Jump to content

Coduri de eroare - problema galeria de admisie (?)


claudiu1892

Recommended Posts

Salutare,

 

Zilele trecute am intrat pe pagina connected drive, la sectiunea "CarData". Am scos un raport si acolo, printer altele, am vazut si toate codurile de eroare stocate in memorie.

Ele sunt urmatoarele:

16,CD0487;97,E14600;120,8011F9;120,8011FA;120,801237;

99,E1C440;99,E1C448;28,480134;28,D014A1;18,284E00;18,279000;

18,2C3200;18,290B00;18,24CF00;18,244D00;18,279100;18,245700;

114,804840;114,804842;64,8041A8;64,8041BF;64,D90D26;64,D90D29;

 

Am fost surprins, mai ales ca masina nu are niciun simptom si nu am nicio eroare in bord, asa ca azi dimineata am fost la o diagnoza.

La diagnoza, cei de acolo (ServiceT.e.a.m.) mi-au zis imediat (fara macar sa deschida capota) ca e dusa galeria de admisie, ca raman blocate clapetele si de-aici cauzeaza tot felul de alte erori aferente.

Am intrebat daca se poate curata, si au zis ca la motorul asta (B47), nu rezolva nimic curatatul si ca trebuie schimbata.

Pretul e undeva la 5500lei cu tot cu manopera.

 

Am zis totusi sa intreb si pe aici inainte, poate a mai avut cineva probleme cu galeria de admisie.

Sunt curios daca sunt simptome. A mea nu are. Nu sesizez nici pierdere de putere, nici consum mai mare etc.

 

PS: Precizez ca in urma cu vreo 10 zile am fost la rechemare pentru racitor EGR la reprezentanta si cei de acolo nu au semnalat nicio problema. Sau poate nu au facut nicio diagnoza, ci doar au inspectat cooler-ul EGR.

 

 

Merci!

Edited by Claudiu F
Link to comment
Share on other sites

Fa o diagnoza cu ISTA, vezi ce erori ai, sterge-le si vezi care raman in picioare. Mi se pare jaf la drumul mare sa te puna sa schimbi galeria de admisie asa fara sa deschida capota. Nu te panica, fa-ti griji daca chiar ai de ce, insa inainte de toate, diagnoza cu soft dedicat. FARA DELPHI!
Link to comment
Share on other sites

Fa o diagnoza cu ISTA, vezi ce erori ai, sterge-le si vezi care raman in picioare. Mi se pare jaf la drumul mare sa te puna sa schimbi galeria de admisie asa fara sa deschida capota. Nu te panica, fa-ti griji daca chiar ai de ce, insa inainte de toate, diagnoza cu soft dedicat. FARA DELPHI!

 

Au facut diagnoza. Ce-i drept, nu stiu ce device au folosit.

Nu stiu nici daca au sters erorile, pentru ca nu mi-au zis asta.

Joi merg la bForce sa fac si acolo o constatare.

 

Ce e ciudat e ca la rechemarea pr EGR cooler, la Bavaria nu mi-au zis nimic despre vreo eroare. De unde deduc faptul ca nu au facut diagnoza, sau i-a durut la banana.

 

conform codului de pe realoem, intake manifold pt B47 intake manifold

cam mare costul "manoperei"

Merci.

Wow, da e, diferenta mare. Ei mi-au zis ca manopera e 300lei, 5200 fiind costul piesei efectiv.

Edited by Claudiu F
Link to comment
Share on other sites

Eu am avut probleme cu galeria de admisie, dar pe un N47. Am avut mai multe variatiuni, si anume:

- Prima oara s-a spart prinderea axului clapetelor. Singurele simptome au fost un zornait ciudat la motor si faptul ca afuma esapamentul (am DPF functional). In bord nu s-a aprins nimic, masina tragea bine.

- Dupa care, cu alta ocazie, era ceva in neregula cu motorasul sau cu clapetele. La test functionau bine, dar dadeau din cand in cand doua erori (swirl flap plate position control si swirl flap plausibility). La fel, nicio eroare in bord, masina tragea la fel de bine, DPF-ul isi facea regenerare cum trebuie.

 

Fiindca e primul model de galerie, cel care nu are clapetele separat, solutia a fost de ambele dati schimbarea galeriei cu totul.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Eu am avut probleme cu galeria de admisie, dar pe un N47. Am avut mai multe variatiuni, si anume:

- Prima oara s-a spart prinderea axului clapetelor. Singurele simptome au fost un zornait ciudat la motor si faptul ca afuma esapamentul (am DPF functional). In bord nu s-a aprins nimic, masina tragea bine.

