Jump to content

Lecție pentru seria 3


Crsss3

Recommended Posts

salutare,

 

cand vad N47 cu 5%, ma gandesc ca-s 2 variante..a mea este stricata sau oamenii au alt still de mers.

 

N47(biturbo 218cp)- medie pe ultimii 10-11k -8.7

In oras nu stiu cat este consumul, nu l-am urmarit.

Afara - daca implica autostrada( daca se poate mers constant in plaja 140-170.cu ceva varfuri..) ~7%

- daca nu implica autostrada ~6.3 sau ceva pe la 6.

 

:)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

N47T este produs (si) in 2012.

Nu stiu daca a mai avut acest T alt upgrade.

 

Cand am fost la A.T.U sa cer oferta pt schimb ulei zicea sa am grija ca e n47, ca are unu la reparat cu motorschaden.Am intrebat imediat cati km are?Peste 200k.

 

 

n47t (technical upgrade), nu m/am referit ca e n47t plus upgrade

steuerkette sau motorschaden?, adica motorschaden poate sa fie din diverse, si dupa cum am spus n47t are deja upgrade facut la distributie...

la m47 diferenta dintre minim si maximum este de 1/1.5ltr, ca mergi usor sau mergi la 3000rpm.... e46.le are 1300kg e usoara.... daca vorbim despre benzina da, de la 6 afara ai 10 lejer in oras, dar la diesel nu are cum, probabil in bucuresti, dar acolo ajungi la consum pe ora, 0.5 la ora plus km parcursi cu treapta 1.2.3 tot nu fac 12%....

si iarasi vorbim de 2 lucruri diferite m47 si m47tu, unii au vp44 altii CR

  • Like 1
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

F30-ul cu N47 la se oprea ĂŽn jur de 5.7 de cele mai multe ori la drumurile externe - cu mers semi agitat și reprize de depĂŁșiri pe ici pe colo. Cu G30-ul sunt tot cam pe acolo. (kilogramele sunt cam aceleași cĂŁ G30 a scĂŁzut cu vreo 60kg fațĂŁ de F10 ĂŽn aceeași configurație, deci se apropie de F30)

Clima este mereu pornitĂŁ, nu aș putea sĂŁ mai merg ĂŽn mașinĂŁ vreodatĂŁ fĂŁrĂŁ climĂŁ activĂŁ. Pentru clasa mașinii, pentru cât tragi de ea și mai ales cĂŁ nu trebuie sĂŁ mergi ca bĂŁbĂŁlĂŁul, consumurile astea sunt foarte mici. Nu ești nici singur pe șosea sĂŁ mergi cum vrei, nu poți merge nici constant iar condițiile de trafic sunt din ce ĂŽn ce mai proaste -> mult mai multe mașini, mers haotic...etc

 

Dar da, este cea mai subiectivĂŁ și prost orientativĂŁ discuție legatĂŁ de consum când achiziționezi o mașinĂŁ! De acord! :thumbsup:

 

Totusi nu trebuie uitat ca vorbesti de 5.7 cu 180 de cai si automat, fata de 130 de cai si manual.

Initiatorul si-a luat masina sau a cumparat un Opel cinstit mai nou?

Edited by cavaliere
Link to comment
Share on other sites

O parere pertinenta, de la un posesor al ambelor motoare.

 

Multumim.

Eu va multumesc...tie si celor care au initiat acest site...imi aduc aminte acum 10 ani cand m-am inscris aici ca venisem dupa experienta 'trado motors' care mi-au luat 450 de lei (pastrez si acum diagnoza lor ) si nimic din ce au zis ei atunci , in scris, nu am facut in urmatorii 2-3 ani...din fericire, eu in cei 10 ani pe acest site si ca detinator de e46 v-am urmarit doar....aaaa!!!...ca mi-a ramas intr-o iarna bara de M-Tehnic I in spatele blocului si am cumparat una originala de aici sunt zic eu exceptii care intaresc faptul ca acesta este un site unde detinatorii de BMW vin ca si arabii la Mecca...din cauza sau datorita faptului ca acest model de masina este etalonul sau unitatea de masura a celor mai placute senzatii pe care ii pot da niste 'cai' putere indiferent de numarul lor.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Cu ce e mai bun cavaliere in afara de performante?

