Jump to content

Taxa Oxigen Bucuresti


adi v

Recommended Posts

eu sunt de acord cu o lege de genul doar ca mai trebuie ajustata si gandita putin...dar e un inceput :)

 

bineinteles ca sunt si oameni nemultumiti cum se intampla cu orice chestie noua care dezavantajeaza anumiti oameni, nu ai cum sa impaci pe toata lumea. deja sunt prea multe masini si desi nu avem cea mai buna infrastructura, am oameni care au masini acasa si folosesc de ani de zile transportul in comun gen metrou cu succes, deci se poate. inclusiv sora mea care isi lasa masina la cea mai apropiata gura de metrou si foloseste metroul fara probleme. si eu as face la fel dar am 25 km pana la locul de munca...

 

ca si lucruri de modificat eu as prefera daca s-ar introduce mai multe chestii de tip:

 

-ITP mult mai greu de trecut si fara relatii/spaga, etc.

-filtre RAR mai des intalnite prin oras, chiar si ziua nu doar seara.

-transparenta cand vine vorba de ce bani s-au strans din aceasta taxa si in ce se investesc.

 

sunt de parere ca sunt foarte multe masini kamikaze pe strazi cu fel si fel de probleme care trebuiesc oprite din circulatie cumva...

Link to comment
Share on other sites

Idee buna sau rea, dupa parerea multora, intrebarea este: cu acesti bani ce se va face? Asta conteaza in ochii mei. Nu comentarii cu rable si prostii, idei facute pentru a dezbina anumite diferente dintre oameni, praf in ochi. Banii nostri(a romanilor) conteaza sa fie folositi intr-un mod normal!

 

un mare nimic !

ce s-a facut din 1989 - prezent ! (cu taxele) concret !

vedem cu totii ce s-a facut !

Edited by wind-3er
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nu mai bine se fĂŁceau drumuri, un program mult mai bun pt a stimula achiziția de noi autoturisme, un itp mult mai aspru(verificarea noxelor la diesel și dpf-ul), etc.

Vezi ca nu te ai exprimat bine.

Corect este “Nu mai bine se faceau drumuri cu contracte cu dedicatie,un program cu studii de fezabilitate pt achizitia de noi autoturisme “,etc

Asa ar face sens.Si ar fi sigur realizabil!

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

ca si lucruri de modificat eu as prefera

-ITP mult mai greu de trecut si fara relatii/spaga, etc.

-filtre RAR mai des intalnite prin oras, chiar si ziua nu doar seara.

-transparenta cand vine vorba de ce bani

Stii ce inseamna itepeu trecut pe bune ?

Inseamna bani, inseamna sa ai bani sa iti intretii masina conform legislatiei in vigoare.Ce te faci cand apare un nivel scazut de trai?(Nu spun saracie caci suna deprimant)

Eh, atunci apare “spaga/relatii”-le.

La fel si cu filtrele RAR de care vorbeai mai sus.

Iar transparenta cand vine vorba de bani si ce s a facut cu ei?Este foarte transparenta!

Pai cum ce s a facut?

Depinde in care tabara esti 😊

A celor multi platitori sau a celor care au “incasat” sub diferite forme.

Daca erai in cealalta tabara iti mai puneai problema asa ?Nu ma refer la persoana.

Iti spun eu ca nu!

Majoritatea discutiilor de pe forum converg intr o singura directie si anume guvernarea si efectele negative ale ei.

Zicea un coleg zilele trecute ca vrem o tara ca afara dar cu smecherie ca n Romania.

Q.e.d

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Din punct de vedere strict automobilistic, eu consider ca cea mai negativa consecinta deriva dintr-un amendament propus de catre ALDE si votat in ultim moment:

 

In primul rand, nu am observat nicio derogare pentru automobilele istorice, dar sper ca o astfel de derogare va aparea ulterior - altfel in Bucuresti nu va mai putea exista niciun automobil istoric, ceea ce este aberant.

In al doilea rand, exista cativa (putini) pasionati care intretin in stare excelenta automobile BMW care nu sunt sau nu pot fi inregistrate ca istorice si au norma de poluare cel mult Euro 3. De regula, acestea sunt utilizate foarte rar, tipic in weekend sau in vacanta. Ca urmare a amendamentului de mai sus, aceste exemplare, foarte valoroase nu atat din punct de vedere financiar cat istoric, vor disparea din Bucuresti.

