BMWClub: Lecție pentru seria 3 - BMWClub

Jump to content

  • 9 Pages +
  • « First
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

Lecție pentru seria 3 Cumpărare seria 3

#141 User is offline   CristiOsman 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 9
  • Joined: 25-September 19

Posted 19 November 2019 - 08:27

View Postbimmer90f30, on 04 November 2019 - 22:23, said:

Cavaliere, banuiesc ca ai avut ambele motoare. Spune-mi si mie cu, cat consuma mai putin un N47 fata de un M47?

Eu am condus o saptamana un F30 ED 2014, nou-nout, 184 cp-biturbo sau twin-turbo, whatever; nimic impresionant ca si consum la N47. Condus exact cum conduc M47; doar pe Eco-Pro faci economie! Doar in modul sport simti puterea si cum sw aseaja la drum un E90 cu mai multi cai-putere. Asta e parerea mea.

..Cati din cei care au F30 aici ar scoate Eco-Pro? Foarte multi. Asa ca daca vrei sa simti un BMW inca sub c*r ar trebui sa fie un E90, dar fara primele modele cu N47 unde evident sunt sanse de rupere distributie mult mai mare.


Dar, aici am uitat, topicul nu este despre cum E90 fata de F30, nu? ;)

Asta cu economia de motorină e o p__a de cangur!!! Asta de 163 de cai Da consuma mai puțin,dar cele de 184 sau cele noi b47 de 190 cp consuma de le ia dracu. Eu nu pot să scot b47 sub 6,5. Am avut Rover 75 cu m47 consum de 5,5 până în 6. Așa că sa nu mai laude n47 ca e economic ca nu e nici pe departe așa.Si mai puțin zgomotos???? Eu nu as zice. Rover-ul avea aproape 400k gram de ulei nu manca de la schimb la schimb si la zgomot era la fel la b 47!!! Si cum zicea un coleg aici ca i-a schimbat distributia de două ori,atunci îmi bag ....în el de BMW mai bine îmi iau pe curea ca aia măcar stiu ca trebuie sa o schimb regulat!
-2

#142 User is offline   deeJayOg 

  • RWD Driver
  • Group: Members
  • Posts: 1261
  • Joined: 08-May 17
  • Gender:Male

Posted 19 November 2019 - 11:00

View PostCristiOsman, on 19 November 2019 - 08:27, said:

Asta cu economia de motorină e o p__a de cangur!!! Asta de 163 de cai Da consuma mai puțin,dar cele de 184 sau cele noi b47 de 190 cp consuma de le ia dracu. Eu nu pot să scot b47 sub 6,5. Am avut Rover 75 cu m47 consum de 5,5 până în 6. Așa că sa nu mai laude n47 ca e economic ca nu e nici pe departe așa.Si mai puțin zgomotos???? Eu nu as zice. Rover-ul avea aproape 400k gram de ulei nu manca de la schimb la schimb si la zgomot era la fel la b 47!!! Si cum zicea un coleg aici ca i-a schimbat distributia de două ori,atunci îmi bag ....în el de BMW mai bine îmi iau pe curea ca aia măcar stiu ca trebuie sa o schimb regulat!


Nu știu cum ai ajuns la datele astea, dar fii convins că B47 e o idee mai economic ca N47 (nu cu mult), N47 care la rândul lui e un motor FOARTE economic, fără să fie nevoie să-l menajezi la extrem pentru a obține consumuri mici.
Iar cu distribuțiile schimbate e o paranoia total nefondată. Situațiile reale de nevoie de schimb fiind cu mult diferite de panica absurdă creeată în ultima vreme.

Panica, panica nefondată să trăiască, că așa toți proprietarii de service-uri specializate BMW trăiesc foarte bine. :superstition:

This post has been edited by deeJayOg: 19 November 2019 - 11:02

0

#143 User is offline   P.I.M.P. 

  • Bmw driver
  • Group: Contributors
  • Posts: 3866
  • Joined: 03-August 08
  • Gender:Male

Posted 19 November 2019 - 11:05

Hai sa mai terminam o data cu economicitatea si cu astea ca nu ajungem nicaieri.

