Jump to content

Regenerare PDF Motor N47 an 2012


Recommended Posts

Salutare,

 

Am și eu o MARE nelĂŁmurire in legĂŁtura cu regenerarea PDF la motorul mașinii mele X3 xDrive 20d, an 2012.

De curând am primit eroarea DRIVETRAIN care sa stins imediat ce am fĂŁcut prima oprire, mașina mergea normal. Au mai trecut ceva zile și din nou. Am mers la tester. Mi sa spus ca EGR trebuie schimbat. Ok pana aici (am comandat piesa deocamdata).

Am fost informat in urma testerului, ca PDF nu și-a mai fĂŁcut regenerare in ultimii 5000 km (pe care i-am fĂŁcut in 8 luni). Este posibil așa ceva? Nu am avut nicio eroare in bord pana acum.

Mi sa explicat ce “deștept” este motorul de la BMW, cum ĂŽși face el singur regenerare dacĂŁ are toți parametrii ok, asta știam. Ăntrebarea mea este simpla: dacĂŁ nu ĂŽși mai fĂŁcea regenerare, nu te anunța și pe tine ca posesor? Bai prietene mergi la service!!!

Alte erori nu a mai gĂŁsit testerul, doar acest egr, eroare stocatĂŁ in urma cu 200 km.

DacĂŁ schimb EGR, ĂŽși reia PDF regenerarea? Mașina are 180 mii km. (Și cum spun samsarii ATENȚIE reali)

Mulțumesc anticipat pentru eventualele rĂŁspunsuri!

  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Nu te anunta cand nu isi mai face regenerare , dar apoi apar erori in lant care intr-un final or sa-ti apara si in bord - gen drive train sau particle filter .

Cam greu de crezut sa mergi 5000 km fara regenerare . Trebuie vazut si ce anume eroare apare la EGR si cum s-a ajuns la concluzia ca trebuie schimbat . Si in general EGR cu probleme duce si la alte erori. Mai sunt si teste specifice(in ISTA) de facut care pot spune daca sunt probleme la EGR. Iar un motor cu EGR defect nu poate sa aiba toti parametrii ok.

Link to comment
Share on other sites

mai exact 5250 km, fara regenerare?! DPF...nu PDF :D. Eroarea acestuia: 244800 - Info particulate filter system: Limited remaining distance of particulate filter available.

Erori EGR:

255C00 - EGR actuator, position Control Valve too far open/negative control deviation

282C00 - EGR rate control, control deviation EGR rate too high/negative control deviation

272F00 - EGR valve, plausibility: Mechanically faulty near open position

272E00 - EGR valve, plausibility: Mechanically faulty near close position

 

Concluzia: replace EGR

 

Daca as fi mers 8 luni fara ca DPF sa faca regenerare, nu se colmata foarte mult? sau se facea praf si pulbere?

Link to comment
Share on other sites

Cu ocazia asta am si eu o intrebare pe regenerarea N47.

 

Prima data cand am dat de "regenerari" pe motoare Euro 5 a fost pe motoarele din grupul VAG. Indiferent ca sunt cu adBlue sau nu, in momentul regenerarii isi ridica turatiile cu 200-300 rpm. Deci iti este clar cand is face regenerarea si asta ajuta sa nu il opresti in timpul regenerarii, in masura in care poti.

 

Cum iti dai seama cand N47 isi face regenerare? Deoarece nu am vazut acelasi comportament ca cel de mai sus. Sau ridicarea de turatii este mult mai subtila?

Link to comment
Share on other sites

Daca ai cutie automata va merge putin mai turat in D (ca si cum ar fi in Sport) pana termina regenerarea. La manuala nu stiu cum e.

Oricum, regenerarea se va relua la urmatoarea pornire daca opresti motorul si nu terminase.

Edited by LYM
Link to comment
Share on other sites

Daca ai cutie automata va merge putin mai turat in D (ca si cum ar fi in Sport) pana termina regenerarea. La manuala nu stiu cum e.

Oricum, regenerarea se va relua la urmatoarea pornire daca opresti motorul si nu terminase.

 

Da, am automata. Insa ai idee aceasta ridicare de turatii cu cat este? La VW si Audi tin minte ca imi era foarte clar cand incepea. De la un ralanti de 750-800 rpm urca la 1000-1100 rpm. La F10 nu am sesizat niciodata vreo ridicare de turatii semnificativa, cu exceptia pornirii la rece pe timp de toamna-iarna.

