BMWClub: R17 peste frane M sport - BMWClub

Jump to content


  • 2 Pages +
  • 1
  • 2
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

R17 peste frane M sport Jante R17 peste frane S2NHA

#21 User is offline   zyx13 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 18
  • Joined: 07-January 14

Posted 19 December 2019 - 00:26

Da, asa e, asa am cautat si eu la producatorii de jante. :)
Cu iarna am terminat, acum incep cautarile pentru vara. Tot 17 dar latime 8 si ceva mai usoare.
0

#22 User is offline   zyx13 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 18
  • Joined: 07-January 14

Posted 24 January 2021 - 22:20

Da, am revenit pe subiect. Tocmai ce am testat Oz Ultraleggera 17x8 et 40 si BBS RK 17x8 et necunoscut... nici una din jante nu a intrat de frane. Si problema nu a fost la spite, la exterior, ci radial, etrierul atinge in janta.

@ngl, se pare ca nu te-am crezit pe cuvant. :-/

Ideea e ca eu ma tot incapatanez sa caut varianta de jante pe 17, mai usoare si cu 8 sau 8,5 latime... asa ca sunt numai urechi

PS: cumva am discutat la MuresRing noi doi?

This post has been edited by zyx13: 24 January 2021 - 22:20

0

#23 User is offline   ngl 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 114
  • Joined: 07-October 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest / Romania
  • Interests:BMW

Posted 25 January 2021 - 13:07

Foarte probabil. Am stat de vorba cu cineva care avea un 120d si nu a avut parte de cursa pe care si-a dorit-o in acea zi. In cazul asta, ai vazut Autec-urile la mine si ProTrack-urile pe M2-ul lui Dacian si pe M2-ul lui Mirea.

Problema e ca nici una din variantele astea nu vine pe 8". Autec-ul are maxim 7.5 iar ProTrack 7.5" dupa care sare direct la 9". Eu vreau sa trec la ProTrac-urile de 17x9 si sa pun 255 square setup, dar probabil asta ma va obliga sa fac wide-body asa ca momentan nu ma grabesc. Momentan sunt prins cu upgrade-uri de reliability ( radiator ulei + Accusump ), am inregistrat valori foarte scazute de presiune ulei anul trecut si nu vreau sa intru in clubul celor care si-au trimis bielele sa exploreze lumea.

Revenind la subiect, mai exista Apex, care avea 17x8.5 ( personal imi place SM10 ). Alta varianta este JapanRacing, care iti pot face custom ce vrei, alegi tu modelul, dimensiunea si et-ul ( cel putin asa mi-au zis, nu am si incercat sa comand ). Poti vorbi cu cei de la Exelixis Motorsport pentru JapanRacing.
0

#24 User is offline   zyx13 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 18
  • Joined: 07-January 14

Posted 26 January 2021 - 10:27

Da, le-am vazut, le stiu, dar pt masinile noastre mi se par un pic overkill. Ok, nu zic ca nu ar fi bine sa marim pata de rulare, insa consider ca 8-8,5 e perfect pentru puterea noastra. Doar parerea mea. A vazut cazuri in care dupa un anumit prag nu se mai castiga, ci dimpotriva. Plus ca latimea de 9 posibil sa atinga fie la interior - amortizor, fie in contra aripa.
Apex am mai gasit si eu ca ar intra pe franele noastre. Si din ce in ce ma mananca 8,5 ca latime... Si varinata mai aproape ar putea fi Bola sau 2forge - nu stiu daca le stii - sunt si flow form made whatever :)
Iar raportat la OZ pe 17" (si probabil si BBS RK - la care am avut aceeasi problema cand le-am probat) anexez o comparatie intre janta mea de iarna (Borbet XR) si Ultraleggera. Cred ca se observa din diferenta de desen si de ce radial atingeau.
PS: ai mai facut ceva pe partea de cadere pe fata?

