Jump to content

GeneralitĂŁți seria 4


Vlad Soare

Recommended Posts

Salut,

 

SĂŽnt complet novice ĂŽn ale BMW-urilor. N-am avut niciodatĂŁ BMW, dar ĂŽn ultimul timp cochetez tot mai tare cu ideea. Cunoștințele mele despre BMW-uri se limiteazĂŁ la ceea ce ĂŽnseamnĂŁ seria X sau Y, care-mi place și care nu, și cam atĂŽt. CĂŽnd citesc discuții ale cunoscĂŁtorilor pline de coduri precum F32, F36, whatever, habar n-am la ce se referĂŁ. Dar sper ca asta sĂŁ se rezolve ĂŽn curĂŽnd - de-aia am venit printre voi. :D

 

De ceva timp ĂŽncoace m-am ĂŽndrĂŁgostit de seria 4 și, deși am sperat sĂŁ fie doar un moft temporar care sĂŁ-mi treacĂŁ ĂŽn cĂŽteva zile, din pĂŁcate ĂŽncĂŁ nu mi-a trecut. De fapt, e foarte posibil sĂŁ fie totuși un moft temporar, dar sĂŁ-mi treacĂŁ abia dupĂŁ ce mi-l ĂŽndeplinesc. Sper sĂŁ nu fie cazul. Vom vedea. :D

Așa cĂŁ ĂŽncerc acum sĂŁ-mi fac o idee despre ea și m-ar ajuta dacĂŁ m-ați lĂŁmuri cu anumite lucruri.

 

1. Semnalizarea cu impuls - presupun cĂŁ ĂŽn mod implicit dĂŁ trei flash-uri, ca la alte mașini, nu? E posibil sĂŁ programezi numĂŁrul de flash-uri, astfel ĂŽncĂŽt sĂŁ dea patru?

2. ExistĂŁ cumva opțiunea de pornire de la distanțĂŁ? Iar dacĂŁ da, se poate face retrofit ĂŽn cazul ĂŽn care mașina n-o are deja?

3. DacĂŁ nu, atunci existĂŁ opțiunea de ĂŽncĂŁlzire staționarĂŁ, stil Webasto? Nu mĂŁ refer la third party, cĂŁ aia știu cĂŁ se poate, ci la un sistem de fabricĂŁ, integrat perfect cu mașina. Iar dacĂŁ da, e disponibil și pe benzinĂŁ, sau doar pe diesel?

4. Știe sĂŁ afișeze presiunea din roți? Nu doar sĂŁ zicĂŁ "tyre pressure low" cĂŽnd am panĂŁ, ci sĂŁ-mi arate exact cĂŽți bari am ĂŽn fiecare roatĂŁ.

5. Ce vĂŁ enerveazĂŁ cel mai tare la seria 4? Are vreo chichițĂŁ de orice fel care vĂŁ scoate din minți? Un mic bug de soft, un scĂŽrțĂŽit, un buton plasat aiurea, orice, absolut orice care vĂŁ trece prin minte?

6. Cum stĂŁ cu confortul? Cum e suspensia? Merge pe drumuri proaste fĂŁrĂŁ sĂŁ-ți remodeleze scheletul?

 

Și, cel mai important:

 

7. Care-i cĂŁlcĂŽiul lui Ahile? Ce sensibilitĂŁți specifice are seria 4? La ce trebuie sĂŁ fii atent ĂŽn mod deosebit cĂŽnd cumperi o serie 4 second hand?

 

Mulțumesc.

Link to comment
Share on other sites

Salutare!

Iti scriu in graba cateva info:

F32 model in doua usi

F36 in patru usi

1. Trei flash-uri au toate default, ma indoiesc sa mearga codat pe 4.

2 si 3. Webasto din cate stiu nu exista ca dotare optionala pe seria 3 si 4. Poti monta ulterior dar e mai complicat si costisitor:

4. Sa iti afiseze presiunea la fiecare roata iti trebuie senzori de presiune in fiecare roata.

5. 6. nu detin un 4' insa am testat in trecut si se comporta destul de bine, daca doresti un plus de comfort cauti una cu suspensie M adaptiva.

Link to comment
Share on other sites

1. Semnalizarea cu impuls - presupun că în mod implicit dă trei flash-uri, ca la alte mașini, nu? E posibil să programezi numărul de flash-uri, astfel încît să dea patru?

