Jump to content

Taxa Oxigen Bucuresti


adi v

Recommended Posts

@PIMP

 

Mi se pare mai logic cum am spus eu. iti iei masina noua, nu ai costuri pt reparatii...chiar asa a si fost in cazul meu. doar revizii.

daca te arunci la un premium sh, euro 4, evident ca masina aia cere bani la nivelul unei masini premium, chiar daca tu ai dat putin pe ea, si te poate goli de mii de euro annual sau mergi cu rotocoale de fum dupa tine si/sau o lasi la nivelul tehnic in care devine o bomba pe roti in traffic.

 

iti dau dreptate ca acea taxa nu are de-a face cu oxigenul, ci e doar o modalitate de a face rost de bani, insa ceva trebuie facut si la noi.

 

Personal, nu as da voie la import de sh-uri mai jos de euro 5. Sau as da voie si la euro 4, insa cu taxe de la 1000 de euro in sus

  • Like 1
  • Downvote 7
Link to comment
Share on other sites

Vad ca discutam tot in extreme: "premium sh, euro 4".

 

Dar voi nu vedeti cate VW sunt pe strada? Golf 4-5, Passat-uri. E plin de VW si Opel, mai mult decat masinile premium ce le vezi tu.

 

Bun, asta 1 la mana.

 

2 la mana, diesel euro 5, e plin de ele cu DPF-Off (am luat extrema de sus, euro 5, pentru ca deocamdata e scoasa din discutie). 80-90% din dieselurile din Romania, echipate cu DPF din fabrica, il au scos la ora actuala.

 

Pai despre ce vorbim aici? Alea polueaza de rup. ITP nu se face ca lumea, dar taxe stim sa punem.

 

Oricum pe mine personal nu ma afecteaza cu nimic din doua motive, 1 ca nu stau in bucuresti, 2 ca deja sunt oameni care au discutat cu avocati sa mearga in instanta.

  • Like 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

.... 80-90% din dieselurile din Romania, echipate cu DPF din fabrica, il au scos la ora actuala.

 

Este facut vreun studiu referitor la aceasta afirmatie ? Sau e vreo presupunere...Asta cu DPF OFF se poate verifica cu tester prin OBD sau test dinamic , ce se face la RAR in statii ITP e fix-pix! Poate avea DPF off si sa iasa bine merci la noxe! Dar cum la noi merg mai greu legile , vom mai astepta mult si bine pana sa le scoata din uz (masinile fara DPF).

Link to comment
Share on other sites

Daca nu se vede scopul concret al instituirei acestei taxe, degeaba vorbim pe langa subiect. Crezii ca lumii care cere taxe le pasa ce masina ai? Sau le pasa lor de aer/oxigen/paduri? Sa fim seriosi.

 

In Bucuresti se vor/au fost montate statui sataniste, puse special in forma de pentagrama, nu intamplator, asta e realitatea crunta, nu euro 0. Nici in America nu sunt masuri ca la noi, ce sa inteleg, suntem mai civilziati ca americanii? Acolo sa ai motor mare este un lucru normal, taxele sunt ok, la noi in cativa ani iti mai cumperi, in unele cazuri, odata masina cu impozitul.

Link to comment
Share on other sites

@Haurar

 

Daca ar fi fost un studiu, cu siguranta aveam si controale RAR ca lumea.

 

Ma uit in jurul meu, f multe cunostinte si prieteni au DPF off.. in estimarea de 80-90%.

 

Crezi sau nu, e o realitate e rablelor din Romania. Fiecare cu rabla lui, a lui ala ca e veche, a lui asta ca e fara DPF, ca na... e scump sa dai mii de lei pe unul nou.

 

SAMD.

 

Eu am vazut, personal, cateva Opel Insignia cu un fum dupa ele ca un camion. Din cate am inteles au si probleme la motoarele lor 2.0 cdti, dar nu stiu... cert e ca e f prost aplicata taxa... nu tu diferenta de diesel/benzina, plus cu interdictia din 2022/2024... asta e mind blowing.. sunt masini euro 3 chiar si in 2006. In 2005 sunt chiar multe.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

E clar ca fiecare vede lucrurile prin prisma felului in care este sau nu este afectat, se simte sau nu cu musca pe caciula. Ceea ce este insa clar e ca masura aceasta sau una similara, daca asta va fi poate anultata in instanta, va aparea mai devreme sau mai tarziu, se intampla in jurul nostru de multi ani si normal ca avea sa vina si la noi.

