Jump to content

De la teapa absoluta catre proiect


Motorica

Recommended Posts

Salut,

Sunt prea pasionat de BMW in general si cu precadere de E46 ca sa nu va impartasesc cateva ganduri si eventual sa primesc si cateva sfaturi din partea voastra. Intr-adevar mi s-au confirmat defectele pe care le-am expus in topicurile precedente, si da, kitul meu de ambreiaj e praf, dar mai grav este ca volanta cu masa dubla e buba cea mai mare. Ca urmare, desi m-as fi despartit cu greu de masina (caroserie, interior, exterior, optiuni e impecabila), ma hotarasem sa o vand. Printre posibilii clienti a fost si unul care se pricepea foarte bine la "hidden gadgets" ale BMW si mi-a demonstrat ca masina mea are la activ in jur de 700 mii km in loc de 300 mii cat imi arata in bord. In acest caz...socul meu a fost cat se poate de dramatic. Prin urmare pretul de revanzare ar fi muuuult inferior fata de statusul real al masinii, chiar si la 700mii si m-am hotarat sa o pastrez. Acum insa intervin semnele mele de intrebare: la km astia motorul e sigur pe duca (cand am luat-o, galgaia de aditivi, dupa revizie normala, motorul a inceput sa-si arate "adevaratul chip"), cutia inca se prezinta ok, nu acelasi lucru pot sa spun despre grup care "simte" cu sunetul specific infundat schimbarile de viteze. Ideea este ca hotarat fiind sa pastrez masina si mergand pe premiza "ce-am avut si ce-am pierdut", sunt hotarat sa demarez un proiect cu ea, nu extrem de costisitor, dar suficient cat sa-i ridic performantele dupa cum urmeaza:

- initial am visat un 4.4 de pe X5 (motor dupa care sunt disperat), swap pe E46. Este insa prea mare pt E46, pur si simplu nu incape si ca sa-l fac sa incapa, costurile sunt imense si fara garantia reusitei.Cu atat mai mult cu cat la ITP cu oricate atentii as interveni, cazul ar fi pierdut. Dar daca totusi stiti pe cineva care a reusit, sunt dispus sa impartasesc macar dorinta

- sau sa pastrez motorul original, sa-l aduc la parametrii normali (segmenti, rectificare, cuzineti, supape, garnituri), dupa care sa-i fac un upgrade de la 184 cai la...cat se poate, dar nu doar soft. Aici am nevoie de sfaturile voastre - turbo upgrade, injectoare, etc.De la ce se potriveste, sau nu.

- sa fac swap direct cu un 3.0d de X5 de 218 cai "englezesti" plus modificari aferente.

In functie de modificarile de mai sus, presupun ca si transmisia (grupul, planetarele) vor trebui si ele adaptate fortelor si turatiilor noi.

Prin urmare...am nevoie de sfaturile voastre. Si mentionez ca acest proiect daca ma hotarasc asupra lui, va fi facut de la inceput pana la sfarsit de mine, nicidecum in service-uri "de renume".

 

Va multumesc

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ai dreptate, in realitate cea mai sigura si ieftina "modificare" asta este. Si totusi...vreau ceva mai mult. Ce-ar presupune o turbina mai puternica decat cea de 184 cai, de la ce model s-ar potrivi? Injectoare...asemena...?As vrea sa duc motorul asta pe la 250 cai, nu mai mult.
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ca fost posesor de masini cu multi km la bord as zice asa:

pretul masinii acum face sa zicem...cat o face.Dar vei baga stii bine triplu sa o faci!

E ca la croitorie, decat sa modifici/ajustezi un costum cu 2 nr mai mare, mai bine cumperi altul( nou sau sh).

Problema sa zicem nu e de bani, dar ca pasionat cum spui ca esti, ai folosit si eminescianul „prea“, atunci nervii tai consumati vor plati pt tot.

Si banuiesc ca nu s singurul care ti a spus asta.

Am trecut prin asa ceva, e un fel de never ending story.

Asta principial vorbind.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Stia povestea cu intratul in test ceasuri cu combinatia de butoane din ceasuri. Si stii ca BMW are optiunea asta de a-ti arata istoricul real din ceasuri sau cu scanarea cheii masinii. Bine, eu cand am luat masina pe mine nu m-au interesat kilometrii, mie mi-a placut masina si atat. Dar uite ca sunt persoane care km inseamna mai mult

 

@ingineru: da, asa e din pacate si da, nervii mei parca ma indeamna sa cheltui. Si nu ca sa elimin o pierdere, ci mai mult ca sa simt ca o iau de la capat cu satisfactia finala ca din mainile, capul, eforturile mele, a iesit CEVA si CEVA-ul asta sa insemne un E46 asa cum poate mi l-as fi dorit. Altfel...e foarte simplu, o dau pe cat as lua pe ea, scap de griji...de nervi, dar si de posibile satisfactii. Nu am bani multi, nu sunt o persoana care sparge bani din veniturile altora ca nu are ce face cu ei, ba din contra, muncesc de-mi sar capacele pentru ei. Tocmai de-asta...prefr un minim de proiect decat s-o las balta cum dealtfel ar fi cel mai indicat.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

ai grija ca de multe ori poate sa arate gresit sau ceasurile sa fi fost schimbate

 

da-mi o serie de sasiu si vedem ce zice si istoricu bmw desi este destul de veche masina poate nu are atat de multe intrari dar macar ne facem o idee :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ca fost posesor de masini cu multi km la bord as zice asa:

pretul masinii acum face sa zicem...cat o face.Dar vei baga stii bine triplu sa o faci!

