Jump to content

E46, 325xi, black


pvsilviu

Recommended Posts

Am avut si eu o problema asemanatoare cand acum cativa ani cu un 318I pe care aveam montat GPL, la service mi-au schimbat debitmetrul, si pompa de benzina, sonda lamda, bujii.Dupa fiecare interventie imi stergeau erorile,atata timp mergeam doar pe benzina mergea bine, comutam pe gpl mergea o perioada bine apoi varza, comutam inapoi pe benzina, la fel varza, nu mergea bine de nici o culoare, intr-o zi in curte m-am apucat sa strang(obturez) cu patentul furtunele care duc la injectoarele pe gaz, am constatat ca la un injentor nu se schimba mersul motorului, la altul tremura putin, iar la doua tremura tare, concluzia, un injector mort altul lesinat bine, doua bune, am comandat imediat un set de injectoare.

Cum am montat injectoarele noi, alta masina, sa mor alta nu, asta pentru ca fusesem si la cel care a montat instalatia pe masina si ma asigurat ca injectoarele sunt ok,si e de din alta parte.

In concluzie am impresia ca,calculatorul masinii memora defectul de pe gpl si il tinea minte si cand mergeam pe benzina, varza totala. Am ascimbat la masina degeaba pompa, debitmetru, bujii, etc.

Poate te ajuta patania mea, am inteles ca ai gpl pe masina,bafta!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Un drum pana la Calimanesti, 140 km, cuminte, cu cateva exceptii, mai mult benzina, consum pe bord 7,9 pe aplicatia car scaner, 8,1. Mers super ok.viteza medie, 59.

 

Prin Calimanesti, drum scurt, trei intreruperi, atat pe benzina, cat si pe gaz. Plus oprit motor, pe loc. In restul deplasarilor, nimic. La final, cand am parcat-o, a trebuit sa o repornesc. De trei ori am dat la cheie si nimic. A patra oara a pornit.

Spune ea ce are, pana la urma.

 

Cum vi se pare consumul?

 

Eu cred ca e un consum ok, eu doar daca merg la vale reusesc sa scad sub 8l/100km :rolleyes:

Pe ultimii aprox 6000 km (mers normal, +10 km/h peste limita de viteza) am consum mediu 9l/100km cu viteza medie 50 km/h, 90% din km fiind facuti DN-uri/A-uri iar 10% localitati Bucuresti/Ilfov.

In general am observat ca motorul acesta pe o caroserie de 1650 kg consuma undeva intre 8,5 l/100km pe DN, 9-10l/100km autostrada (mers pe cruise la 140km/h-160km/h) iar in Bucuresti 14-18l/100km.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Sa ne intelegem: a fost un drum scut, relaxat.

 

Daca acest drum a fost super ok, nu la fel pot spune de drumul de intoarcere: multe intreruperi, la viteza constanta si pe benzina si pe gaz. Am umblat acasa la bobine si bujii, fara sa gesesc ceva suspect.

 

Cred ca este un senzor de turatie, poate ma ajutati voi, am avut ceva similar la Corsa, in trecut: senzor Bosch, garantat 120k km, la 119500 a inceput sa dea semne de final de viata. Diferenta este ca asta porneste fara probleme, doar in mers face figuri.

 

Nu se aprinde nimic in bord, daca pun un tester, se vede? Am vazut ca sunt niste erori dedicate.

Link to comment
Share on other sites

Azi am pus un tester pe ea:

 

000078 DME: Plausibility, accelerator and brake pedals

Sporadic fault

simultaneous actuation, accelerator+brake

frequency 107

 

Senzor acceleratie ???

 

Mai am o eroare la DSC

000074 DCS: Brake-light switch (DME/DDE)

000072 DSC: Pressure sensor, 0 deviation

 

Habar nu am ce inseamna

Edited by pvsilviu
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Azi am pus un tester pe ea:

000078 DME: Plausibility, accelerator and brake pedals

Sporadic fault

simultaneous actuation, accelerator+brake

frequency 107

 

Senzor acceleratie ???