 

Dar, si e un mare dar, e modul si scopul acestei masuri care sunt dubioase. In primul rand ca o astfel de masura trebuia sa dea ragaz oamenilor sa se adaptaze, asa cum e acum va impacta nu doar oamenii ci si companiile ai caror angajati vor fi nevoiti sa plateasca in plus, sunt curios daca ei au facut un studiu de impact sa vada ce presupune daca 700 de mii(ales la intamplare numarul) de oameni de maine merg cu mijloace alternative la munca sau daca pot sa ajunga pana acolo cu ele?

 

In al doilea rand, scopul lor e clar de a strange bani, nu de a reduce poluarea, puteau interzice accesul si sa recurga la amenzi pentru incalcare, amenzi care cumulate ar insemna cu mult mai mult decat acea taxa de oxigen si atunci chiar ar afecta serios bugetul omului si nu ar mai merge cu masina aia. Dar ei merge pe principiul putin de la cat mai multi ca asa nu vor comenta.

 

In al treilea rand, nu ii poti baga pe toti in aceeasi oala, unele masini polueaza mai mult ca altele, cum foarte bine s-au dat exemple mai sus.

 

In al patrulea rand, masura doar ataca un efect nu o cauza, ceea ce este gresit. Ar trebui lucrat la sursa poluarii, adica sa se abroge legea care iti permite a importa orice coaja sau, daca nu, sa se faca ITP-ul pe bune asa cum ar fi normal si atunci sunt sigur ca ar scadea oricum drastic numarul rablelor.

 

Chiar nu trebuie sa inventeze nimic, au atatea modele in alte tari unde functioneaza cu succes.

  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Esti in OFFSIDE rau. N-are rost sa mai continuam discutia.

Ai preluat si tu toate ineptiile pe care le scriu detinatorii de coji sub euro 4, pe farcebook.

 

 

Fara sa te superi, dar scrii precum un troll. Eu am printre altele si niste masini euro0. euro1, euro 2, care mai au intre 1 si 3 ani pana devin istorice. Eu cu acestea circul 1 data pe luna in medie, cand am timp si chef sa le mai dezmortesc pistoanele. Dar ele se afla in stare aproape noua, practic pot sa pun pariu ca sunt in stare mai buna decat jumatate din masinile de pe acest forum de "pasionati".

Acum explica-mi tu mie de ce este drept sa imi interzica mie accesul in conditiile in care eu poluez infinitezimal fata de unul care circula zilnic cu o taraba de e90 euro5 cu dpf off.

Ca fapt divers, la Rar, de cateva ori cand am fost sa fac cartea de identitate cate unei masini din acestea "Vechi", inginerul spune uite dom'le are noxe de euro4, iar desi masina era euro2 in actele straine, mi-o trece euro0 in cartea romaneasca. Pai despre ce vorbim flacai?

 

 

 

uite un oras european ce impune taxa, interzice diesel, samd

https://droit-financ...ion-et-sanction

 

https://www.business...ree-ban-2018-12

 

Romania din multe puncte de vedere, are de recuperat decalaje spectaculoase, de accea unele masuri pot parea dure, nepoulare, insa pana la urma este alegerea cetatenilor romani: doresc o tara conectata la realitatile europene, sau doresc o tara inspirata din "democratiile" latino-americane, sau orientale? Toti vor autostrazi ca in Germania (desi alea sunt pline de ambuteiaje, dar na), sisteme de protectie sociala ca in tarile nordice, salarii ca in UK, soare ca in Italia si Spania, si exemplele pot continua, insa, oricat de dur ar suna, daca vrem, ca tara , sa avansam , avem nevoie de sacrificii, si imi dau seama ca sunt de multe ori inacceptabile( exemplu personal, mi-am facut bagajele si am plecat). Dar sa stii ca am cunoscut, si asta prin natura profesiei, germani care au recunoscut ca mancau cartofi cu tot cu coaja, ca si italieni care au avut doar o pereche de pantaloni, francezi ce plecau cu mancare de la petreceri acasa sa aiba a doua zi, si portughezi ce si-au luat lumea in cap....nimic nu vine gratis sau fara sacrificii.

