Jump to content

F31 340i xdrive 2016


Wolff

Recommended Posts

Saptamana trecuta am facut schimb de ulei la cutie de viteze (flush, kit ZF), diferentiale fata si spate (ulei BMW OE), cutie transfer (ulei BMW OE); am schimbat din nou bucsa de la caseta de directie, de data asta stransa la cuplul corect (75Nm). Km la data operatiunii: 120.500

Toata lucrarea la Bogdan BMGarage, recomand.

 

De ce ai schimbat din nou bucsa la caseta?

 

Dupa ce ai strans-o la 75NM mai "joaca" volanul, directia este ok? (inclusiv pe centru 2-3 cm stanga/dreapta)

 

Eu am schimbat-o la BMW si este la fel ca inainte, moale pe centru :(.

Edited by Hetze122
Link to comment
Share on other sites

Dupa aproape 2 ani de cand am schimbat-o, directia se inmuiase iar; stransa la 75 nm este mai rigida si mai precisa; acum are joc pe loc cu motorul oprit max 1cm pe fiecare parte, versus 2-3 cm

Acum 2 ani a fost stransa la mana, fara dinamometrica, si sigur nu au trecut de 25-30Nm.

Edited by wolfenstein99
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mai tii minte Wolf cand am luat benzinarul de 2 litri si dupa o forja buc/comarnic si retur cu consum de 11% spuneai ca consuma ca un motor de 3 litri?

 

Mi s-a stabilizat media la 9.2% dupa 12000km.

Dar parca merg mai incet decat cu 520xd pt ca mai mereu nu imi ajunge benzina sa imi termin drumul, desi bag si 75 de litri in rezervor.

Prefer sa reduc ritmul decat sa ma opresc 10-15 min in benzinarie, pt ca tot in acelasi timp as ajunge la destinatie.

Mereu fac asta cand imi dau seama ca mergand mai tare va trebui sa fac o oprire.

Probabil daca mergeam la fel de tare precum cu dieseul aveam o medie de 10% cu benzinarul.

520xd l-am lasat la 92.600 si 8.2% consum

Edited by edit
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

E un consum ok pt greutatea si caii putere asociati. Ai talpa destul de grea (la fel ca mine de altfel, am 110kg la 1.90 http://www.bmwclub.ro/forums/public/style_emoticons/default/rolleyes.gif) daca aveai medie 8.2 mixt la G30.

 

La mine rezervorul are 60 l, practic alimentez 53-54 cand se aprinde becul; si e unul dintre minusurile masinii; in bucuresti fac ~400km, adica un plin la 9-10 zile, la drum lung fac 5-600 km, trebuie sa alimentez mai des decat mi-ar placea.

La F11 faceam 800 km cu un plin de 65l in afara, mai rezonabil.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Eu fac de ani de zile o chestie nasoala pt pompa de combustibil. Golesc rezervorul aproape de tot pana la o autonomie de 10-20km si apoi umplu de stau langa masina si ma prinde noaptea.

Am vazut un sofer de duba cum balansa masina cu mana ca sa se sparga bulele.

Asa am reusit sa pun, golind pana la 0 range, 71 de litri in G30 in rezervor teoretic de 66litri, iar la audi fiind mai spre inceput si inca neintelegand limitele rezervorului, 75.5 litri in rezervor teoretic de 73 litri.

 

Mai e o chestie la audi de am media asa mica...din martie anul trecut stau acasa, deci scutesc 20km zilnic de consum urban care mi-ar fi afectat media.

Practic de mai bine de 6 luni de cand am masina am scutit peste 2000km de consum urban(ca nici inainte nu mergeam zilnic).

 

Si da, extraurban mergeam mai tare cu dieselul din considerentul anterior mentionat.

Ca daca tin benzinarul in 180cum mergeam pe autostrada cu dieselul, nici nu apuc sa incalzesc motorul, benzina e gata si trebuie sa fac planuri de oprire la intoarcere.

Probabil daca as fi mers la fel cu benzinarul si as fi avut si drumul la lucru, aveam 11% medie pe 12k km.

Edited by edit
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Am ajuns la 123k km, acum 2 saptamani am schimbat discurile fata + placutele (din pacate cele puse acum cateva luni nu era recomandat sa le pastrez la discurile noi, aveau cateva mii km...)

Motivul - dupa schimbarea placutelor, usor-usor volanul a inceput sa vibreze la franare; s-a dovedit ca problema erau discurile, probabil usor ovalizate; erau cele din fabrica, au dus 120k km.

 

Am ales sa pun discuri OE slotted, au niste santuri diagoanale si niste pimple (gaurele superficiale de 2-3mm diametru si adancime). 1000 lei bucata, versus 700 lei cele OE lightweigth (exterior otel, interior aluminiu, probabil de aceea se si ovalizeaza dupa ce se uzeaza, se subtiaza stratul de otel).

