Jump to content

Taxa Oxigen Bucuresti


adi v

Recommended Posts

Poti sa explici aici calculul care l-ai facut in analiza de mai sus!?

Sunt foarte curios.

____________________________________

Pa de alta parte, daca iubesti atat de mult E39, pastreaza-l inca cativa ani si apoi declara-l piesa de colectie si te-ai scos.

 

Daca imi da cineva consumul fabricilor ce produc si ce caseaza, costurile de operare si output-ul de poluare, da, iti pot face calculul simplist, aici la fata locului. Dar iti dai seama ca ce intrebi tu este ca si cum cineva ar cere sa i se demonstreze pe forum ca atractia gravitationala este 9.81, cu studiu de caz si demonstratii practice. E putin absurd.

 

Ceea ce spun eu are sute de studii de specialitate in spate, cu mii de articole scrise si cred ca am citit cu totii acele studii (cel putin cei interesati cat de cat de industria auto). E destul sa dai un scurt search pe google. Asta e primul articol pe care il gasesc la cel mai lenes search pe google (literalmente am petrecut 10 secunde sa-l gasesc). Unul din lucrurile specificate acolo este ca "Research suggests that an average of 720kg of CO2 is produced for every £1,000 spent" intr-un mediu de productie. Iti dai seama ca astfel de detalii nu le pot afla eu, de unul singur ca sa iti pot demonstra.

 

Acel articol nu ia in considerare casarea vechiului automobil si efortul depus pentru a recicla materialele, dar totusi ajunge la concluzia ca o masina veche mentinuta in parametri buni de functionare este mai eco in multe cazuri. Insa totul depinde si de modul de exploatare (colega cu E39 avea sub 100K KM in 18 ani!, deci in cazul ei a luat decizia eco). Daca faci sute de mii de km anual, poate atunci o tehnologie noua, mai putin poluanta, este decizia mai buna. Insa vorbim aici de transport personal in Romania, unde probabil facem in medie 20.000km/an (da, si asta gasesti tot pe google :pardon:)

 

Sincer refuz sa cred ca ceea ce am spus eu mai sus a fost un detaliu pe care l-ai auzit pentru prima data aici, acum. Cred ca ai vrut sa fii putin sarcastic si sa ma provoci la putin flame. :rolleyes:

Edited by ViBogdan
Link to comment
Share on other sites

Si o masina noua daca functioneaza 30 de ani cat polueaza fata de una veche care poate mai merge 10 ani?

 

cred ca depinde acum de cine e facuta si cxat de destept e sistemul de pacalit noxele . CA eu tot nu-i cred ca au rezolvat dupa marile amenzi primite .

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Myx, si eu sunt de aceeasi parere.

 

Cand a aparut tdi "clean diesel" in America, Honda a spus ca ei nu pot lansa un motor diesel in SUA, pt ca ei nu stiu cum sa il faca sa respecte normele de acolo. Pur si simplu spuneau ca nu au oamenii si tehnologia necesara.

 

Vorbim de Honda, care face de zeci de ani motoare pt cele mai de seama competitii auto pe 2 si 4 roti

 

sunt ferm convins ca inca se mai triseaza, insa cu o atentie exagerat de sporita.

Edited by edit
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hai sa vorbim de centura bucuresti, ieri am stat vreo 3 ore pe la otopeni si cand m-am intors efectiv mergeam orbeste, nu se observa iesirea spre constanta, o mare de faruri, intuneric, gropi, apa si lipsa de indicatoare, jeg frate..... asta e subiect de discutat, cum stau mii de masini ore in sir ca sa faca stanga dreapta la otopeni, mogosoaia si grivitei...... am inteles inca si mai bine ca noi nu contam, nu valoram nimic, absolut nimic
  • Like 7
Link to comment
Share on other sites

Myx, si eu sunt de aceeasi parere.

 

Cand a aparut tdi "clean diesel" in America, Honda a spus ca ei nu pot lansa un motor diesel in SUA, pt ca ei nu stiu cum sa il faca sa respecte normele de acolo. Pur si simplu spuneau ca nu au oamenii si tehnologia necesara.

 

Vorbim de Honda, care face de zeci de ani motoare pt cele mai de seama competitii auto pe 2 si 4 roti

 

sunt ferm convins ca inca se mai triseaza, insa cu o atentie exagerat de sporita.

 

Eu am avut un Golf 6 2.0 tdi, cu unul din motoarele cu rechemare. "Reparatia" a constat intr-un update de software in urma caruia isi facea regenerarea muuult mai des. Deci si eu ma indoiesc foarte mult ca au rezolvat ceva...probabil doar putin praf in ochi.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

Ceea ce spun eu are sute de studii de specialitate in spate, cu mii de articole scrise si cred ca am citit cu totii acele studii (cel putin cei interesati cat de cat de industria auto). E destul sa dai un scurt search pe google. Asta e primul articol pe care il gasesc la cel mai lenes search pe google (literalmente am petrecut 10 secunde sa-l gasesc). Unul din lucrurile specificate acolo este ca "Research suggests that an average of 720kg of CO2 is produced for every £1,000 spent" intr-un mediu de productie. Iti dai seama ca astfel de detalii nu le pot afla eu, de unul singur ca sa iti pot demonstra.