 

PS accesul la educatie, sanatate, justitie egala, mi se par chestii de bun simt, dar nu trebuie sa aiba toata lumea masina.

 

Deci tu nu traiesti aici, dar ti se pare absolut normal sa incepem civilizatia cu niste taxe la nivel european. Pai si din banii astia ce se face? Se vor sifona ca si restul prin firme si firmulite, prin borduri, flori plantate evaluate de 10 ori cat fac de fapt, etc.

Asadar gandirea europeana a unuia care traieste in lumea civilizata este corecta si ea presupune sa incepem intai cu taxele si apoi om vedea daca se mai face si infrastructura din Germania.

As vrea si eu sa ma plang de aglomeratie pe autostrada Bucuresti-Brasov, dar stai, ce sa vezi, ca eu fac asta stand 2 ore la coada intre Comarnic si Sinaia pe non-autostrazi.

Mai postati va rog, cei care traiti in lumea civilizata, invatati-ne cum trebuie halite aceste taxe.

 

@PIMP

 

Mi se pare mai logic cum am spus eu. iti iei masina noua, nu ai costuri pt reparatii...chiar asa a si fost in cazul meu. doar revizii.

daca te arunci la un premium sh, euro 4, evident ca masina aia cere bani la nivelul unei masini premium, chiar daca tu ai dat putin pe ea, si te poate goli de mii de euro annual sau mergi cu rotocoale de fum dupa tine si/sau o lasi la nivelul tehnic in care devine o bomba pe roti in traffic.

 

iti dau dreptate ca acea taxa nu are de-a face cu oxigenul, ci e doar o modalitate de a face rost de bani, insa ceva trebuie facut si la noi.

 

Personal, nu as da voie la import de sh-uri mai jos de euro 5. Sau as da voie si la euro 4, insa cu taxe de la 1000 de euro in sus

 

Si daca aveai un non-premium euro2, sa zicem un Opel Astra, si nu ai face parte din categoria aia de cocalari cu care tot insistati aiurea, si ai avea un venit de 2000 de lei pe luna, ia zi-mi cum ai proceda sa schimbi masina in 2 luni, cu una euro 5? Nu de alta, dar euro3 si 4 urmeaza si ele sa fie taxate si interzise, deci nu ar avea rost sa scapi de euro2 si sa iei euro4, nu?

Nu inteleg de ce tot se insista cu cocalarii si parvenitii, cand de fapt marea majoritate a celor ce detin euro3 si 4 sunt oameni normali, cu servicii, cu facturi de platit si cu masini nicidecum "premium", ci marci de volum, diverse, atat cat si-au putut permite.

Iar cei ce sustineti ca se poate circula cu mijloacele de transport in comun, as dori sa stiu unul care locuiesti in prelungirea Ghencea si lucreaza in Otopeni, cum ar trebui sa procedeze ca sa nu mai polueze cu masina euro2/3 din dotare?

 

@PIMP

 

Mi se pare mai logic cum am spus eu. iti iei masina noua, nu ai costuri pt reparatii...chiar asa a si fost in cazul meu. doar revizii.

daca te arunci la un premium sh, euro 4, evident ca masina aia cere bani la nivelul unei masini premium, chiar daca tu ai dat putin pe ea, si te poate goli de mii de euro annual sau mergi cu rotocoale de fum dupa tine si/sau o lasi la nivelul tehnic in care devine o bomba pe roti in traffic.

 

iti dau dreptate ca acea taxa nu are de-a face cu oxigenul, ci e doar o modalitate de a face rost de bani, insa ceva trebuie facut si la noi.

