Jump to content

Ambreiaj


Recommended Posts

Buna ziua ! De cand am schimbat ambreiajul am o problrma de asta ... cand plec numa din ambreiaj se simte ceva in pedala , ca niste trepidatii , rotatii nici nu stiu cum sa zic. Am pus ambreiaj+ volanta noi noute in 2018. Bmw 320d , 163 cp .. o vreme au disparut dupa ce am umblat la cilindru receptor am aerisit pe acolo.. si schimbat lichidu , dar nici atunci nu am scapat cu totul de ele.. Masina debraiaza bine , se misca excelent . E motorul cu dpf pe el de fabrica. Acuma, prietena mea conducand pe autostrada a dat din greseala din treapta a5.a in a doua , pe la vre.o 80-90 km/h.. Nu a apucat sa debraieze in sensul ca ea a lasat pe jumatate ambreiajul, apoi turatii au urcat la 5000 si a apasat repede inapoi ambreiaju si eu am scos.o pe liber , evident ca a patinat ambreiajul pwntru a nu debraia complet , pentru ca masina nu a pus frana de motor deloc deci nu a apucat sa prinda, motorul s.a oprit ca si cum iar fi taiat alimentarea deci nu a sunat nimic ciudat , urat sau mai stiu eu . Ma dau jos , verific sa vad daca mai e lantul intins ,era , pornesc motorul merge bine de 2000 de km de atunci . Nu sunt sunete ciudate la motor sau alte chestii numa trepidatia aia in ambreiaj care o am de atat amar de timp, poate putin mai accentuata. Oare se putea intampla ceva la motor ? Niste pareri ceva ? Ma gandesc ca masinile astea sunt gandite totusi cu un sistem de protectie .. ca sa nu se distruga motorul si cutia . Normal la o masina mai veche ar fi trebuit sa puna farana de motor sau sa blocheze rotile in cel mai rau caz ?

 

Sent from my SM-G965F using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Pana nu desfaci zona ambreiajului nu poti sa stii ce are.

Sa o bagi din a 5a in a 2a la 80-90km ceva bun nu iese, ceva se indoie sau rupe/fisureaza.

 

Mai opresti motorul la 10-15km.. dar la 80.. hmm.

 

 

Daca se agraveaza zgomotul/vibratia nu poti decat sa desfaci obligatoriu acolo.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Apoi vibratia aia , e de inainte de a baga din a5.a in a doua... chestia e ca motorul s.a oprit ca si cum l.as fi oprit de la buton, adica i.a taoat alimentarea. Apoi ambreiaju si volanta sunt noi.. au relativ 20k de km... si asa trepideaza ambreiaju ( adica se simte vibratia aia in ambreiaj ) de cand le.am pus sus . De noi

 

 

Bimmer , ma gandesc ca ceva bine nu... dar sper sa nu fi cedat nimic.. in cel mai rau caz aa fi prajit ceva la ambreiaj , uzat neuniform, ca asta e mai ieftina :)). Apoi pana nu pica nu are rost ... motorul sa nu se strice ca am avut o mare grija de masina si mno... a fost un accident nu intentionat..

 

Sent from my SM-G965F using Tapatalk

Edited by valex9812
Link to comment
Share on other sites

Iti zic sigur ca dupa ce am scos.o pe liber motorul s.a oprit singur .. am scos.o in momentul in care am vazut ca a si bagat a doua si urca turatiile prea mult .

 

Am inlocuit Kit ambreiaj complet + volanta cu tot cu furca si rulemnt de presiune. Deci complet

 

Sent from my SM-G965F using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Cauzele pot fi multiple dar clar ca ceva in tot acel ansamblu nu e strans bine. E ca si cum ai strange cutia de viteze de corpul motorului doar intr-un singur surub

Astfel axul motorului nu mai e pe aceeasi linie cu axul cutiei de viteze si totul se misca acolo. Ar putea fi si volanta care nu a fost fixata ferm.

Link to comment
Share on other sites

Apoi sincer nu stiu ce e, oricum .. cum e asa merge de peste 20k fara nici o alta problema, acuma s.a mai ameliorat putin parca , defapt daca nu esti atent nici nu se mai simpte. Dupa ce am mai umblat cu masina . Tind sa cred ca a patinat putin discu si s.a incalzit sau ceva de ambreiaj.

 

Sent from my SM-G965F using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Apoi sincer nu stiu ce e, oricum .. cum e asa merge de peste 20k fara nici o alta problema, acuma s.a mai ameliorat putin parca , defapt daca nu esti atent nici nu se mai simpte. Dupa ce am mai umblat cu masina . Tind sa cred ca a patinat putin discu si s.a incalzit sau ceva de ambreiaj.

 

Sent from my SM-G965F using Tapatalk

Cum am zis mai sus, mergi asa pana cand simti/observi ca un zgomot nu mai dispare in zona ambreiajului..

 

(nu m-as ingrijora in privinta motorului. In general ansamblu piston- biela-valve nu pot fi afectate de un schimb in turatii brusc.. parerea mea.

