Jump to content

R17 peste frane M sport


zyx13

Recommended Posts

Salutare tuturor!

 

Tocmai am achizionat un 120d, pachet complet M (interior, exterior, suspensie si frane) si as vrea sa trec de pe 18-ele cu care vine pe 17 - din mai multe motive. Intrebarea mea pentru voi este: a pus cineva pana acum roti pe 17 pe franele de 340/345 multipiston? Si daca da, evident, ce model de janta (si cu ce specificatii)

 

Multumesc anticipat!

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Eu am pe fata la F31 discuri de 340mm cu etrieri brembo cu 4 pistonase, cei de Msport brakes pt seria 1 si seria 3 (mai putin 335 si 340), cu jante de 17.

Pe spate am etrierii normali; nu stiu daca incap discurile de 345mm (e un singur model de frane Msport pt spate, cu discuri de 345mm)

Link to comment
Share on other sites

@wolf, pai fix asa e pachetul pe care il am pe masina: 340x30 - 4 pistoane pe fata si 345x24 - 2 pistoane pe spate.

Poti sa imi spui ce model de jante ai pe a ta? Incerc totusi sa caut si variante aftermarket, nu numai oem.

@6inline, de ce trebuie sa fie DOAR? Si de ce voi avea probleme cu masina? Producatorul da o lista ampla de jante si cauciucuri care se pot monta pe masina (printre care si, evident, ceea ce vreau sa pun. Ce se regaseste pe stalp sau in certificat e cam 25% in cazul meu. Aaa, ca nu trebuie deviat cu mai mult de 3% in cazul circumferintei pentru ca va arata eronat vitezometrul sau vor atinge gumele in contra aripi sau modificarea et-ului (is-ului) pentru ca se modifica roll center-ul asta e altceva...

Link to comment
Share on other sites

Nu sunt mecanic sa-ti zic exact, dar stiu ca trebuie sa respect indicatiile producatorului. Adica daca tu vrei sa pui jante de 17 tzoli pe masina si ai indicatii pe usa soferlui gen: 225/45/17, atunci poti pune. Dar daca ai indicatii de la 18 tzoli in sus, atunci nu cred ca-i face bine. Eu mereu am respectat indicatiile producatorului si nu am avut niciodata probleme cu rotile.
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Eu pe spate am discuri 330x20; discurile de pe fata (340mmx30) intra cam la limita in jantele de 17" (style 393), nu raman mai mult de 2-3mm intre etrier si janta - nu cred ca discurile de 345 intra in ele.

Cel mai indicat ar fi sa iti iei jante minim 18", cu specificatii cat mai aproape de cele ale jantelor originale.

 

Poti vedea pe realeom.com ce jante originale se potrivesc pe seria ta de caroserie - in categoria "wheels"

Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru raspunsuri!

@matose, stiu ca merg, dar voiam sa stiu ce au pus colegii. Din nou, daca poti sa imi spui ce jante au incaput pe ceea ce ai descris tu...

@6inline, nu am spus ca vreau sa pun nu stiu ce anomalii de jante si cauciucuri si doar ca vreau sa trec pe 17. Producatorul spune de 18 pentru ca, probabil doar 10-20% din jantele pe 17 de pe piata intra de frane. Si decat sa se complice cu explicatii, spune simplu si clar: 18.

@wolf, chiar daca pe spate discurile sunt ceva mai mari (pe raza cu 2,5mm :), nu sunt la acelasi et comparativ cu fata, iar etrierul cu 2 pistonase, probabil ca e o idee mai mic, radial vorbind.

 

I’m all ears, still.

Edited by zyx13
Link to comment
Share on other sites

@matose, dar pe ce masina ai acest setup? E vreun sleeper sau asa e masina? Si... sunt fixe, nu floating, etrierele.

Multumesc din nou pt raspunsuri si inca astept daca stiti alte modele/masini/oameni, linkuri...

 

LE:

@wolf, nu as fi crezut sa gasesc, dar zice bine site-ul - mi-a dat variante. Deci, @6inline, suntem in parametri dati de fabrica :)

Edited by zyx13
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

BMW spoke 380 merg 100%, cu astea a venit din fabrica si a mea ( F22 cu M Sport brakes 340mm fata / 345mm spate ). Le folosesc pentru iarna.

Alte jante de 17 care pot confirma ca merg: Autec Wizard si Protrack One.

 

Posibil si ATS Evolution dar nu am gasit sa testez fara sa cumpar. De la OZ nu intra nimic pe 17".

Link to comment
Share on other sites

Pana la urma am mers pe o reteta care am observat ca e populara pe bmw: Borbet XR 17x7,5, ET 35.

 

@ngl, ce zici tu acolo, cu autec si protrack e cam porno. Sincer, vreau, dar na...