 

Exista derogare pentru cele istorice, a fost prevazuta de la inceput scutirea pentru cele ce au inscrisa mentiunea vehicul istoric in cartea de identitate si in certificatul de inmatriculare, similar ca in cazul rovignietei. Probabil vor fi introduse in baza de date in urma unei cereri insotite de documente doveditoare (asa se procedeaza la CNAIR).

 

http://pmb.ro/pmb/comunicate/presa_com.php?msj=7609

Link to comment
Share on other sites

M-aș bucura dacĂŁ s-ar implementa mĂŁsura asta ĂŽn toate orașele din tara.

 

Si eu. Sau cel putin la inceput in cele mari si apoi spre cele mai mici.

 

Pe langa asta, mi-as dori sa la nivel de tara, nu doar la nivel de bucuresti, sa fie ridicati toti cu cei DPF OFF. In Timisoara ma intalnesc zilnic cu cazane de BMW (eXX si chiar F) ce lasa in urma lor un nor de fum la cea mai mica apasare de pedala. Recent am vazut un tampit pe national, era afumat spatele de nu ii mai vedeam bine numarul.

 

Da.

 

Si licenta de taxi doar pentru masini electrice. Masura asta trebuie impusa impreuna cu obligativitatea ca firma de taxi sa-si monteze incarcatoare.

 

Altfel apar tiganii cum sunt cele facute de cei cu Uber (CAB) pe la Kauflanduri si Lidl...

Link to comment
Share on other sites

totusi, cum trec ITP-ul masinile cu DPF off?

O intrebare foarte simpla :)).

Iti suni omul de la statie, ii zici ca ai o masina de facut, el iti zice daca are sau nu control in ziua respectiva. Daca are, revi a 2-a zi, bineinteles, dupa ora 5. Sau cel mai sigur sambata, cand nu sunt controale la rampe. Ai la tine un Caragiale, si faci ITP si la caruciorul de la Carrefour.

  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

O intrebare foarte simpla :)).

Iti suni omul de la statie, ii zici ca ai o masina de facut, el iti zice daca are sau nu control in ziua respectiva. Daca are, revi a 2-a zi, bineinteles, dupa ora 5. Sau cel mai sigur sambata, cand nu sunt controale la rampe. Ai la tine un Caragiale, si faci ITP si la caruciorul de la Carrefour.

nu e neaparat asa , problema e ca la iTP nu se mASOARA opacitatea noxelor , practic fumul , iti spun sigur asta ca eu am facut testul de noxe la E60 ca sa ma conving , cei care au si catalizatorul scos au o problema la itp . Probabil ca cei de la rar au alte aparate cand fac acele controale pe strada unde masoara si opacitatea .

Link to comment
Share on other sites

O idee buna intr-o tara civilizata. Cuvantul cheie este este 'civilizata'.

 

Cred ca sunt muuulte alte masuri ce puteau fi prioritizate in fata acestei legi, pentru ca aceasta lege sa functioneze ulterior (la modul practic). Altfel va fi un fiasco plin de coruptie, cum de altfel sunt mai toate implementarile de la noi. Devenim un mish-mash de idei bune, implementate crunt.

 

Nu pot decat sa sper ca va fi inceputul unei schimbari spre bine, desi speratele sunt foarte scazute.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Si eu. Sau cel putin la inceput in cele mari si apoi spre cele mai mici.

 

Ai uitat ca acum 2 ani aveai euro 4? E60-ul. In primul rand ca incalca drepturile omului cu interzicerea intrarii in orase (cum vor sa faca din 2022 si 2024), si pun pariu ca o sa curga cu procese atunci, ca si pana acum cu taxele lor auto aberante.

 

Cred ca suntem de acord ca multi (majoritatea) si-ar dori masini euro 5 si 6. Dar la 500 eur salariul mediu pe tara, ce vrei? Sa mergem iar pe discutia asta?

 

Cred ca sunt muuulte alte masuri ce puteau fi prioritizate in fata acestei legi, pentru ca aceasta lege sa functioneze ulterior (la modul practic). Altfel va fi un fiasco plin de coruptie, cum de altfel sunt mai toate implementarile de la noi. Devenim un mish-mash de idei bune, implementate crunt.