Eu la M47 in concediu anul trecut, cu clima, am avut 6%. Anul asta, la fel, cu clima, dar am mers o idee mai tare (de multe ori pusa la 150kmh pe pilot), a fost 6.5%.

LE: Seria 5, plina cu bagaje, plus 4 pers.

N47 cat sa fi luat? Cu 0.3-0.4 litri mai putin, in niciun caz sa fi fost o diferenta mai mare.

This post has been edited by P.I.M.P.: 19 November 2019 - 11:06

0

#144 User is offline   deeJayOg 

  • RWD Driver
  • Group: Members
  • Posts: 1261
  • Joined: 08-May 17
  • Gender:Male

Posted 19 November 2019 - 11:10

F30-ul cu N47 la se oprea în jur de 5.7 de cele mai multe ori la drumurile externe - cu mers semi agitat și reprize de depășiri pe ici pe colo. Cu G30-ul sunt tot cam pe acolo. (kilogramele sunt cam aceleași că G30 a scăzut cu vreo 60kg față de F10 în aceeași configurație, deci se apropie de F30)
Clima este mereu pornită, nu aș putea să mai merg în mașină vreodată fără climă activă. Pentru clasa mașinii, pentru cât tragi de ea și mai ales că nu trebuie să mergi ca băbălăul, consumurile astea sunt foarte mici. Nu ești nici singur pe șosea să mergi cum vrei, nu poți merge nici constant iar condițiile de trafic sunt din ce în ce mai proaste -> mult mai multe mașini, mers haotic...etc

Dar da, este cea mai subiectivă și prost orientativă discuție legată de consum când achiziționezi o mașină! De acord! :thumbsup:

This post has been edited by deeJayOg: 19 November 2019 - 11:14

1

#145 User is offline   six in line 

  • Pasionat
  • Group: Members
  • Posts: 1803
  • Joined: 29-June 16
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 19 November 2019 - 11:14

Eu nu inteleg boala asta cu un consum cat mai mic, impozit minim, dar motoare de 2000 si aproape 200 de cai putere. Am mai auzit aberatii ca M47 si N47 iau si 3% in afara si 7% in Bucuresti :LMAO: Daca o masina de 1,5 tone, merge cu 130-15 km/h constant si consuma 6-7-8% nu mi se pare mult deloc. Diferenta de un litru sau 2 legat de piciorul fiecaruia, e fix nimic. Toata lumea ma intreaba cat consuma masina mea si zic 17% in BUcuresti si 10-12% in afara. Toti dau pe spate ca e mult , ca e stricata, ca e praf motorul, EGR-ul, ce sa mai, e dauna totala. Raportul de consum/putere este la motorul de 2000, restul e cancan.

Asta cu distributiile iar e o isterie generala. Chiar sunt curios la cat % din motoarele BMW a crapat distributia inainte de 200k km ? Nu stiu daca putem gasi undeva nr total de BMW-uri produse si motoare dauna de la distributie. Aici pe forum daca nu schimbi distributia saptamanal, cam cand speli si masina, e nasol. Eu daca as lua un BMW la mana a doua cu peste 200K km, i-as schimba distributia direct si nu as avea emotii. Chiar acum ma uit la 325D sau 330D E90 m pack ( mi-a ramas mie sufletul la masina aia) si as vrea sa iau una la 300K km, sa mai bag 2-3K in ea si s-o fac bombonica si aia e, mai tine 150K km fara probleme.
1

#146 User is offline   P.I.M.P. 

  • Bmw driver
  • Group: Contributors
  • Posts: 3866
  • Joined: 03-August 08
  • Gender:Male

Posted 19 November 2019 - 11:14

Ok, deci fata de 6.0 %, un N47 ar avea 5.7%... mare lucru....

Plus ca eu cam cu 2T umblu dupa mine, cand ziceam consumurile alea... masina + bagje serioase (touring) + 4 persoane + plinul mereu facut... cand era la jumate alimentam.

