Jump to content

NBT EVO retrofit homemade pe F10 LCI


Recommended Posts

Salutare dragi colegi,

 

Astazi am terminat cu retrofit-ul unitatii NBT EVO pe masina din dotare F10 LCI 2015 si vreau sa impartasesc cu voi experienta.

Masina avea HU NBT cu TCB si servicii active: RTTI + remote services. Din pacate RTTI nu este chiar ce trebuie la noi in tarisoara. Asa ca am decis ca vreau carplay pentru Google Maps si Waze.

Am inceput sa citesc despre retrofit, in ce consta si ce implica. Am aflat ca imi trebuie un HU cu receiver GPS intern(sau daca nu imi trebuie emulator ATM pentru GPS). OK, hai sa cautam, am gasit HU cu GPS intern. Despre pretul HU-ului nu are rost sa discutam. Acum am zis sa caut pe cineva care ma poate ajuta cu montajul. Aici incepe distractia pentru ca am inceput sa aud preturi de sute de euro pentru montaj si codare. Plus ca mi-au spus ca imi trebuie activator de Navigatie pentru ca HU are alt VIN si nu se poate monta pe masina fara. In Romania aceste activatoare se vand si cu 350 Euro in conditiile in care in mother China aceleasi produse costa 100 Euro.

Aici am zis stop, il montez eu il codez eu, cat de greu poate fi? Raspuns: Deloc, cu putina indemanare, o surubelnita T20, un laptop cu ESYS+cablu ENET, cateva nopti research pe google, rabdare si tutun :twoup:

 

Acum partea practica, rezultatul noptilor de research pe net: :frantics:

NU este necesara folosirea acelui activator. Se pot genera FSC-uri pentru EVO folosind VIN-ul masinii pe care urmeaza sa se monteze. Totul este functional(Carplay, Speech, Navi, etc) (pret 40 Euro)

Montajul a durat in cazul meu 30 min: Se desface trimm-ul din bord ce contine gurile de ventilatie, butonul de START engine STOP si butonul de avarii. Dupa care se demonteaza panoul de clima pentru a ajunge la HU. Trebuie facuta o mica modificare la pinning. Se muta pinii pentru Ethernet din mufa mare Quadlock in mufa de la Evo OABR(Se gasesc schemele pe net).

Pentru display nu a fost nevoie de alt cablu cum am mai citit. Initial nu afisa nimic, dar problema a fost rezolvata din coding.

Dupa ce am montat totul inapoi am avut urmatoarele probleme:

Joystick-ul nu functiona.

Butoanele de pe volan nu functionau.

Senzorii de parcare nu erau afisati, doar audio.

Lipsa pozitie GPS.

Nu afisa modurile de condus(Eco Pro, Sport), service requirements. Service history era de la masina donatoare.

Toate au fost rezolvate din coding. Service history se poate scrie foarte simplu cu aplicatia HUService Manager.

Sa nu uit: conectorul de la TCB ramane in aer pentru ca EVO foloseste ATM. Dar Remote services functioneaza(Door Unlock, lock, horn, etc.)

 

Atasaez si cateva poze:

post-81795-0-77009200-1580665076_thumb.jpeg

post-81795-0-12737900-1580666378_thumb.jpeg

post-81795-0-50932200-1580665122_thumb.jpeg

post-81795-0-62121000-1580665137_thumb.jpeg

 

Concluzii:

Nu spun ca varianta asta este cea mai buna cea mai tare etc. Stiu ca exista Carplay fullscreen dar nu ma incanta neaparat. Eu folosesc split-screen. Am vrut doar sa prezint procesul de retrofit din punctul meu de vedere. Sper sa nu imi pun in cap prestatarii de astfel de servicii. :angel_not: Daca sunt colegi interesati putem dezvolta si continua discutia cu chestiuni mai tehnice(Pinning, scheme, coding, etc.) :drunk:

FelicitĂŁri pentru Topic Si felicitari pentru reusita.

 

Sent from my SM-N950F using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Salutare,

 

In primul rand vreau sa va multumesc pentru aprecieri.

 

Acum sa va raspund:

 

@Injectoru'6 Acestea sunt codarile pe care le-am folosit eu pentru masina mea:

 

Display:

CID_APIX_MODE : apix1

CID_COLOR_DEPTH : 18

CID_COM_MODE : spi

CID_RESOLUTION : 1280 x 480

DISPLAY_VARIANTE : breites_display

 

iDrive Controller:

GATEWAYTABLE: table_0

ZBE_TOUCH_SL: nicht_aktiv

ZBE_TOUCH: aktiv

 

Senzori Parcare:

COMMUNICATION_PARKMASTER: gen1

MACRO_PDC: aktiv

 

Pozitie GPS:

TELEMATIK_ECU: nicht_aktiv

SYSTEM_GPS_RECEIVER: aktiv

 

Drive Mode Display:

BAUREIHE: F10

CAN_ANSCHLUSS_HEADUNIT: hu_an_body_can

PRODUKTLINIE: lg

 

@RaYn3 Ti-am trimis p.m.