Link to comment
Share on other sites

Greu sa-ti dai seama cand face regenerare . La M57 era un zgomot mai infundat al motorului . De cand am N47, nu mi-am dat seama niciodata in mers - nici nu am facut prea mare atentie - am cutie manuala. Mai se intampla ca opresti masina fara sa opresti motorul si vezi ca scoate gaze foarte fierbinti pe toba.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Cred ca nu trebuie initializat nimic . DPF ar trebui sa-si reia regenerarile, daca nu mai sunt erori si sunt indeplinite celelalte conditii . Oricum se poate initaliza si o regenerare fortata din tester.

 

 

ok, am sa vad... Regenerare fortata nu am sa dau. Asta cred ca se aplica atunci cand DPF este mort si se incearca resuscitare. Sper sa o ia singur.

 

Multumesc pentru ajutor:)

 

Cu ocazia asta am si eu o intrebare pe regenerarea N47.

 

Prima data cand am dat de "regenerari" pe motoare Euro 5 a fost pe motoarele din grupul VAG. Indiferent ca sunt cu adBlue sau nu, in momentul regenerarii isi ridica turatiile cu 200-300 rpm. Deci iti este clar cand is face regenerarea si asta ajuta sa nu il opresti in timpul regenerarii, in masura in care poti.

 

Cum iti dai seama cand N47 isi face regenerare? Deoarece nu am vazut acelasi comportament ca cel de mai sus. Sau ridicarea de turatii este mult mai subtila?

 

la BMW nu iti dai seama cand se face aceasta regenerare. Din 2013 am Euro5 si niciodata nu am sesizat acest lucru. Nici macar o data. Si nici nu am acut probleme pana acum.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Da, am automata. Insa ai idee aceasta ridicare de turatii cu cat este? La VW si Audi tin minte ca imi era foarte clar cand incepea. De la un ralanti de 750-800 rpm urca la 1000-1100 rpm. La F10 nu am sesizat niciodata vreo ridicare de turatii semnificativa, cu exceptia pornirii la rece pe timp de toamna-iarna.

Nu ai inteles. Turatia nu se ridica la relanti fiindca la masinile cu cutie automata ti-ar pleca masina de pe loc, dar atunci cand face regenerarea cutia nu mai schimba asa repede treapta superioara - daca inainte tindea sa tina turatia cat mai jos posibil, pe timpul regenerarii la mine sta turatia pe la 2000rpm.

Vorbesc aici de mersul prin oras, cu viteze mici; la drum intins si turatii mai ridicate e greu sa-ti dai seama.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nu ai inteles. Turatia nu se ridica la relanti fiindca la masinile cu cutie automata ti-ar pleca masina de pe loc, dar atunci cand face regenerarea cutia nu mai schimba asa repede treapta superioara - daca inainte tindea sa tina turatia cat mai jos posibil, pe timpul regenerarii la mine sta turatia pe la 2000rpm.

Vorbesc aici de mersul prin oras, cu viteze mici; la drum intins si turatii mai ridicate e greu sa-ti dai seama.

 

Ah, ok. Am inteles ce spui. :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Salut, revin cu update la problema de mai sus.

Am schimbat EGR si acum mai apare o singura eroare, DPF-ul nu isi face regenerare. Probabil trebuie data regenerare fortata din tester?! Serviceul la care am fost nu are optiunea asta in tester.

inca nu ma impac cu ideea ca acest motor desi nu isi mai facea regenerare de multa vreme (8 luni), nu da niciun mesaj sau alta eroare. Este STUPID. de ce mai are atata iDrive si senzori daca nu spune nimic.

Sa spunem ca merge astazi regenerarea. Ce faci? mergi din cand in cand la tester sa verifici daca este ok in continuare? STUPID si incredibil de prost fcaut acest DPF la bmw.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Salut, revin cu update la problema de mai sus.

Am schimbat EGR si acum mai apare o singura eroare, DPF-ul nu isi face regenerare. Probabil trebuie data regenerare fortata din tester?! Serviceul la care am fost nu are optiunea asta in tester.

inca nu ma impac cu ideea ca acest motor desi nu isi mai facea regenerare de multa vreme (8 luni), nu da niciun mesaj sau alta eroare. Este STUPID. de ce mai are atata iDrive si senzori daca nu spune nimic.

Sa spunem ca merge astazi regenerarea. Ce faci? mergi din cand in cand la tester sa verifici daca este ok in continuare? STUPID si incredibil de prost fcaut acest DPF la bmw.