Acum volanul nu mai vibreaza deloc, iar franarea e clar mai buna; a disparut si fenomenul de brake fade (daca franam de cateva ori mai tare de la viteza mai mare la 120-130, scadea eficienta franarii).

 

In concluzie, recomand discurile slotted OE.

post-62803-0-47583400-1635769254_thumb.jpg

post-62803-0-00502200-1635769261_thumb.jpg

post-62803-0-63562500-1635769265_thumb.jpg

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Mai tii minte Wolf cand am luat benzinarul de 2 litri si dupa o forja buc/comarnic si retur cu consum de 11% spuneai ca consuma ca un motor de 3 litri?

 

Mi s-a stabilizat media la 9.2% dupa 12000km.

Dar parca merg mai incet decat cu 520xd pt ca mai mereu nu imi ajunge benzina sa imi termin drumul, desi bag si 75 de litri in rezervor.

Prefer sa reduc ritmul decat sa ma opresc 10-15 min in benzinarie, pt ca tot in acelasi timp as ajunge la destinatie.

Mereu fac asta cand imi dau seama ca mergand mai tare va trebui sa fac o oprire.

Probabil daca mergeam la fel de tare precum cu dieseul aveam o medie de 10% cu benzinarul.

520xd l-am lasat la 92.600 si 8.2% consum

 

La mine are 50l rezervorul, si media de 11% din ce am vazut ca arata in bord, desi banuiesc ca e mult mai mare consumul real.

In bucuresti am range maximum 250-300km pana se aprinde becul pe modul sport plus sau 300-350km pe modul confort, dar la drum lung am inceput sa am “range anxiety” mai ceva ca la electrice.

 

Nu stiu ce a fost in capul lor sa puna rezervor atat de mic la o masina de 1.8t si motorizarea asta, chiar daca eu am si ceva electric din ce am inteles, nu ajuta, ca nu poti sa mergi cu modul ala eco care face masina sa fie mai rau ca un scuter.

Pentru extern range iarasi foarte mic, maximum 500km, care e foarte putin chiar daca gasesti benzinarii.

 

Stiu ca pare absurd sa ma plang de range in loc sa ma plang ca e scump combustibilul, dar e o problema reala si nu o credeam daca imi zicea cineva, pana nu m-am lovit de ea.

 

Acum inteleg de ce majoritatea au si a doua masina, daca au una sport. 😂

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Si pe mine ma enerveaza faza cu rezervorul, desi la F30 are 60l; fac in jur de 400km in Bucuresti, si cam 550 in afara; cam putin dupa parerea mea.

Probabil le fac asa de mici pentru a putea raporta o masa mai mica a masinii si emisii mai mici - se masoara cu rezervorul umplut intr-o anumit procent, parca 60%; fiecare gram de codoi conteaza la media pe marca

Link to comment
Share on other sites

Da...chestia asta cu range anxiety ma tampeste, iar eu am motor de 2 litri si tot pun spre 75litri daca ma straduiesc la pompa.

Cu g30-ul birjaream de nu ma depasea nimeni, acum ii las sa treaca.

Am tras de ultimul plin de nu am mai putut.

770km cu 73litri

Am mers vreo 250km urban destul de alert.

Am avut un drum pana la ramnicu sarat dus/intors 300km si am mers 80-90 prin localitati si 110-120 afara.

Am mers la socri la Comarnic si tot ca sa nu birjaresc, am mers pe DN...90-100 in localitati si 120-140 prin afara.220km.

Abia am reusit sa ajung acasa sa fac plinul.

Spre ploiesti si inapoi nu mai merg pe autostrada, tot ca sa nu consum, iar pretul combustibilului nu ma intereseaza pt ca nu il platesc eu.

Doar stresul ala de a merge la pompa nu imi place.

Cum spunea si WIN. Faceam cu dieselul 900km si o alergam de ii sarea capacele

Edited by edit
  • Like 1
  • Downvote 5
Link to comment
Share on other sites

Wow, probabil trebuie sa ai o mașina de genul ca sa simți asta… eu care mai fac cu E60 si 1500 km cu ‘70 l si in cel mai rĂŁu caz nu am cum sa fac sub 700 km in oras si sub 1000 km in afara la mers maxim tare :)).

 

 

Si eu cu 330d ai 335d am reusit cu rezervorul de 60 si ceva de litri undeva la 1200km range, ca acum sa am maximum 400-500km.

 

Super relax cu range mai mare. Super naspa cu range mic.

Link to comment
Share on other sites

Am un vecin a avut un porsche taycan din aprilie anul trecut de nou, pana saptamana trecuta; a facut cateva mii de km in 18 luni; a zis ca in bucuresti nu ii vine sa mearga cu ea (mai are cateva masini), iar in afara e foarte stresant cu incarcarea, si nu ii vine sa plece cu ea.

L-a dat la buyback pe un porsche macan, si i-a scazut semnificativ rata la leasing.