 

Mai am o eroare la DSC

000074 DCS: Brake-light switch (DME/DDE)

000072 DSC: Pressure sensor, 0 deviation

 

Habar nu am ce inseamna

 

In primul rand felicitari ca ai scanat erorile :thumbsup:

 

Eu as corela cele 2 erori ce te trimit catre intrerupatorul de la pedala de frana. Ce inteleg este ca DME primeste 2 semnale ce sunt contradictorii, pe de o parte esti cu piciorul pe gas si accelerezi si in acelasi timp franezi, nu ca ar fi imposibil insa putin probabil sa faci asta in mod deliberat :rolleyes:

Deci as sugera sa te concentrezi pe intrerupatorul de la pedala de frana eventual sa il scimbi.

 

Ultima eroare de la DSC Pressure sensor nu are treaba cu functionarea motorului, doar iti aprinde becurile galbene (DSC si/sau frana de mana) decupleaza DSC-ul insa ABS este inca functional.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

N as avea rĂŁbdarea asta.

 

Direct remat,la presĂŁ.

 

Rabdare nu am, ambitie, da. Masina mai are inca multe de oferit, chiar si cel care a scanat erorile a recunoscut ca merge frumos (2002, cred ca se astepta la un cazan). Din pacate, nu cred ca o voi putea aduce in stadiul in care sa spun ca ma duc cu ea fara griji pana la polul nord si inapoi (ani multi, unii proprietari, indiferenti, fiabilitate scazuta cu varsta). Recunosc, dupa 7 luni, ca am ales gresit: impozit mare, asigurare mare, consum mare (iar fiabilitatea de care vorbea colegul meu din Germania e departe, deocamdata). Totusi, are niste performante pe care nu le gasesti la 3300 euro.

 

Dar sa revenim:

 

Incerc azi sa caut un ansamblu de pedala la dezmembrari (nou este peste 600 lei). Asta pentru ca, din ce am citit aseara, nu prea se strica.

Pentru a doua eroare nu ma agit, deocamdata (a aparut de doua ori, in oras, la fii-miu, dupa repornire, s-au stins toti martorii).

 

Am mai facut un scan, in februarie si nu le aveam, au aparut dupa. Atunci am avut missfire pe motor si, cam atat.

 

Sigur, mai apar cateva erori, insa, neimportante.

 

Revin la scan dupa 200, 300 km sa vedem ce mai apare.

 

In primul rand felicitari ca ai scanat erorile :thumbsup:

 

Eu as corela cele 2 erori ce te trimit catre intrerupatorul de la pedala de frana. Ce inteleg este ca DME primeste 2 semnale ce sunt contradictorii, pe de o parte esti cu piciorul pe gas si accelerezi si in acelasi timp franezi, nu ca ar fi imposibil insa putin probabil sa faci asta in mod deliberat :rolleyes:

Deci as sugera sa te concentrezi pe intrerupatorul de la pedala de frana eventual sa il scimbi.

 

Ultima eroare de la DSC Pressure sensor nu are treaba cu functionarea motorului, doar iti aprinde becurile galbene (DSC si/sau frana de mana) decupleaza DSC-ul insa ABS este inca functional.

 

 

Acum am vazut ce ai scris, da, la pedala de frana ma gandeam inainte sa scriu acum, defectul se manifesta cam asa: la turatie constanta (nu in accelerare), parca pisc frana, 1,2 secunde, dupa, totul revine la normal. Totusi, scade si nivelul de consum benzina, acul se indreapta spre minim, in acest timp.