- Dupa care, cu alta ocazie, era ceva in neregula cu motorasul sau cu clapetele. La test functionau bine, dar dadeau din cand in cand doua erori (swirl flap plate position control si swirl flap plausibility). La fel, nicio eroare in bord, masina tragea la fel de bine, DPF-ul isi facea regenerare cum trebuie.

 

Fiindca e primul model de galerie, cel care nu are clapetele separat, solutia a fost de ambele dati schimbarea galeriei cu totul.

Deci le-ai schimbat de doua ori?

Tare... super fiabilitate, n-am ce zice. Unde le-ai schimbat si la ce pret?

As fi curios sa stiu cat de urgenta e schimbarea. Am de facut un drum de vreo 1200km peste o saptamana, ma intreb daca risc ceva daca merg cu ea asa pana ma hotarasc unde o schimb, daca chiar e cazul de schimb.

 

merci

Edited by Claudiu F
Link to comment
Share on other sites

Da, am schimbat-o de doua ori. Dar a doua oara a fost pe garantia de la prima. Am luat una 'refurbished' si cu ceva modificari, de aici: https://pmgtechnik.com/en/a/150-BMW20d/16/211. Pretul a fost mai mic decat scrie acolo, pentru ca am luat-o fara tva.

 

Nu sunt convins ca a fost cea mai buna alegere, desi au schimbat-o pe garantie fara sa comenteze..

 

Dar asta nu inseamna ca la tine e aceeasi problema, posibil sa fie altceva.

Link to comment
Share on other sites

Da, am schimbat-o de doua ori. Dar a doua oara a fost pe garantia de la prima. Am luat una 'refurbished' si cu ceva modificari, de aici: https://pmgtechnik.com/en/a/150-BMW20d/16/211. Pretul a fost mai mic decat scrie acolo, pentru ca am luat-o fara tva.

 

Nu sunt convins ca a fost cea mai buna alegere, desi au schimbat-o pe garantie fara sa comenteze..

 

Dar asta nu inseamna ca la tine e aceeasi problema, posibil sa fie altceva.

 

Multumesc.

Banuiesc ca nu este OEM. Sau este? Astia de la Tzeparii mi-au dat pretul pentru galerie BMW originala.

Link to comment
Share on other sites

Este OEM, dar nu noua. Sunt galerii SH pe care le modifica ei (clapete de aluminiu, alt ax, rulment in capul axului) in ideea sa nu mai ai probleme cu clapetele. Dar fiind SH de fapt, poti sa ai probleme cu alte chestii in timp - sa aiba pierderi de ulei, de exemplu sau problema cu motorasul cum am avut eu. Pe de alta parte, e la jumate de pret fata de una noua si teoretic are garantie 3 ani, adica mai mult decat una noua.
Link to comment
Share on other sites

Este OEM, dar nu noua. Sunt galerii SH pe care le modifica ei (clapete de aluminiu, alt ax, rulment in capul axului) in ideea sa nu mai ai probleme cu clapetele. Dar fiind SH de fapt, poti sa ai probleme cu alte chestii in timp - sa aiba pierderi de ulei, de exemplu sau problema cu motorasul cum am avut eu. Pe de alta parte, e la jumate de pret fata de una noua si teoretic are garantie 3 ani, adica mai mult decat una noua.

Am inteles

Da, e si asta o varianta in cazul in care ai un service unde accepta piese cumparate pe cont propriu, sau in cazul in care te pricepi sa le schimbi singur.

Link to comment
Share on other sites

Cunoasteti vreun service ok sau cineva de incredere care ar accepta, exceptional piese de la client si sa platesc doar manopera?

 

Daca galeria de admisie e dusa, am mari sanse sa rezolv cu piesa printr-o ruda din Germania, la un pret mult mai mic (aprox 1500lei).

Edited by Claudiu F
Link to comment
Share on other sites

Salutare, revin, dupa ce am fost la inca un service pt diagnoza, ce a fost facuta cu Ista si a rezultat acelasi lucru: clapetele de la galeria de admisie au ramas blocate, actuatorul fiind stricat.

Solutia: inlocuire, pentru ca la modelul meu nu se pot schimba doar clapetele.

Am mai auzit tot felul de variante mai ieftine, cu eliminarea clapetelor si curatarea galeriei, dar nu vreau sa risc.