Link to comment
Share on other sites

Da, la noi infrastructura e praf. Mai toate (probabil > 95%) dintre incarcatoare sunt de 50kW, ceea ce inseamna ca stai o ora ca sa incarci pentru 200 - 300 km (in functie de anotimp, viteza, etc). Sper ca anul asta si anul viitor sa inceapa sa rasara statiile din banii UE care s-au aprobat anul trecut, si sa vedem cum o sa fie situatia dupa.
Link to comment
Share on other sites

Am ajuns la 123k km, acum 2 saptamani am schimbat discurile fata + placutele (din pacate cele puse acum cateva luni nu era recomandat sa le pastrez la discurile noi, aveau cateva mii km...)

Motivul - dupa schimbarea placutelor, usor-usor volanul a inceput sa vibreze la franare; s-a dovedit ca problema erau discurile, probabil usor ovalizate; erau cele din fabrica, au dus 120k km.

 

Am ales sa pun discuri OE slotted, au niste santuri diagoanale si niste pimple (gaurele superficiale de 2-3mm diametru si adancime). 1000 lei bucata, versus 700 lei cele OE lightweigth (exterior otel, interior aluminiu, probabil de aceea se si ovalizeaza dupa ce se uzeaza, se subtiaza stratul de otel).

Acum volanul nu mai vibreaza deloc, iar franarea e clar mai buna; a disparut si fenomenul de brake fade (daca franam de cateva ori mai tare de la viteza mai mare la 120-130, scadea eficienta franarii).

 

In concluzie, recomand discurile slotted OE.

Foarte fain discurile alea.

Seamănă cu Sandtler folosite de mine la vechea mașina Peugeot.

Ai simțit vreo imbunatatire comparativ cu discurile oe cu care ai mers 120mii km?

Asta cu franare mai buna e discutabil, pusesem la acele discuri placute ferodo premier fdb, pe la 3500km a trebuit sa le schimb ca imi facuse sant pe mijlocul discului și scartaia la franare.

Au fost luate după review de pe forum Peugeot ca zicea oamenii de bine.

Pe urma am luat placute oe Peugeot moi si am mai mers 1500km și am vândut masina si am trecut la bmw.

Ambele seturi de placute au lăsat negru pe janta de aliaj.

Acum pe bmw f10, am textar placute si discuri, citisem in alte forumuri gen softpedia ca trebuie sa fie de același producător.

ps:eu la peugeot am schimbat de moft discurile si placutele oe, am trecut la gauri si striatii fiindcă era un user cu Peugeot pentru curse legale care tot ne ofticase cu discuri tarox pline cu striatii dese și etrieri mai mari care tocau placute pe banda rulanta.

Am văzut cat costa acele tarox și am considerat ca sunt prea scumpe

Nu mai vorbesc de brembo cu gauri rare, iar foarte scumpe.

Brembo Max mi s-au părut o gluma, au zis useri de pe acel forum ca erau "mai zgomotoase la franare și atat" și au revenit la discuri noi +placute oe noi Peugeot.

Edited by Popescu 76
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ai simțit vreo imbunatatire comparativ cu discurile oe cu care ai mers 120mii km?

 

In regim de utilizare normala (ex in oras) nu e mare diferenta intre discurile OE lightweigth si cele slotted, ambele franeaza la fel de bine; la cel slotted nu scartaie deloc, nici dupa ploaie.

In regim de mers alert pe autostrada/drumuri virajate, cu multe frane si accelerari, discurile slotted sunt mai potrivite decat cele lightweigth - nu apare fenomenul de brake fade; si dupa multe franari care incing discurile, franeaza la fel de bine; la cele lightweigth dupa 4-5 frane hotarate in decurs de cateva minute, discul se incingea foarte tare si franarea era vizibil mai putin eficienta.

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Am schimbat discurile spate + placute/cleme/senzor + saboti/arcuri sabot, toate BMW OE

Am un zgomot usor de frecat, la viteza mica, se aude din dreapta spate la viteza mica sub 10kmh; am crezut ca e de la discuri/placute/saboti, dar se aude si dupa schimb. Nu cred ca este rulmentul, s-ar auzi mai tare cu viteza; nici de la roti nu cred ca este, s-ar vedea urme.

Am schimbat si barele directie + bielete antiruliu fata, BMW OE

Piesele erau comandate de cateva saptamani, nu am avut timp sa le schimb; dar daca tot am scos-o la vanzare, am zis sa le montez.

 

 

Sotia e de acord cu coupe-ul, dar sa fie Mercedes 🙂; mai ales ca a primit de curand un seria 2 active tourer, e pe drum dinspre Olanda; aceea devine masina de familie, asa ca break-ul nu isi mai are scopul.

Link to comment
Share on other sites

S-a dovedit ca zgomotul de frecare era de la roti, am pus rotile de vara si a disparut.

Ori atingeau usor pe undeva (sunt 225/50 r18, vs 225/45 r18 cat ar trebui), ori cauciucul avea o anumita zona intarita si aspra, care face zgomot.

Edited by Wolff
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.