este doar o valoarea empirica, adica presupusa! Interesant este acum mentionezi de tensiune si mai devreme vorbeai de amperi (..ampermetru) sa masori ce consumatori sug/trag curent din baterie. Ai uitat sa explici unde anume se pune aparatul de masura. Pe ce fire, ale carui modul..?

Si mai ales, unde ar avea loc sa bage aparatul acela, fie el si clamp-meter? ..stii cate (20-30) fire sunt intr-un manunchi din acela? Ce sa faca, sa desfaca asa ceva, eventual sa taie fire sa puna in serie ampermetru!? Cum ar fi de facut??

 

 

 

Dar eu nu te-am intrebat asta mai devreme.

 

Intentionat te-am intrebat despre rezistenta interna a bateriei. Pentru ca aceasta da adevarata capacitate a bateriei!

 

Dar asta tine de un domeniu mai greu de stapanit de unii; chiar si de mine, pe alocuri.

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Bimmer, nu meriți să mai pierd timpul cu tine. Știi cum arată un tester de acumulator, știi cum se testează? Se aplică o sarcină și se măsoară scăderea de tensiune intr-un interval de timp stabilit în funcție de rezistenta sarcinii.Astfel se stabilește capacitatea reală a acumulatorului. Dacă vrei îți pot demonstra practic oricând esti disponibil.

Ma indoiesc ca stii tu cum arata si ce parametrii are, ce inseamna fiecare parametru si cum sa interpretezi valorile

Bimmer90f30 are dreptate.Deci mai bine sa mearga initiatorul la un service,poate fi si la aia de baterii :thumbsup: sa ii testeze cum trebuie,sunt dotati cu aparate,au tot ce le trebuie :goodjob: .

Edited by mihalascu
Link to comment
Share on other sites

Mda, prea mulți inteligenți pe aici, ce sĂŁ zic....cum dracu n-am murit de foame pânĂŁ acum nu știu...

O sĂŁ arunc mâine și ampermetrul și testerul de acumulatori cĂŁ și așa n-am habar sĂŁ le folosesc... și nu știu cum aratĂŁ. Bine, aveți dreptate, așa e cum ziceți voi...

Seara bunĂŁ!

  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Un articol interesant si nou:

https://www.nature.com/articles/s41598-017-18424-5

 

Nu se elimina complet masuratoarea unei baterii facuta cu rezistenta aplicata..

Dar nu este asta subiectul topicului!

 

Eu continui sa aflu raspuns la problema din topic a colegului.

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nop. Pana sa incui masina si sa inre in sleep mode o sa consume mai mult de 10 A si multimetrul face plici sau poate mai face si vre-un modul plici. Teoretic se pune mutimetru in serie dar nu cu toata masina. Se pune cu fiecare consumator pe rand.

Daca nu stapanesti asta cu electrica mai bine mergi la un electrician si scapi mai ieftin decat sa arzi aparatul sau vre-un modul. Ideal este sa folosesti un cleste ampermetric pentru DC ca in foto.

 

Sti ca...clestele ala e pt curent alternativ, nu?

  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Fraților, atâta inginerie și știința pentru un lucru extrem de simplu!

FizicĂŁ de clasa a VI-a:Curentul se mĂŁsoarĂŁ cu ampermetrul in serie cu consumatorii și tensiunea electrica cu voltmetrul in paralel! Ăți trebuie un multimetru cu scala de minim 20A și niște cordoane mai solide. Eu folosesc 2 conductori fy de 2.5 cu crocodili la un capĂŁt și borne de multimetru la celĂŁlalt. Se ĂŽnseriazĂŁ cu borna minus, cĂŁ la plus e mai greu, ai de cele mai multe ori mai multe cabluri legate. De ceva timp mai folosesc și clampmetrul de curent continuu, la fel pe borna minus! Are la vexio cel mai ieftin un UNI-T capabil sĂŁ mĂŁsoare maxim 100A CA/CC și costĂŁ 182 lei. Nu trebuie nici sĂŁ fi inginer in electricĂŁ auto, nici masterand ĂŽn construcția acumulatorilor, nu te intereseazĂŁ nici rezistența internĂŁ a bateriei și nici nu trebuie sĂŁ citești sute de articole pe internet! Atât ĂŽți trebuie, un minim de cunoștințe de electricĂŁ de școalĂŁ generalĂŁ și un minim de aparate relativ ieftine. Și mai trebuie și sĂŁ știi cĂŁ e nevoie sĂŁ nu ai nici un bec aprins, ușile sĂŁ fie ĂŽnchise și sĂŁ aștepți mĂŁcar 10-15 minute pânĂŁ când unitatea de control electronicĂŁ oprește automat toți consumatorii. SIMPLU!!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Fraților, atâta inginerie și știința pentru un lucru extrem de simplu!