Deci hai sa nu mai zicem ca wow, e ce stii ce diferenta intre M47 si N47, pentru ca nu e.
-1

#147 User is offline   deeJayOg 

  • RWD Driver
  • Group: Members
  • Posts: 1261
  • Joined: 08-May 17
  • Gender:Male

Posted 19 November 2019 - 11:16

View Postsix in line, on 19 November 2019 - 11:14, said:

Toata lumea ma intreaba cat consuma masina mea si zic 17% in BUcuresti si 10-12% in afara. Toti dau pe spate ca e mult , ca e stricata, ca e praf motorul, EGR-ul, ce sa mai, e dauna totala. Raportul de consum/putere este la motorul de 2000, restul e cancan.


Jur că asta m-a întrebat unul când am vândut F30-ul, că cum așa să ia peste 10% în București când i-am zis că ia și 12% la nevoie, că sigur are ceva mașina :rolleyes:


@P.I.M.P. - diferențele sunt minime. Dar sunt motoare FOARTE ECONOMICE considerând că N47 are puterea și cuplul crescute față de M47 în configurații similare - la piața actuală. 7% extern la condițiile actuale de drum este un consum MIC!
Trebuie luată și asta în calcul. Cifrele alea de 0.5 contează mult la statisticile mari ale companiilor, contează aproape deloc la buzunarele noastre :)

This post has been edited by deeJayOg: 19 November 2019 - 11:31

0

#148 User is offline   FANATIC 

  • Pasionat
  • Group: Members
  • Posts: 1933
  • Joined: 26-February 07
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti

Posted 19 November 2019 - 11:23

Dupa parerea mea N47 si B47 este un motor net superior fata de M47.La consum cred ca stau cam la fel dar la performante nici vorba,B47 este mult mai silentios si de putere nu mai vorbim.Distributie eu nu am schimbat la nici una,am avut un F30 pe care l-am vandut la 270.000 km si nu avea nici o problema,acum este sarit de 300.000 si merge in continuare.
2

#149 User is offline   BOASKA 

  • Fan
  • Group: Members
  • Posts: 4244
  • Joined: 13-June 09
  • Gender:Male
  • Location:Zona metropolitana fara drumuri CT

Posted 19 November 2019 - 11:32

Ultimele motoare n47 au avut upgrade din fabrica la distributie si nu au mai avut probleme, ca toata lumea schimba distributii ca asa trebuie e altceva, si f30.ul meu scotea 5-5.5% pe ruta romania germania, dar mers pe tempomat si dat gaz, la e46 am avut mereu consum mai mic ca la f30, stiu ca la arad faceam plinul si aveam 1300-1400 autonomie, chiar si acum mi se pare ca scoate cam la fel sau cateodata mai putin decat focusul care este 1.6tdci 6trepte, mai ales ca daca o pisti pe la 150 constant m47 scade sub 5%, a fost dintotdeauna cel mai eco motor pe care l-am avut, nu are dpf, nu face regenerari la fiecare 200km
N47 de pe f30 este un n47t upgradat, alta gasca, twinscroll, injectoare, distributie, e super faina masina si motorizarea, comfort, tot ce vrei
Din seria e90 as opta ptr un e92 frumos cu 2.5 minim automata

This post has been edited by BOASKA: 19 November 2019 - 11:39

1

#150 User is offline   ingineru' 

  • Fan
  • Group: Members
  • Posts: 2197
  • Joined: 21-February 09
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti

Posted 19 November 2019 - 11:57

View PostBOASKA, on 19 November 2019 - 11:32, said:

N47 de pe f30 este un n47t upgradat, alta gasca, twinscroll, injectoare, distributie, e super faina masina si motorizarea, comfort, tot ce vrei

N47T este produs (si) in 2012.
Nu stiu daca a mai avut acest T alt upgrade.

Cand am fost la A.T.U sa cer oferta pt schimb ulei zicea sa am grija ca e n47, ca are unu la reparat cu motorschaden.Am intrebat imediat cati km are?Peste 200k.
0

#151 User is offline   niku 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 15
  • Joined: 31-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 19 November 2019 - 12:04

salutare,

cand vad N47 cu 5%, ma gandesc ca-s 2 variante..a mea este stricata sau oamenii au alt still de mers.