 

Acel articol nu ia in considerare casarea vechiului automobil si efortul depus pentru a recicla materialele, dar totusi ajunge la concluzia ca o masina veche mentinuta in parametri buni de functionare este mai eco in multe cazuri.

 

Cred ca ai vrut sa fii putin sarcastic si sa ma provoci la putin flame. :rolleyes:

Nu, deloc flame, chiar am vrut sa stiu daca ai putut face vreun calcul..

Nu mi-a trecut prin cap sa caut pe google.. ca as fi pus altfel intrebarea :thumbsup: :drinks:

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Pentru a elimina orice speculatii rezultate din informatii incomplete sau incorecte, avand in vedere ca Primaria Municipiului Bucuresti a publicat recent pe site hotararea nr. 539 / 24 oct. 2019 a Consiliului General al Municipiului Bucuresti, vedeti mai jos o sinteza a masurilor dispuse de aceasta hotarare:

Sinteza_HCGMB-539-2019.pdf

 

Iar mai jos aveti textul oficial al hotararii, impreuna cu anexa:

HCGMB_539_Oct2019.pdf

 

Nota: hotararea este destul de slab redactata, continand si cateva incoerente care pot da nastere la interpretari si ambiguitati. In cazul in care hotararea respectiva va fi modificata in viitor, informatiile din acest post ar putea deveni nule.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Este cam gata legea:

https://m.stirileprotv.ro/lbin/mobile/index.php?article_id=3838711

Non euro,Euro1,Euro2 nu mai au voie in centru L-V 7-22

Euro3 si 4 platesc pentru a avea acces in centru L-V 7-22

Euro5,6,hibride si electrice nu au restrictie

 

Vreau si in Timisoara asa ceva.

 

Ce ma scarbeste maxim e atitudinea tipic romaneasca de socialism impreunata cu o lipsa crunta de educatie din cauza careia nu putem schimba nimic.

 

De aproape un an am montat incarcatoare in centrul orasului, la sediul firmei. Sunt 6 incarcatoare, din care 4 normale si 2 fast. A costat cam 10k eur instalatia, 2k incarcatoarele AC si vreo 50k eur 2 incarcatoare fast de 50kW. Deci vreo 60k eur din buzunarul unui privat.

 

Curentul era gratuit !!! Si parcare in centru pe durata incarcarii!!!

 

Era aproape coada, incarcau gratis, parcau gratis si lasau mizerie ca bagau tot felul de cafele, chipsuri etc.

 

Cand s-a ajuns la 2-3 MWh pe saptamana, deci vreo 1400 eur pe luna curent, a fost introdusa incarcarea pe bani cu 1.3ron /kWh. Stai si parchezi in centru, dar platesti si tu curentul...

 

A fost un soc. S-a batut inclusiv obrazul pe principul ca: ba, acum vreti bani, nu va e rusine??? Repet, totul a fost investitie privata!

 

Masinile electrice mai ales pt oras clar sunt accesibile si pe termen mediu isi scoti banii. Dar ne cacam pe noi ca vrem masina la pret de e36 si apoi altii sa ne livreze curentul gratis.

 

O gramada de cazane straine sunt prin Timisoara. Cand vad un E46 cu numere rosii nici nu mai trebuie sa ma uit in spatele lui pt ca sigur e o fumigena. Dar e beamveu frate. Un Euro 4 sau 5 chiar fara pretentii se putea cumpara dar mno, nu e beamveu.

 

NU bai nene, afumi -> platesti. Ca ma afumi si pe mine. Eu, cel care nu te afum pe tine.

Link to comment
Share on other sites

Bala, iti sare lumea in cap. Nu mai spune de astea pe forum!

...si totusi, omul cam are dreptate :rolleyes: !

 

Singurul lucru de care ma indoiesc eu cu aceasta taxa este motivul din spate. Imi este greu sa cred ca doamna F a dorit, din tot sufletul ei pur si inocent, sa rezolve problema traficului in oras. Daca asta era intentia, pana la implementarea taxei rezolva problema mijlocului de transport in comun...ori stim cu totii ce dezastru crunt este si cat efort a depus in acest sens.

 

Intrebare: Masinile euro 5,6, electrice inmatriculate pe alte judete sunt afectate in vreun fel?

Link to comment
Share on other sites

Vreau si in Timisoara asa ceva.

 

Ce ma scarbeste maxim e atitudinea tipic romaneasca de socialism impreunata cu o lipsa crunta de educatie din cauza careia nu putem schimba nimic.