 

@harsh Pinii au fost mutati cu scopul de a functiona coding-ul prin ethernet-OBD.

 

post-81795-0-77299500-1580754179_thumb.jpg

post-81795-0-79268700-1580754203_thumb.jpg

 

NBT Quadlock connector -> OABR EVO

31 ETH_TX+ -> 17 ETH_TX+

32 ETH_TX- -> 19 ETH_TX-

37 ETH_RX+ -> 18 ETH_RX+

38 ETH_RX- -> 20 ETH_RX-

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • 3 months later...
Salut, m-ar interesa si pe mine sa fac un astfel de retrofit, dar de la un CIC cu connected drive la NBT evo, am un carplay wireless extern dar nu ma prea incanta microfonul extern, si vreau sa imi fac un calcul cu piesele necesare. Tu pe unde ai gasit tot ce ai nevoie pentru retrofit? Piesele originale bmw, HU, display si controller le-ai achizitionat din Romania? Mersi!
Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

@JD_RFTR In cazul meu am cumparat doar HU, gasesti pe site-urile de anunturi de pe la noi. Oferta este foarta variata.

Restul componentelor: Display, Joystick idrive au ramas cele de pe masina. ATENTIE: Nu este o regula ca display-ul de NBT sa functioneze. A mai incercat un coleg de pe forum si nu a reusit sa-l faca functional pe EVO.

Am vazut ca exista un cablu de display modificat pentru retrofit de la NBT la EVO.

 

@raresh19 De la CIC la EVO nu stiu ce modificari extra sunt necesare. Nu ma ocup cu asa ceva. Trebuie sa te documentezi bine.

Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru raspuns.

Da, stiu si de acel model de cablaj, il vind baietii de la carsystems, ucraineni-moldoveni din Cernauti )))

 

Este facut pentru a adapta voltajul de la 12 la 8-9V. Desi cred ca acesti parametri pot fi gasiti si in CAFD-ul HU, unde se pot schimba. Fain oricum! Big UP!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 5 months later...
TCB-ul este conectat, are conectorul lui principal(alimentare, can, etc) in care nu am umblat. Nu este conectat direct la HU. Chiar daca nu ramane conectat la HU el functioneaza. Functioneaza chiar si emergency call cu afisare pe HU EVO fara acel cablu de la TCB conectat la HU Edited by theWarlordC
Link to comment
Share on other sites

TCB-ul este conectat, are conectorul lui principal(alimentare, can, etc) in care nu am umblat. Nu este conectat direct la HU. Chiar daca nu ramane conectat la HU el functioneaza. Functioneaza chiar si emergency call cu afisare pe HU EVO fara acel cablu de la TCB conectat la HU

Am inteles, mersi mult pentru raspuns.

 

Sunt in proces de a face exact ce ai fauct tu, momentan mi-am facut un setup pentru a putea flasha HU pe bench. Tu ce ai ales cand ai flashat HU? Banuiesc ca S15A.

Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Da am folosit S15A. Pentru flash sa rulezi esys fara launcher.

Mai este o chestie, nu stiu pe ce masina vrei sa-l montezi, dar ai grija cu ce ilevel dai flash, eu am facut update cu ceva mai nou pentru carplay fullscreen si acum am probleme cu display-ul de pe F10 care a avut NBT. Uneori nu porneste display-ul si trebuie sa dau reset la HU tinand apasat pe butonul de volum dupa care isi revine.

Link to comment
Share on other sites

...Aici incepe distractia pentru ca am inceput sa aud preturi de sute de euro pentru montaj si codare. Plus ca mi-au spus ca imi trebuie activator de Navigatie pentru ca HU are alt VIN si nu se poate monta pe masina fara. In Romania aceste activatoare se vand si cu 350 Euro in conditiile in care in mother China aceleasi produse costa 100 Euro....

 

activatorul cu 350 euro este pentru retrofit nbt/evo pe f10 non lci...care nu exista pe china

Link to comment
Share on other sites

Irelevant, nu ma ocup cu asa ceva. M-am documentat strict pentru masina mea si pentru masinile prietenilor.

Ma distreaza totusi preturile de pe faimosul site de anunturi de la noi, gen activare carplay 700 LEI :frantics: bavarianvin si iti cumperi fsc-urile cu 55 Euro...Sa nu imi spuna baietii ca toti si-au cumparat HU TOOL si acum trebuie sa recupereze investitia...

Link to comment
Share on other sites

Deci problema ta care este pana la urma? Te ocupi de vanzarea activatoarelor chinezesti si de retrofit-uri si nu vrei sa se afle pretul sau sa apara informatii gratuite despre coding-uri, etc? Spune direct care este problema? Faci analiza pe text sau? Chiar nu inteleg...
  • Like 1
  • De acord! 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.