 

Mai este un senzor care masoara presiunea inainte/dupa DPF. De obicei se strica si asta si prin urmare nici regenerarea nu porneste. Cu ISTA exista test pt DPF in care-ti masoara presiunile si atfel poti sa-ti dai seama daca-i defect. Stiu ca raporteaza si eroare daca-i stricat. Deci, ai nevoie de ISTA. Daca esti din TM te pot ajuta eu, nu-i nu stiu ce complicaciune.

Link to comment
Share on other sites

Mai este un senzor care masoara presiunea inainte/dupa DPF. De obicei se strica si asta si prin urmare nici regenerarea nu porneste. Cu ISTA exista test pt DPF in care-ti masoara presiunile si atfel poti sa-ti dai seama daca-i defect. Stiu ca raporteaza si eroare daca-i stricat. Deci, ai nevoie de ISTA. Daca esti din TM te pot ajuta eu, nu-i nu stiu ce complicaciune.

 

 

Salut, multumesc pentru info si pentru intentia de a ma ajuta. Am sa merg la un tester ISTA sa rezolv problema. Sper sa descoperim care este defectul in continuare, si sper sa nu fiu nevoit sa dau DPF jos si sa il trimit la curatat.

Link to comment
Share on other sites

apare eroarea 244800 cu descrierea: distanta depasita pentru nivelul maxim de funingine

 

Trebuie verificata presiunea in DPF .Daca e ok,trebuie inregistrat DPF-ul ca fiind nou .

Daca nu e ok,se trimite la curatat .

Nu ai nicio problema la masina,te anunta ca se apropie timpul sa schimbi DPF-ul (250 mii km).

 

Daca e sa ne luam dupa descriere,e posibil sa ai peste 250 k km parcursi .Poate e doar traducerea defectuoasa 😃.

Edited by Godini
Link to comment
Share on other sites

Trebuie verificata presiunea in DPF .Daca e ok,trebuie inregistrat DPF-ul ca fiind nou .

Daca nu e ok,se trimite la curatat .

Nu ai nicio problema la masina,te anunta ca se apropie timpul sa schimbi DPF-ul (250 mii km).

 

Daca e sa ne luam dupa descriere,e posibil sa ai peste 250 k km parcursi .Poate e doar traducerea defectuoasa 😃.

 

pe alt tester ISTA, mi-a dat asa: 244800 - Info particulate filter system: Limited remaining distance of particulate filter available.

 

referitor la km, am cumparat masina personal din DE, la 148 mii, acum 2 ani. Factura, verificat masina la repr..deci, ar trebui sa fie reali. Eu asa cred si asa sper.

Link to comment
Share on other sites

pe alt tester ISTA, mi-a dat asa: 244800 - Info particulate filter system: Limited remaining distance of particulate filter available.

 

referitor la km, am cumparat masina personal din DE, la 148 mii, acum 2 ani. Factura, verificat masina la repr..deci, ar trebui sa fie reali. Eu asa cred si asa sper.

 

Aia nu-i eroare ci mai mult un mesaj de informare. Trebuie sa-i faci acel test DPF ca sa vezi presiunile la ralanti si la 2000rpm. Mai este unul la 4000rpm dar nu-i neaparat nevoie si de asta.

Link to comment
Share on other sites

pe alt tester ISTA, mi-a dat asa: 244800 - Info particulate filter system: Limited remaining distance of particulate filter available.

 

referitor la km, am cumparat masina personal din DE, la 148 mii, acum 2 ani. Factura, verificat masina la repr..deci, ar trebui sa fie reali. Eu asa cred si asa sper.

Cred ca viata dpf-ului tau s-a scurs (e si timpul de altfel daca ai mers mult prin oras).Eu zic sa te gandesti serios la curatare (dar si curatat nu cred ca va mai tine mult) sau inlocuire (daca il inlocuiesti fa-o cu unul oem dar e foarte scump).

Edited by Exilong999999
Link to comment
Share on other sites

sigur este o informare?

 

atunci DPF isi face regenerare? nu inteleg...

 

daca este asa cum spuneti aici, sa zicem ca am intrat in ultimii km de viata a DPF (pana la 250 mii...eu avand 180 mii)...

 

neavand nicio eroare in bord, gen "check engine" sau alta, masina merge normal...sa merg cu ea asa pana cand?

 

am sa pun totusi testerul dedicat sa vedem ce mai aflam...revin cu vesti

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.