 

Nu pot decat sa sper ca va fi inceputul unei schimbari spre bine, desi speratele sunt foarte scazute.

 

+1. F bine zis. Nu e o masura reala, e o masura corupta, menita sa mai aduca niste bani la bugetul falimentarei primarii a Bucurestiului.

  • Like 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Scrie in cartea de identitate a oricarei masini, liber de a circula pe toate drumurile publice. Daca iti interzice sa mai pui roata in bucuresti cu o masina euro 1-euro 4, mai esti liber? Si mai sunt si alte drepturi, dreptul la proprietate... sunt sigur ca avocatii vor gasi destule incalcari.

 

Nu au interzis intrarea in orase gen Munchen, sau Berlin, Viena, si interzice Firea. Sa fim seriosi.

  • Like 3
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Deci imi raspunzi fara sa aduci UN SINGUR argument.

 

As zice ca tu esti pe margine, daca eu sunt in off-side.

 

Nu discut despre cei cu masini neintretinute, personal cunosc oameni care au bagat in bmw-urile lor euro 3 si 4, 10-15.000 de euro. Cred ca alea nu pot fi numite coji. Mai coaja e troaca ta probabil.

Edited by P.I.M.P.
  • Like 3
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

va lua lumea masini \e5 ..mare smecherie n-au facut

Doar nu o sa ia ford sau opel, aaa da poate vw aia da masina, pacat ca are noxe manarite si limitare la 2500 cand o turezi.... iese perfect la gaze, pai la 5000 toti cotcodacii viseaza bmw f10 si a5, acum ce sa facem sa ne luam belea pe cap, pai ce spun prietenii nostri daca ne vad cu clocitoarea pe strada doar ca are norme euro5 si am dat 6000e ca fraierii pe ea, nu are navi mare fulleanu , pachetele cacatele

Link to comment
Share on other sites

Esti in OFFSIDE rau. N-are rost sa mai continuam discutia.

Ai preluat si tu toate ineptiile pe care le scriu detinatorii de coji sub euro 4, pe farcebook.

..cand cineva iti da o replica pe buna dreptate, fie te oftici si esti cel care "incheie discutia", fie insulti...

 

As mai lucra la idee. :console:

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

PIMP,

 

Cand castigam 500 euro, mergeam cu mijloacele de transport in comun, pt ca aveam capul pe umeri si stiam ca nu imi permit masina. Prima masina mi-am cumparat-o in 2007, cand castigam 900 si evident masina era noua. Evident, pt societate eram prost pt ca nu imi luasem seria 3 sau A4 sh.

Smecherul din ziua de azi, daca vrea e60 sa afume si sa imbolnaveasca pe altii, atunci sa plateasca.

 

Acum, in principiu, cine are 500 euro salariu si isi ia masina, trebuie ajutat sa gandeasca, pt ca evident, el nu este capabil sa gandeasca pt sine.

 

Cu o astfel de lege, ii transmiti omului ca el nu isi permite masina si ca trebuie sa isi ia mancare. In practica, nu mai lasi prostul sa fie prost, cel putin intr-un aspect al vietii si il mai ingradesti sa mai deranjeze si pe altii.

 

Pe la 700-800-900 euro iti permiti masini euro 6 si nu ai probleme cu legea: logan, entry level de la coreeni, japonezi, skoda, etc.

Edited by edit
  • Like 6
  • Downvote 5
Link to comment
Share on other sites

Deci tu zici ca la 500 EUR pe luna nu-ți permiți o mașină, dar la 900 îți permiți o mașină nouă? Fu**ed up logic.

 

Eu vorbesc de majoritatea care au mașini intre 2-5000 EUR. Cum își schimba toți mașina într-un timp relativ scurt?

 

Și dacă tu crezi ca Firea v-a pus taxa asta pt poluare, think again. Tocmai s-a anunțat ca o sa taie pădurea Băneasa.

 

A pus-o pentru a trage bani tot de pe voi, sărmanii locuitori ai capitalei.

 

În niciun alt oraș european nu exista taxa de intrare în oraș. Exista interzicere în centru sau pe anumite străzi, dar e interzicere, nu e pe bani, înțelegi?

 

Dar va urez succes cu duamna, aveți multe de tras. Acum lovește în unii, data viitoare în alții.