 

Personal, nu as da voie la import de sh-uri mai jos de euro 5. Sau as da voie si la euro 4, insa cu taxe de la 1000 de euro in sus

 

Si daca aveai un non-premium euro2, sa zicem un Opel Astra, si nu ai face parte din categoria aia de cocalari cu care tot insistati aiurea, si ai avea un venit de 2000 de lei pe luna, ia zi-mi cum ai proceda sa schimbi masina in 2 luni, cu una euro 5? Nu de alta, dar euro3 si 4 urmeaza si ele sa fie taxate si interzise, deci nu ar avea rost sa scapi de euro2 si sa iei euro4, nu?

Nu inteleg de ce tot se insista cu cocalarii si parvenitii, cand de fapt marea majoritate a celor ce detin euro3 si 4 sunt oameni normali, cu servicii, cu facturi de platit si cu masini nicidecum "premium", ci marci de volum, diverse, atat cat si-au putut permite.

Iar cei ce sustineti ca se poate circula cu mijloacele de transport in comun, as dori sa stiu unul care locuiesti in prelungirea Ghencea si lucreaza in Otopeni, cum ar trebui sa procedeze ca sa nu mai polueze cu masina euro2/3 din dotare?

  • Like 4
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

@cavaliere, din pozitia ta, ai dreptate. Insa este foarte greu sa diferentiezi niste masini, pt ca ar insemna sa le iei pe toate "la mana" si sa decizi ca a ta desi este euro 3 nu polueaza, iar a aluia e distrusa.

 

Legislatia noastra e praf in toate aspectele.

 

In vest daca mergi cu e90-ul cu rotocoale de fum dupa tine, in maxim cateva zile ti-o scot autoritatile din uz si iti dau si o amenda de 1000 de euro. Practic, nici nu ai curaj sa umbli la motor de frica sau, daca ai o problema tehnica dar roata totusi se invarte, tot de frica, nu ai curaj sa iesi cu ea pe strada.

 

Sau nu de frica, ci din bun simt si spirit civic, ceea ce noi nu avem.

 

 

@later edit.

 

 

cavaliere,

 

Cand ai 2000 de lei, nu iti iei masina. Nu toti trebuie sa avem masini. La sfarsitul lui 2008, cand a venit criza, am ramas somer pt 9 luni de zile. Am trecut de la Audi A4, masina noua, la tramvai si nu am murit. Apropo, m-am si cacat pe mine in tramvaiul 41 ca m-a prins o problema intre statii. Deci, de la masina premium pe care o porneam si o opream cand voiam eu si unde voiam eu, am ajuns fix ca un boschetar de care ti-e scarba, cacat pe el in tramvai, ca nu era tramvaiul meu sa il opresc acolo unde m-a luat nevoia.

 

 

si sunt de accord ca nu se va face nimic cu acei bani incasati, ci fie vor fi fie furati, fie vor fi irositi prin investitii fara sens sau in directii spre care nu este cazul.

Edited by edit
  • Like 5
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

tu poate aveai 20 de ani, fara copii si fara alte nevoi, ia sa vezi cum e cu copiii pe care trebuie sa ii duci la gradinita sau scoala si nu ai alta alternativa ca fie nu ai mijloc de transport, fie nu ajunge aproape de scoala, samd. E usor sa zici nu iti lua masina daca ai salariul asta, dar trebuie si el sa traiasca cumva cu un minim de confort, iar masina la noi nu e chiar un moft din pacate, e o necesitate in lipsa alternativelor reale. Atata timp cat omul ala munceste pentru cei 2000ron are tot respectul meu si merita sa isi duca si el viata cat de cat decent, iar tu vii si-i zici ca asta e, sa nu-si mai ia nici masina aia :). Nu merita ala poate care e un putoi, freaca menta si isi ia ultima cazatura de E90 si apoi o eviscereaza ca e mai bine decat sa o repare.
  • Like 9
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ce gandire comunista… Nu vrei sa faci tu un proiect legislativ in care sa se specifice modelul de masina in functie de venit? Tu nu poti sa traiesti ca de ce face altul cu banii?

Trebuie sa intelegi ca fiecare om face fix ce vrea el cu banii lui. Ca sunt ai lui, a muncit pentru ei, i-a primit, nu conteaza - sunt ai lui si ii cheltuie cum vrea el si trage ponoasele sau se bucura ca i-a cheltuit cu cap. La capitolul masini pricipala problema este ITP care se ia asa cum stim cu totii ca se poata lua. Cand se va rezolva aceasta probelema vor disparea si harburile.