FizicĂŁ de clasa a VI-a:Curentul se mĂŁsoarĂŁ cu ampermetrul in serie cu consumatorii și tensiunea electrica cu voltmetrul in paralel! Ăți trebuie un multimetru cu scala de minim 20A și niște cordoane mai solide. Eu folosesc 2 conductori fy de 2.5 cu crocodili la un capĂŁt și borne de multimetru la celĂŁlalt. Se ĂŽnseriazĂŁ cu borna minus, cĂŁ la plus e mai greu, ai de cele mai multe ori mai multe cabluri legate. De ceva timp mai folosesc și clampmetrul de curent continuu, la fel pe borna minus! Are la vexio cel mai ieftin un UNI-T capabil sĂŁ mĂŁsoare maxim 100A CA/CC și costĂŁ 182 lei. Nu trebuie nici sĂŁ fi inginer in electricĂŁ auto, nici masterand ĂŽn construcția acumulatorilor, nu te intereseazĂŁ nici rezistența internĂŁ a bateriei și nici nu trebuie sĂŁ citești sute de articole pe internet! Atât ĂŽți trebuie, un minim de cunoștințe de electricĂŁ de școalĂŁ generalĂŁ și un minim de aparate relativ ieftine. Și mai trebuie și sĂŁ știi cĂŁ e nevoie sĂŁ nu ai nici un bec aprins, ușile sĂŁ fie ĂŽnchise și sĂŁ aștepți mĂŁcar 10-15 minute pânĂŁ când unitatea de control electronicĂŁ oprește automat toți consumatorii. SIMPLU!!

Și referitor la ce spune bimmer:

1.cleștele acesta are scala de 2A, 20A, 100A- deci poți mĂŁsurĂŁ și curenți de ordinul zecilor de mA.

2. Este cel mai simplu mod de a afla dacĂŁ ai un consum anormal de mare. Doar dacĂŁ depĂŁșește 100mA ĂŽți pui problema unei defecțiuni și atunci incepi umbli la siguranțe sĂŁ depistezi cauza consumului. DacĂŁ pui voltmetrul pe o siguranțĂŁ și ai tensiune nu e obligatoriu sĂŁ ai și consum,de aceea am zis cĂŁ nu rezolvi nimic cu voltmetrul. Nu uita cĂŁ omul a vrut sĂŁ vadĂŁ un consum in așteptare care nu trebuie sĂŁ depĂŁșeascĂŁ 80-100 mA, nu sĂŁ mĂŁsoare curentul pe cablurile centralei de la CernavodĂŁ 🤔!Și asta e tot, sfârșitul tuturor postĂŁrilor mele la acest capitol!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

DoruV, l-ai parasit pe OP (bmwiosif) tocmai cand avea nevoie de mai multe informatii de la tine, mine si altii..

Nu de altceva, dar ce ai explicat (cum se face in practica) probabil ca si el gasea daca intreba google.. acelea sunt notiuni generale.

 

Pe de alta parte clestii aceia de masurat curenti sunt scumpi si utili doar pentru situatii cand nu poti intrerupe circuitul ca sa pui un Amp-metru in serie. Numai ca marea diferenta care ti-a scapat este ca, cel mic masoara pana la 30A iar cel mare (pus de alt forumist) de la zeci de A la sute de A.

Iar partea cea mai delicata/grea este ca si aceste cleme nu masoara precis decat daca cablu de masurat se afla cat mai aproape de centru gaurii clestelui iar sa folosesti o clama ampermetrica si sa inchizi usile cablul NU va sta in mijloc sa masoare mA (unde este cel mai precis va masoare electronii din cablu prin efectul Hall..).

 

Apoi, sa masori amperii pe borna de minus (sau plus) la ce foloseste cand doar un modul nu intra in sleep mode pentru un motiv sau altul?

Cum afli ca respectivul modul consuma inca curent, cand sunt atatea alte module conectate?