Edited by P.I.M.P.
  • Like 9
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Ce e fucked up? De la 500 la 900 e o diferenta de 80%. Da, un logan in rate e alegerea corecta si mai putin costisitoare pe termen lung si iti permiti masina.

 

Dar ce sa mai vorbim de masini, cand omul isi da banii pe mancare ca sa aiba o haina de firma. Cum sa nu vrea si bemveu? Astazi la mall, un gagiu de’asta imbracat in “pijama” hugo boss de strada, ii promitea solemn lu’ iubi ca se intorc saptamana viitoare sa ii cumpere ghetele de le-a vazut, ca intra salarul miercuri. Ghetele valorau 550 de lei. Pai daca ai nevoie sa astepti urmatorii bani sa iti iei o haina, de ce nu te-ar duce capul sa cumperi ceva “mai de buget”? Eu mi-am cumparat primul lucru de “firma” cand eram deja angajat, “mi-am permis” sa dau 230 de lei pe o pereche de adidas. Pana atunci am purtat cu mandrie celebrii VTY de la Dechatlon ce erau 59 de lei. Si nu m-a dat nimeni afara de la facultate sau de la job.

  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Încercați sa nu mai duceți discuția tot ĂŽn extreme, ba la cocalari, parveniți sau muritori de foame.

 

Poți sa ai salariul și de 1000-1500 euro (ĂŽn București e relativ ușor) și sa ai copii și alte prioritĂŁți, mașina nefiind una din ele.

 

Gândiți-vĂŁ ca marea masa aici se afla, la euro 3 și 4. Ca atunci când a fost taxa de poluare (2013+).

 

Iar taxa asta de oxigen, nu e pentru oxigen "O2", cred ca e destul de clar pt toatĂŁ lumea.

  • Like 4
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Deci tu zici ca la 500 EUR pe luna nu-ți permiți o mașină, dar la 900 îți permiți o mașină nouă? Fu**ed up logic.

 

Eu vorbesc de majoritatea care au mașini intre 2-5000 EUR. Cum își schimba toți mașina într-un timp relativ scurt?

 

Și dacă tu crezi ca Firea v-a pus taxa asta pt poluare, think again. Tocmai s-a anunțat ca o sa taie pădurea Băneasa.

 

A pus-o pentru a trage bani tot de pe voi, sărmanii locuitori ai capitalei.

 

În niciun alt oraș european nu exista taxa de intrare în oraș. Exista interzicere în centru sau pe anumite străzi, dar e interzicere, nu e pe bani, înțelegi?

 

Dar va urez succes cu duamna, aveți multe de tras. Acum lovește în unii, data viitoare în alții.

uite un oras european ce impune taxa, interzice diesel, samd

https://droit-finances.commentcamarche.com/faq/58252-vignette-pollution-2019-a-paris-reglementation-et-sanction

 

https://www.businessinsider.fr/us/cities-going-car-free-ban-2018-12

 

Romania din multe puncte de vedere, are de recuperat decalaje spectaculoase, de accea unele masuri pot parea dure, nepoulare, insa pana la urma este alegerea cetatenilor romani: doresc o tara conectata la realitatile europene, sau doresc o tara inspirata din "democratiile" latino-americane, sau orientale? Toti vor autostrazi ca in Germania (desi alea sunt pline de ambuteiaje, dar na), sisteme de protectie sociala ca in tarile nordice, salarii ca in UK, soare ca in Italia si Spania, si exemplele pot continua, insa, oricat de dur ar suna, daca vrem, ca tara , sa avansam , avem nevoie de sacrificii, si imi dau seama ca sunt de multe ori inacceptabile( exemplu personal, mi-am facut bagajele si am plecat). Dar sa stii ca am cunoscut, si asta prin natura profesiei, germani care au recunoscut ca mancau cartofi cu tot cu coaja, ca si italieni care au avut doar o pereche de pantaloni, francezi ce plecau cu mancare de la petreceri acasa sa aiba a doua zi, si portughezi ce si-au luat lumea in cap....nimic nu vine gratis sau fara sacrificii.

 

PS accesul la educatie, sanatate, justitie egala, mi se par chestii de bun simt, dar nu trebuie sa aiba toata lumea masina.

Edited by Eugen B
  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.