 

Cu distributia din carton, cu pompa de ulei, cuzineti care pleznesc, EGR care ia foc?

 

2.0d al unui coleg de pe forum, N47: https://ibb.co/hLj75M7

 

Sa nu mai zic ca iarna e diferenta de la cer la pamant intre incalzirea unui M47, si N47 (care avand blocul din aluminiu, pierde caldura precum un calorifer).

Ghinion pe el , am eu 318 D N47 , am schimbat distributia pentru ca aveam 210.000de km si cam aia e , de 5 ani nu am avut nici o problema, depinde cum o intretii, depinde cum mergi cu ea , si mai tine in mare parte si de noroc , indiferent de marca ! Va salut

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Tot cei care susĂâşin cĂŁ N47 e motorul mai bun - da, poate are calitĂŁĂâşile enumerate de @cavaliere: consum redus, performanĂâşĂŁ sporitĂŁ, zgomot redus. Asta e clar, se vede pe hârtie, consumul, caii putere. Dar despre fiabilitate - e clar sub M47. O fi el mai silentios - pana il acopera zornaitul de lant - atunci nu te mai bucuri de silentiozitate.

 

 

SĂŁ cumpĂŁr o maĂâ˘ina la 4000 - 5000 Euro, ca apoi sĂŁ dau ĂŽncĂŁ o mie de euro ca sĂŁ fiu sigur cĂŁ nu explodeazĂŁ motorul mi se pare un mare fail!

Iti iei Bmw , e 36 de mil distributia la reprezentanta , o faci odata la 200 de mii de km , chiar e mult ? Ia ti alta masina atunci decat sa iti bati joc de ea

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Ghinion pe el , am eu 318 D N47 , am schimbat distributia pentru ca aveam 210.000de km si cam aia e , de 5 ani nu am avut nici o problema, depinde cum o intretii, depinde cum mergi cu ea , si mai tine in mare parte si de noroc , indiferent de marca ! Va salut

 

Ce vezi tu in poza nu e distributie, e vibrochenul rupt. Sa nu crezi ca colegul nu si-a intretinut masina, tot de vreo 5 ani o avea si el, revizii, tot.

 

Sunt cazuri (nu atat de multe ca la distributie, normal), cand cedeaza pompa de ulei, si de acolo in sir celelalte probleme.

 

Prolema la motoarele astea e ca tre sa fii mereu alert, ceea ce mie nu mi-ar conveni, eu vreau sa ii dau cheie si sa imi vad de treaba, sa merg 5000 km in doua zile daca e nevoie.

 

Si bineinteles ca discutia se poate extinde si la celelalte marci. Toti au probleme cu carul. Nu mai exista calitate, doar cantitate in vanzari. Iar vanzarile au scazut drastic, in domeniul auto s-au anuntat concedieri.

Link to comment
Share on other sites

Hola!

 

1.Nu am citit tot topicul, doar primele postari in care am vazut ca initiatorul isi cauta un E9x LCI in 5k euro. Good luck :frantics: si ultimele cateva postari in care vad o dezbatere intre M47 si N47.

 

2.Ca fost posesor in paralel a ambelor motorizari pentru 1.5 ani, momentan mai am doar M47 pot spune urmatoarele:

 

Mentiune importanta: ambele masini au cutie de viteze manuala in 6 trepte.

 

M47: E46-2004 150cp - un motor bun si echilibrat din fabrica, de 4-5 ani si vreo 45k km duce 190cp doar cu pompa de apa schimbata anul trecut si un furtun de la intercooler anul acesta. Intradevar, inainte de soft stage 1 a primit distributie, turbo nou si tacheti (pornea in 3 pistoane uneori), a fost refacut si de atunci doar problemele cele doua de mai sus. Motorul e putin mai brutal decat N47 dar livreaza puterea (dupa soft cel putin) liniar si oricand ai nevoie de ea(nu prea trebuie sa faci downgrade la depasiri).

