Jump to content

Decarbonizarea motorului e buna


Andrei. fnt

Recommended Posts

Salutam și eu un x3 2008 N47 și as vrea sa fac și eu o decarbonizarea motorului Am ĂŽnțeles ca ar curata componentele motorului și ca va merge mai rotund și mai silențios.Ceva pĂŁreri? Exista riscul de a strica ceva??

Decarbonizarea motorului presupune, În termeni cât mai simpli, Îndepãrtarea acestor depuneri de carbon din interiorul motorului folosind douã metode.

 

Pima metodĂŁ este aceea de curĂŁĂžare chimicĂŁ, la care e folosesc diverse soluĂžii chimice sau aparate speciale care se conecteazĂŁ la sistemul de admisie al motorului. Ăn aceastĂŁ categorie ar intra Âşi curĂŁĂžarea cu apĂŁ sau prin oxi-hidrogen. Practic se pulverizeazĂŁ ĂŽn admisie o anumitĂŁ cantitate din lichidul magic, ĂŽn timp ce motorul este cald Âşi ruleazĂŁ, iar aburul generat astfel ĂŽn cilindrii se presupune a disloca depunerile de carbon Âşi ĂŽndepĂŁrtarea acestora prin evacuare. Eficacitatea acestei metode Âşi implicaĂžiile pozitive Âşi negative sunt discutate peste tot, dar dacĂŁ operaĂžiunea este realizatĂŁ incorect, Âşansele ca motorul sĂŁ fie distrus sunt foarte mari. Pentru curĂŁĂžarea cu oxi-hidrogen, se foloseÂşte un aparat care genereazĂŁ o anumitĂŁ cantitate mixtĂŁ din aceste gaze. Acest amestec este introdus ĂŽn admisie iar mai departe povestea este aceeaÂşi ca la varianta folosirii apei. Teoretic, compozitia de hidrogen Âşi oxigen ar trebui sĂŁ ajute la arderi complete ale combustibilului ĂŽn cilindrii Âşi astfel eliminarea depunerilor prin evacuare.

 

A doua metodĂŁ este cea de curĂŁĂžare mecanicĂŁ, care presupune ĂŽndepartarea pieselor motorului ce trebuiesc curĂŁĂžate, Âşi efectiv frecarea suprafeĂželor acestora panĂŁ la eliminarea depunerilor. CurĂŁĂžarea mecanicĂŁ este mult mai scumpĂŁ deoarece presupune mai mult timp alocat procedurii Âşi implicit manopera celui care o realizeazĂŁ. Ambele variante, dacĂŁ sunt realizate corect, promit o revigorare a motorului. SpecialiÂştii susĂžinh, ĂŽnsĂŁ, cĂŁ motoarele fabricate astĂŁzi sunt extrem de avansate, iar combustibilul este ars ĂŽn interiorul unui motor complet Âşi mai eficient decât ĂŽnainte. Ăn cazul ĂŽn care arderea se face complet, nu va exista depozit de carbon, prin urmare nu este necesarĂŁ nici o “decarbonizare”. La eficienĂža motoarelor de azi contribuie Âşi uleiurile folosite care conĂžin foarte mulĂži aditivi speciali tocmai pentru a le menĂžine curate.

 

Primul tratament de decarbonizare pentru masina ar trebui facut la 30.000 km. Dacã maºina a trecut de aceastã cifrã, ºi a ajuns la 50.000 km, atunci tratamentul de decarbonizare ar trebui evitat. Aceasta deoarece nu se ºtie cantitatea de carbon depusã pe pistoane. Majoritatea producãtorilor nu recomandã decarbonizarea unui motor, deoarece motoarele moderne ale maºinilor sunt proiectate sã reziste cu componentele lor fiind cel mai puÞin afectate de depozitele de carbon. Având În vedere normele stricte de emisii În practicã, ele sunt proiectate sã aibã combustie completã de combustibili În cilindrii, asigurând cea mai micã cantitate de carbon emisã.

 

ExistĂŁ, ĂŽnsĂŁ, Âşi multe pĂŁreri favorabile acestei proceduri exprimate de cei care au ĂŽncercat decarbonizarea Âşi au obĂžinut performanĂže semnificativ ĂŽmbunĂŁtĂŁĂžite ale motorului.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.