Link to comment
Share on other sites

Mai jos erorile gasite la scanare, dupa stergere au mai ramas doar 2, 000078 si inca una:

 

- 000078 DME: Plausibility, accelerator and brake pedals

- 00000F Power-On-Reset

- 000072 DCS: Presure sensor, 0 deviation

- 000074 DSC: Brake-light switch (DME/DDE)

- 00001E IHKA: AUC heating

- 00001C IHKA: AUC sensor

- 000011 Kombi: Termal oil sensor

- 000087 Kombi: K bus

- 0000D7 Kombi: Tank lever-type sensor 2

- 000013 LSZ2: Control-unit fault

- 000014 LSZ2:Wire, brake-light switch, open circuit

- 000016 LSZ2: Wire/switch, main b./headl.fl., sh. circ. to earth

- 000022 LSZ2: Headl.v.a.c., front load sens, sh.circ.to earth

- 000042 GM: Burglar-al. system: pas-compart. Sensor

- 00003D GM: Boot-lid unlocking mechanism

- 00002A GM: Relay for central locking, double locking

- 000020 GM: General module V internal fault processor

 

Unde pot gasi o interpretare a lor?

Edited by pvsilviu
Link to comment
Share on other sites

Mai jos erorile din februarie. Primele 6 nu au mai aparut.

 

E4 DME Fuel Trim Bank 2, Permissible Range Exceeded

E3 DME Fuel Trim Bank 1, Permissible Range Exceeded

F0 DME Misfire cylinder 3

SA DSC Brief Power Interruption

3D LSZ2 Tail Lamp/Brake Light, Right, Faulty

3E LSZ2 Rear Fog Light/Tail Light/BFD Faulty[/b][/u]

 

00001E IHKA: AUC heating

00001C IHKA: AUC sensor

000011 Kombi: Termal oil sensor

0000D7 Kombi: Tank lever-type sensor

000013 LSZ2: Control-unit fault

000014 LSZ2:Wire, brake-light switch, open circuit

000042 GM: Burglar-al. system: pas-compart. Sensor

00003D GM: Boot-lid unlocking mechanism

00002A GM: Relay for central locking, double locking

Link to comment
Share on other sites

ac in loc de clima senzorul de nivel ulei ai bulit lsz.ul cu xenoane ceva switchul la pedala de frana un releu in gm si probabil in usa o incuietoare defecta

cauta pe net sau mai bn cauta un electrician care a mai umblat prin bmw.uri...

 

 

Merci,

Clima, eu zic ca functioneaza, mai degraba nu cred ca functioneaza acel senzor de noxe, care baga pe recirculare, am vazut pozitia lui si voi incerca o curatare. Daca nu, inlocuire.

Senzorul de ulei stiu de el, se aprinde la fiecare pornire, :), nu stiu daca merita sa-l schimb, am inteles ca se defecteaza usor.

Incuietoare defecta cred ca am la portbagaj, nu se inchide portbagajul uneori, asta o voi rezolva.

Nu mi-e clar daca masina a avut xenoane de la inceput, nu am umblat la ele.

Electrician ... trebuie sa caut

 

Switchul de la frana este cel care ma intereseaza, poate fi curatat? Daca nu, atunci sh sau nou?

 

In afara de astea, trebuie sa rezolv frana de mana, tot zic dar nu am timp.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Merci,

Clima, eu zic ca functioneaza, mai degraba nu cred ca functioneaza acel senzor de noxe, care baga pe recirculare, am vazut pozitia lui si voi incerca o curatare. Daca nu, inlocuire.

Senzorul de ulei stiu de el, se aprinde la fiecare pornire, :), nu stiu daca merita sa-l schimb, am inteles ca se defecteaza usor.

Incuietoare defecta cred ca am la portbagaj, nu se inchide portbagajul uneori, asta o voi rezolva.

Nu mi-e clar daca masina a avut xenoane de la inceput, nu am umblat la ele.

Electrician ... trebuie sa caut

 

Switchul de la frana este cel care ma intereseaza, poate fi curatat? Daca nu, atunci sh sau nou?

 

In afara de astea, trebuie sa rezolv frana de mana, tot zic dar nu am timp.

Senzorul de ulei, nu e chiar consumabil , l-am schimbat eu acum 7-8 ani, si merge si astazi, deci il poti schimba cu incredere (eu am pus hella).