Eu la data cand am cumparat masina nu era nici o lege care sa spuna ca o pot folosi doar pana la o anumita data asa ca mi se pare normal ca atat timp cat masina mea este in parametrii tehnici specificati de producator pentru modelul respectiv sa pot sa ajung cu ea macar la adresa din talon. Nu ma intereseaza ca e in zona centrala, la periferie sau in curte la Cotroceni. Daca chiar vor sa fim ecologisti sa vina si cu o compensatie materiala consistenta ca sa-mi casez masina (in cazul meu masina face si in Germania de multe ori prima de casare primita la programul Rabla)

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Asta nu e o taxa de poluare/oxigen/ozon sau alte chestii verzi/albastre.

E o taxa ca ai masina in bucuresti, iar aceasta creste in functie de cat de veche/demodata e masina.

 

Sa fim seriosi, platim impozit calculat la capacitatea cilindrica si vrem sa avem taxe calculate corect si echitabil?

Nu cred ca s-ar supara nimeni sa plateasca in functie de emisiile pe care le scoate masina. Dar cand autoritatile/service-urile nu sunt in stare sa masoare corect nici cand au sablonul in fata, cum naiba sa ne asteptam la alceva.

Cert este ca nu se va schimba mare lucru. O sa se umple parcarile de la blocuri cu masini mai vechi pline de gainat, frunze si praf. Cei care isi fac veacul in masina o sa continue bine merci.

Eu am Euro4 si spre rusinea mea merg cu masina la munca, in conditiile in care nu am timp sa fumez o tigara de cand plec pana ajung. Dar o sa platesc cat e de platit sa imi intretin acest lux(ma rog nu doar acolo merg cu masina), iar ca mine probabil sunt multi.(Culmea, cand stateam mult mai departe dar aveam metroul la botu' calului, nu vedeam masina cu saptamanile)

 

Banii din taxe probabil se vor duce pe juma' de metru de pista de biciclete si eventual luat un autobuz electric ceva sa inchida putin gura celor atenti, apoi prin diverse masinatii, in coturile prietenilor pt ca doar ei stiu de ce.

Iar noi in loc sa dam unii in altii ca unu are altu n-are, care are nu ar trebui, samd, ar trebui sa incercam sa intelegem ca fiecare traieste viata, in functie de posibilitatile lui.

Cu ii spui unui om sa nu mai mearga cu masina dimineata sa isi duca copilul la gradinita dupa ce a stat 3 saptamani racit, ci sa ia un STB mega aglomerat, sa stea bot in bot cu tulpina x de la gripa a, iar seara sa stea 40min sa astepte salvarea ca are copilul febra 40 si nu are voie sa mearga la urgente ca nu are masina euro X.

 

Cum noi ne luam masini de nevoie, moft, hobby, asa o fac si altii. Ca ii spui unui om sa nu isi cumpere un E90 sh ca e un harb vechi, ca polueaza, ca sa-si ia logan, ca sunt milioane de masini in bucuresti, mi se pare de porc.

Dar daca ii spui ca nu e o masina extrem de fiabila si s-ar putea sa bage multi bani daca pica x sau y, ca ajunge sa polueze mult si pe viitor o sa plateasca, ca transat pe x ani e mai eficient sa isi ia marca x, asta se poate inscrie ca sfat.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

da dar in bucuresti ai conditii si mijloace de transport cat de cat decente, metrou, tramvai, pai la cta Inca se circula cu microbuze, care dupa ce sunt scumpe la bilet sunt niste jeguri recarosate din autoutilitare facute de transport, si sa vedeti cum se circula cu 30 la ora si opresc din 50 in 50 de m, si nu ai unde sa te sui, si nu ajungi la timp, si vin 3 pe ora, si nimeni dar nimeni nu stie ca scolarii de ex. conform normelor europene au dreptul la transport public asigurat gratis si conform, si ca muistii care sunt mana in mana cu primariile trebuiesc sa respecte programul scolar, orarul, si sa aibe chiar mijloace speciale ptr copii.... ca nu le iese lor placinta..... sa se duca dracu din partea mea