Totusi, legat de oz, mi-e greu sa cred ca un aleggerita sau ultraleggera nu inghite franele astea fara sa ii stea in gat...

Link to comment
Share on other sites

Nici mie nu mi-a venit sa cred cand am primti raspuns de la OZ ca minim 18" pentru specificatiile franelor M Sport, insa m-am convins cand am vazut jantele de 18" montate pe un alt seria 2 si abia aveai loc sa bagi o foaie de hartie intre etrier si janta.

 

Pro tip: am descoperit ca cel mai usor sa verifici compatibilitatea cand iti cauti jante aftermarket este sa selectezi M135i/M235i care vin doar cu franele astea si nu exista confuzie, sau daca ai discurile de M Performance (370mm fata) selectezi M2.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Da, am revenit pe subiect. Tocmai ce am testat Oz Ultraleggera 17x8 et 40 si BBS RK 17x8 et necunoscut... nici una din jante nu a intrat de frane. Si problema nu a fost la spite, la exterior, ci radial, etrierul atinge in janta.

 

@ngl, se pare ca nu te-am crezit pe cuvant. :-/

 

Ideea e ca eu ma tot incapatanez sa caut varianta de jante pe 17, mai usoare si cu 8 sau 8,5 latime... asa ca sunt numai urechi

 

PS: cumva am discutat la MuresRing noi doi?

Edited by zyx13
Link to comment
Share on other sites

Foarte probabil. Am stat de vorba cu cineva care avea un 120d si nu a avut parte de cursa pe care si-a dorit-o in acea zi. In cazul asta, ai vazut Autec-urile la mine si ProTrack-urile pe M2-ul lui Dacian si pe M2-ul lui Mirea.

 

Problema e ca nici una din variantele astea nu vine pe 8". Autec-ul are maxim 7.5 iar ProTrack 7.5" dupa care sare direct la 9". Eu vreau sa trec la ProTrac-urile de 17x9 si sa pun 255 square setup, dar probabil asta ma va obliga sa fac wide-body asa ca momentan nu ma grabesc. Momentan sunt prins cu upgrade-uri de reliability ( radiator ulei + Accusump ), am inregistrat valori foarte scazute de presiune ulei anul trecut si nu vreau sa intru in clubul celor care si-au trimis bielele sa exploreze lumea.

 

Revenind la subiect, mai exista Apex, care avea 17x8.5 ( personal imi place SM10 ). Alta varianta este JapanRacing, care iti pot face custom ce vrei, alegi tu modelul, dimensiunea si et-ul ( cel putin asa mi-au zis, nu am si incercat sa comand ). Poti vorbi cu cei de la Exelixis Motorsport pentru JapanRacing.

Link to comment
Share on other sites

Da, le-am vazut, le stiu, dar pt masinile noastre mi se par un pic overkill. Ok, nu zic ca nu ar fi bine sa marim pata de rulare, insa consider ca 8-8,5 e perfect pentru puterea noastra. Doar parerea mea. A vazut cazuri in care dupa un anumit prag nu se mai castiga, ci dimpotriva. Plus ca latimea de 9 posibil sa atinga fie la interior - amortizor, fie in contra aripa.

Apex am mai gasit si eu ca ar intra pe franele noastre. Si din ce in ce ma mananca 8,5 ca latime... Si varinata mai aproape ar putea fi Bola sau 2forge - nu stiu daca le stii - sunt si flow form made whatever :)

Iar raportat la OZ pe 17" (si probabil si BBS RK - la care am avut aceeasi problema cand le-am probat) anexez o comparatie intre janta mea de iarna (Borbet XR) si Ultraleggera. Cred ca se observa din diferenta de desen si de ce radial atingeau.

PS: ai mai facut ceva pe partea de cadere pe fata?

post-65321-0-68847700-1611649504_thumb.jpg

post-65321-0-90395200-1611649512_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Nu stiam de 2forge, sunt interesante ca greutate, dar nu au nici o dimensiune potrivita pe 17. 17x9 de la Protrack din research-ul pe care l-am facut nu ar atinge in amortizor cu et30, dar vor iesi in afara cu ~2cm, de aceea ziceam de wide body. Daca ajung sa fac asta ma gandesc si sa integrez racire pentru discurile de frana din spate in widebody, fiind mai putin hardcore comparativ cu solutia clasica in care tragi prin geamul din spate canalul de racire.

 

255 latime nu cred ca este overkill pentru o masina fara aero, si cum nu vreau sa schimb clasa momentan ma feresc de astfel de upgrade-uri.

 

Legat de caderea pe fata, am luat coilovers cu camber plates, dar nu am apucat inca sa le testez, vedem in martie / aprilie cand se deschide Motorpark. Eu sper sa imi aduca o secunda in minus. Tu cat ai castigat cu bratele de F8x ?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.