E ca la croitorie, decat sa modifici/ajustezi un costum cu 2 nr mai mare, mai bine cumperi altul( nou sau sh).

Problema sa zicem nu e de bani, dar ca pasionat cum spui ca esti, ai folosit si eminescianul „prea“, atunci nervii tai consumati vor plati pt tot.

Si banuiesc ca nu s singurul care ti a spus asta.

Am trecut prin asa ceva, e un fel de never ending story.

Asta principial vorbind.

+1,confirm si eu treaba aceasta

din cauza unui "mecanic care nu vroia sa imi asambleze motorul la loc desi ii dusesem piesele pentru reparatie",am mai luat o masina cu caroseria varza-teapa dar motor bunicel, avea itp valabil 2 ani

masinile alea au fost saci fara fund,consumau bani

 

sfatul meu vinde-o si scapa din belea, pune si tu aditivi si marit-o.

E veche rau 2001-2002, la caroserie cu rugina cum sta?

Edited by mihalascu
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

ultima intrare

 

15/07/2013

Repair

364005 Km

00607

Job

 

Exact asta am si pe cartea ei service, ultima interventie in Germania. Ma intreb totusi...in 12 ani in Germania, masina sa fi facut 364 mii si in 6 ani in RO este posibil ca masina asta sa fi facut inca 330mii? Posibil, ce mai conteaza?

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Exact asta am si pe cartea ei service, ultima interventie in Germania. Ma intreb totusi...in 12 ani in Germania, masina sa fi facut 364 mii si in 6 ani in RO este posibil ca masina asta sa fi facut inca 330mii? Posibil, ce mai conteaza?

Prin 2008 cand tocmai ce se daduse drumu la taxa circula o vorba pe forum : la bemveu nu conteaza km daca a fost intretinut si nu se schimba lantul.

Unele lucruri in timp se mai schimba.

Sau nu.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Bun, va mai ocup atentia cu o povestioara scurta si mai departe oi vedea ce fac, desi...decizia cam e luata.

In primul rand, ca sa ma prezint...sunt IT-ist si jobul meu este in acest domeniu. Timpul liber insa mi-l ocup cu mecanica. In principal imi repar propriile masini si doar pe un grup foarte restrans de amici ii mai ajut cu problemele lor multimarca. Am avut americane vechi (vreo 3), mereu am fost pasionat de V8-uri si printre ele ma mandresc si cu reconditionat cap/coada un chevy V8 350 de 5.7 litri care merge si acum la peste 50mii km fara nicio problema, confirmat de proprietarul caruia i-am vandut-o. Cu toate astea, am ajuns la concluzia ca BMW e BMW si punct.

Iar treaba asta a mea cu pasiunea BMW pleaca de acum ceva timp cand am avut primul BMW, un E53 cu 4.4 pe el. Am adorat masina aia, dar am facut exact ce nu-mi doresc sa mai fac acum. Din cauza unor posibile probleme cu cutia de viteze, am preferat sa scap repede de ea, in loc sa ii reconditionez convertizorul. Si uite-asa regret si acum prostia pe care am facut-o. Iar acum, cu acest E46 ma simt cam in aceeasi situatie de atunci, numai ca de data asta vreau sa ma opresc.Si sa ma opresc aici, alaturi de voi, oricat de greu mi-ar fi sa duc la capat proiectul unui E46, in loc sa "scap" si sa va fac rost de un nou membru incepator cu intrebari DIY.

Chiar mi-as dori sa ajung la momentul de a participa la intalnirile voastre si sa am satisfactia ca ma pot numi un membru pe buna dreptate cu meritele aferente.

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

NU IEI itp-ul cu alt motor sau cu turbo montat pe masina. Sunt patit cu turbo si cu jante mai mari de aliaj cauciucuri talon mic ...

Ce sa zic,bani aruncati pe fereastra

 

Ti se pare ca "inginerii" din statiile ITP sunt atat de doxati sau macar preocupati incat sa faca diferenta intre tipurile de motoare ale BMW? Crezi ca sta cineva sa-ti masoare la ITP caii putere din talon cu ce scoate masina in realitate in urma unei resoftari si update turbo/injectoare? Sa fim seriosi, inca sunt la nivel de "nu tine frana pe spate, vino dup-amiaza dupa ora 16 cand pleaca aia de la RAR acasa si nu se mai uita pe camere". Intr-adevar, ca sa transform un dieselar in benzinar si sa-i mai pun inca 2 pistoane este exclus si da, atunci e altceva si la ITP. Dar pana cand o sa fie statiile ITP adevarate DYNO...mai e.

 

P.S. rotile pe 18 le am deja trecute in carte/talon.

  • Like 1
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

costa mult sa repari cutia de viteze automata

De ce nu iti iei o masina noua cu credit de la banca?

 

Am avut masina noua cu credit de la banca. Rezultat: mai bine renunt la ideea de a mai avea masina, merg pe jos. Din 5 ani de scadentar, am platit-o in 7 ani din cauza modificarilor de dobanzi, penalizari de intarziere, etc. Am platit-o dublu si am vandut-o in final cu 10% din pretul de achizitie. Ca asa fluctuase piata auto si ala ii era pretul de SH - a fost vorba despre un Peugeot

  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.