asta ca na, astia care au mai fost pe afara ar trebui sa ne invete si pe noi cum e in vest... dar la noi mijloacele de transport achizitionate se duc la meciuri de fotbal si soferii cei mai buni angajati violeaza minore... traim intr-o tara dincoasa, dancista, dragoasa

da si 2000lei e un cacat de salariu, dar sa stiti ca daca le iau roabele la saraci,pai maine ies toti in strada si psd nu vrea asa ceva acum, are omul 2000 are fumegatoare, are bani de cafea la automat si de tigari, e ok... daca mai ramane si bani de un cips ceva e deja lux :thumbsup:

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ca e 2000, ca e 2500 pe luna, acesta e nivelul tarii, fratilor. Nu poti impune ca in 2 luni, toti cu masini mai vechi de euro 5 sa-si vanda masinile si sa le inlocuiasca cu unele mai noi de tip euro 5-6, pentru ca pur si simplu nu avem puterea de cumparare.

 

Euro 2-3-4, da.. avem puterea de cumparare pt ele.

 

@Boaska Si in bucuresti transportul in comun e infect. Am stat 2 ani in bucuresti, stai la metrou si cate 2-3 ture pana iti vine randul sa intri.

 

Traseul meu dimineata in prezent (nu bucuresti), efectiv nu am cum sa il fac cu transportul in comun. Am de mers la scoala, dupa care sa fac un "U-turn" pe sensuri unice sa ma intorc catre job. Daca ar fi sa folosesc transport in comun, nu vreau sa zic ca ar fi imposibil, dar cred ca mi-ar lua 2.30h de mers, pe jos si in autobuze. Plus cu copilul dupa mine, mai ales acum ca vine iarna. Si nu as mai ajunge pana la 9.00 la job.

 

Sa lucreze in pana mea la tranport in comun rapid, eficient, sigur, pe absolul toate arterele principale. Cu benzi dedicate samd. Pe cuvant nu ca m-ar deranja sa las masina acasa, mai ales ca as reduce la o treime costurile cu combustibilul.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Sa lucreze in pana mea la tranport in comun rapid, eficient, sigur, pe absolul toate arterele principale. Cu benzi dedicate samd. Pe cuvant nu ca m-ar deranja sa las masina acasa, mai ales ca as reduce la o treime costurile cu combustibilul.

Nu e asa de facil.

Pt asta ai nevoie de infrastructura.

Ultima data cand am mers cu „16-le“ am zis ca mor.

Daca nici metroul zici ca nu e ok care e „fruntea“, ce mai zici de restul ?

 

Vedeti voi, nici pt ei nu e usor sa puna o taxa, trebuie inventat ceva motiv sa puna pulimea botu‘ ca altminteri nu merge.

Eu am zis un lucru mare si anume :

In Romania gasesti 10 motive sa faci ceva, precum si 10 motive sa nu faci acel ceva.

Acum depinde care e interesul.

 

Observ un lucru general pe forum, nimeni nu mai crede scopul acestei taxe, precum si indoiala unde se vor duce acesti bani.

Stiti senzatia aia de sila cand esti luat de prost efectiv si cineva tot incearca sa te pacaleasca?

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

dupa ce atatia ani ne-au luat ilegal taxe de inmatriculare, chipurile de poluare, iar apoi au fost fortati sa-i dea inapoi si nici nu au facut ceva in vederea poluarii, normal ca e greu sa crezi intr-o alta intruchipare a unui proiect similar. Cu toate ca, taxele alea ilegal percepute au tinut in frau totusi importul masiv de rable, care in ultimii 2 ani a explodat.

 

Daca e sa facem o comparatie cand din cauza acelor "taxe de poluare" nu era viabil sa importi masini cu norme de poluare mici, aceea a avut totusi o consecinta pozitiva chiar daca banii aia oricum nu s-au folosit pentru mediu, insa taxa asta de oxigen e pur pentru a aduna bani pentru ca acea suma e pana la urma destul de usor de platit de mai toata lumea, ca atare nu-si va atinge scopul acest proiect.