Se rup/indoie altele in afara motorului mult mai fragile mecanic.. in zona ambreiajului..)

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Asta poate sa verifice usor.

Daca e umed la imbinarea cutiei cu motorul in partea jos atunci e ce a zis colegul.

Lichid pierzi ?

Daca pierdea lichid, de cand a deschis topicul si pana ieri sigur ne spunea ca rams pe undeva fara pedala ambreiaj...

 

Cel mai simplu de vazut/observat daca pierzi lichid e sa te uiti din cand la rezervorul lichidului de frana. Daca se micsoreaza nivelul atunci aceea ar putea fi cauza; verifica zona cutiei.

 

Si daca nu ma insel, vei fo avertizat in bord ca nu mai ai suficient lichid de frana in rezervor. Asta e un alt semnal..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Si nu vrei sa spui mai multe?

Ceva simptome, sau doar "a picat" asa sa iti faca in ciuda?

 

(Stii, e bine sa ne putem explica lucrurile, nu sa facem doar presupuneri)

La mine la e34 tin minte ca trebuia sa intru in pasaj la lujerului si deodata am simtit pedala moale.Nu am mai intrat in pasaj ca era bara la bara dimineata si am oprit undeva sus.Am avut 1 litru de ATE si am completat vasul gol.Am facut pedala cateva minute bune pana s a amorsat, apoi am continuat drumul.

Stiu ca cilindrul l am schimbat dupa cateva zile.

Link to comment
Share on other sites

Nu va stresati cu cilindru receptor , e achimbat nou FTE exact ce era pe masina , cel original e facut de FTE ,l.am schimbat din cauza unui scartait , am crezut ca era de la el dar defapt nu era de la el. Ce am observat insa e ca dupa schimbare se simtea mult mai bine ambreiaju, dar vibratiile tot sunt de cand e noua volanta si ambreiaju si la fel facea si cu cele vechi, am mai testat e90, cateva au , cateva nu au.. habar n.am de la ce e , lichidu e full de frana si acela schimbat , o sa mai aierisesc o data cilindru pentru ca tot l.am scos afara si bagat iar , am avut un scartait acolo si am dat acolo peste rulment , cilindru , furca cu white lithium grease de la WD 40, numai este scartait acum .. dupa 1 an de chin am scapat de elðŸËâ scartaia doar dupa ce se incalzea... am testat mai multe vaselina PTFE , ceva vaselina rosie de rulementi nu a mers nimic . Numa asta pe baza de lithium si alba ... multumesc mult de ajutor bimmer , daca apare vre.o problema anunt , dar motorul merge la fel orice ar fi de atunci , acuma mai si sta putin masina pe dreapta din cauza ca eu am ramas 30 de zile fara permis pentru o trecere pe galben ,asta e imi asum :D in 3 ani prima amenda de cand am permisu.. sunt impacatðŸËâ

 

Bimmer - tu mai ai e90-u?

 

Stiu ca tot ziceai ceva de ulei in motorina sau ceva de genu?

 

Sent from my SM-G965F using Tapatalk

Edited by valex9812
Link to comment
Share on other sites

 

Bimmer - tu mai ai e90-u?

 

Stiu ca tot ziceai ceva de ulei in motorina sau ceva de genu?

 

:offtopic:

Da, desigur.

Pun inca ulei 2T.

..(Nu as zice ca trage chiar ca in prima zi, pentru ca am avut ocazia sa conduc un BMW cu 100k km mai putin (acelasi motor) si am vazut ca e un pic mai sprinten, parca; dar eu car zilnic scule in portbagaj + roata de rezerva.. dar ma ajuta in corvoada (trafic..) zilnica

Consumul e tot acelasi.. 415k km la zi. Schimb uleiul la 12-15k km. Consum in functie de cum trag de ea. In 2000 km condusi continuu, recent, probabil a consumat 250ml; mers medie 110-120, ocazional 130, cu portbagaj pe masina).

Link to comment
Share on other sites

 

Bimmer - tu mai ai e90-u?

 

Stiu ca tot ziceai ceva de ulei in motorina sau ceva de genu?

 

:offtopic:

Da, desigur.

Pun inca ulei 2T.

..(Nu as zice ca trage chiar ca in prima zi, pentru ca am avut ocazia sa conduc un BMW cu 100k km mai putin (acelasi motor) si am vazut ca e un pic mai sprinten, parca; dar eu car zilnic scule in portbagaj + roata de rezerva.. (cel testat era cu un pasager) dar ma ajuta in corvoada (trafic..) zilnica

Consumul e tot acelasi.. 415k km la zi. Schimb uleiul la 12-15k km. Consum in functie de cum trag de ea. In 2000 km condusi continuu, recent, probabil a consumat 250ml; mers medie 110-120, ocazional 130, cu portbagaj pe masina).

Sa nu devenim :offtopic: raspund la alte intrebari pe privat.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.