 

FEMBODY > 3060 > Blinkzyklen_anzahl_tipp

 

Edit werte. Default werte e 02, adica 3 "flash-uri", tu vrei patru, deci pui werte 03 :thumbsup:

 

La generatiile mai noi, I-Step undeva de prin 2018 -> nu se mai poate modifica(inca)

Edited by ciobster
Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

SĂŽnt complet novice ĂŽn ale BMW-urilor. N-am avut niciodatĂŁ BMW, dar ĂŽn ultimul timp cochetez tot mai tare cu ideea. CunoĂâ˘tinĂâşele mele despre BMW-uri se limiteazĂŁ la ceea ce ĂŽnseamnĂŁ seria X sau Y, care-mi place Ăâ˘i care nu, Ăâ˘i cam atĂŽt. CĂŽnd citesc discuĂâşii ale cunoscĂŁtorilor pline de coduri precum F32, F36, whatever, habar n-am la ce se referĂŁ. Dar sper ca asta sĂŁ se rezolve ĂŽn curĂŽnd - de-aia am venit printre voi. :D

 

De ceva timp ĂŽncoace m-am ĂŽndrĂŁgostit de seria 4 Ăâ˘i, deĂâ˘i am sperat sĂŁ fie doar un moft temporar care sĂŁ-mi treacĂŁ ĂŽn cĂŽteva zile, din pĂŁcate ĂŽncĂŁ nu mi-a trecut. De fapt, e foarte posibil sĂŁ fie totuĂâ˘i un moft temporar, dar sĂŁ-mi treacĂŁ abia dupĂŁ ce mi-l ĂŽndeplinesc. Sper sĂŁ nu fie cazul. Vom vedea. :D

AĂâ˘a cĂŁ ĂŽncerc acum sĂŁ-mi fac o idee despre ea Ăâ˘i m-ar ajuta dacĂŁ m-aĂâşi lĂŁmuri cu anumite lucruri.

 

1. Semnalizarea cu impuls - presupun cĂŁ ĂŽn mod implicit dĂŁ trei flash-uri, ca la alte maĂâ˘ini, nu? E posibil sĂŁ programezi numĂŁrul de flash-uri, astfel ĂŽncĂŽt sĂŁ dea patru?

2. ExistĂŁ cumva opĂâşiunea de pornire de la distanĂâşĂŁ? Iar dacĂŁ da, se poate face retrofit ĂŽn cazul ĂŽn care maĂâ˘ina n-o are deja?

3. DacĂŁ nu, atunci existĂŁ opĂâşiunea de ĂŽncĂŁlzire staĂâşionarĂŁ, stil Webasto? Nu mĂŁ refer la third party, cĂŁ aia Ăâ˘tiu cĂŁ se poate, ci la un sistem de fabricĂŁ, integrat perfect cu maĂâ˘ina. Iar dacĂŁ da, e disponibil Ăâ˘i pe benzinĂŁ, sau doar pe diesel?

4. ĂËtie sĂŁ afiĂâ˘eze presiunea din roĂâşi? Nu doar sĂŁ zicĂŁ "tyre pressure low" cĂŽnd am panĂŁ, ci sĂŁ-mi arate exact cĂŽĂâşi bari am ĂŽn fiecare roatĂŁ.

5. Ce vĂŁ enerveazĂŁ cel mai tare la seria 4? Are vreo chichiĂâşĂŁ de orice fel care vĂŁ scoate din minĂâşi? Un mic bug de soft, un scĂŽrĂâşĂŽit, un buton plasat aiurea, orice, absolut orice care vĂŁ trece prin minte?

6. Cum stĂŁ cu confortul? Cum e suspensia? Merge pe drumuri proaste fĂŁrĂŁ sĂŁ-Ăâşi remodeleze scheletul?

 

ĂËi, cel mai important:

 

7. Care-i cĂŁlcĂŽiul lui Ahile? Ce sensibilitĂŁĂâşi specifice are seria 4? La ce trebuie sĂŁ fii atent ĂŽn mod deosebit cĂŽnd cumperi o serie 4 second hand?

 

MulĂâşumesc.