 

Masurand amperii pe borna bateriei nu localizeaza modul. Doar masurand amperii pe respectivul modul (luandu-i pe rand) il poti gasi care nu adoarme

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Bimmer, nu te doare capul de la atâta inteligențĂŁ, nu-l simți greu pe umeri?

Ce nu ai ĂŽnțeles? Omul a zis cĂŁ vrea sĂŁ vadĂŁ dacĂŁ are consumatori pe mașinĂŁ ĂŽn sleep mode și asta se face cu ampermetrul! Nu a zis cĂŁ are mașina probleme și nu știe care e cauza! A ĂŽntrebat doar dacĂŁ poate face asta cu un multimetru cu fire care poate mĂŁsura maxim 10 amperi. Da, o poate face chiar și cu ĂŁla! Vroia doar ajutorul unor oameni pricepuți care au mai fĂŁcut asta, nu de teoria chibritului! Nu vroia sĂŁ fie trimis la service, cred cĂŁ ĂŽl ducea și pe el capul sĂŁ facĂŁ asta! Cred cĂŁ a vrut doar sĂŁ ĂŽnvețe ceva, și pentru asta avea nevoie de niste explicații concrete, strict la subiect!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Bimmer, nu te doare capul de la atâta inteligență, nu-l simți greu pe umeri?

Ce nu ai înțeles?

(deci ai ales sa ma iei peste picior cu un atac usor la persoana..)

 

..Zici ca el nu are probleme, se afla asa in treaba, nu are ce face.. iar tu

vii cu o solutie simpla si din fizica de clasa 6-a, nu!?

 

..Ca sa invatam cu totii, (tu poti sa nu continui sa citesti ca tie iti e suficienta fizica de a VI-a) nu numai din solutii simple, voi continua sa arat pe acest topic cum se "Masoara Consumatorii".

 

Prea putin din fizica de clasa 6-a, sa ne intelegem.

 

bmwiosif, cateodata e nevoie de scule de 5000 de dolari.

Citat:

"..I use a 5,000 dollar flight recorder for the battery that records the vehicle to help me diagnose these.."

Sursa:

https://www.bim m e r f e s t.com/forums/showthread.php?t=629012#/topics/629012?page=1

 

Si cateodata se afla cu osciloscop si clamp-meter.

 

INPA cica nu prea e folositor.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Imi permiti sa te intreb mai exact, de ce anume sau ce anume nu rezolva da masoara tensiunea?

Esti cumva electrician sau nu?

 

Nu de alta dar stii ca 90% din problemele electrice in general (iar o masina BMW nu e vreo exceptie..) sunt rezolvate prin verificarea prezentei/absentei TENSIUNII ..in diferite puncte ale circitului de verificat; dar asta nu este subiectul topicului.

 

Nu-i frumos sa negi ceva sau pe cineva fara sa aduci un argument sau o alta solutie a unei probleme.

AparaturĂŁ de 5000 de euro și osciloscop? Parca 90 la sutĂŁ din probleme se rezolvau cu voltmetrul!😀 Edited by DoruV
Link to comment
Share on other sites

A trecut o lunĂŁ și jumĂŁtate de la deschiderea subiectului și cred cĂŁ bmwiosif și-a rezolvat deja de mult problema, vĂŁd cĂŁ nu mai e interesat de rĂŁspunsurile noastre. DacĂŁ mai e pe aici ĂŽl rog sĂŁ ne spunĂŁ și nouĂŁ dacĂŁ și cum a reușit.)

Așa cĂŁ bimmer, hai sĂŁ ne vedem de treabĂŁ și sĂŁ lĂŁsĂŁm omul ĂŽn pace, OK? Nu te mai agita, sĂŁ nu dai ĂŽn vre-un atac cerebral cĂŁ vĂŁd cĂŁ prea mult pui la suflet cele spuse de mine și nu vreau sĂŁ te am pe conștiințĂŁ. Uitandu-ma la cate link-uri ai postat pot sa spun cĂŁ iți pierzi prea mult timp din viațĂŁ cĂŁutand pe net informații care nu intereseazĂŁ pe nimeni. Ești genul de om care e tobĂŁ de informații și dupĂŁ atata timp alocat cercetarilor pe net nu știu când și dacĂŁ mai poți sĂŁ practici și meseria de electrician auto pe care presupun cĂŁ o ai.

Edited by DoruV
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.