 

Asadar, o s-o schimb.Sunt insa un pic in dilema, pentru ca nu stiu unde sa fac operatiunea. Am primit oferte de la urmatoarele serviceuri:

 

- Service T.e.a.m 3500 lei

- bforce: 4000lei

- BMW Filaret: 3750lei

- Bavaria: 4500lei

- Dormag: 3700lei

 

La Service T.e.a.m am fost prima data, insa nu dau factura si lucreaza doar cu cash, plus ca alte povesti dubioase despre ei.

Cu Bforce am experiente destul de placute, am fost la ei de cateva ori

Despre BMW Filaret nu stiu mai nimic, am citit insa chestii nasoale despre ei pe Google reviews.

Bavaria sunt cei mai scumpi, si nu am nici cu ei experiente f placute.

 

Voi ce ati alege?

Multumesc

Edited by Claudiu F
Link to comment
Share on other sites

Dintre toate service-urile pe care le-ai enumerat, Filaret sunt singurii care sunt oficiali. Deci daca pretul e tot pe acolo, du-te la ei. Oricum, operatiunea nu e cine stie ce complicata.

 

Ca o paranteza, service t.e.a.m da factura, nu stiu cine ti-a spus ca nu dau.

Link to comment
Share on other sites

Dintre toate service-urile pe care le-ai enumerat, Filaret sunt singurii care sunt oficiali. Deci daca pretul e tot pe acolo, du-te la ei. Oricum, operatiunea nu e cine stie ce complicata.

 

Ca o paranteza, service t.e.a.m da factura, nu stiu cine ti-a spus ca nu dau.

Filaret si Bavaria, da, sunt singurii.

Problema e ca la bforce, de ex, ma lasa sa asist la lucrare. La reprezentanta cu siguranta nu te lasa.

La service t.e.a.m am fost o data si am facut mare scandal sa obtin factura. Un prieten a schimbat distributia si la fel, se faceau ca ploua.

 

Nu se poate curata galeria si schimba actuatorul?

Din ce am inteles, au fost compromise si clapetele, si cica nu s-ar putea.

Asta rezulta din diagnoza cu Ista. Banuiesc ca cel mai bine voi sti dupa ce se demonteaza galeria. Ma indoiesc insa ca la service imi vor spune daca e doar actuatorul stricat.

Interesul lor e sa ia cat mai multi bani.

Link to comment
Share on other sites

Da, si bavaria e oficial, insa la mine sunt stersi de pe lista din start.

 

La reprezentanta nu te lasa sa te uiti, intr-adevar. Dar teoretic n-ai avea de ce..

 

La service t.e.a.m eu am fost de mai multe ori si n-am avut probleme cu factura. In fine, nu contest ce experienta ai avut.

 

De bforce vazusem niste lucruri nasoale scrise de altii. Deci la niciunii nu sunt doar experience pozitive se pare.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Salut,

Ce ai mai făcut cu galeria, ca și la mine, la fel, am eroare pe clapere-acuatorul nu închide sau deschide cât trebuie-

Am curățat galeria, nu pare nimic ne la locul lui, dar după montare eroarea persista.

Eu am x1 f48

Edited by billy1
Link to comment
Share on other sites

Cum adică erau duse? Rupte sau cum? Eu vreau să-i schimb motorașul la galerie. Dar înainte de asta, am mai auzit ca se poate face o resetare la motoraș, o adaptare sau ceva de genul...

Dar nu știu pe nimeni sa facă asta, tu unde ai schimbat galeria?

Pe cea veche o mai ai? Poate făceam eu o proba cu motorașul de pe ea.

Edited by billy1
Link to comment
Share on other sites

Cum adică erau duse? Rupte sau cum? Eu vreau să-i schimb motorașul la galerie. Dar înainte de asta, am mai auzit ca se poate face o resetare la motoraș, o adaptare sau ceva de genul...

Dar nu știu pe nimeni sa facă asta, tu unde ai schimbat galeria?

Pe cea veche o mai ai? Poate făceam eu o proba cu motorașul de pe ea.

 

Nu m-am exprimat eu prea ok, se pare. Erau duse clapetele si actuatorul stricat, nu mai actiona inchiderea si deschiderea lor. Probabil ca a fost o defectiune in lant.

M-a costat vreo 3100 lei in final, operatiune facuta la Service T.e.a.m. Foarte ok baietii, nu am ce sa le reprosez. Asta s-a intamplat in februarie 2020.

Pe cea veche n-o mai am, le-am lasat-o lor si mi-au facut si un discount.

 

O varianta mai ieftina ar fi sa renunti la clapete, adica sa le anulezi. Costa pana intr-o mie de lei operatiunea, insa eu nu am vrut, pentru ca citisem ca se poate pierde din putere la turatii joase.

Edited by Claudiu F
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.