 

Salut

1. Cu o diagnoza poti pui cate flashuri vrei la semnalizare

2. Din ce stiu e complicat, vreau si eu optiunea in caz de ceva.

4. Daca ai senzor afiseara presiunea pe fiecare roata

5. Fugi de seria 4, mergi pe seria 3

Nu ai rame la geamuri si cand e frig iti ingheata, trebuie sa te chiniu cu toate solutiile de dezghetat.

Este joasa, si pentru drumurile din Romania, imediat o poti razui pe la praguri, bara fata.

6. La confort e ok. Alege motorul de 420 190 cp

7. La 250000 se duce filtru de particule.

 

 

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Mulțumesc. :drinks:

 

Sigur cĂŁ seria 3 ar fi mult mai practicĂŁ, dar ce sĂŁ fac dacĂŁ m-am ĂŽndrĂŁgostit de 4... :blush:

Știu cĂŁ iarna e mai greu cu ușile, dar asta e valabil la orice coupĂŠ. E un risc pe care ți-l asumi din start. CĂŽnd vĂŁd ușile alea fĂŁrĂŁ ramĂŁ, mĂŁ topesc. :wub: Acuma, cĂŁ o sĂŁ le ĂŽnjur douĂŁ-trei zile pe an... c'est la vie, ĂŽși spalĂŁ pĂŁcatele ĂŽn restul anului. :D

 

DacĂŁ ușile (care-s de la sine ĂŽnțelese la un coupĂŠ) și filtrul de particule (pe care n-o sĂŁ-l am, pentru cĂŁ vreau benzinĂŁ) sĂŽnt singurele probleme, atunci e bine. Doar treaba cu garda la sol mĂŁ cam ĂŽngrijoreazĂŁ totuși. E chiar așa joasĂŁ? E mai joasĂŁ decĂŽt 3-ul?

 

Apropos de uși, ĂŽnghețul ca ĂŽnghețul, sĂŁ zicem cĂŁ te descurci cu mult spray, sau ĂŽn cel mai rĂŁu caz așteptĂŽnd sĂŁ vinĂŁ cĂŁldura. Dar ce se ĂŽntĂŽmplĂŁ dacĂŁ moare bateria? Cum mai ajungi la ea? Se poate deschide ușa forțat fĂŁrĂŁ sĂŁ strici ceva?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Apropos de uși, ĂŽnghețul ca ĂŽnghețul, sĂŁ zicem cĂŁ te descurci cu mult spray, sau ĂŽn cel mai rĂŁu caz așteptĂŽnd sĂŁ vinĂŁ cĂŁldura. Dar ce se ĂŽntĂŽmplĂŁ dacĂŁ moare bateria? Cum mai ajungi la ea? Se poate deschide ușa forțat fĂŁrĂŁ sĂŁ strici ceva?

 

in cel mai rau caz, daca se pune chiciura de 4-5mm, intri in masina prin portbagaj, seria 4 e hatchback.

are aceeasi garda la sol ca seria 3, e doar putin mai lat; de preferat sa iei cu suspensie normala, e suficient de ferma pentru un motor de 2l.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Mulțumesc. :drinks:

 

Sigur că seria 3 ar fi mult mai practică, dar ce să fac dacă m-am îndrăgostit de 4... :blush:

Știu că iarna e mai greu cu ușile, dar asta e valabil la orice coupé. E un risc pe care ți-l asumi din start. Cînd văd ușile alea fără ramă, mă topesc. :wub: Acuma, că o să le înjur două-trei zile pe an... c'est la vie, își spală păcatele în restul anului. :D

 

Dacă ușile (care-s de la sine înțelese la un coupé) și filtrul de particule (pe care n-o să-l am, pentru că vreau benzină) sînt singurele probleme, atunci e bine. Doar treaba cu garda la sol mă cam îngrijorează totuși. E chiar așa joasă? E mai joasă decît 3-ul?

 

Apropos de uși, înghețul ca înghețul, să zicem că te descurci cu mult spray, sau în cel mai rău caz așteptînd să vină căldura. Dar ce se întîmplă dacă moare bateria? Cum mai ajungi la ea? Se poate deschide ușa forțat fără să strici ceva?

 

Povestea cu bateria e o poveste interesanta. nici portbagajul nu se deschide, ca este electric..

ai cheie care cred ca se poate folosi sa deschizi o usa in caz de ceva..