N47(biturbo 218cp)- medie pe ultimii 10-11k -8.7
In oras nu stiu cat este consumul, nu l-am urmarit.
Afara - daca implica autostrada( daca se poate mers constant in plaja 140-170.cu ceva varfuri..) ~7%
- daca nu implica autostrada ~6.3 sau ceva pe la 6.

:)
1

#152 User is offline   P.I.M.P. 

  • Bmw driver
  • Group: Contributors
  • Posts: 3866
  • Joined: 03-August 08
  • Gender:Male

Posted 19 November 2019 - 12:17

Aici se vorbeste in general de 2.0d...chiar daca ai aceleasi motor e 25d.

Dar consumul tau e ok. Acel 7% nu mi se pare mare la vitezele alea.
-1

#153 User is offline   Eugen B 

  • Pasionat
  • Group: Members
  • Posts: 1219
  • Joined: 27-November 09
  • Gender:Male
  • Location:undeva

Posted 19 November 2019 - 13:23

Iar in timp ce aici se dezbate diferenta de 0.5 l la consum intre generatii de motoare, initiatorul topicului continua sa isi caute E90-ul visat la 5000 E....
2

#154 User is offline   BOASKA 

  • Fan
  • Group: Members
  • Posts: 4244
  • Joined: 13-June 09
  • Gender:Male
  • Location:Zona metropolitana fara drumuri CT

Posted 19 November 2019 - 13:35

View Postingineru, on 19 November 2019 - 11:57, said:

N47T este produs (si) in 2012.
Nu stiu daca a mai avut acest T alt upgrade.

Cand am fost la A.T.U sa cer oferta pt schimb ulei zicea sa am grija ca e n47, ca are unu la reparat cu motorschaden.Am intrebat imediat cati km are?Peste 200k.



n47t (technical upgrade), nu m/am referit ca e n47t plus upgrade
steuerkette sau motorschaden?, adica motorschaden poate sa fie din diverse, si dupa cum am spus n47t are deja upgrade facut la distributie...
la m47 diferenta dintre minim si maximum este de 1/1.5ltr, ca mergi usor sau mergi la 3000rpm.... e46.le are 1300kg e usoara.... daca vorbim despre benzina da, de la 6 afara ai 10 lejer in oras, dar la diesel nu are cum, probabil in bucuresti, dar acolo ajungi la consum pe ora, 0.5 la ora plus km parcursi cu treapta 1.2.3 tot nu fac 12%....
si iarasi vorbim de 2 lucruri diferite m47 si m47tu, unii au vp44 altii CR
-2

#155 User is offline   ingineru' 

  • Fan
  • Group: Members
  • Posts: 2197
  • Joined: 21-February 09
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti

Posted 19 November 2019 - 13:45

A zis ca “Motorschaden wegen Steuerkette“

Deci paranoia ar fi un pic justificata .
0

#156 User is offline   cristidan 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 22
  • Joined: 19-November 09

Posted 04 December 2019 - 21:23

*
POPULAR

View Postcavaliere, on 04 November 2019 - 18:52, said:

N-o sa vezi veci? Si fara webasto in cate minute se incalzeste m47? Eu la toate 4 n47 avute si toate fara webasto, dupa cateva minute aveam caldura in masina. De ce sa vorbim doar de dragul contrazicerii?
Fiabilitatea este foarte buna la n47, vezi cate milioane s-au vandut pe atatea modele. Ca posteaza cativa pe forumuri ( cand zic cativa poate inseamna si cateva zeci sau sute), asta e insignifiant raportat la cate s-au vandut in aproape 7-8 ani de fabricatie.
m47 e tractor pe langa n47, orice ati s-ar spune pe forumuri. Si distributia aia repet, nu e mare branza sa o schimbi si nici nu costa nu stiu cat. Dar vad ca uitam aici de celebrele clapete aspirate in motor la m47, curios ca doar avantajele le vedem cand vrem.
Sunt curios din cei care considera m47-le un motor mai bun decat n47, cati au avut si n47. Cred ca niciunul. Astept sa posteze si un posesor obiectiv de ambele modele, ca sigur mai sunt pe forum si din aceasta categorie.


