Jump to content

Bec ceata/marsarier spate


gabs1106

Recommended Posts

Buna!

 

Detin un BMW seria 1 F20 an 2013 116 ed.

 

Am 2 intrebari respectiv nelamuriri dupa o vizita pentru ITP.

 

Pe spate, becul de ceata e alb si se aprinde doar pe partea soferului. Inspectorul insista ca trebuie sa se aprinda rosu. Asa e? Inainte am avut un Golf 5 si tot asa se aprindea alb, doar pe partea soferului.

 

Cand masina e in marsarier, se aprinde doar becul alb dreapta spate, nu pe ambele parti. Cand am cumparat-o, aveam eroare reversing light failure, dar dupa ce am inlocuit becul pe dreapta a disparut.

Ar trebui sa se aprinda ambele parti?

 

Citind pe forum am vazut ceva legat de becuri cu 2 filamente. Poate cineva sa ma lamureasca cum trebuie sa functioneze ca sa stiu daca chiar am o problema?

 

Multumesc

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Eu nu am vazut la BMW si nici alte masini lumina din spate alta decat alba!

 

Cum naiba sa fie rosie??

Pune-l pe inspectorul ala sa se uite in documentatia oficiala... si sa iti arate si tie.

 

Lumina aceea alba are doua functii, sa vezi noaptea unde dai cu spatele si sa vada si alti soferi ca tu dai cu spatele si NU ca opresti (daca ar fo rosie lumina, s-ar crede ca dai cu spatele nu (?) apoi ca franezi, si daca mai e si ceata, alea fiind TOT lumini rosii, si mai puternice (ca-s de ceata).. ).. ce se mai intelege ca face soferul la volan? Lucrurile astea nu trebuie sa se amestece..

 

(in sfarsit am gasit confirmarea)

Vezi partea din spate

https://www.scoalarutiera.ro/curs-legislatie/codul-rutier/sistemul-de-iluminare-si-semnalizare-luminoasa

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Colegul Gabs1106 incearca sa explice ca ceata lui (doar) pe stanga spate e cu bec alb, nu cu lumina rosie. Dreapta spate, pe mers inapoi e conforma, cu bec cu lumina alba.

(Ce e conform si ce nu din ce spui?)

 

Pe mine m-a indignat ignoranta inspectorului in primul rand.

 

Apoi daca el are doar pe o parte lumina (din fabrica) aceasts se aprinde pe partea opusa soferului ca aceasta sa vada mai bine in punctul cel mai indepartat (partea opusa-spate..) sau dificil de vazut obstacole din aceea zona.

Iar daca are lumini pe fiecare parte a masinii ar trebui sa vada singur daca are plasticele alea albe din stopuri pe ambele parti si atunci ambele trebuie sa fie functionale, albe.

 

Gabi1106, daca trebuie becuri cu doua filamente, acestea de obicei nu permit sa intre in soclurile becurile cu un singur filament. Pinii laterali de pe fasung NU sunt pe partile opuse ale acestuia.

Apoi, daca te uiti in soclu pt bec cu doua lamele ar trebui sa aiba doua lamele pentru cei doi pinii de la fundul fasungului...

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Buna!

 

Detin un BMW seria 1 F20 an 2013 116 ed.

 

Am 2 intrebari respectiv nelamuriri dupa o vizita pentru ITP.

 

Pe spate, becul de ceata e alb si se aprinde doar pe partea soferului. Inspectorul insista ca trebuie sa se aprinda rosu. Asa e? Inainte am avut un Golf 5 si tot asa se aprindea alb, doar pe partea soferului.

 

Cand masina e in marsarier, se aprinde doar becul alb dreapta spate, nu pe ambele parti. Cand am cumparat-o, aveam eroare reversing light failure, dar dupa ce am inlocuit becul pe dreapta a disparut.

Ar trebui sa se aprinda ambele parti?

 

Citind pe forum am vazut ceva legat de becuri cu 2 filamente. Poate cineva sa ma lamureasca cum trebuie sa functioneze ca sa stiu daca chiar am o problema?