Edited by valypolo
Link to comment
Share on other sites

Nu ai probleme cu garda la sol. Eu am seria 4 gc cu pachet m si suspensie sport si nu am intampinat probleme. Poate pentru ca e xdrive e putin mai inalt dar pe unde mergeam cu f10, merg si cu seria 4 fara probleme.

 

Usile se comporta bine si iarna. Eventual cand stii ca ai spalat masina si urmeaza sa inghete poti sa dai seara cu un spray anti-inghet.

 

La baterie nu m-am gandit. Esti foarte prevazator.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Povestea cu bateria e o poveste interesanta. nici portbagajul nu se deschide, ca este electric..ai cheie care cred ca se poate folosi sa deschizi o usa in caz de ceva..

De descuiat, da, o descui cu cheia mecanicĂŁ, dar mĂŁ gĂŽndeam cĂŁ fĂŁrĂŁ baterie nu se mai lasĂŁ geamul ĂŽn jos acei cĂŽțiva milimetri, cĂŽt sĂŁ iasĂŁ de sub cheder. Poți sĂŁ-l forțezi totuși sĂŁ treacĂŁ fĂŁrĂŁ sĂŁ rupi ceva?

Sigur, ĂŽn practicĂŁ probabil cĂŁ nu se va ĂŽntĂŽmpla niciodatĂŁ dacĂŁ ai un pic de grijĂŁ. N-am mai avut parte de baterie moartĂŁ complet și brusc de pe vremea Daciei cu Rombat. Dar dacĂŁ tot mi-a trecut scenariul prin minte, m-am gĂŽndit sĂŁ ĂŽntreb totuși. :blush:

 

AltĂŁ ĂŽntrebare: mie-mi place coupĂŠ-ul standard, ĂŽn douĂŁ uși. Ăntre el și Grand CoupĂŠ mai existĂŁ și alte diferențe ĂŽn afarĂŁ de numĂŁrul de uși? De exemplu opțiuni care-s doar pe unul și nu pe celĂŁlalt, sau orice fel de caracteristici tehnice care diferĂŁ ĂŽntre ele? AdicĂŁ ĂŽn afarĂŁ de cazul ĂŽn care aș vrea mai multe uși ar mai exista vreun motiv sĂŁ mĂŁ ĂŽndrept cĂŁtre Grand CoupĂŠ? Sau invers, vreun motiv sĂŁ regret cĂŁ nu l-am ales pe el?

Ămi dau seama cĂŁ Grand CoupĂŠ e mai practic din perspectiva accesului la portbagaj și la locurile din spate, dar sĂŽnt dispus sĂŁ trec peste asta. Mai existĂŁ și altceva ĂŽn plus, care ar putea sĂŁ mĂŁ facĂŁ sĂŁ mĂŁ rĂŁzgĂŽndesc?

Edited by Vlad Soare
Link to comment
Share on other sites

Eu am un F36 (Seria 4 Grand Coupe) de vreo 6 luni. Am pachet M si suspensie adaptiva, si roti de 19 pentru vara.

Am mers prin toate coclaurile si nu am atins nimic (crede-ma, ca sunt obsedat, as fi simtit imediat). Ce-i drept, nu urc borduri inalte, dar nici cu un seria 3 cu M pack nu ai putea face asta.

Cat despre confort, tinuta de drum, eu zic ca este peste Seria 3 (aici pot fi subiectiv, evident).

 

Si eu eram in aceeasi dilema acum vreo 7 luni (poti vedea topicurile mele vechi si sfaturile primite) si am ales Seria 4. Nu regret :)

Edited by Claudiu F
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Recircularea aerului se dezactiveazĂŁ singurĂŁ dupĂŁ un timp? Sau te lasĂŁ sĂŁ mergi cu ea activatĂŁ cĂŽt ai chef?

De asemenea, seria 4 are cumva sisteme care frĂŽneazĂŁ singure ĂŽn caz de pericol? DacĂŁ da, se pot dezactiva? Iar dacĂŁ da, rĂŁmĂŽn dezactivate pe veci, sau se reactiveazĂŁ singure la urmĂŁtoarea pornire?