Link to comment
Share on other sites

Sa nu trageti in mine si nici sa nu radeti.

 

Mai jos o lista cu lucrurile pe care vreau sa le fac la masina. Unele sunt marunte si lipsite de importanta, altele nu stiu sa le rezolv, ... dar vreau. Ca atare, orice ajutor, informatie, sunt binevenite.

 

- De rezolvat: frana de mana (nu tine)

- De verificat: discuri frana si placute spate, inlocuire, daca este cazul

- De verificat: discuri fata ovalizate (sau este alta cauza: trepideaza volanul la franare)

- De rezolvat: switch pedala frana (vezi erori), curatare sau inlocuire? Cornel - multumesc, nu ma gandisem la cele ieftine

- De rezolvat: revizie, schimb ulei, filtru ulei, pierderi ulei pe la carcasa filtru

- De verificat: senzor nivel ulei, inlocuire? Eugen B. - multumesc, Hella

- De rezolvat: montare scut motor, se afla in portbagaj

- De rezolvat: senzor noxe clima, curatare sau inlocuire? Ce marca sa cumpar?

- De rezolvat: verificare presiune pompa combustibil si inlocuire, daca este cazul

- De rezolvat: asamblare cheie nr 2 (am facut-o bucati, inclusiv bateria, din nestiinta, trebuia doar reimperecheata cu masina)

- De verificat: debitmetru, inlocuire temporara cu unul sh??? pentru o verificare mai simpla? Cum se masoara???

- De verificat: yala portbagaj, nu se mai inchide uneori, curatare sau inlocuire?

- De rezolvat: inlocuire geam oglinda stanga (patata), eventual si geam stanga fata zgariat

- De rezolvat: fixare bara fata (usor desprinsa la roata din dreapta)

- De verificat: electromotor, contact (nu porneste uneori, contact pus si nu se aude nimic) ???

- De verificat: macara geam usa st fata

- De rezolvat: curatare clapeta acceleratie???

 

- De rezolvat: OSCILATII RELANTI !!!

 

Ca idee, la passat, mai am doar 4 probeme de rezolvat, curand rezolv 2 si mai raman 2. Si nu au fost putine nici aici.

Edited by pvsilviu
Link to comment
Share on other sites

S ar putea sa ai surprize placute dupa curatarea clapetei de acceleratie. Poate mai scapi de tremurat la ralanti.

 

Daca tot umbli acolo ia vezi si furtunurile sa nu traga aer fals mai mult ca sigur, fa o inspectie temeinica.

 

Tamburii daca umbli la ei sau sa reglezi franele vezi ca o sa gasesti f multa rugina acolo.Schimbarea lor poate fi dificila, tabla daca e f ruginita nu mai poti schimba tamburii cu pricina.Oricum piesele sunt f accesibile ca pret.

 

Eu am reglat franele singur la fostul e46, nu m am chinuit mult, vreo 2 ore.Asta dupa ce schimbasem tamburi, arcurile de prindere, melcul de reglaj, etc.

 

Curata clapeta si mai vorbim.Si ICV ul, banuiesc ca are, trebuie sa aiba bypass.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Sa nu trageti in mine si nici sa nu radeti.

 

Mai jos o lista cu lucrurile pe care vreau sa le fac la masina. Unele sunt marunte si lipsite de importanta, altele nu stiu sa le rezolv, ... dar vreau. Ca atare, orice ajutor, informatie, sunt binevenite.