 

Au inapoiat cca 1.5mld de EURO, de banii aia faceau niste km de autostrada, nu multi ce-i drept ca la noi e scump km, dar mai dadeau macar cu var pe parapeti, mai sapau un tunel pentru metrou, mai niste tramvaie noi, aveau ce face cu ei daca i-ar fi folosit in scopul reducerii poluarii.

Edited by mik15
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Si daca nu este in regula varianta unei taxe, care ar fi solutiile alternative sa impiedice circulatia si aglomerarea traficului cu autoturisme vechi, poluante, necorespunzatoare dpdv tehnic :

 

- ITP este deja anual, la vehiculele mai vechi de 12 ani, si totusi vedem ca varsta parcului auto este destul de inaintata; oare un impozit ce ia in calcul capacitatea cilindrica, valoarea de catalog/piata, puterea si norma de poluare ar putea fi o solutie? Sunt convins ca si o asemenea formula ar putea sa afecteze intr-o masura mai mare anumite categorii de posesori cu venituri reduse, si iar am deschide cutia pandorei, legat de faptul ca cei cu posibilitati materiale reduse nu isi permit altceva

 

- circula foarte multe autoturisme ce nu respecta normele de poluare constructive, datorita unor interventii ilegale (dpf off, tuning, etc)- cum facem sa ii convingem pe proprietari sa le aduca in parametrii de functionare/sau sa le eliminam definitiv din trafic ? controale? amenzi? confiscarea si radierea masinii? sa se anunte o perioada de gratie de 2 ani in care toata lumea in romania sa isi aduca masina in parametrii (dpf, catalizatoare), iar dupa acest termen, tot ce e controlat si neconform sa fie eliminat?

 

-in continuare se importa foarte multe masini vechi, uzate, care datorita pretului derizoriu sunt din ce in ce mai accesibile; aici se face apologia celui ce are salariu mic, dar nu vad pe nimeni sa aduca in discutie familiile care detin cate 3-4 masini, asta asa, sa aiba fiecare membru una, ca sunt ieftine. Cum descurajam importul de rable?

 

-infrastructura actuala (si cea viitoare nu apare curand) este incapabila sa absoarba tot parcul auto: cum facem sa limitam numarul de masini in trafic?

 

Nu stiu cum e in alte orase, dar vorbesc despre Brasov si Targu Mures, pe care le vizitez de cateva ori pe an, si pot spune ca devin tot mai aglomerate, poluate, pline de rable; iar daca circuli cu transportul in comun (ok in Brasov, slabut la Mures), iti dai seama ca autobuzele nu sunt pline decat rar, la anumite ore, si ca in general perceptia este ca transportul public este apanajul saracilor, pensionarilor si elevilor (si aia saraci, ca pe restul ii duc parintii cu masina).

Link to comment
Share on other sites

@ Eugen ce-mi place mie ca afirmi asa niste chestii, pe cat se poate de neadevarate, pe masura faptului ca vii probabil in tara vara si/sau in vacante. Autobuzele sunt pline inainte de 8, metrourile pline, traficul si el plin. Asta in timpul scolii. Ca vara pana si bucurestiul e mai lejer.

 

@ingineru Asta incerc sa zic si eu, tara in care traim are salariul mediu X, PIB-ul Y, pana si un Logan nou e scump pt multi. Pe langa exemplul tau cu Macedonia, am trecut prin Serbia si Bulgaria. Pai ce rable au aia, sa te fereasca Sfantul. De exemplu, Yugo:

 

90bhBpz.jpg

Link to comment
Share on other sites

Yugo este masina lor, costa cateva sute de euro.

Am vazut doua masini, una era infipta intr un giratoriu fix n mot, iar cealalta in vitrina unui magazin.

Asta se intampla in capitala lor, Skopje.

 

Probabil asa zic si nemtii de parcul nostru.

Stiti vorba aia, fiecare dupa posibilitati.

 

Spunea un coleg de metrou si aglomeratia aferenta.

Bai nene, daca se construieste haotic langa statiile de metrou, oare la ce se asteptau?

Pe dezvoltator nici la basca nu l doare ca si a vandut apartamentele, iar noi...nu avem strazi nici macar asfaltate, dimineata e horror la Leonida de ex.