 

Multumesc

 

 

Nu stiu cum este la seria 1 dar la Golf 5 in stanga era becul de ceata care se aprindea rosu iar in dreapta era becul de marsalier care se aprindea alb.

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu cum este la seria 1 dar la Golf 5 in stanga era becul de ceata care se aprindea rosu iar in dreapta era becul de marsalier care se aprindea alb.

Rosu pe stanga, de ceata pentru ca depasirile se fac pe stanga..

Iar pe dreapta pentru ca a vedea in punctul cel mai indepartat de sofer cand dai cu spatele..

 

Tocmai citeam pe un forum strain ca si BMW urmeaza tredul/moda economiei de materiale la acelasi pret piperat de vanzare/achizitie.. si la X1, asa ca Gabi, se prea poate sa trebuiasca sa ai bec de spate doar pe stanga. Dreapta fiind de ceata.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Doar pe partea dreapta au lumina de ceata doar masinile de UK.

Conform regulilor din RO trebuie sa ai (macar) pe stanga spate bec rosu de ceata, (macar) pe dreapta spate bec cu lumina alba pe mers inapoi. Poti avea ceata si mers inapoi pe ambele lampi.

Omul asta are lumina alba pe stanga la lampa de ceata, ce nu-i normal.

Ori lampa de stanga e de UK ori a sarit capisonul ala rosu din capul becului.

Gabs1106: vopseste nene becul de pe stanga sa se aprinda rosu la itp !

Link to comment
Share on other sites

Doar pe partea dreapta au lumina de ceata doar masinile de UK.

 

Ori lampa de stanga e de UK ori a sarit capisonul ala rosu din capul becului.

..Stai in UK si stii incat iti permiti sa fii atat de categoric!?

Sa stii ca te inseli; sunt masini aduse din UK (si in Romania) cu lampi pe ambele parti.. nu mai zic de UK insasi.

 

Tu ai inteles motivul pentru care au decis fabricantii sa puna doar o lumina si pe care parte!?

 

S-ar putea ca in Romania sa fie aduse masini din UK cu volanul pe dreapta si carora sa li se aprinda lumina de marsarier si cea de ceata INVERS ca in Romania/Europa, dar ASTA E ALTA POVESTE.. (cablare electrica.. stopuri ce trebuie inversate..

Probabil asta a depistat inspectorul ITP..

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Colegul Gabs1106 incearca sa explice ca ceata lui (doar) pe stanga spate e cu bec alb, nu cu lumina rosie. Dreapta spate, pe mers inapoi e conforma, cu bec cu lumina alba.

 

Pare ca esti singurul user care a citit corect, dar ca sa nu mai existe vreun dubiu atasez o poza.

Din experienta si din cate stiu (adica la cele 3 masini VW avute anterior si ce am vazut la prieteni cu alte modele) becul de ceata e pe stanga si se aprinde rosu. La mine se aprinde pe portiunea alba a stopului si mai e si alb :)

 

Masina e din Germania, detin contractul de vanzare - cumparare, deci teoria cu UK sau USA pica.

 

post-97419-0-26867000-1580210686_thumb.jpg

..Stai in UK si stii incat iti permiti sa fii atat de categoric!?

Sa stii ca te inseli; sunt masini aduse din UK (si in Romania) cu lampi pe ambele parti.. nu mai zic de UK insasi.

 

Tu ai inteles motivul pentru care au decis fabricantii sa puna doar o lumina si pe care parte!?

 

S-ar putea ca in Romania sa fie aduse masini din UK cu volanul pe dreapta si carora sa li se aprinda lumina de marsarier si cea de ceata INVERS ca in Romania/Europa, dar ASTA E ALTA POVESTE.. (cablare electrica.. stopuri ce trebuie inversate..

Probabil asta a depistat inspectorul ITP..

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Detin 2 e87 si la ambele am becuri de ceata pe ambele parti culoare rosie, si pentru marsarier am becuri pe ambele parti. Din cate stiu eu toate BMW-urile dupa 2007 au la fel. Am prieten cu F20 2012 si el are la fel.

 

Offtopic: Ma intereseaza si pe mine ce model de far este la marsarier (F20)....multumesc.

Edited by aVintila
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.