 

Mașina mea actualĂŁ are douĂŁ astfel de sisteme, iar dezactivarea lor nu este decĂŽt temporarĂŁ. Și mĂŁ scot din minți, pentru cĂŁ mi-au frĂŽnat degeaba de nenumĂŁrate ori. Mi-am promis cĂŁ urmĂŁtoarea mea mașinĂŁ nu le va mai avea. :D

Edited by Vlad Soare
Link to comment
Share on other sites

Se poate activa memoraria functiei de recirculare automata a aerului.

 

Ci siguranta se poate, intr-ul fel sau altul, sa se anuleze complet franarea automata. Dar nu stiu daca se merita totusi.

 

La seria 4 se poate seta ca modul standard al masinii sa fie cel sport :) , nu la toate masinile se poate face setarea respectiva.

Link to comment
Share on other sites

Văd că unele au cutie automată și altele cutie automată sport. Care-i diferența? Care-i mai bună? Presupun că aia sport schimbă mai repede, dar care-i prețul plătit pentru asta (adică e mai brutală cînd conduci normal, sau mai pretențioasă la întreținere, sau orice de genul ăsta)?

Ar fi indicat să caut una cu cutie sport, sau dimpotrivă, ar fi mai indicată cealaltă? Sau n-are nici o importanță și pot s-o iau cum se nimerește?

Edited by Vlad Soare
Link to comment
Share on other sites

A, deci numai cutia sport vine cu padele? Ăsta-i un amĂŁnunt important, pentru cĂŁ eu vreau neapĂŁrat padelele. Deci va trebui sĂŁ fiu atent la asta. Mulțumesc. :cheers:

Apropos de cutie, poate cĂŁ-i o ĂŽntrebare prosteascĂŁ, dar sper cĂŁ e automatĂŁ adevĂŁratĂŁ, nu? AdicĂŁ cu convertor hidraulic și tot tacĂŽmul. Nu e automatizatĂŁ cu dublu ambreiaj ca la grupul VAG, nu?

Link to comment
Share on other sites

A, deci numai cutia sport vine cu padele? Ăsta-i un amĂŁnunt important, pentru cĂŁ eu vreau neapĂŁrat padelele. Deci va trebui sĂŁ fiu atent la asta. Mulțumesc. :cheers:

Apropos de cutie, poate cĂŁ-i o ĂŽntrebare prosteascĂŁ, dar sper cĂŁ e automatĂŁ adevĂŁratĂŁ, nu? AdicĂŁ cu convertor hidraulic și tot tacĂŽmul. Nu e automatizatĂŁ cu dublu ambreiaj ca la grupul VAG, nu?

 

La 420d/425d cutia este ZF 8HP45, cu convertizor; suporta max 500 Nm.

Este aceeasi cutie si pe "cutia automata standard" si pe "cutie automata sport"; difera doar codarea ei; se poate coda usor in cutie automata sport (2TB); padelele doar cu 2TB functioneaza (se poate schimba si volanul, in cazul in care cel initial nu are padele).

Link to comment
Share on other sites

Perfect. În caz că nu găsesc unul cu cutie sport, e bine de știut că se poate face retrofit. :thumbup:

Chiar îmi doresc padelele. ^_^

Eu țintesc către un 440i. Are aceeași cutie? Pe net văd că scrie "Steptronic" la toate, dar știu că în spatele unui nume comercial se pot ascunde multe diferențe tehnice.

Edited by Vlad Soare
Link to comment
Share on other sites

Eu țintesc cĂŁtre un 440i. Are aceeași cutie? Pe net vĂŁd cĂŁ scrie "Steptronic" la toate, dar știu cĂŁ ĂŽn spatele unui nume comercial se pot ascunde multe diferențe tehnice.

440i are exact aceeasi cutie cu 420d / 425d, ZF 8HP45

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

1577111287[/url]' post='2508224']

; padelele doar cu 2TB functioneaza (se poate schimba si volanul, in cazul in care cel initial nu are padele).

 

Nu trebuie neaparat cutie sport pentru padele

Merge si asa. post-85058-0-18788000-1577163265_thumb.jpeg

Masina e asta din test https://www.auto-motor-und-sport.de/test/e-klasse-gegen-audi-a6-und-5er-bmw-mercedes-hat-die-nase-vorn/

 

Am cumparat o de la bmw dupa ce au terminat aia testul

Nu am facut eu modificari .

Edited by Vlf
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.