Si exemplele pot continua.

Pe Prelungire asemenea.

 

Offtopic: macar avem caini.

Fara stapan.

Multi!

Link to comment
Share on other sites

@ Eugen ce-mi place mie ca afirmi asa niste chestii, pe cat se poate de neadevarate, pe masura faptului ca vii probabil in tara vara si/sau in vacante. Autobuzele sunt pline inainte de 8, metrourile pline, traficul si el plin. Asta in timpul scolii. Ca vara pana si bucurestiul e mai lejer.

 

@ingineru Asta incerc sa zic si eu, tara in care traim are salariul mediu X, PIB-ul Y, pana si un Logan nou e scump pt multi. Pe langa exemplul tau cu Macedonia, am trecut prin Serbia si Bulgaria. Pai ce rable au aia, sa te fereasca Sfantul. De exemplu, Yugo:

 

90bhBpz.jpg

Vorbeam punctual de Brasov/Tg. Mures, pe care le vizitez destul de des, si nu neaparat in perioade de vacante clasice (august/decembrie), dar tu probabil le stii pe toate;azi maine o sa spui ca nu am dreptul sa imi spun parerea, ca locuiesc nu stiu unde. Mai era o perioada in care cei ce nu au mancat salam cu soia nu au avut dreptul in a isi exprima opiniile in public. Eu cred in continuare cu tarie ca trebuie oarecum limitat accesul la autoturisme vechi, poluante, eu cred ca nu e obligatoriu ca toata lumea sa aiba o masina, iar daca ar exista niste reguli/standarde, probabil pe unii i-ar obliga sa faca niste eforturi sa se alinieze, unii vor face mai mult in viata sa isi permita, iar unii probabil ca vor umbla pe jos. Nu cred ca ar fi absurd sa anunti niste masuri, care sa fie implementate treptat, gradual, predictiv, in asa fel incat sa nu se simta nimeni luat prin surprindere.

 

Eu personal nu am cautat niciodata sa gasesc pe unii mai amarati, mai prapaditi, unde e mai rau, ca sa demonstrez ca imi e bine, ci din contra, m-am uitat si incercat sa ma aliniez la treapta superioara; cateodata reusim, cateodata nu, dar macar facem ceva pentru progres.Daca asteptam, ramanem cu ochii in soare.

  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Vorbeam punctual de Brasov/Tg. Mures, pe care le vizitez destul de des, si nu neaparat in perioade de vacante clasice (august/decembrie), dar tu probabil le stii pe toate;azi maine o sa spui ca nu am dreptul sa imi spun parerea, ca locuiesc nu stiu unde.

[...]

Eu personal nu am cautat niciodata sa gasesc pe unii mai amarati, mai prapaditi, unde e mai rau, ca sa demonstrez ca imi e bine, ci din contra, m-am uitat si incercat sa ma aliniez la treapta superioara; cateodata reusim, cateodata nu, dar macar facem ceva pentru progres.Daca asteptam, ramanem cu ochii in soare.

 

Mai Eugen, eu chiar nu ti-am zis nimic, e vorba ca venind de doua ori pe an in tara, nu ai cum sa zici ca autobuzele sunt goale dimineata, ce naiba.

 

Ti se par graduale sau predictive masurile anuntate de la 01.01.2020? Din contra, chiar deloc, predictiv era sa anunte de prin 2015, nu? Ca in 2024 se restrioneaza accesul in Bucuresti la tot ce e sub euro 4.

 

Si eu sunt de acord cu tine, sa se reduca poluarea si traficul, dar in ce context? In contextul in care sunt alternative. Ce alternativa au romanii? Ce alternativa au nemtii sau alte popoare? Ca si ei au aceleasi norme de poluare. Nu ar trebui sa cautam aceleasi solutii ca in vest, cand nu avem aceleasi resurse (salariu mediu 500 eur, vs. 2500).

Si crede-ma, alternativele transportului in comun la ora actuala sunt jalnice. Pentru cine are un traseu complex dimineata, de dus copiii la gradinita, de facut o naveta serioasa, transportul in comun pica cu brio.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.