Cu respect ii salut pe posesorii de M47/N47,
Detinator de M47 intre 2008-prezent (e46/318d/2002 achizitionat la 173k, actualmente 330k, inca functional);
Detinator de N47D20C din ianuarie 2019-prezent (e91/318d/2012/252k);
Mentionez ca 'destinul' a vrut ca ambele sa fie 'alpineweiss';
Daca doriti sa vorbesc doar despre diferenta dintre cele doua motoare atunci am sa punctez urmatoarele experiente:
M47=
-prin 2012 un mecanic experimentat mi-a penetrat cu surubelnita membrana de la filtru epurator si mi-a curata EGR-ul;
-in rest va rog sa ma credeti ca cu exceptia faptului ca mi-a sarit furtunasul de pe vacumul de la turbina + schimbat termostatul nu imi aduc aminte sa fi avut alte probleme la motor;

N47=
- in primul rand este un motor la care ai un acces extrem de facil de la turbina pana la galeria de adimisie
- nu stiu cat dureaza sa ii dai cutia jos dar eu cred ca cu un pic de rutina motorul N47D20C se demonteaza mult mai usor decat alte motoare (pentru evident a avea acces la distributie);
- am curatat EGR, clapeta acceleratie, corp clapeta , galerie admisie, injectoare, schimbat capac termostat+furtun...si sa vedem ce mai urmeaza..dpf l-am curatat...turbina are joc longitudinal si suiera in turatii mici...completez 1 l de ulei la cca 4000k...si inca nu am spus nimic de lant pe care il ascult cum se roteste aproape in fiecare zi;
- din corp clapeta si din galeria de admisie am scos cateva sute de grame bune de ceva negru/vascos/cleios/uleios....
- de curiozitate am dat jos galeria de admisie si la e46.....pentru ca am fost dezamagit ca in egr nu am gasit nimic satisfacator...si surpriza.... am resusit sa adun abia pe varful surubelnitei un pic de funingine...si asta la 330k km!?!?!?!

Concluzii (ale mele):
M47- un motor si bineinteles o masina care nu m-a 'tradat' niciodata (imi aduc aminte ca a pornit in iarna anului 2010 intr-o dimineata la -28 de grade) motiv pentru m-am legat afectiv de ea si nu am sa o vand vreodata;
N47- un motor capricios si performant in acelasi timp cu costuri de intretinere europene dar combinat cu o caroserie si un interior cu mult peste cele purtate de un M47 si pe care am sa il port in continuare, pentru ca daca cei 10 ani de M47 au fost fara 'plata' urmatorii 10 ani de N47 vor fi cu plata ( e ca in fotbal...esti suporter si atunci cand echipa castiga...si atunci cand pierde )
Aceasta este umila mea parare pe care o sustin si semnez.
10

#157 User is offline   cavaliere 

  • Pasionat
  • Group: Members
  • Posts: 1651
  • Joined: 30-May 15
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 05 December 2019 - 09:12

View PostdeeJayOg, on 19 November 2019 - 11:10, said:

F30-ul cu N47 la se oprea în jur de 5.7 de cele mai multe ori la drumurile externe - cu mers semi agitat și reprize de depășiri pe ici pe colo. Cu G30-ul sunt tot cam pe acolo. (kilogramele sunt cam aceleași că G30 a scăzut cu vreo 60kg față de F10 în aceeași configurație, deci se apropie de F30)
Clima este mereu pornită, nu aș putea să mai merg în mașină vreodată fără climă activă. Pentru clasa mașinii, pentru cât tragi de ea și mai ales că nu trebuie să mergi ca băbălăul, consumurile astea sunt foarte mici. Nu ești nici singur pe șosea să mergi cum vrei, nu poți merge nici constant iar condițiile de trafic sunt din ce în ce mai proaste -> mult mai multe mașini, mers haotic...etc

Dar da, este cea mai subiectivă și prost orientativă discuție legată de consum când achiziționezi o mașină! De acord! :thumbsup:


Totusi nu trebuie uitat ca vorbesti de 5.7 cu 180 de cai si automat, fata de 130 de cai si manual.
Initiatorul si-a luat masina sau a cumparat un Opel cinstit mai nou?

