Jump to content

Soft original de 520d rescris pe 518d


PaulC

Recommended Posts

Salutare,

 

De ceva timp ma gandesc daca sa-mi resoftez F11 LCI 518d (motorizare tip B47) cu soft original de 520d.

 

Nu ma intereseaza soft facut custom pe masina, stage 1, etc.

Din cate am mai studiat si pe realoem.com si pe alte site-uri de profil, nu ar fi diferente la motor nici la sistemul de franare. Chiar si intr-un comunicat oficial BMW, se sustine acest lucru.

Din aceasta cauza, ma gandesc ca ar fi o varianta mai sigura decat un custom remap.

Momentan, pe masina sunt 150cp la un cuplu de 360Nm. Softul de 520d ar creste puterea la 190cp si cuplul la 400Nm.

Cutia de viteze de pe masina suporta 500Nm, deci aici nu ar trebui in mod normal sa apara probleme in timp.

 

De asta as vrea sa intreb daca printre noi sunt posesori de 518d care si-au rescris softul cu unul original BMW de 520d?

In caz afirmativ, ati sesizat in timp sa fi aparut diverse probleme?

 

Astept cu interes si parerile celor experimentati, chiar daca nu aveti exact acest tip de motor.

 

Multumesc tuturor!

Edited by PaulC
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

Nu poti sa scrii tot softul unui 520D pe un 518 pt ca asta implica un alt modul cu numere hardware si software diferite . Poti sa scrii doar hartile unui 520D, dar asta implica interfata de tuning si nu sculele/softurile oficiale BMW . Deci un tuner ar putea eventul sa extraga partea necesara din softul de 520D, ca sa ti-o scrie tie . Asta daca restul componentelor sunt aceleasi - injectoare, turbina etc .
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Complici treburile aiurea...fa soft la 190cai la un tuner calumea și ai rezolvat problema...190cai is 190cai indiferent ca sunt “cu soft 520d” sau fĂŁcuți de tuner...as zice ca tunerul poate “citi” mașina și sa facĂŁ o remapare mult mai “fluida” și care se preteazĂŁ individual la mașina ta astfel ĂŽncât sa rĂŁspundĂŁ cerințelor tale de zi cu zi decât sa arunci un “soft de 520d”.
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

@seaman: Suna mai complicat decat mi-am imaginat :) Nu am luat in calcul acest aspect crezand ca daca motorul ar fi la fel atunci si celelalte module ar putea fi... dar atunci n-ar mai fi fost un 518 :)) Iar cand cineva mi-a propus abordarea asta trebuie sa recunosc ca m-a pus putin pe ganduri. De aceea am si deschis topicul, tocmai pentru ca mi-am dorit sa aud si parerile celor mai experimentati.

 

@MuscleMike: Vroiam sa evit sa duc masina la un tuner. Motivatia ar fi ca m-am gandit ca acel soft original ar fi varianta cea mai sigura in timp pentru componentele masinii. Din cauza asta un stage1 nu ar fi o optiune pentru mine. Mi-ai putea recomanda un tuner bun din Cluj care m-ar putea consilia?

 

Multumesc frumos pentru raspunsuri!

Link to comment
Share on other sites

@PaulC In principiu ce vrei tu e o idee buna , in sensul ca softul de 520D ar putea fi bine optimizat in ce priveste functionarea cu filtrul de particule, egr etc. Un soft "tunat" , cam incarca filtrul de particule - greu sa gasesti un tuner bun care sa poata evita asta intr-o masura mai mare sau mai mica . Apoi intervine partea hardware . Spre exemplu la E90 318D , injectoarele si turbina nu sunt aceleasi cu 320D. La F10 nu stiu .

Apoi tuneri pe tot Ardealul(daca esti din Cluj) , nu prea am auzit de unii deosebiti . A-team face softuri , dar fara grija DPF-ului . Altii cu dyno, nu stiu . Daca gasesti vreunul capabil sa faca cum am zis eu, poti sa incerci . Softul original se salveaza si poate fi rescris, daca nu esti multumit.

Si intotdeauna inainte de tuning sa te asiguri ca DPF-ul tau e intr-o stare buna spre foarte buna .

Link to comment
Share on other sites

Eu am facut la Sibiu, daca vrei iti scriu in privat.

Am facut la tipul asta pt ca il cunosc personal si am avut acces la feedback de lunga durata de la clientii lui. Inclusiv feedback de 80 000 km fara probleme. Inclusiv feedback de motoare sensibile sau motoare rare.

Face si la cutie remap insa asta 8HP ma multumeste din fabrica deocamdata.

 

Deocamdata dupa vreo 20 000 km a mea nu da absolut niciun semn de oboseala.

Trage chiar liniar si pune bine puterea jos. Doar cu roti mici si la viteze mici pot rupe putin aderenta. Zic asta pt ca am mai vazut masini care dupa remap devin putin imprevizibile.

 

A mea e 520D N47. In iDrive se duce pana pe la 215-220cp. Dyno nu am facut.

Am facut remap abia dupa distributie, ulei cutie, frane si o revizie sanatoasa. Iti recomand la fel (fara distributie la tine ca e B47)

Link to comment
Share on other sites

@PaulC In principiu ce vrei tu e o idee buna , in sensul ca softul de 520D ar putea fi bine optimizat in ce priveste functionarea cu filtrul de particule, egr etc. Un soft "tunat" , cam incarca filtrul de particule - greu sa gasesti un tuner bun care sa poata evita asta intr-o masura mai mare sau mai mica . Apoi intervine partea hardware . Spre exemplu la E90 318D , injectoarele si turbina nu sunt aceleasi cu 320D. La F10 nu stiu .