Attached File(s)


0

#25 User is offline   ngl 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 114
  • Joined: 07-October 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest / Romania
  • Interests:BMW

Posted 26 January 2021 - 14:43

Nu stiam de 2forge, sunt interesante ca greutate, dar nu au nici o dimensiune potrivita pe 17. 17x9 de la Protrack din research-ul pe care l-am facut nu ar atinge in amortizor cu et30, dar vor iesi in afara cu ~2cm, de aceea ziceam de wide body. Daca ajung sa fac asta ma gandesc si sa integrez racire pentru discurile de frana din spate in widebody, fiind mai putin hardcore comparativ cu solutia clasica in care tragi prin geamul din spate canalul de racire.

255 latime nu cred ca este overkill pentru o masina fara aero, si cum nu vreau sa schimb clasa momentan ma feresc de astfel de upgrade-uri.

Legat de caderea pe fata, am luat coilovers cu camber plates, dar nu am apucat inca sa le testez, vedem in martie / aprilie cand se deschide Motorpark. Eu sper sa imi aduca o secunda in minus. Tu cat ai castigat cu bratele de F8x ?
0

#26 User is offline   zyx13 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 18
  • Joined: 07-January 14

Posted 26 January 2021 - 15:01

2forge au 17x8.
Cu 17x9 et30 clar nu cred ca atingi la interior, dar suna cam overkill pt rulmentii de la butuc.
Nu iti face griji pentru franele spate - sunt destul de mari si ferite de stres ca sa se supraincalzeasca. Nu acolo sunt problemele "noastre".
La 255 ma refer ca e ok daca te ajuta la tractiune/stabilitate. Poate pe M3-uri e ok unde vorbim despre masa mai mare cu 100-150kg decat la noi dar si puterea e aproximativ dubla...
Nu stiu sa spun cat am castigat de la brate. Pot sa iti spun doar ca, softul si bratele m-au ajutat sa scad de la 2:08 la 2:05 complet oem in rest.
Ti-am mai zis parerea mea: tie iti trebuie exercitiu, nu modificari. Masina ta ar trebui sa fie in intervalul 2:01-2:02

This post has been edited by zyx13: 26 January 2021 - 15:02

0

#27 User is offline   ngl 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 114
  • Joined: 07-October 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest / Romania
  • Interests:BMW

Posted 26 January 2021 - 15:35

Ai dreptate cu 2forge, am vazut doar et58, nu am fost atent ca era un interval de fapt acolo.


Quote

Nu iti face griji pentru franele spate - sunt destul de mari si ferite de stres ca sa se supraincalzeasca. Nu acolo sunt problemele "noastre".


Nu imi fac griji cu temperaturile franelor din spate, dar daca as face widebody m-as ocupa si de asta sa fie facuta. Cand le-am facut pe fata diferenta de temperatura a fost masiva, inainte nu puteam sta langa janta in pantaloni scurti dupa o sesiune de 20m, acum e mai rece ca spatele si nici nu am mai fiert lichidul de frana. Ar fi mai ieftin sa le fac impreuna decat separat.


Quote

La 255 ma refer ca e ok daca te ajuta la tractiune/stabilitate


255 vor avea ca dezavantaj demaraj mai lent si top speed mai mic, dar realist vorbind, nu afecteaza deloc pe noi, insa ne-ar permite sa pastram viteza mult mai mare in viraje. Orice pilot de time-attack am gasit care isi documenteaza "descoperirile" am vazut ca a castigat timp cu cat a crescut latimea. Stiu pe cineva care se dadea cu 275 tot cu un N20 (stock tune). Voi documenta si eu cand ajung acolo, momentan nu e buget.


Quote

Ti-am mai zis parerea mea: tie iti trebuie exercitiu, nu modificari.


Mai mult decat asta imi trebuie tupeu :)) Eu menajez masina foarte mult, daca as conduce-o ca si cum ar fi furata probabil as scade lejer 2-3 secunde, insa nu cred ca voi face asta vreodata.

This post has been edited by ngl: 26 January 2021 - 15:35

0

#28 User is offline   zyx13 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 18
  • Joined: 07-January 14

Posted 26 January 2021 - 15:55

View Postngl, on 26 January 2021 - 15:35, said:

Nu imi fac griji cu temperaturile franelor din spate, dar daca as face widebody m-as ocupa si de asta sa fie facuta. Cand le-am facut pe fata diferenta de temperatura a fost masiva, inainte nu puteam sta langa janta in pantaloni scurti dupa o sesiune de 20m, acum e mai rece ca spatele si nici nu am mai fiert lichidul de frana. Ar fi mai ieftin sa le fac impreuna decat separat.