This post has been edited by cavaliere: 05 December 2019 - 09:32

0

#158 User is offline   P.I.M.P. 

  • Bmw driver
  • Group: Contributors
  • Posts: 3866
  • Joined: 03-August 08
  • Gender:Male

Posted 05 December 2019 - 11:07

View Postcristidan, on 04 December 2019 - 21:23, said:



O parere pertinenta, de la un posesor al ambelor motoare.

Multumim.
0

#159 User is offline   cristidan 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 22
  • Joined: 19-November 09

Posted 06 December 2019 - 23:36

View PostP.I.M.P., on 05 December 2019 - 11:07, said:

O parere pertinenta, de la un posesor al ambelor motoare.

Multumim.

Eu va multumesc...tie si celor care au initiat acest site...imi aduc aminte acum 10 ani cand m-am inscris aici ca venisem dupa experienta 'trado motors' care mi-au luat 450 de lei (pastrez si acum diagnoza lor ) si nimic din ce au zis ei atunci , in scris, nu am facut in urmatorii 2-3 ani...din fericire, eu in cei 10 ani pe acest site si ca detinator de e46 v-am urmarit doar....aaaa!!!...ca mi-a ramas intr-o iarna bara de M-Tehnic I in spatele blocului si am cumparat una originala de aici sunt zic eu exceptii care intaresc faptul ca acesta este un site unde detinatorii de BMW vin ca si arabii la Mecca...din cauza sau datorita faptului ca acest model de masina este etalonul sau unitatea de masura a celor mai placute senzatii pe care ii pot da niste 'cai' putere indiferent de numarul lor.
1

#160 User is offline   Cr!ss 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 20
  • Joined: 05-September 14

Posted 11 December 2019 - 23:36

View PostP.I.M.P., on 04 November 2019 - 14:20, said:

Cu ce e mai bun cavaliere in afara de performante?

Cu distributia din carton, cu pompa de ulei, cuzineti care pleznesc, EGR care ia foc?

2.0d al unui coleg de pe forum, N47: https://ibb.co/hLj75M7

Sa nu mai zic ca iarna e diferenta de la cer la pamant intre incalzirea unui M47, si N47 (care avand blocul din aluminiu, pierde caldura precum un calorifer).

Ghinion pe el , am eu 318 D N47 , am schimbat distributia pentru ca aveam 210.000de km si cam aia e , de 5 ani nu am avut nici o problema, depinde cum o intretii, depinde cum mergi cu ea , si mai tine in mare parte si de noroc , indiferent de marca ! Va salut


Sent from my iPhone using Tapatalk

View Postm15a, on 04 November 2019 - 18:12, said:

Tot cei care susČ›in că N47 e motorul mai bun - da, poate are calităČ›ile enumerate de @cavaliere: consum redus, performanČ›ă sporită, zgomot redus. Asta e clar, se vede pe hârtie, consumul, caii putere. Dar despre fiabilitate - e clar sub M47. O fi el mai silentios - pana il acopera zornaitul de lant - atunci nu te mai bucuri de silentiozitate.


Să cumpăr o maČ™ina la 4000 - 5000 Euro, ca apoi să dau încă o mie de euro ca să fiu sigur că nu explodează motorul mi se pare un mare fail!

Iti iei Bmw , e 36 de mil distributia la reprezentanta , o faci odata la 200 de mii de km , chiar e mult ? Ia ti alta masina atunci decat sa iti bati joc de ea


Sent from my iPhone using Tapatalk
0

Share this topic:


  • 9 Pages +
  • « First
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users


www.bmwclub.ro trafic.ro