Jump to content

Anvelope runflat sau nu


windows07

Recommended Posts

Eu am anvelope *normale* si mi-am cumparat roata de rezerva de dimensiuni reduse pe 18.

Am avut Continental contisport contact 5 SSR si erau oribile din punct de vedere al comfortului. Le-am tinut un sezon, pt ca asa am luat masina, apoi le-am schimbat cu Dunlop sport maxx rt2 si e incomparabil.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Am avut si runflat si nonrunflat, pentru mine raspunsul este clar: Nonrunflat. Am roata de rezerva, chit pana si gata, nu ma doare capu.

Inafara de linistea ca poti sa mergi pe pana runflaturile au numai minusuri. Si gandeste-te ca faci o pana pe lateral, Doamne fereste, atunci nu mai ai ce sa faci, chiar si cu runflat...

In schimb daca ai o roata de rezerva + chit pana(de ce nu), ai si linistea ca poti face drumetii fara prea multe dificultati si o stare tehnica mult mai buna, comfort superior, consumt mai mic, dinamica mai buna.

 

Acuma fiecare e liber sa aleaga ce vrea

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

gandeste-te ca faci o pana pe lateral, Doamne fereste, atunci nu mai ai ce sa faci, chiar si cu runflat...

Era un film pe youtube in care unu mergea pe RFT cu o gaura in lateral de baga pumnul prin ea. Just saying, RFT-urile fix pe lateral sunt mai rigide.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Si alea premium tot galagioase sunt.

Am condus un G20 tipla, cu cauciucuri premium noi nonrunflat. Se auzeau mai tare ca gumele mele vechi de ceva anisori, puse pe o masina din 2005.. Just saying. Oare fonic, care masina era mai premium...

Premium nu ar trebuii sa fie defapt experienta ta? Sa nu mai zic de problemele pe partea de suspensie ce le agraveaza mult mai repede rft-urile si de faptul ca sunt mult mai greu de dejantat si daca mergi la cineva nepriceput poate zgaria jantele sau chiar mai rau.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Am RTF dunloop de vara pe masina cauciucurile au aproximativ 2 ani ,cand am luat masina aveau 1 an.. la anumite viteze ai impresia ca ai rulmentii dusi asa galagioase sunt ,plus ca uzura lor este dubioasa pe termen mai lung.. am noi goodyear de iarna normale , e liniste in masina , abia astept sa le schimb si p-alea de vara cu unele normale.

 

Cat am avut 46-le din 2005-2018 n-am facut niciodata o pana..acum si cu senzorii de presiune cred ca e greu sa faci pana fara sa observi din timp.

Edited by Krebs
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Al meu X3 e pe cale sa implineasca 140000km numai cu RunFlat, nimic schimbat pe partea de articulatie,in schimb, am reusit sa merg 20km pana la vulcanizare cu o gaura de cca 1cm in anvelopa. Cu jantele R17 masina este confortabila, cu R18 zguduie ceva mai tare! Urmatorul set va fi tot RFT! Bafta Edited by mariusd4
Link to comment
Share on other sites

trebuie avut in vedere si urmatorul aspect: problema la runflaturi e ca daca faci pana si mergi mai mult de cateva sute de metri cu ea, trebuie schimbat acel pneu, producatorul nu mai garanteaza integritatea lui. daca il schimbi, trebuie schimbat si cel de pe partea cealalta, ca sa nu strici altele pe la trenul de rulare. daca e si xdrive si diferenta e mai mare de 3 mm intre punti, tre schimbate toate. asa ca o banala pana pe runflat te poate costa mult mai mult decat o pana pe normale cu roata de rezerva in portbagaj.

singurul avantaj la runflat, si repet, SINGURUL e ca iti permite sa iti continui drumul in cazul unei pene. in rest,eu vad numai dezavantaje: pret mare, oferte limitate, greutate mare, rigide, caracteristici inferioare de comportament, etc

Edited by Rico24
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Parere personala:

Avantaje -te ajuta in viraje

-cu o pana

-cam atat

Dezavantaje -simti asfaltul in fund constant

- orice pietricica de pe carosabil o simti

-probabil directia/suspensia va avea de suferit mai repede

Criteriul dupa care am ales runflat a fost unul singur, zgomotul.Am doar 68 decibeli, zici ca ai cauciucuri de vara, nimic nu se aude.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

sincer sa fiu, la SUV as alege mai mult runflat, insa doar daca as avea talonul anvelopei peste 12cm.

la un talon mai mare de 12, ai indeajuns confort si ai si indeajunsa stabilitate combinand cu runflat in cazul unei curbe sau unei manevre de ocolire care te surprinde...iar cu suv-urile se stie ca poti ajunge f usor in sant.

 

de exemplu, la o anvelopa de 275/45r20, as merge clar pe runflat.

pt 275/40, nu as merge niciodata pe runflat.

Edited by edit
Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
Am renuntat la RFT pe 20 (Pirelli Pzero PZ4) si am pus non-rft dar XL (Michelin Pilot Sport 4S), cea mai MARE greseala, cel putin in cazul meu, F10 xdrive, abia astept sa scap de Michelin-uri si sa trec din nou pe RFT, plus mare de siguranta/stabilitate cu RFT, face mai mult decat minusul de disconfort pe care-l am cu RFT, pt mine la 20 inch nu-i mare diferenta. Edited by tirese66
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.