Stai ca m-ai cam pierdut aici: cum adica ai facut pentru fata?! BMW-urile au tubulatura oem care dupa din fata direct la frane... Tu ai mai facut suplimentar?! Ce placute de frana folosesti? si ce lichid?
0

#29 User is offline   ngl 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 114
  • Joined: 07-October 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest / Romania
  • Interests:BMW

Posted 26 January 2021 - 16:59

A mea nu a avut. Cand am configurat-o am pus suspensia M ( pe care am schimbat-o ), franele M, scaunele M( pe care intre timp le-am dat afara ), dar nu am bifat si pachetul exterior crezand ca e doar estetic ( fiind n20 nu are radiator de ulei, doar n55-ul are, deci ramane spatiu gol acolo asa ca am zis sa economisesc niste bani ). In realitate, pachetul estetic contine si canalele de frana si optional poate avea inca un radiator de apa. Astazi as configura-o un pic diferit :).

Asa ca anul trecut am facut conversie la pachetul M si acum am tubulatura stock, care este foarte ok atat timp cat nu e blocata de roti prea late. Fara ele ajungeam la 90 grade masurat de senzorul de TPMS, cu ele maxim am avut 68 grade, pe Federal 595 RSR. De anul asta voi putea masura si temperatura discului si a placutelor, am adaugat un pyrometru cu termocupla la "track toolkit".

Ca lichid folosesc RBF 660 si placute Ferodo DS2500. Discurile sunt inca cele stock.
0

#30 User is offline   zyx13 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 18
  • Joined: 07-January 14

Posted 27 January 2021 - 10:16

... pai din ce vad, e loc la frane: placutele iti dau o alta incredere (apropo de tupeu). DS2500 sunt fastroad si sa zicem circuit pentru masini usoare, nu 1400+ cat au ale noastre. Lasa discurile ca sunt cele mai bune pret/calitate/performante. Desigur ca e loc de mai bine, dar pentru max 1kg diferenta dai cat nu face.
0

#31 User is offline   ngl 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 114
  • Joined: 07-October 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest / Romania
  • Interests:BMW

Posted 27 January 2021 - 12:58

Da, le-am ales ca sunt trackday pads, dar le pot folosi si pe strada si inca nu vreau sa schimb placutele cand ajung la circuit si din nou cand plec. Sunt superioare celor OE ( brembo ) pe care le-am dezintegrat intr-o singura sesiune de 20m pentru ca s-au supraincalzit.

Am mai folosit EBC Yellowstuff si am fost multumit de ele, tin putin peste 500km ( la rotac aveam EBC ). DS2500-urile le-am folosit la doar doua trackday-uri, e prima data cand folosesc asa ca nu am multe date despre ele, dar daca tin la fel de mult ca EBC-urile o sa le prefer pentru ca sunt mai ieftine cu ~400 lei / set.
Nici nu vreau sa exagerez cu placutele pentru ca deja presiunea uleiului scade periculos de mult pe franare ( pe linia dreapta am scazut la 1bar la 3000rpm ), cu placute mai performante si fara oil baffles risc sa raman fara motor ( sunt multe cazuri documentate, personal stiu 4 N20-uri care si-au dat ultima suflare pe Adancata ). Asta e motivul pentru care m-am ferit si de Nankang, prea multa aderenta duce mai repede la oil starvation. Ti-am zis ca o menajez :) Lucrez la o rezolvare pentru problema cu uleiul, care sper sa fie gata pana la prima cursa si fac upgrade si la datalogger sa pot colecta date mai bune.

Tu cu ce placute te dai ?
0

#32 User is offline   zyx13 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 18
  • Joined: 07-January 14

Posted 29 January 2021 - 09:46

Brembo Xtra... ceva aprox DS2500 de la brembo :-/
0

Share this topic:


  • 2 Pages +
  • 1
  • 2
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users


www.bmwclub.ro trafic.ro