 

- De rezolvat: frana de mana (nu tine)- se poate regla, poti vedea aici

 

 

 

- De verificat: discuri frana si placute spate, inlocuire, daca este cazul

- De verificat: discuri fata ovalizate (sau este alta cauza: trepideaza volanul la franare)-verifica discul/butucul cu un ceas comparator/vibratia in volan la franare nu este generata exclusiv de discuri/butuc ruginit, dar e de investigat; dac aschimbi discurile verifica bine cum se curata butucul, cum se monteaza discul, placute, pistoane etrieri

- De rezolvat: switch pedala frana (vezi erori), curatare sau inlocuire? Cornel - multumesc, nu ma gandisem la cele ieftine

- De rezolvat: revizie, schimb ulei, filtru ulei, pierderi ulei pe la carcasa filtru -garnitura corp filtru, e ceva frecvent la e46

- De verificat: senzor nivel ulei, inlocuire? Eugen B. - multumesc, Hella

- De rezolvat: montare scut motor, se afla in portbagaj

- De rezolvat: senzor noxe clima, curatare sau inlocuire? Ce marca sa cumpar?

- De rezolvat: verificare presiune pompa combustibil si inlocuire, daca este cazul

- De rezolvat: asamblare cheie nr 2 (am facut-o bucati, inclusiv bateria, din nestiinta, trebuia doar reimperecheata cu masina)- poti comanda/face o cheie noua, in Brasov era vreo 250 ron o cheie noua (carcasa noua, lama noua copiata, transfer cip, baterie noua) acum vreun an

- De verificat: debitmetru, inlocuire temporara cu unul sh??? pentru o verificare mai simpla? Cum se masoara??? - e greu de masurat, metoda empirica era deconectarea acestuia, moment in care motorul functiona dupa o harta prestabilita, iar daca acesta este defect,se vedea o imbunatatire clara in mersul motorului, abesenta oscilatiilor, etc. Judecand dupa varsta masinii, eu as zice ca e obosit (principiul de punctionare implica o rezistenta , un filament, etc) si ai putea sa ai in vedere sa il schimbi. SH??? loterie si o solutie temporara, daca pui unul nou, nu lua prostii gen magneti marelli, cumperi bosch

- De verificat: yala portbagaj, nu se mai inchide uneori, curatare sau inlocuire?

- De rezolvat: inlocuire geam oglinda stanga (patata), eventual si geam stanga fata zgariat

- De rezolvat: fixare bara fata (usor desprinsa la roata din dreapta)- vezi ca sunt niste elemente de plastic ce tin bara in loc, cauta pe realoem

- De verificat: electromotor, contact (nu porneste uneori, contact pus si nu se aude nimic) ??? -carbuni obositi, cred ca e 100-150 o reconditionare

- De verificat: macara geam usa st fata- e boala lor, ai putea sa te gandesti sa schimbi si garniturile geam (eu asa am procedat, sa evit trecerea umezelii) exista kit reparatie, comanzi doar cablurile si elementele din plastic, sa ai in vedere sa gresezi totul cu o vaselina rezistenta la umiditate

- De rezolvat: curatare clapeta acceleratie???

 

- De rezolvat: OSCILATII RELANTI !!!- poate debitmetru(cateodata fenomenul apare doar la rece, deoarece debitmetrul este un hot mass ai film, iar filamentul respectiv nu se mai incalzeste, deci transmite valori eronate)

 

Ca idee, la passat, mai am doar 4 probeme de rezolvat, curand rezolv 2 si mai raman 2. Si nu au fost putine nici aici.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Cred ca m-am exprimat gresit: inainte aveam pe ea 205/55/16, toate 4 si acum am pus 225/55/16, toate 4, nu doar pe spate (are tractiune integrala si stiu ca nu pot pune decat la fel).

Am vazut, pe forum, ca ar fi un senzor abs sau volan, voi pune testerul sa vad (nu e prima data cand se aprind, doar ca acum vad ca raman aprinsi).

  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Stiam lucrul acesta dinainte.

 

Intre timp am gasit o presiune muult prea mare, reglata de cei de la vulcanizare (eu nu inteleg de ce baga toti spre 3 bari, cred ca de teama sa nu rasufle pe langa janta). Becurile nu mai sunt aprinse, defectul e acolo, insa, sunt sigur. In cel mai fericit caz este un senzor murdar.

 

De luni intru in lista cu probleme si incep sa le rezolv.

  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.