BMWClub: Lecție pentru seria 3 - BMWClub

Jump to content

  • 9 Pages +
  • « First
  • 7
  • 8
  • 9
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

Lecție pentru seria 3 Cumpărare seria 3

#161 User is offline   P.I.M.P. 

  • Bmw driver
  • Group: Contributors
  • Posts: 3871
  • Joined: 03-August 08
  • Gender:Male

Posted 12 December 2019 - 08:45

View PostCr!ss, on 11 December 2019 - 23:36, said:

Ghinion pe el , am eu 318 D N47 , am schimbat distributia pentru ca aveam 210.000de km si cam aia e , de 5 ani nu am avut nici o problema, depinde cum o intretii, depinde cum mergi cu ea , si mai tine in mare parte si de noroc , indiferent de marca ! Va salut


Ce vezi tu in poza nu e distributie, e vibrochenul rupt. Sa nu crezi ca colegul nu si-a intretinut masina, tot de vreo 5 ani o avea si el, revizii, tot.

Sunt cazuri (nu atat de multe ca la distributie, normal), cand cedeaza pompa de ulei, si de acolo in sir celelalte probleme.

Prolema la motoarele astea e ca tre sa fii mereu alert, ceea ce mie nu mi-ar conveni, eu vreau sa ii dau cheie si sa imi vad de treaba, sa merg 5000 km in doua zile daca e nevoie.

Si bineinteles ca discutia se poate extinde si la celelalte marci. Toti au probleme cu carul. Nu mai exista calitate, doar cantitate in vanzari. Iar vanzarile au scazut drastic, in domeniul auto s-au anuntat concedieri.
0

#162 User is offline   VladE46 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 123
  • Joined: 11-March 12

Posted 12 December 2019 - 09:50

Hola!

1.Nu am citit tot topicul, doar primele postari in care am vazut ca initiatorul isi cauta un E9x LCI in 5k euro. Good luck :frantics: si ultimele cateva postari in care vad o dezbatere intre M47 si N47.

2.Ca fost posesor in paralel a ambelor motorizari pentru 1.5 ani, momentan mai am doar M47 pot spune urmatoarele:

Mentiune importanta: ambele masini au cutie de viteze manuala in 6 trepte.

M47: E46-2004 150cp - un motor bun si echilibrat din fabrica, de 4-5 ani si vreo 45k km duce 190cp doar cu pompa de apa schimbata anul trecut si un furtun de la intercooler anul acesta. Intradevar, inainte de soft stage 1 a primit distributie, turbo nou si tacheti (pornea in 3 pistoane uneori), a fost refacut si de atunci doar problemele cele doua de mai sus. Motorul e putin mai brutal decat N47 dar livreaza puterea (dupa soft cel putin) liniar si oricand ai nevoie de ea(nu prea trebuie sa faci downgrade la depasiri).

Consum: oras drumuri scurte in sezonul rece - 9-11, oras drumuri scurte in perioada Martie - Octombrie - 7-8*.
Extern - 5-6 la mers linistit(pana in 140 si cu reprize de depasiri), 6+ la alergat constant si depasiri cat se poate de des*.

*echipat in permanenta cu roti pe 18(style 72 225/40 iarna sau 94 215/35 vara), suspensii sport, 1600kg, clima on. :frantics:


N47 - F20 - 2011 - 118d(143 cp) - masina a fost achizitionata cu lantul de la distributie batand, n-am zis-o eu ci cei de la Autotransilvania Cluj asa ca s-a schimbat imediat dupa achizitie, impreuna cu revizia normala.

Ulterior in aprox 50 000 km s-au schimbat urmatoarele: pompa de motorina(se aprindea check engine in bord si taia din putere apoi oprea motorul, la turatii de peste 3k) iar acum spre "finalul" ei la mine, racitorul de gaze de pe EGR dadea eroare pe tester, urmand sa apara din ce am inteles si check engine in bord si la fel, taiat de putere.
E putin mai rafinat decat M47, livreaza puterea ok, relativ silentios.

Consum: oras drumuri scurte in sezonul rece - 10-13, oras drumuri scurte in perioada Martie - Octombrie - 7-8*
Extern - 5-6 la mers linistit(pana in 140 si cu reprize de depasiri), 6+ la alergat constant si depasiri cat se poate de des.*

*echipat in permanenta cu roti pe 16 style 378 - 205/55-16, 1500 kg, clima on. :frantics:


Cat de repede se incalzesc? foarte repede, motoarele, nu cat de repede baga aer cald, ca acolo era clima non stop pornita la ambele.
E46 ajunge super rapid la 60 de grade, chiar si iarna, nu are webasto.
F20-ul nu stiu exact cat de rapid ajunge, nu are pe bord temperatura decat in ceva meniu secret ce e relativ complicat de accesat non stop, dar se incalzeste rapid si el.



Concluziile personale:

Care e mai silentios? N47.
Care e mai fiabil? cel de care s-a avut mai multa grija pana sa ajunga la tine.
Ambele le-as achizitiona in continuare, ambele sunt motoare bune dar cu o varsta(mai ales M47).
M47 m-i se pare ca indura mai multe si nu e chiar asa sensibil, N47 e mai sensibil dar mai modern un pic.
Care e mai economic dpdv al consumului? tot pe acolo-s, depinde de cat chef ai sa-i dai.

Despre celelalte piese(directie, suspensie, frane radiator clima etc) schimbate la masini nu pomenesc deoarece am vazut ca se discuta preoponderent de motor in sine. E46 are si un topic de vanzare unde sunt mai multe detalii.

Sfat pentru initiatorul topicului dar si in general: nu cumpara niciodata cea mai ieftina masina de pe piata(e un motiv pt care e cea mai ieftina, recuperezi ulterior).

This post has been edited by VladE46: 12 December 2019 - 10:02

2

Share this topic:


  • 9 Pages +
  • « First
  • 7
  • 8
  • 9
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users


www.bmwclub.ro trafic.ro