 

De aproape un an am montat incarcatoare in centrul orasului, la sediul firmei. Sunt 6 incarcatoare, din care 4 normale si 2 fast. A costat cam 10k eur instalatia, 2k incarcatoarele AC si vreo 50k eur 2 incarcatoare fast de 50kW. Deci vreo 60k eur din buzunarul unui privat.

 

Curentul era gratuit !!! Si parcare in centru pe durata incarcarii!!!

 

Era aproape coada, incarcau gratis, parcau gratis si lasau mizerie ca bagau tot felul de cafele, chipsuri etc.

 

Cand s-a ajuns la 2-3 MWh pe saptamana, deci vreo 1400 eur pe luna curent, a fost introdusa incarcarea pe bani cu 1.3ron /kWh. Stai si parchezi in centru, dar platesti si tu curentul...

 

A fost un soc. S-a batut inclusiv obrazul pe principul ca: ba, acum vreti bani, nu va e rusine??? Repet, totul a fost investitie privata!

 

Masinile electrice mai ales pt oras clar sunt accesibile si pe termen mediu isi scoti banii. Dar ne cacam pe noi ca vrem masina la pret de e36 si apoi altii sa ne livreze curentul gratis.

 

O gramada de cazane straine sunt prin Timisoara. Cand vad un E46 cu numere rosii nici nu mai trebuie sa ma uit in spatele lui pt ca sigur e o fumigena. Dar e beamveu frate. Un Euro 4 sau 5 chiar fara pretentii se putea cumpara dar mno, nu e beamveu.

 

NU bai nene, afumi -> platesti. Ca ma afumi si pe mine. Eu, cel care nu te afum pe tine.

 

Am mixed feelings in ceea ce povestesti: te admir, ca vezi cum ar trebui sa se desfasoare lucrurile, dar te si compatimesc deoarece inteleg ceea ce simti; ca sa rezum intr-o fraza, sub impresia celor mai recente calatorii in afara spatiului socialist francez: Romania e inca mai aproape de Maroc decat de Suedia. Ce ma uimeste ca nu lasau si ambalaje de la shaorma si pachete de tigari, dar poate nu ai verificat in detaliu. Pe de alta parte, poluarea noastra, a cetatenilor, este nimic fata de cea a companiilor, dar trebuie sa incepem de undeva.

Edited by Eugen B
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

Singurul lucru de care ma indoiesc eu cu aceasta taxa este motivul din spate. Imi este greu sa cred ca doamna F a dorit, din tot sufletul ei pur si inocent, sa rezolve problema traficului in oras. Daca asta era intentia, pana la implementarea taxei rezolva problema mijlocului de transport in comun...ori stim cu totii ce dezastru crunt este si cat efort a depus in acest sens.

 

Intrebare: Masinile euro 5,6, electrice inmatriculate pe alte judete sunt afectate in vreun fel?

 

Motivul e simplu: mai multi bani adusi la primarie, rezulta mai multi bani de dat (sau luat).

 

Masinile euro 5 sau 6 nu sunt afectate in niciun fel, indiferent de judetul in care sunt inmatriculate. Ai citit textul? :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Argumentul asta e 'fumat' deja. Exista suficiente motive pentru care, chiar daca poluarea per total e la acelasi nivel, nu e chiar aceeasi situatie. Uite doua:

- poluarea nu se mai face in aglomerarile urbane (adica in nasul nostru), ci in alta parte. Deci concentratia chestiilor pe care le respiram scade

- in momentul in care se ia decizia sa se reduca gradul de poluare de la generarea de curent, e mult mai usor sa inlocuiesti o centrala pe carbune cu una de alt tip decat sa inlocuiesti jumate de milion de masini

Link to comment
Share on other sites

Ce ma uimeste ca nu lasau si ambalaje de la shaorma si pachete de tigari, dar poate nu ai verificat in detaliu. Pe de alta parte, poluarea noastra, a cetatenilor, este nimic fata de cea a companiilor, dar trebuie sa incepem de undeva.

 

Probabil, undeva mai jos erau si astfel de ambalaje. Nu am studiat prea in detaliu :sorcerer:

 

Ne afumi prin producerea de curent care se face inca prin arderea de carbuni. Taxa de oxigen e destinata in mare parte spagilor, cheltuielilor primariei s.a.m.d.

 

Pe langa faptul ca o masina electrica e mult mai eficienta, energia aia pe care totusi o consuma este in medie cam 50% regenerabila in Romania.

 

Iar arderea carbunilor in Romania este tot pe motive sociale din cauza minerilor si Mintia si alte cele care trebuie tinute in spate. Am mai discutat asta si suntem offtopic.

 

Eu unul am fost fan al taxei de prima inmatriculare. Parcul auto s-a degradat intr-un ritm fara precedent odata cu eliminarea ei. Era la moda inmatricularea pe bulgaria, dar nu riscau atat de multi asa ca numarul de rable nu crestea exponential.

 

+1

 

Si e sinistru cand vezi pe autostrada, pe la unguri mergnd spre Ro, o gramada de platforme cum aduc cazane "tzipla" de pe la medici si batrane...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.