 

Consum: oras drumuri scurte in sezonul rece - 9-11, oras drumuri scurte in perioada Martie - Octombrie - 7-8*.

Extern - 5-6 la mers linistit(pana in 140 si cu reprize de depasiri), 6+ la alergat constant si depasiri cat se poate de des*.

 

*echipat in permanenta cu roti pe 18(style 72 225/40 iarna sau 94 215/35 vara), suspensii sport, 1600kg, clima on. :frantics:

 

 

N47 - F20 - 2011 - 118d(143 cp) - masina a fost achizitionata cu lantul de la distributie batand, n-am zis-o eu ci cei de la Autotransilvania Cluj asa ca s-a schimbat imediat dupa achizitie, impreuna cu revizia normala.

 

Ulterior in aprox 50 000 km s-au schimbat urmatoarele: pompa de motorina(se aprindea check engine in bord si taia din putere apoi oprea motorul, la turatii de peste 3k) iar acum spre "finalul" ei la mine, racitorul de gaze de pe EGR dadea eroare pe tester, urmand sa apara din ce am inteles si check engine in bord si la fel, taiat de putere.

E putin mai rafinat decat M47, livreaza puterea ok, relativ silentios.

 

Consum: oras drumuri scurte in sezonul rece - 10-13, oras drumuri scurte in perioada Martie - Octombrie - 7-8*

Extern - 5-6 la mers linistit(pana in 140 si cu reprize de depasiri), 6+ la alergat constant si depasiri cat se poate de des.*

 

*echipat in permanenta cu roti pe 16 style 378 - 205/55-16, 1500 kg, clima on. :frantics:

 

 

Cat de repede se incalzesc? foarte repede, motoarele, nu cat de repede baga aer cald, ca acolo era clima non stop pornita la ambele.

E46 ajunge super rapid la 60 de grade, chiar si iarna, nu are webasto.

F20-ul nu stiu exact cat de rapid ajunge, nu are pe bord temperatura decat in ceva meniu secret ce e relativ complicat de accesat non stop, dar se incalzeste rapid si el.

 

 

 

Concluziile personale:

 

Care e mai silentios? N47.

Care e mai fiabil? cel de care s-a avut mai multa grija pana sa ajunga la tine.

Ambele le-as achizitiona in continuare, ambele sunt motoare bune dar cu o varsta(mai ales M47).

M47 m-i se pare ca indura mai multe si nu e chiar asa sensibil, N47 e mai sensibil dar mai modern un pic.

Care e mai economic dpdv al consumului? tot pe acolo-s, depinde de cat chef ai sa-i dai.

 

Despre celelalte piese(directie, suspensie, frane radiator clima etc) schimbate la masini nu pomenesc deoarece am vazut ca se discuta preoponderent de motor in sine. E46 are si un topic de vanzare unde sunt mai multe detalii.

 

Sfat pentru initiatorul topicului dar si in general: nu cumpara niciodata cea mai ieftina masina de pe piata(e un motiv pt care e cea mai ieftina, recuperezi ulterior).

Edited by VladE46
  • Like 4
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Salutare,

 

Multumesc pentru sfaturile primite de la unii . Nu am creat acest topic in ideea de a starni o disputa intre fanii motoarelor m47 si n47.

 

Legat de "vrei bmw sa fii bo$$" mi se pare o mare aberatie. Nu toti isi iau bmw pentru angel eyes sau drifturi cu manele in boxe. Ador masina si nu voi renunta la ideea de a cumpara una doar ca zice unul altul cate ceva, ceea ce am facut pana acum. Daca nu ma descurc cu ea o dau si gata, nu mi-o leaga nimeni de gat + ca nu oi fi atat de ghinionist incat sa cada lunar ceva la ea incat sa nu ma descurc cu intretinerea.

 

Legat de achizitionare nu mi-am luat e90 2008 deoarece nu aveam toti banii si am zis sa mai astept. Decizie finala , voi opta pentru un e91 lci ,automat , panoramic, aventual cu motorul de 184 cp.

 

Voi da un update dupa ce voi avea masinuta.

 

Mersi, toate bune!

Edited by Crsss3
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.