Apoi tuneri pe tot Ardealul(daca esti din Cluj) , nu prea am auzit de unii deosebiti . A-team face softuri , dar fara grija DPF-ului . Altii cu dyno, nu stiu . Daca gasesti vreunul capabil sa faca cum am zis eu, poti sa incerci . Softul original se salveaza si poate fi rescris, daca nu esti multumit.

Si intotdeauna inainte de tuning sa te asiguri ca DPF-ul tau e intr-o stare buna spre foarte buna .

 

La asta ma gandeam si eu, ca ar proteja mai bine in timp unele componente.

E suficient sa rescrie hartile, sau intreg procesul e mai laborios? Ai putea sa-l descrii putin mai detaliat te rog?

Intreb pentru ca cine mi-a propus asta nu este un tuner efectiv ci se ocupa cu activare/dezactivare de software features (prin ista si alte apps), diverse reparatii pe module, update de module, etc. specializat pe marca BMW.

 

Dupa parerea ta, la ce anume ar trebui sa fiu atent in tot procesul asta, pentru a reduce riscurile?

 

Multumesc frumos

Link to comment
Share on other sites

Nu pot sa detaliez pt ca nu sunt de meserie . In tuning se folosesc interfete speciale care citesc/scriu doar o parte din softul ECU-ului . Partea aia se modifica in privinta hartilor.

O scula BMW nu prea te lasa sa pui ce soft vrei in ECU ci doar acela care este facut pt familia de module din care si ecu-ul tau face parte - adica au anumite numere . Ca sa intelegi , de exmplu , sa zicem ca masina ta e facuta in ianuarie . Nu poti sa rescrii un modul cu softul unei masini din martie . Modulul tau si softul lui au dezvoltarea lor proprie . Module/masina cu alta data de fabricatie au dezvoltare proprie de asemenea . Doar update din aceasta dezvoltare poate fi scrisa.

Mai se poate forta scrierea unui modul cu alt soft, dar apoi trebuiesc introduse datele corecte de identificare pt masina ta .

Explicatia e in principiu pt ca nu ma pricep sa fac.

  • Like 1
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Nu pot sa detaliez pt ca nu sunt de meserie . In tuning se folosesc interfete speciale care citesc/scriu doar o parte din softul ECU-ului . Partea aia se modifica in privinta hartilor.

O scula BMW nu prea te lasa sa pui ce soft vrei in ECU ci doar acela care este facut pt familia de module din care si ecu-ul tau face parte - adica au anumite numere . Ca sa intelegi , de exmplu , sa zicem ca masina ta e facuta in ianuarie . Nu poti sa rescrii un modul cu softul unei masini din martie . Modulul tau si softul lui au dezvoltarea lor proprie . Module/masina cu alta data de fabricatie au dezvoltare proprie de asemenea . Doar update din aceasta dezvoltare poate fi scrisa.

Mai se poate forta scrierea unui modul cu alt soft, dar apoi trebuiesc introduse datele corecte de identificare pt masina ta .

Explicatia e in principiu pt ca nu ma pricep sa fac.

 

Ok, multumesc frumos, apreciez!

Link to comment
Share on other sites

Nu pot sa detaliez pt ca nu sunt de meserie . In tuning se folosesc interfete speciale care citesc/scriu doar o parte din softul ECU-ului . Partea aia se modifica in privinta hartilor.

O scula BMW nu prea te lasa sa pui ce soft vrei in ECU ci doar acela care este facut pt familia de module din care si ecu-ul tau face parte - adica au anumite numere . Ca sa intelegi , de exmplu , sa zicem ca masina ta e facuta in ianuarie . Nu poti sa rescrii un modul cu softul unei masini din martie . Modulul tau si softul lui au dezvoltarea lor proprie . Module/masina cu alta data de fabricatie au dezvoltare proprie de asemenea . Doar update din aceasta dezvoltare poate fi scrisa.

Mai se poate forta scrierea unui modul cu alt soft, dar apoi trebuiesc introduse datele corecte de identificare pt masina ta .

Explicatia e in principiu pt ca nu ma pricep sa fac.

 

Astia care ati dat minusuri - imi explicati si mie pt ce ? E ceva incorrect in ce am scris ?

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Am eu la Beclean softat un b47 de cĂŁtre mine , e și mașina personalĂŁ și lucrez in domeniu .

 

518 cu stage 1 240 cp și 480 nm . DacĂŁ vrei sa faci o tura cu el oricând

 

mhptuning.ro / mod Performance pe farcebook.

 

Nici un 20d nu-l duci cu stage 1 de la 184-190CP la 240CP. Stiam ca stage 1 inseamna undeva la 220CP pt un astfel de motor, deci un castig de 36CP. Tu de la 150CP ai sarit la 240CP, deci 90CP. Nu contest ca nu merge, dar sa faci o astfel de crestere doar din soft fara ceva modificari hardware e cam riscant. Fiabilitatea motorului aluia a scazut considerabil. Ma gandesc ca daca ai vrut puterea aia, ii si dai in gura, deci cam are sens ca mult n-o sa prea duca.

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.